Forfatter |
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
@TRX850
Jeg tror at vi er lidt ude på et sidespor mht. terminologi...
Du kan vælge at kalde det 201'eren har, for en forforstærker (men det kommer jeg ikke til), men det gør McIntosh ikke selv! Så havde de nok skrevet Pre 
De skriver:
VARIABLE OUTPUT LEVEL
0 – 6.0Vrms Unbalanced
0 – 12.0Vrms Balanced.
http://www.mcintoshlabs.com/products/mcintosh-mcd201-sacd-cd -player.asp |
|
|
''Pre'' betyder ''for'', som i forforstærker... Jeg forsøger sådan set bare at få dig til at forstå, hvad en forforstærker egentlig er, og hvad den laver, men kan godt se det er skønne spildte kræfter  Ikke mere om dén side af sagen herfra...
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
@TRX850
Jeg tror at vi er lidt ude på et sidespor mht. terminologi...
Du kan vælge at kalde det 201'eren har, for en forforstærker (men det kommer jeg ikke til), men det gør McIntosh ikke selv! Så havde de nok skrevet Pre 
De skriver:
VARIABLE OUTPUT LEVEL
0 – 6.0Vrms Unbalanced
0 – 12.0Vrms Balanced.
http://www.mcintoshlabs.com/products/mcintosh-mcd201-sacd-cd -player.asp
|
|
|
Jeg forsøger sådan set bare at få dig til at forstå, hvad en forforstærker egentlig er, og hvad den laver, men kan godt se det er skønne spildte kræfter Ikke mere om dén side af sagen herfra...
|
|
|
Det HAR jeg forstået , og takker mange gange for den ekstra udførlige beskrivelse 
Det ændre bare ikke på, at hvis jeg siger CD med Pre, så opfattes det i daglig tale, som en CD hvor der kan tilsluttes lydkilder.
Ellers skrives/tales der jo blot om variabel udgang, der f.eks. kan udstyre et effekttrin.
Heller ikke mere herfra om den sag...
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se at jeg ikke skal have mcintosh da jeg skal have tilkoblet pladespiller, radio og tv.
Den ser ellers ret interessant ud.
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Kan se at jeg ikke skal have mcintosh da jeg skal have tilkoblet pladespiller, radio og tv.
|
|
|
Med forforstærker med flere analoge indgange er feltet ganske lille. Aurum Acoustics (dyr) og Audio Aero er nok i realiteten de enste relevante bud i tråden... Jeg har selv haft sådan en her på et tidspunkt, men den vil nok være en nedgradering ift din Audia. De kan findes brugt til rimelige penge... http://www.stereophile.com/digitalsourcereviews/715/
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Med forforstærker med flere analoge indgange er feltet ganske lille. Aurum Acoustics (dyr) og Audio Aero er nok i realiteten de enste relevante bud i tråden...
|
|
|
jatak, jeg kan se hvor det sberper henad, hvad med en Musical fidelity CD PRE 24?__________________ mvh
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
TRX850 skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Med forforstærker med flere analoge indgange er feltet ganske lille. Aurum Acoustics (dyr) og Audio Aero er nok i realiteten de enste relevante bud i tråden...
|
|
|
jatak, jeg kan se hvor det sberper henad, hvad med en Musical fidelity CD PRE 24? |
|
|
Hi hi.. Har lige opdateret mit forrige indlæg med cd pre 24  Kender en, der muligvis vil sælge sin, hvis du er interesseret i sådan en...
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
|
|
|
En cdafspiller hvor du kan tilkoble pladespiller, radio og tv??? My God! Jeg tror ikke der er nogen High-end producenter der tænker sådan. Så ville jeg hellere købe en highend forforstærker.
BAT laver helt vidunderlige forforstærkere med alle tænkelig faciliteter og uovertruffen lydkvalitet.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg blander mig i debatten. Men tror MN har drømt noget . Mig bekendt findes det apparat han påtænker ikke!
Hans intention er at spare plads med så få komponenter som muligt. Men han sparer da absolut ingen plads på hifihylden iforhold til hvad han har nu. En cd pre javel men han skal da ogå have en effekt og så er han lige vidt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
Undskyld jeg blander mig i debatten. Men tror MN har drømt noget . Mig bekendt findes det apparat han påtænker ikke!
Hans intention er at spare plads med så få komponenter som muligt. Men han sparer da absolut ingen plads på hifihylden iforhold til hvad han har nu. En cd pre javel men han skal da ogå have en effekt og så er han lige vidt |
|
|
Ja, det er stadig to kasser, bare en anden måde at opdele signalvejen på...
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Bladelius skrev:
Hans intention er at spare plads med så få komponenter som muligt. Men han sparer da absolut ingen plads på hifihylden iforhold til hvad han har nu. En cd pre javel men han skal da ogå have en effekt og så er han lige vidt
|
|
|
Iflg. hans egen tråd:
Bladelius skrev:
mn1974 skrev:
Svan skrev:
Har skiftet af forstærker og CD afspiller så været det værd, nu efter noget tid? 
| | |
hej svan, bedre sent end aldrig svare Jo skiftet til Audia er godt, rigtig godt. Jeg synes i den grad at Audia kan nogle tricks
Hul igennem, lytteaghængighed, detaljerigdom og mange andre ord kan sættes på Audia. Det lyder GODT synes jeg.
Min tidligere Krell kav 400 xi er en fantastisk maskine og kunne en dag sikkert finde vej herind igen .
Audia Flight CD One forbliver forever, med mindre at der bliver opgraderet alvorligt, hvilket ikk er tilfældet i meget lang tid.
| | |
Audia Flight CD One forbliver forever, med mindre at der bliver opgraderet alvorligt, hvilket ikk er tilfældet i meget lang tid.
Du må forklare MN | | |
Det lader til at du følger med, hvis du har set nogle af mine andre overvejelser står der noget med at "nedgradere" rent fysisk, altså få noget der fylder mindre. Såfremt man kunne komme til en cd med pre kunne man spare et apperat, derfor OVERVEJLSERNE.
Og her hoppede min kæde af....
|
|
|
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Bladelius skrev:
Hans intention er at spare plads med så få komponenter som muligt. Men han sparer da absolut ingen plads på hifihylden iforhold til hvad han har nu. En cd pre javel men han skal da ogå have en effekt og så er han lige vidt
|
|
|
|
|
|
Ja, og gøre den meget kort...
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Bladelius skrev:
|
|
|
|
|
|
Ja, og gøre den meget kort... |
|
|
Den bliver da ikke kortere... Ved en cd afspiller og en integreret forstærker, som trådstarter har nu er der et signalkabel mellem cd og den integrede forstærker. Ved en cd/forforstærker og en effektforstærker er der også et signalkabel. Det er bare flyttet i signalvejen...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Bladelius skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Den bliver da ikke kortere...
Ved en cd afspiller og en integreret forstærker, som trådstarter har nu er der et signalkabel mellem cd og den integrede forstærker.
Ved en cd/forforstærker og en effektforstærker er der også et signalkabel. Det er bare flyttet i signalvejen...
|
|
|
Ja, men den er flyttet hen hvor det er vigtigere 
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Bladelius skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ved en cd afspiller og en integreret forstærker, som trådstarter har nu er der et signalkabel mellem cd og den integrede forstærker.
Ved en cd/forforstærker og en effektforstærker er der også et signalkabel. Det er bare flyttet i signalvejen...
|
|
|
Ja, men den er flyttet hen hvor det er vigtigere  |
|
|
''Vigtigere''...!!??  Ej, for pokker da... Du er godt nok i dit påståelige hjørne i dag
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Bladelius skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
''Vigtigere''...!!?? Ej, for pokker da... Du er godt nok i dit påståelige hjørne i dag 
|
|
|
he-eh, nææe. Men mener du da ikke at det er bedre med kort signalvej hvor signalet er svagest, frem for i den anden ende...?
Signalvejen bliver jo kort ï "starten" ved en CD/Pre kombi., men ja-ja, jeg er da med på at i tilfældet med den integrede forstærker er der ingen dif. totalt. Måske jeg udtrykte mig lidt kort til at starte med... 
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Bladelius skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
''Vigtigere''...!!?? Ej, for pokker da... Du er godt nok i dit påståelige hjørne i dag 
|
|
|
he-eh, nææe. Men mener du da ikke at det er bedre med kort signalvej hvor signalet er svagest, frem for i den anden ende...?
Signalvejen bliver jo kort ï "starten" ved en CD/Pre kombi., men ja-ja, jeg er da med på at i tilfældet med den integrede forstærker er der ingen dif. totalt. Måske jeg udtrykte mig lidt kort til at starte med...  |
|
|
Signalet er altså kraftigere ud af cd afspilleren, end det er ud af forforstærkeren. Med mindre du har skruet HELT OP for din forforstærker...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Bladelius skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Signalvejen bliver jo kort ï "starten" ved en CD/Pre kombi., men ja-ja, jeg er da med på at i tilfældet med den integrede forstærker er der ingen dif. totalt. Måske jeg udtrykte mig lidt kort til at starte med... 
|
|
|
Signalet er altså kraftigere ud af cd afspilleren, end det er ud af forforstærkeren. Med mindre du har skruet HELT OP for din forforstærker...
|
|
|
Øhhe jaae, den er jeg da med på. Derfor er det vel forsat en fordel at CD og forforstærker er samlet i et, så signalvejen er kort her.
Du svarede ikke på mit spørgsmål 
...mener du da ikke at det er bedre med kort signalvej hvor signalet er svagest, frem for i den anden ende...? (Og med "anden ende", mener jeg fra CD/Pre til effekt, sorry...)
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem: Det var faktisk lige præcis dét jeg svarede på, men du må forstå pointen, at signalet netop IKKE er svagest i starten (ud af cd afspilleren).
Dette er meningsløst...
Først er en forforstærker kun en forforstærker, hvis den har indgange.
Dernæst bliver signalvejen kortere ved at flytte et kabel
Dernæst bliver det ''vigtigere'' at kablet er på udgangen af forforstærkeren i stedet for på udgangen af cd afspillleren. Argumentationen er, at kablet dermed er kortest, hvor det er svagest, hvilket efter din mening er ud af cd afspilleren.
Men det er ikke rigtigt. Signalet er svagest ud af forforstærkeren, og hvis du skal følge din egen argumentation er det jo altså bedre at have et kabel mellem cd og (integreret)forstærker. På den måde er kablet kortest hvor signalet er svagest...
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
TRX850 skrev:
Bladelius skrev:
|
|
|
Iflg. hans egen tråd:
Bladelius skrev:
mn1974 skrev:
Svan skrev:
Har skiftet af forstærker og CD afspiller så været det værd, nu efter noget tid? 
|
|
|
hej svan, bedre sent end aldrig svare Jo skiftet til Audia er godt, rigtig godt. Jeg synes i den grad at Audia kan nogle tricks
Hul igennem, lytteaghængighed, detaljerigdom og mange andre ord kan sættes på Audia. Det lyder GODT synes jeg.
Min tidligere Krell kav 400 xi er en fantastisk maskine og kunne en dag sikkert finde vej herind igen .
|
|
|
Du må forklare MN |
|
|
Det lader til at du følger med, hvis du har set nogle af mine andre overvejelser står der noget med at "nedgradere" rent fysisk, altså få noget der fylder mindre. Såfremt man kunne komme til en cd med pre kunne man spare et apperat, derfor OVERVEJLSERNE.
Og her hoppede min kæde af....
|
|
|
|
|
|
Det kan undre mig rigtig meget Bladelius, at du bliver ved med at kommentere på HVORFOR jeg OVERVEJER at skifte frem for at komme med konstruktive indlæg der for mig at se kunne have mere relation til trådspørgsmålet. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
Hans intention er at spare plads med så få komponenter som muligt. Men han sparer da absolut ingen plads på hifihylden iforhold til hvad han har nu. En cd pre javel men han skal da ogå have en effekt og så er han lige vidt |
|
|
Det er korrekt at jeg ikke sparer plads ved at skulle have en effekt, MEN en sådan er nemmere at sætte væk i et skab eller under et skab, END en integreret forstærker man skal have adgang til mht kabler, remote, osv.... __________________ mvh
|
Til top |
|
|