Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2026 | 21:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver med HD-lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
red_martians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Ellers er der bl.a. Yamaha RXV663 til 4999kr Hvis det skal være rigtig billigt
Til top Vis red_martians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af red_martians Besøg red_martians's Websted

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Den har jeg også haft kigget på, men kan ikke rigtig finde nogle ordentlige anmeldelser af den? Er det en forstærker du kender selv?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
anmeldelser af den

http://www.areadvd.de/hardware/2008/yamaha_rx_v663.shtml

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Kan se en lun har to HDMI udgange hvor Onkyo jo har fire hvilket er et stort plus for mig. Nogen der har erfaringer med Sonys receivere med HD lyd?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Slet ingen..?

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring med Onkyo 606 eller en af modellerne over?

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Bruger selv Pioneer VSX AX4AVI-S. Den har ikke dekoder til HD-lyd, men da min PS3 har det, og pioén kan modtage LPCM via HDMI er det det samme i praksis.

Min svigerfar har Sonys 5200SE-model med hele baduljen ifht. HD-lyd og LPCM. Den spiller også fedt, men virker en kende mindre kraftig ifht. effekt. Den spiller også mere "udglattet" og uden så meget kontrol over bas etc. Den er dog smart ifht. autosetup etc.. noget min Pioneer dog også kan selv.

Vi bruger nogenlunde samme opsætning mht. B&W 600-serie højtaler, så det er ikke derfor.

Hvis du kan leve med en LPCM-kapabel receiver, og har/køber BluRay afspiller med indbygget dekoder, får du rigtig meget for pengene med de "ældre" receivere der kom lige før de nye formater var helt klar - dvs. LPCM som mulighed er vejen frem..
Gav selv lige omkring 4000 for min receiver brugt - den stod til 13K fra ny.

Men det er smag og behag vil jeg sige. Er dog mere end tilfreds med min nyere pioneer ifht. en ældre Denon - der er meget bedre styr på stereo-lyden - sikkert taket være Air-studio tuningen.

Mvh. Offcourse

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Har også en PS3 så det lyder rigtig spænde hvis man kan købe en lidt ældre receiver som kan køre PCM, så kan man jo lige pludselig få meget for pengene!

Kender du (andre må gerne komme med input også) flere lidt ældre receivere som kan køre PCM?

Din Pioneer lyder jo som et rigtigt godt køb.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 August 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har nævnt det i andre tråde, men her finder du en liste over hvilke receivere, der modtager PCM over HDMI.

Håber der er noget du kan bruge.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 August 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

listen er så ikke 100%, da denon 4306 også modtager 7.1 PCM på HDMI indgangen, det kræver dog en firmwareopdatering fra januar sidste år (mener jeg).

Der er så derfor sandsynligvis også andre receivere der ikke er med

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Ja - min pio er ikke på listen så vidt jeg kan se...

Og mht yt og billigt... Sony laver en hel ny "el cheapo"-serie med de nye formater via HDMI.. omkring de 4-6K. (mener jeg har et det under nyheder her på H4A)..prisen ned...så sparer de "blot" på wattene etc.

Mvh. Offcourse

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Har set på de billige Sony`er, det er ganske enkelt for skrabede... Og problemet er at jeg VIL have en "ny" receiver i sort, og næsten alt er sølv eller gold.

Men må nok sige at din Pioneer ser spænde ud! Og har kun hørt godt om mærket osse. Og det er jo lidt mere spænde at få en tidligere topmodel end en ny mellemklasse receiver...

Men rart med nogle gode input alle sammen - fortsæt endelig!

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 August 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

DADDY DJ skrev:
AVR255 og AVR355 fra Harman/Kardon til henholdsvis kr. 5.999,- og kr. 8499,- er begge udstyret med HD-lyd dekodere.

Med den erfaring jeg har med H/K AVR645 lyder AVR355 som et godt bud i prisklassen.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Ja - min pio er ikke på listen så vidt jeg kan se...

Og mht yt og billigt... Sony laver en hel ny "el cheapo"-serie med de nye formater via HDMI.. omkring de 4-6K. (mener jeg har et det under nyheder her på H4A)..prisen ned...så sparer de "blot" på wattene etc.

Mvh. Offcourse

Nu er jeg blevet ret så varm på sådan en Pioneer du har, eller bare en anden receiver som kan afspille HD lyd som PCM gennem HDMI - Men! Det er godt nok svært at finde en! Har du (alle andre er mere end velkomne til at komme med et input!) til hvor jeg kan finde en?

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 August 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Nogen der har erfaring med Onkyo 606 eller en af modellerne over?

Sjovt at ingen har givet svar på dette, da Onkyos 805 er et monster mange her fra forumet har ståene, så vidt jeg forstået.

Jeg har den selv, og jeg er meget tilfreds. Den levere noget mere kraft end min gamle Denon 2807. Dens lyd i stereo er også en del mere skarp og markant.

Jeg har ikke lyst til at skrive vildt meget om den lige nu, kun at det er et rigtig godt køb til prisen, og den kan findes til en god pris i tyskland. Kan ikke lige nogle kan ikke huske nogle sider nu.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Tak for ideen, men er nu mere til brugte receivere, de nye er simpelthen for dyre hvis de skal kunne alt det jeg kræver af den.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Der er vist en PANASONIC SA-XR58 på KSB lige nu der påstår den kan afspille LPCM fx fra PS3. Men har ikke kigget specs på den. det er vist 2.5K den koster pt.

Ellers er det rigtigt - dem der er til salg må ryge hurtigt. Så - skaf en spilledåse med LPCM-ud via HDMI, og "sidste års farve" i receiver med HDMI, men "Pre-HD-Lyd" - så er du kørende

God jagt.

Offcourse

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Osse det jeg prøver på jo - men som sagt er de godt nok svære at finde hvis man er bare en anelse kræsen.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 August 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Osse det jeg prøver på jo - men som sagt er de godt nok svære at finde hvis man er bare en anelse kræsen.

Kommer vel an på, hvor kræsen man er. Du har allerede fået linket til en længere liste og den er som sagt ikke fuldendt. Denon AVR3806 og 4306 kan også klare LPCM indputtet.

Ellers er HD-receivere ved at være så langt nede i pris, at det kan betale sig at investerer i en 4 kilo's maskine og så supplerer den med et 5/7 kanals effekttrin.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Problemet med de mindre HD receivere er at de ikke har multi channel in til SACD og nogle af dem har ikke engang preout. Så derfor kigger jeg på nyere brugte receivere.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes