Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Hvid den er sort som en ........, så er det ikke en DL 160, men nok nærmere en DL 103?
Er der en hvid stribe ned af fronten på den?
|
|
|
Der står DL160 på den. Og den er kulsort. Derfor jeg undreme mig, da DL160 er blå Kender udemærket DL103. Den sidder på min Project plov __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Nå men så tilbage-trækker jeg min tidligere udtalelse om at Denon ikke lige som andre giver deres modeller ny paint fra tid til anden...
Jeg synes at Denon burde lave en ny top HO-MC og gøre den fluorescerende skriggrøn og kalde den DL-177.
Er Clearaudio MM ikke lidt dyre? (AT i forklædning?). Aurum i træ eller metal kan fås til 1000,-
Er Shelter 201 ikke et får i ulveklæder? (ihvertfald ikke produceret af Shelter). Hvad lægger du i det. Er Shelter da ikke Japansk? Eller er 201 produceret out of house?
2M Bronze er prismæssigt deroppe (2K) hvor der er råd en OK MC. Nu var det også Bronze jeg spurgte om. Black kommer helt ud af proportioner....
Mvh.
|
|
|
__________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med den sorte Ortofon,var bare så du kunne opfatte min skufelse over den nye serie.
MEN hvad med at gå old skool og købe en Ortofon FF15 XE ( den gule) Ja du læste rigtig.Den burde være til at opdrive
Grunden til jeg skrive dette.er at jeg faldt over en gamle Denon DL65 og den lød fremragende.En nåleforpart koster kun 120-150 kr
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville gerne prøve aurum i træ på en ikke for tung arm
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Det med den sorte Ortofon,var bare så du kunne opfatte min skufelse over den nye serie.
MEN hvad med at gå old skool og købe en Ortofon FF15 XE ( den gule) Ja du læste rigtig.Den burde være til at opdrive
Grunden til jeg skrive dette.er at jeg faldt over en gamle Denon DL65 og den lød fremragende.En nåleforpart koster kun 120-150 kr |
|
|
Ok, M2 er ikke din kop te. Har en M2 red. Den er fortrindelig. Men prisen er også lavere.
Ang. ældre Ortofon. En Ortofon MC15 Super MkII ville nu heller ikke være tosset. Den har jeg haft før og den spiller forrygende, prisen taget i betragtning __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
jeg ville gerne prøve aurum i træ på en ikke for tung arm |
|
|
Skulle også være en god PU. Og sjovt nok siger nogle den lyder bedre med en headshell i træ. __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende, jeg må have haft over 100 DL 160 gennem mine hænder over tiden, men alfrig en der var fejlfarvet.
Anyway, den spille nok lige godt for det. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Spændende, jeg må have haft over 100 DL 160 gennem mine hænder over tiden, men alfrig en der var fejlfarvet.
Anyway, den spille nok lige godt for det.
|
|
|
Ville også have været brugt hvis det ikke var for at nålefanen nærmenst sad i en vinkel på 30 grader  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Aurum i træ eller metal kan fås til 1000,- |
|
|
Det må så være Aurum Classic ikke? Der er 4 Aurum modeller (Classic, Alpha, Beta og Beta S).
Scatcat skrev:
Hvad lægger du i det. Er Shelter da ikke Japansk? Eller er 201 produceret out of house? |
|
|
Sumiko er amerikansk tror jeg nok. 201 er baseret på en Pearl ikke? Men producerer Sumiko overhovedet noget selv? Deres arme blev lavet af Jelco. Jeg vil tro at Sumiko PU'er bliver lavet i Japan?
Scatcat skrev:
Nu var det også Bronze jeg spurgte om. Black kommer helt ud af proportioner.... |
|
|
Ja og som jeg skrev: 2K (2.000,-).  Deromkring hvor der begynder at dukke et lille udvalg af udmærkede MC'ere op.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beslutningen blev taget. Shelter´en kunne jeg ikke låne, den var glemt.
Så jeg har bestilt en AT440Mla på nettet i stedet for. Samme pris som Shelter herhjemme. Men får den til ca. 900,- med leverering (indenfor EU) Så ca. 600,- sparet. Og har også hørt meget godt om netop AT440 fra flere sider. Men det må komme an på en prøve.
Og så fik jeg også fingrene i en RIAA. Trigon Vanguard MkII som jeg har ledt efter et stk. tid. Og vupti, så dukkede den op. kun 3 mdr. gammel. Og til en god pris.
Og den som evt. leder efter en Audio Technica AT-OC9ML/II, så kig på Ebay.co.uk. Den koster det halve af hvad den koster herhjemme. £240 leveret og det hele.(ca. 2300,-) Det er sq billigt. Koster svjh. 5K herhjemme  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Og den som evt. leder efter en Audio Technica AT-OC9ML/II, så kig på Ebay.co.uk. Den koster det halve af hvad den koster herhjemme. £240 leveret og det hele.(ca. 2300,-) Det er sq billigt. Koster svjh. 5K herhjemme  |
|
|
Hej Scatcat... Koster dén Audio Technica virkelig så meget herhjemme? Ved du hvem der forhandler mærket i Danmark? Mvh. Niels L.
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Scatcat skrev:
Og den som evt. leder efter en Audio Technica AT-OC9ML/II, så kig på Ebay.co.uk. Den koster det halve af hvad den koster herhjemme. £240 leveret og det hele.(ca. 2300,-) Det er sq billigt. Koster svjh. 5K herhjemme 
|
|
|
Hej Scatcat...
Koster dén Audio Technica virkelig så meget herhjemme? Ved du hvem der forhandler mærket i Danmark?
Mvh. Niels L.
|
|
|
Mener Lydbutikken ligger inde med noget. Men ellers ikke den store forhandling af den. Og det som er sparet er tjent Mener der tit sidder en AT95 på de billige Project pladespillere, men eller er jeg dig svar skyldig. Og AT440 koster 1500,- Så der er også sparet en del.  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh. 4500,- herhjemme. Men immervæk over 2K at spare  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og efter jeg har bestilt en AT440, ser jeg så en AT-OC9Ml/II hos www.lpgear.com med forsendelse ect. til ca 1650,- omregnet. (og hvis man er heldig i tolden) Ellers kommer den op på ca. 2100,- Men det er sq da også billigt.
Hmmm. Man skulle nok have ventet og snuppet den i stedet for (told eller ej told). bob bob bob __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|