Emne: Marantz AV 8003, MM 8003 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
MadsC skrev:
| sættet Marantz AV 8003, MM 8003 er de ikke lidt pebret i pris? |
|
|
Det kommer an på, hvad du mener er pebret - husk på at du er i et forum for highend grej 
Men jo, de koster over 40.000 kr for et sæt.
/Lars
|
|
|
ja, det er da halv pris i forhold til denons sæt, så set på den måde er det jo egentlig ikke så galt __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
ja, det er da halv pris i forhold til denons sæt, så set på den måde er det jo egentlig ikke så galt
|
|
|
Det kommer vel an på, om det så også er med den halve indmad 
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
brasch skrev:
|
ja, det er da halv pris i forhold til denons sæt, så set på den måde er det jo egentlig ikke så galt
|
|
|
Det kommer vel an på, om det så også er med den halve indmad  |
|
|
Hvis du var ansat i HFK dengang de forhandlede Marantz, kender du godt svaret på det  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
Da_Saint skrev:
Bassøe skrev:
flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
| Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver. |
|
|
Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.
|
|
|
Det er da relevant, når du skriver receiver får man hurtigt indtrykket af at du ikke helt ved hvilket produkt du snakker om.
Det var til almindelig oplysning, da du ikke lød til helt at have styr på det.
Men dig om det.

|
|
|
Enig. I starten af tråden bliver det også udtrykt som om det drejer sig om et enkelt produkt, "en receiver", hvilket har skabt en del forvirring og gør at vi nu diskuterer semantik i stedet for hi-fi. |
|
|
Dem, der er så satans forvirret er det ikke muligt at de i google kan skrive i søgefeltet Marantz AV 8003 og bagefter indtaste i søgefeltet Marantz MM 8003. Så burde, der også for Hr. Bøssøre og Hr. saint komme en del information frem vedrørende produktet Marantz AV 8003 og Marantz MM 8003 da den kombination af tal og bogstaver blandet sammen er mere eller mindre unik for produktet.
Forresten er, der nogen ved noget om AV 8003 og MM 8003 er et overkill til mine højtalere eller en Marantz SR 8002 vil være mere passende.
|
|
|
Den eneste der virker forvirret indtil nu er dig - og så sviner du dem der prøver at hjælpe - flot.
Lidt mere on topic - hvis du som du giver udtryk ovenfor ikke ved meget på området, så er et pre/pro- og effekt sæt til 40k måske under alle omstændigheder et lidt optimistisk sted at lægge ud. Hvad med at fortælle lidt mere om dine behov - f.eks. størrelsen af rummet anlægget står i, er det en dedikeret hjemmebio eller en "normalt" indrettet stue (læs: du vil meget sansynligt ikke få fuldt udbytte af det nævnte sæt hvis du ikke har en rimelig kompromisløst indrettet hjemmebio), hvor tit skal der ses seriøs film og ikke bare casual viewing osv osv. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
flaskebent skrev:
Da_Saint skrev:
Bassøe skrev:
flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
| Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver. |
|
|
Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.
|
|
|
Det er da relevant, når du skriver receiver får man hurtigt indtrykket af at du ikke helt ved hvilket produkt du snakker om.
Men dig om det.

|
|
|
Enig. I starten af tråden bliver det også udtrykt som om det drejer sig om et enkelt produkt, "en receiver", hvilket har skabt en del forvirring og gør at vi nu diskuterer semantik i stedet for hi-fi. |
|
|
Dem, der er så satans forvirret er det ikke muligt at de i google kan skrive i søgefeltet Marantz AV 8003 og bagefter indtaste i søgefeltet Marantz MM 8003. Så burde, der også for Hr. Bøssøre og Hr. saint komme en del information frem vedrørende produktet Marantz AV 8003 og Marantz MM 8003 da den kombination af tal og bogstaver blandet sammen er mere eller mindre unik for produktet.
Forresten er, der nogen ved noget om AV 8003 og MM 8003 er et overkill til mine højtalere eller en Marantz SR 8002 vil være mere passende.
|
|
|
Den eneste der virker forvirret indtil nu er dig - og så sviner du dem der prøver at hjælpe - flot.
Lidt mere on topic - hvis du som du giver udtryk ovenfor ikke ved meget på området, så er et pre/pro- og effekt sæt til 40k måske under alle omstændigheder et lidt optimistisk sted at lægge ud. Hvad med at fortælle lidt mere om dine behov - f.eks. størrelsen af rummet anlægget står i, er det en dedikeret hjemmebio eller en "normalt" indrettet stue (læs: du vil meget sansynligt ikke få fuldt udbytte af det nævnte sæt hvis du ikke har en rimelig kompromisløst indrettet hjemmebio), hvor tit skal der ses seriøs film og ikke bare casual viewing osv osv. |
|
|
Mig bekendt er, der ikke nogen, der har kommet noget konstruktivt så glem du bare klapsalverne. Spørgsmålet er vel egentlig også svært da det kræver man kender højtalerne. Hvis du ikke gør det så lad være med at skrive noget.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
RogueAgent skrev:
flaskebent skrev:
Da_Saint skrev:
Bassøe skrev:
flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
|
|
Men dig om det.

|
|
|
|
|
|
|
|
Lidt mere on topic - hvis du som du giver udtryk ovenfor ikke ved meget på området, så er et pre/pro- og effekt sæt til 40k måske under alle omstændigheder et lidt optimistisk sted at lægge ud. Hvad med at fortælle lidt mere om dine behov - f.eks. størrelsen af rummet anlægget står i, er det en dedikeret hjemmebio eller en "normalt" indrettet stue (læs: du vil meget sansynligt ikke få fuldt udbytte af det nævnte sæt hvis du ikke har en rimelig kompromisløst indrettet hjemmebio), hvor tit skal der ses seriøs film og ikke bare casual viewing osv osv.
|
|
|
Mig bekendt er, der ikke nogen, der har kommet noget konstruktivt så glem du bare klapsalverne. Spørgsmålet er vel egentlig også svært da det kræver man kender højtalerne. Hvis du ikke gør det så lad være med at skrive noget.
|
|
|
Nej selvfølgelig kommer der ikke noget konstruktivt når du sviner folk der prøver at hjælpe dig. Hvis dit formål med denne tråd er at vise hvor indebrændt du kan være, så har du helt klart nået målet, men hvis formålet er at få hjælp så gør du det godtnok ikke nemt for folk at hjælpe dig.
Held og lykke med indkøbet. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
flaskebent skrev:
RogueAgent skrev:
flaskebent skrev:
Da_Saint skrev:
Bassøe skrev:
flaskebent skrev:
| [QUOTE=Bassøe]Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver. |
|
|
|
|
|
Men dig om det.

|
|
|
|
|
|
|
|
Lidt mere on topic - hvis du som du giver udtryk ovenfor ikke ved meget på området, så er et pre/pro- og effekt sæt til 40k måske under alle omstændigheder et lidt optimistisk sted at lægge ud. Hvad med at fortælle lidt mere om dine behov - f.eks. størrelsen af rummet anlægget står i, er det en dedikeret hjemmebio eller en "normalt" indrettet stue (læs: du vil meget sansynligt ikke få fuldt udbytte af det nævnte sæt hvis du ikke har en rimelig kompromisløst indrettet hjemmebio), hvor tit skal der ses seriøs film og ikke bare casual viewing osv osv.
|
|
|
|
|
|
Nej selvfølgelig kommer der ikke noget konstruktivt når du sviner folk der prøver at hjælpe dig. Hvis dit formål med denne tråd er at vise hvor indebrændt du kan være, så har du helt klart nået målet, men hvis formålet er at få hjælp så gør du det godtnok ikke nemt for folk at hjælpe dig.
Held og lykke med indkøbet.
tak for kaffe. Det er da vist dig der er indebrændt kan du ikke gå ind på ekstrabladets hjemmeside i stedet, hvis du har noget galde du skal af med. Nogen, der kender de omtalte infinity beta 50 højtalere
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad hjælper det at kende dine højttalere hvis man ikke ved om de står i et kollegieværelse på 8 kvm, en designerstue med panoramavinduer og loft til kip eller et rum der rent faktisk er egnet til at se film i..?
Hvis ikke det sidste er tilfældet kan det nemlig være ret ligegyldigt hvilke højttalere du spiller på - så får du ikke fuldt udbytte af et forstærkersæt i den klasse. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De står pt i en 40m2 stor herskabs stue med 3m+ til loftet. Der er stukloft, afhøvlet fyretræsgulv og murstensvægge
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
De står pt i en 40m2 stor herskabs stue med 3m+ til loftet. Der er stukloft, afhøvlet fyretræsgulv og murstensvægge
|
|
|
Ok - efter min mening vil du næppe få noget særligt ud af at købe forstærkersættet frem for receiveren. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
flaskebent skrev:
|
|
|
Ok - efter min mening vil du næppe få noget særligt ud af at købe forstærkersættet frem for receiveren. |
|
|
umiddelbart ud fra rummet nej, MEN jeg kunne ikke forestille mig andet end at pre/pro har bedre DAC end receiveren, så det kan faktisk gøre en forskel til musik, dog nok ikke noget en benchmark dac til 1/4 af prisen også kan. Derudover er det forventeligt at effektforstærkeren har noget mere kraftoverskud end receiveren. Men med afhøvlet trægulv og rå mursten tror jeg du ville kunne få meget mere ud af det nuværende system ved at dæmpe rummet på en eller anden måde. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
RogueAgent skrev:
flaskebent skrev:
|
|
|
Ok - efter min mening vil du næppe få noget særligt ud af at købe forstærkersættet frem for receiveren. |
|
|
umiddelbart ud fra rummet nej, MEN jeg kunne ikke forestille mig andet end at pre/pro har bedre DAC end receiveren, så det kan faktisk gøre en forskel til musik, dog nok ikke noget en benchmark dac til 1/4 af prisen også kan. Derudover er det forventeligt at effektforstærkeren har noget mere kraftoverskud end receiveren. Men med afhøvlet trægulv og rå mursten tror jeg du ville kunne få meget mere ud af det nuværende system ved at dæmpe rummet på en eller anden måde. |
|
|
Man kunne sige at hvis budgettet er 40k, så er du bedst tjent med at bruge de 16k på receiveren, og differencen op til forstærkersættet på at optimere rummet i stedet. Slutresultatet vil være bedre end at smide et dyrt forstærkersæt ind i et rum der ikke er egnet til det. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
super, så står den på æg til aften de næste tre måneder så har jeg æggebakkerne til at klistre op på væggen.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|