Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 07:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Forbedre CD’er med SeeDeClip program. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

kan vi få et billede efter nummeret har været gennem seedeclip også?
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
kan vi få et billede efter nummeret har været gennem seedeclip også?

Har kun demo'en installeret, og den kan kun gemme 29 sekunder. Det ser sådan ud:

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvordan er det lige at man få SeDeClip til at streame musik f.eks. sammen med Squeezecenter?

VH

Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Deguello skrev:

Hej

Hvordan er det lige at man få SeDeClip til at streame musik f.eks. sammen med Squeezecenter?

VH

Den funktion er ikke lavet endnu, men jeg har foreslået det til dem. Hvis alle nu gør det så kan det jo være det kommer.

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:
callesoroe skrev:

Visca Blaugrana skrev:
Der er kommet en ny version der understoetter FLAC, fungere skide godt, desvaere ser det ikke ud til at det understoetter FLAC til streaming, men det er ogsaa til at leve med naa det ikke tager laengere tid at koere programmet, igen til folk som ikke har proevet, det, saa PROEV DET!!!!!

Hej!

Hvordan har du fået det til at virke. Jeg kan ikke få programmet tila at behandle FLAC filer...?

du skal instalere FLAC foerst

http://www.cutestudio.net/data/products/audio/seedeclip/doc/ conversion/index.php

derefter skal du lave de 2 bat filer

Contents of wav2flac:

"c:\Program Files\FLAC\flac" -f %1 -o %2

Contents of flac2wav:

"c:\Program Files\FLAC\flac" -df %1 -o %2

(du kan lave en bat fil ved at aabne notepad, og kopire linien ind, og saa gemme den, hus at vaelge all files og saa kalde den "wav2flac.bat" og omvendt for den anden fil.

De skal saa gemmes i den mappe du har Seedeeclip instaleret

Flovmand. Det var kun installationsfilen jeg havde i C:\program files\FLAC

Når jeg installerede lagde den filerne i C:\programmer\flac . Nu har jeg reinstalleret i den rigtige mappe og alt virker fint...

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hvordan er status her godt 8 måneder efter seneste indlæg?

Benyttes SeeDeeClip stadig flittigt med stor begejstring, eller var det bare nyhedens interesse, der genererede opfattelsen af bedre lyd? 

Jeg overvejer, om jeg skal gøre forsøget og måske redde nogle ellers dødsdømte remasters...?

Prisen er ikke afskrækkende, men jeg bryder mig ikke om, at skulle smide penge direkte i kloakken... Der bydes ikke ind med de store afhandlinger ved googlesøgning (dårligt tegn?), så kom glad på banen med jeres erfaringer

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Super spændende!

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har da også prøvet/testet SeeDeeClip !.......

Ikke noget slinger - Pro versionen blev indkøbt !.......

Efter min bedste formening, så er udlemperne større end fordelene !.......

Det er muligt, at et givent stykke musik fremstår lidt bedre grafisk, efter en tur igennem SeeDeeClip - men ved gennemlyt, så sejrer originalen altså stort !.......

SeeDeeClip "stjæler" altså noget af musikken !.....

Det var bare min 25 øre !.....

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger det i "nødstilfælde"

Jeg har et par cd´er som er så elendigt produceret at det er tydeligt at høre der er forvrængning i lyden.
Det er Glasvegas og et par numre fra Mew - Frengers.

Specielt på Glasvegas er det meget tydeligt at programmet virker. Bagefter er cd´en faktisk til at holde ud at høre på ved et hvis lydniveau, hvilket ikke kan siges om originalen !

Dog er det også tydeligt at cd´er som har vlret en tur igennem programmet mister noget dynamik og noget af "sjælen og nærværet".

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Ja, jeg har da også prøvet/testet SeeDeeClip !.......

Ikke noget slinger - Pro versionen blev indkøbt !.......

Efter min bedste formening, så er udlemperne større end fordelene !.......

Det er muligt, at et givent stykke musik fremstår lidt bedre grafisk, efter en tur igennem SeeDeeClip - men ved gennemlyt, så sejrer originalen altså stort !.......

SeeDeeClip "stjæler" altså noget af musikken !.....

Det var bare min 25 øre !.....

Kunne du lokkes til at gå lidt mere i detaljer?

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Dog er det også tydeligt at cd´er som har vlret en tur igennem programmet mister noget dynamik og noget af "sjælen og nærværet".
Gælder det også, hvis Round-funktionen benyttes?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
thuekay skrev:

Den har jeg ikke prøvet. Jeg har ikke sat mig særlig grundigt ind i programmet. Jeg er meget til ting som er "Plug an Play".

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
thuekay skrev:

Det er meget vigtigt at bruge round funktionen. Den genopretter "det liv" der mistes ved at reducere level. Jeg bruger det sådan her:

Først declippes albummet ned i en mappe eks. EACDECLIP hedder det hos mig. Herefter bruges de declippede filer som input til ROUND funktionen(genberegner orginalen ud fra matematiske algoritmer) og nye filer ligger så i EACROUND(igen hos mig) mappen. Og det er så disse filer man skal bruge. Er du stadig ikke helt tilfreds med resultatet, kan man optimere filerne lidt mere med Audacity programmet(gratis). Her kan ma så igen hæve level TIL og ikke længere end CLIP grænsen. Der er også mulighed for at lave EQ på fil niveau.     

Jeg har opnået endog meget gode resultater på denne måde. Jeg ved godt man laver om på tingene, men når nu pladeselskaberne bare har vedtaget ALT skal lyde højt, så vil jeg hellere prøve på at rette så meget op på fejlene som muligt, og så kunne holde ud at høre på musikken efterfølgende. 80-85% af alle nyudgivelse i pop/rock genren er desværre lavet på denne måde. Og når man nu kan lide meget af musikken.......

Det bedste er selvfølgelig altid at det er lavet ordentligt fra starten. Og her kan jeg igen kun sige at hdtracks.com bare rykker. Der er fanatastikse optagelser at hente der. Desværre er musikudbuddet begrænset.

Så med hensyn til SeeDeclip programmet så er det nogen at de bedste penge jeg nogensinde har givet ud. Det koster jo mindre end et billigt kabel!!!!!

Og det bruges stadig flittigt her i huset qua ovennævnte skodproducere.

herolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2008
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg synes også godt om ideen, men bryder mig ikke om at lave ændringer i original materialet, uden at kunne gå tilbage til originalen (foruden
selvfølgeligt at have dobbelt kopier af alt). Så da jeg arbejdede med programmet prøvede jeg at få Itunes serveren til at fungere så materiale bliver
behandlet on-the-fly når der er behov for det og originaler ikke pilles ved.

Jeg kunne dog ikke få det til at spille helt, jeg er ellers nogenlunde IT/linux kyndig. Nogen der har haft held med dette setup?

Ideen er ellers god, men det skal virke seamless og intuitivt for at blive et hit her. Jeg kan godt lide ideen med at netop at udnytte de 24 bit (kan
ikke huske syntaksen) når der repareres fra 16 bit materiale.

Til top Vis herolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af herolden

herolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

24 bit kommandoen er:

Conversion options
-C1234
Convert to 8/16/24/32 rescaling or float(1), e.g. -C24 (dflt: -C0)
This allows you to convert your waveforms to different resolutions. If for instance you have a 24bit playback mechanism then you will lose no
information when a 16bit input file is declipped. So for instance a declip command may be:
txtdeclip -VL20 -C24 in.wav out.wav

http://www.cutestudio.net/data/products/audio/seedeclip/doc/ streaming/index.php

Som det er beskrevet så virker det som en genial måde ikke at lave nogle yderliggere skade på materialet og samtidigt udnytte de 24 bit. Det
forudsætter selvfølgeligt brug af 24 bit udstyr og kan ikke bare brændes til CD, men CD'er er vel heller ikke så brugt mere ....

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

jeg vil da også lige give mit besyv med omkring seedeeclip.

jeg må ærligt indrømme at jeg ikke synes det gør noget godt ved musikken. jeg har mistet en masse luft i toppen og en del informationer i
bunden. jeg har leget rundt med div instillinger, men synes ikke rigtig det gør det som jeg havde håbet på. og det er egentlig lidt ærgerligt, for
ideen med programmet er super fedt:)

jeg har især oplevet at ved elektronisk musik mister man rigtig meget ved at køre de igennem sådan et program. min begejstring omkring
programmet var stor i starten, men er ligesom faldet lidt efter div a/b tests af musik før og efter seedeclip håndtering.

mit bedste råd, undgå de cd'er der er dårlig indspillet, eller få nogle komponenter ind i ens hifi kæde der ikke afslører alt men er en anelse
tilgivende. dette er kun nogle, forhåbentlig, midlertidige tiltag til musikindustrien fatter at producere noget ordentligt musik med masser af
dynamik. hvis film folket kan, hvorfor så ikke også musik industrien? jeg er meget mystificeret over at nogen kunstnere lader
producere/producenter ødelægge oplevelsen ved musikken. men selvfølgelig, bare min holdning
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
soka skrev:
thuekay skrev:

Den har jeg ikke prøvet. Jeg har ikke sat mig særlig grundigt ind i programmet. Jeg er meget til ting som er "Plug an Play".
Ok 

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

soka skrev:
thuekay skrev:

Det er meget vigtigt at bruge round funktionen. Den genopretter "det liv" der mistes ved at reducere level. Jeg bruger det sådan her:

Først declippes albummet ned i en mappe eks. EACDECLIP hedder det hos mig. Herefter bruges de declippede filer som input til ROUND funktionen(genberegner orginalen ud fra matematiske algoritmer) og nye filer ligger så i EACROUND(igen hos mig) mappen. Og det er så disse filer man skal bruge. Er du stadig ikke helt tilfreds med resultatet, kan man optimere filerne lidt mere med Audacity programmet(gratis). Her kan ma så igen hæve level TIL og ikke længere end CLIP grænsen. Der er også mulighed for at lave EQ på fil niveau.     

Jeg har opnået endog meget gode resultater på denne måde. Jeg ved godt man laver om på tingene, men når nu pladeselskaberne bare har vedtaget ALT skal lyde højt, så vil jeg hellere prøve på at rette så meget op på fejlene som muligt, og så kunne holde ud at høre på musikken efterfølgende. 80-85% af alle nyudgivelse i pop/rock genren er desværre lavet på denne måde. Og når man nu kan lide meget af musikken.......

Det bedste er selvfølgelig altid at det er lavet ordentligt fra starten. Og her kan jeg igen kun sige at hdtracks.com bare rykker. Der er fanatastikse optagelser at hente der. Desværre er musikudbuddet begrænset.

Så med hensyn til SeeDeclip programmet så er det nogen at de bedste penge jeg nogensinde har givet ud. Det koster jo mindre end et billigt kabel!!!!!

Og det bruges stadig flittigt her i huset qua ovennævnte skodproducere.

Jeg har kigget lidt i "manualen" på hjemmesiden og undrer mig lidt over, det skulle være nødvendigt at køre to på hinanden følgende procedurer, som du gør det. Kan det hele ikke klares med en enkelt omgang Round?

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:

jeg må ærligt indrømme at jeg ikke synes det gør noget godt ved musikken. jeg har mistet en masse luft i toppen og en del informationer i
bunden. jeg har leget rundt med div instillinger, men synes ikke rigtig det gør det som jeg havde håbet på. og det er egentlig lidt ærgerligt, for

Ikke så lovende...

Bonde1985 skrev:
jeg har især oplevet at ved elektronisk musik mister man rigtig meget ved at køre de igennem sådan et program. min begejstring omkring
programmet var stor i starten, men er ligesom faldet lidt efter div a/b tests af musik før og efter seedeclip håndtering.
Ja det sker jo man lader sig rive med

Bonde1985 skrev:
mit bedste råd, undgå de cd'er der er dårlig indspillet, eller få nogle komponenter ind i ens hifi kæde der ikke afslører alt men er en anelse
tilgivende. dette er kun nogle, forhåbentlig, midlertidige tiltag til musikindustrien fatter at producere noget ordentligt musik med masser af
dynamik. hvis film folket kan, hvorfor så ikke også musik industrien? jeg er meget mystificeret over at nogen kunstnere lader
producere/producenter ødelægge oplevelsen ved musikken. men selvfølgelig, bare min holdning

herolden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:

Har du brugt programmet korrekt? som beskrevet af callesoroe? Hvis 24 bit optionen bruges burde der slet ikke gå noget tabt ved proceduren, da
de originale 16 bit bibeholdes intakt og "forbedringerne" sker i området med de nye bits :-)

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes