| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Das ist Weltklasse
flot setup __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejlars det ser godt nok lækkert ud,fik du de rogue til at lyde som du vil have det hvordan er det i forhold til ear
fik lige købt en aesthetix calypso til den ear 861
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svedigt anlæg !   
Lækker når lyd, enkelthed og design går op i en højere enhed.
Exact Power - hvor har du købt den ?
Happy
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
|
Das ist Weltklasse
flot setup
|
|
|
Mange tak 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
hejlars det ser godt nok lækkert ud,fik du de rogue til at lyde som du vil have det hvordan er det i forhold til ear
fik lige købt en aesthetix calypso til den ear 861
|
|
|
Mange tak 
Ja, jeg har lavet tube rolling til jeg var helt brændt på fingrene Den sidder lige i skabet nu.
Philips Mullard input, og Siemens CV491 driver, SED 6550 power, de bliver hvor de er, de er super 
I forhold til EAR har jeg fået en anelse mere fylde og "drive", det lyder lidt mere "levende og musikalsk" nu, og det er jeg helt vild med 
Tillykke med Calypsoen, så swinger det sikkert også Den kombi gad jeg godt høre...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
|
Svedigt anlæg !   
Happy
|
|
|
Hej Happy, mange tak Det har også været lidt af en kamp 
ExactPower har jeg købt brugt. Før den havde jeg en IsoTek Sigmas.
Forresten, er det ikke noget med at du har AA også?
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den calypso er simpelthen for lækker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
ja den calypso er simpelthen for lækker
|
|
|
Ja, det er fine sager , får også ret god omtale kan jeg se...Hvordan er det ift. da jeg hørte den anden med 861'eren?
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej medlem jeg kan spottet du har jazz at the pawnshop det er skam en hammer go cd, nå nok om det lækker sager du har dig du må være en glad mand. lydmæssigt hvordan er spillestilen.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo bare et topklasse anlæg du har dig der!! kan kun sige at jeg er misundelig!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
| Hej medlem jeg kan spottet du har jazz at the pawnshop det er skam en hammer go cd, nå nok om det lækker sager du har dig du må være en glad mand. lydmæssigt hvordan er spillestilen. |
|
|
Det er da helt vildt godt set  
Jeg takker mange gange 
Spillestilen. Som jeg skriver i første indlæg, så er den først og fremmest sammenhængende med et godt drive, og rimelig opløsning.
Der er stor dynamik, lav støj, og en meget naturlig "organisk" lyd - ikke kun i mellemtone, men også bas og diskant. Lyden nærmere sig den lyd der kan være når jeg hører musik hørt ude i den virkelige verden. Faktisk vil jeg sige at efter jeg fik den ExactPower på, og M-150'erne, så lyder det nærmest analogt (!)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Det er jo bare et topklasse anlæg du har dig der!! kan kun sige at jeg er misundelig!!
MVH Don |
|
|
Mange tak for det , jeg håber at det er på den gode positive måde at du er "misundelig" 
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa kan fornemme du hører mest jazz eller ? er jeg forkert på den hvis du er det vil jeg da lige anbefale yamamoto trio albummet hedder midnight sugar og er på xrcd siger dig det er jazz i verdensklasse. Det lyder til at du er muligvis  som du skriver tror at du er ved at være der, og det er lækkert at se nogen som er nået langt,personlig har der været noget af en tomult affære herhjemme men tror jeg har fået lidt mere styr på det  (du ved TROR )
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
happy skrev:
|
Svedigt anlæg !   
Happy
|
|
|
|
|
|
Hej "medlem"
Det er korrekt, jeg har en AA Prestige SE !
Det er egentlig lidt interessant, at du udskiftede din Isotek Sigmas til fordel for en ExactPower - Jeg har også en Isotek Sigmas og overvejer kraftigt at prøve en Exactpower, da jeg har hørt, at det giver meget når man har rør.
Happy
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
Medlem skrev:
happy skrev:
|
Svedigt anlæg !   
Happy
|
|
|
|
|
|
Hej "medlem"
Det er egentlig lidt interessant, at du udskiftede din Isotek Sigmas til fordel for en ExactPower - Jeg har også en Isotek Sigmas og overvejer kraftigt at prøve en Exactpower, da jeg har hørt, at det giver meget når man har rør.
Happy
|
|
|
Hey...
Fed CD'er den Prestige Har overvejet et skift et par gange... Men holder mig til Capitolen, da jeg ikke har SACD'ere, og den minder mig lidt om vinyl (Top loaded). 
Ja, det var da sjovt at du lige har den Sigmas (det skulle vel ikke være min gamle?), den er nu meget god.
ExactPower er så noget helt andet. Jeg var lidt rystet da jeg fik den på, havde ikke regnet med at det gav så meget. Jeg synes at lyden bliver mere "analog" Det skyldes måske det lavere støjniveau og den forøgede dynamik. Baggrunden blev mere "rolig og sort", meget lækkert.
Der er 2 fordele ift. den passive Sigmas; 1) Den regulerer spændingen så den er konstant 230 V +/- 2 %. Men noget andet og ret godt er, at udgangsimpedansen er lavere end den vi har i stikkontakten. Det gør at strømforsyninger og andet får bedre arbejdsbetingelser, med bedre dynamik til følge.
Som du nævner er det godt for rør, en ef fordelene er at bias står klokkerent "hele" tiden, da spændingen ikke stiger og falder. Det gør også at man bedre kan tillade sig at hæve bias en smule (10 % har jeg i øjeblikket) med endnu bedre lyd til følge 
Hvis du har mulighed for det, så er den afgjort et forsøg værd, men da kvaliteten af spændingen er forskellig, alt efter hvor man bor osv., kan forbedringen være tilsvarende.
Men med rent rør-setup (som jeg kører med) er der ingen tvivl om at det er en fordel.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "medlem"
Jeg købte min Isotek Sigmas (ny) hos Hans fra Artsound i Viborg !
Jeg må prøve en sådan fætter fra Exactpower. Jeg har dog kun rør i min AA da mit effekttrin er fra Krell. Hvem ved, måske det også kan gå op i en højere enhed hos mig.
Happy
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej lars
den er bedre på alle lydparametre kæmpelydbilled,flow over musken,supermusikalsk ,selv om den er vanvittigt opløst i alle frekvansområderne,er ikke så god til at putte ord på hvordan det lyder,musiken flyder bare ud af højtalerne,har puttet pcc 88 i forstærkeren (telefunken pcc lyder rigtigt lækkert blødtog varm lækker lyd)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
hej lars
den er bedre på alle lydparametre kæmpelydbilled,flow over musken,supermusikalsk ,selv om den er vanvittigt opløst i alle frekvansområderne,er ikke så god til at putte ord på hvordan det lyder,musiken flyder bare ud af højtalerne,har puttet pcc 88 i forstærkeren (telefunken pcc lyder rigtigt lækkert blødtog varm lækker lyd)
|
|
|
Hej Birger
Det lyder jo helt vildt godt Den største forbedring kom vel med den nye Pre?, hvor meget synes du det gav at få de der TF PCC88 i?
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er aligevel stor forskel på lyden,har også købt nogle gamle nos tesla de er også gode men lyder helt anderleds,det var lidt ligesom forskellen mellem telefunken og mullard i lyd
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
happy skrev:
Medlem skrev:
happy skrev:
|
Svedigt anlæg !   
Happy
|
|
|
|
|
|
Hej "medlem"
Happy
|
|
|
Hey...
Fed CD'er den Prestige Har overvejet et skift et par gange... Men holder mig til Capitolen, da jeg ikke har SACD'ere, og den minder mig lidt om vinyl (Top loaded). 
Ja, det var da sjovt at du lige har den Sigmas (det skulle vel ikke være min gamle?), den er nu meget god.
ExactPower er så noget helt andet. Jeg var lidt rystet da jeg fik den på, havde ikke regnet med at det gav så meget. Jeg synes at lyden bliver mere "analog" Det skyldes måske det lavere støjniveau og den forøgede dynamik. Baggrunden blev mere "rolig og sort", meget lækkert.
Der er 2 fordele ift. den passive Sigmas; 1) Den regulerer spændingen så den er konstant 230 V +/- 2 %. Men noget andet og ret godt er, at udgangsimpedansen er lavere end den vi har i stikkontakten. Det gør at strømforsyninger og andet får bedre arbejdsbetingelser, med bedre dynamik til følge.
Som du nævner er det godt for rør, en ef fordelene er at bias står klokkerent "hele" tiden, da spændingen ikke stiger og falder. Det gør også at man bedre kan tillade sig at hæve bias en smule (10 % har jeg i øjeblikket) med endnu bedre lyd til følge 
Hvis du har mulighed for det, så er den afgjort et forsøg værd, men da kvaliteten af spændingen er forskellig, alt efter hvor man bor osv., kan forbedringen være tilsvarende.
Men med rent rør-setup (som jeg kører med) er der ingen tvivl om at det er en fordel.
|
|
|
"ExactPower er så noget helt andet. Jeg var lidt rystet da jeg fik den på, havde ikke regnet med at det gav så meget. Jeg synes at lyden bliver mere "analog" Det skyldes måske det lavere støjniveau og den forøgede dynamik. Baggrunden blev mere "rolig og sort", meget lækkert."
Hej Medlem
har lånt en Exact som din og kan godt nikke genkende til din beskrivelse af den....
men dog i lille målestok .... kan godt høre en lille forskel og den er netop som du beskriver
men vælter ikke bag af stolen over det ....
må prøve igen når jeg får mine "rigtige" HT ...det kan være historien er en anden .......
mit setup bruger 805W i "tomgang" 
|
| Til top |
|
| |