Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Nåeh, det er Rene, der er forfatter til kopi-citatet, jamen dog Kopi af AE er Aurum Acoustics i hver tilfælde ikke. Prøv at lur deres produkter via linken jeg sendte.
Nogle spændende produkter, hvor de tør gå helt andre veje: Eksempelvis med deres forstærker / højttalersystem, der er designet som ét samlet system: Forstærkeren rummer 6 forstærker kanaler og elektroniske filtre. Forstærkerne til diskanterne med rør. Det siger sig selv, at deres forstærkere og højttalere kun kan bruges samlet, men en meget spændende tilgang!
Sorry trådstarter, det var lidt off topic. Jeg synes i øvrigt den ML 390S, som blev nævnt af Batman kunne være et glimrende bud...
|
|
|
Ja, det ser faktisk ikke så tosset ud det Aurum Acoustics, får da vist også ret gode anmeldelser...
Det var vist ikke godt at jeg kom over den side...kan blive dyrt 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
happy skrev:
mn1974 skrev:
Hej, so far er følgende nævnt:
Mcintosh MCD 201
Audio Aero
Andre muligheder?
|
|
|
Hej mig bekendt er Mcintosh MCD201 ikke med preamp - den har variabel udgang, men ikke preamp. Så du kan ikke tilslutte andre apparater.
AudioAero er med preamp !
Happy
|
|
|
Synes jeg ellers at det ser ud til her:
Review
|
|
|
Nej, ingen inputs...
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal sgu ikke gi' ca 30k Morten De bliver solgt til ca 19-24k andre steder.
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Du skal sgu ikke gi' ca 30k Morten De bliver solgt til ca 19-24k andre steder. |
|
|
Hej witer, er den det værd? __________________ mvh
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa! Der er mange tilsalg rundt omkring saa jeg ved nu ikke.Designet er ikke min smag.Men Navnet er jo Kvali'.Har kun hort den kort i uk.
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
mn1974 skrev:
happy skrev:
mn1974 skrev:
Hej, so far er følgende nævnt:
Mcintosh MCD 201
Audio Aero
Andre muligheder?
|
|
|
Hej mig bekendt er Mcintosh MCD201 ikke med preamp - den har variabel udgang, men ikke preamp. Så du kan ikke tilslutte andre apparater.
AudioAero er med preamp !
Happy
|
|
|
Synes jeg ellers at det ser ud til her:
Review
|
|
|
Nej, ingen inputs... |
|
|
Jeg tror I taler om to forskellige ting, når I taler om ''indbygget forforstærker''. Medlem taler om en forforstærker med flere indgange + volumenkontrol. Andre taler om en afspiller uden indgange, men med en variabel udgang, som kan kobles direkte til effektforstærkeren. MCD 201 hører til sidstnævnte kategori... http://www.mcintoshlabs.com/products/mcintosh-mcd201-sacd-cd -player.asp
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig! ligsom feks Sony's ES Modeller.
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Nemlig! ligsom feks Sony's ES Modeller. |
|
|
Som i øvrigt lød rigtig skidt via deres variable udgang fordi det bare var et potmeter, der var koblet direkte efter den almindelige faste udgang. Der var ikke en forforstærker/buffer efter potmetret. En noget ''tarvelig'' løsning. Eksempelvis Muse og ML 390S nævnt i tråden er lavet ''rigtig'' med en egentlig forforstærker del.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, var selv ved at uploade billedet for at sige at nu var den ved at sive ind i den tykpandedes hoved 
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem: Læste du mit indlæg ovenfor? I taler forbi hinanden mht forforstærker... Indlæg gengive herunder, endnu engang for prins Knut  En forforstærker er ikke ensbetydende med, at der er indgange...
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror I taler om to forskellige ting, når I taler om ''indbygget
forforstærker''. Medlem taler om en forforstærker med flere indgange +
volumenkontrol. Andre taler om en afspiller uden indgange, men med en
variabel udgang, som kan kobles direkte til effektforstærkeren. MCD 201
hører til sidstnævnte kategori... http://www.mcintoshlabs.com/products/mcintosh-mcd201-sacd-cd -player.asp
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hehe, var selv ved at uploade billedet for at sige at nu var den ved at sive ind i den tykpandedes hoved

|
|
|
Noget helt andet er, at drevet er noget skrammel Sikkert derfor at det er kraftigt modificeret i efterfølgeren 301.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Medlem: Læste du mit indlæg ovenfor? I taler forbi hinanden mht forforstærker... Indlæg gengive herunder, endnu engang for prins Knut 
En forforstærker er ikke ensbetydende med, at der er indgange...
|
|
|
Ja-ja, ingen problemer her, tak 
Men det er lidt søgt at skrive at den har forforstærker, når der ikke følger de nomale fordele ved dette med. Så skal man blot skrive "variabel udgang", vil jeg mene - det er at stramme den lidt synes jeg, at skrive "indbygget forforstærker". Men de skriver da også efterfølgende, kun, "hvilke vil sige at den kan tilsluttes direkte til en effekt forstærker". Meeen, bob-bob...
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Medlem: Læste du mit indlæg ovenfor? I taler forbi hinanden mht forforstærker... Indlæg gengive herunder, endnu engang for prins Knut 
|
|
|
Men det er lidt søgt at skrive at den har forforstærker, når der ikke følger de nomale fordele ved dette med. Så skal man blot skrive "variabel udgang", vil jeg mene - det er at stramme den lidt synes jeg, at skrive "indbygget forforstærker". Men de skriver da også efterfølgende, kun, "hvilke vil sige at den kan tilsluttes direkte til en effekt forstærker". Meeen, bob-bob... |
|
|
Ikke enig... Som jeg skrev før betyder ''forforstærker'' og ''indgang'' ikke det samme. Det vigtige ved en forforstærker i denne sammenhæng er, at der dels er en mulighed for at skrue op og ned for lyden. Dels at denne funktionalitet er lavet på den rette måde = med et forforstærker trin, også kaldet et ''linje trin''. Der er intet søgt i deres formulering, den er helt reel...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Jeg tror I taler om to forskellige ting, når I taler om ''indbygget forforstærker''. Medlem taler om en forforstærker med flere indgange + volumenkontrol. Andre taler om en afspiller uden indgange, men med en variabel udgang, som kan kobles direkte til effektforstærkeren. MCD 201 hører til sidstnævnte kategori...
http://www.mcintoshlabs.com/products/mcintosh-mcd201-sacd-cd -player.asp |
|
|
Hvis du havde fulgt tråden fra starten, det virker som om at du er "hoppet" ind i midten, så ville du kunne læse at vi ikke er i tvivl om at der ledes efter en PRE med CD 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
|
|
|
Men det er lidt søgt at skrive at den har forforstærker, når der ikke følger de nomale fordele ved dette med. Så skal man blot skrive "variabel udgang", vil jeg mene - det er at stramme den lidt synes jeg, at skrive "indbygget forforstærker". Men de skriver da også efterfølgende, kun, "hvilke vil sige at den kan tilsluttes direkte til en effekt forstærker". Meeen, bob-bob...
|
|
|
Ikke enig... Som jeg skrev før betyder ''forforstærker'' og ''indgang'' ikke det samme. Det vigtige ved en forforstærker i denne sammenhæng er, at der dels er en mulighed for at skrue op og ned for lyden. Dels at denne funktionalitet er lavet på den rette måde = med et forforstærker trin, også kaldet et ''linje trin''.
Der er intet søgt i deres formulering, den er helt reel...
|
|
|
Halloee Oki, men i min verden er en forforstærker noget man kan tilslutte en lydkilde til.
De skulle skrive variabel udgang (som så kan være lavet mere eller mindre fornuftigt), det er ikke til at misforstå.
Prøv forresten at læse trådens titel...
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
|
|
|
|
|
|
Ikke enig... Som jeg skrev før betyder ''forforstærker'' og ''indgang'' ikke det samme. Det vigtige ved en forforstærker i denne sammenhæng er, at der dels er en mulighed for at skrue op og ned for lyden. Dels at denne funktionalitet er lavet på den rette måde = med et forforstærker trin, også kaldet et ''linje trin''.
Der er intet søgt i deres formulering, den er helt reel...
|
|
|
Halloee Oki, men i min verden er en forforstærker noget man kan tilslutte en lydkilde til.
Prøv forresten at læse trådens titel... |
|
|
Jeg har læst titlen og trådstarter har ikke nævnt, at han skal bruge ekstra analoge indgange. At din personlige fortolkning af ordet ''forforstærker'' er, at det indbefatter indgange er jo din sag. En forforstærker har i princippet tre trin: 1: Indgangsvælger 2. Volumenkontrol 3. Udgangstrin (der driver kablet over til effektforstærkeren) Her er et block diagram på en forforstærker: http://www.dact.com/assets/images/CT100_block_diagram.gifDen omtalte MCD 201 har en forforstærker med én indgang (vist til venstre i block diagrammet). denne indgang bruges af cd/sacd afspilleren. Din AE har flere indgange... Men begge apparater er med indbygget forforstærker. Hvis trådstarter har brug for en forforstærker del med flere indgange er det naturligvis korrekt, at han ikke kan bruge eks MCD 201 fordi dens forforstærker ikke har flere indgange. Nok om det, der er kommet flere gode bud i tråden...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@TRX850
Jeg tror at vi er lidt ude på et sidespor mht. terminologi...
Du kan vælge at kalde det 201'eren har, for en forforstærker (men det kommer jeg ikke til), men det gør McIntosh ikke selv! Så havde de nok skrevet Pre 
De skriver:
VARIABLE OUTPUT LEVEL
0 – 6.0Vrms Unbalanced
0 – 12.0Vrms Balanced.
http://www.mcintoshlabs.com/products/mcintosh-mcd201-sacd-cd -player.asp
|
Til top |
|
|