Emne: cd afspiller med pre? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Medlem: Det var faktisk lige præcis dét jeg svarede på, men du må forstå pointen, at signalet netop IKKE er svagest i starten (ud af cd afspilleren).
Dette er meningsløst...
Først er en forforstærker kun en forforstærker, hvis den har indgange.
Dernæst bliver signalvejen kortere ved at flytte et kabel
Dernæst bliver det ''vigtigere'' at kablet er på udgangen af forforstærkeren i stedet for på udgangen af cd afspillleren. Argumentationen er, at kablet dermed er kortest, hvor det er svagest, hvilket efter din mening er ud af cd afspilleren.
Men det er ikke rigtigt. Signalet er svagest ud af forforstærkeren, og hvis du skal følge din egen argumentation er det jo altså bedre at have et kabel mellem cd og forstærker. Og have et kort kabel hvor signalet er svagest, hvilket er mellem forforstærker og effektforstærker = en integreret forstærker....
|
|
|
Sååe, sååe Det er ikke engang så varmt i dag Jeg er nok lidt tungnem, og har misforstået noget.
Jeg mente bare at der var en fordel mht. signalvej, ved en kombineret CD/Pre (som AA Cap. Ref.)
Måske er det så en fordel at de er så tæt (CD og Pre), når det er et kraftigt signal? 
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Medlem: Det var faktisk lige præcis dét jeg svarede på, men du må forstå pointen, at signalet netop IKKE er svagest i starten (ud af cd afspilleren).
Dette er meningsløst...
Dernæst bliver det ''vigtigere'' at kablet er på udgangen af forforstærkeren i stedet for på udgangen af cd afspillleren. Argumentationen er, at kablet dermed er kortest, hvor det er svagest, hvilket efter din mening er ud af cd afspilleren.
Men det er ikke rigtigt. Signalet er svagest ud af forforstærkeren, og hvis du skal følge din egen argumentation er det jo altså bedre at have et kabel mellem cd og forstærker. Og have et kort kabel hvor signalet er svagest, hvilket er mellem forforstærker og effektforstærker = en integreret forstærker....
|
|
|
Sååe, sååe Det er ikke engang så varmt i dag Jeg er nok lidt tungnem, og har misforstået noget.
Jeg mente bare at der var en fordel mht. signalvej, ved en kombineret CD/Pre (som AA Cap. Ref.)
Måske er det så en fordel at de er så tæt (CD og Pre), når det er et kraftigt signal?  |
|
|
Du kan have ganske helt og aldeles ret i, at det kan være en fordel at have korte kabler, hvor signalet er svagest. Eksempelvis fra en pick up til en RIAA... Det du misforstår er sådan set bare, at du regner med signalet er kraftigere ud af en forforstærker, end ud af udgangen på en cd afspiller. Det er det ikke. Hvis du vil checke det, så prøv at forbinde en CD afspiller med fast udgangssignal direkte ind i effektforstærkeren. Det bliver HØØØØJT og hvis ellers forstærkeren og højttalerne overlever det vil du ganske gratis have erfaret, at signalet er kraftigt ud af cd afspilleren. Dermed falder din argumentation... Men tilbage til tråden. Nu har trådstarter nævnt, hvorfor han gerne vil have en cd/forforstærker. Effektbanditten skal gemmes lidt af vejen... MN: Jeg har haft både MF cd/pre 24 og Audia. Du vil opleve en lydmæssig nedgradering ved at skifte til MF. Tror faktisk kun der er en AE, som matcher dit behov, men de koster jo lidt mere...
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
Dette er meningsløst...
|
|
|
Måske er det så en fordel at de er så tæt (CD og Pre), når det er et kraftigt signal?  |
|
|
Du kan have ganske helt og aldeles ret i, at det kan være en fordel at have korte kabler, hvor signalet er svagest. Eksempelvis fra en pick up til en RIAA...
Det du misforstår er sådan set bare, at du regner med signalet er kraftigere ud af en forforstærker, end ud af udgangen på en cd afspiller. Det er det ikke. Hvis du vil checke det, så prøv at forbinde en CD afspiller med fast udgangssignal direkte ind i effektforstærkeren. Det bliver HØØØØJT og hvis ellers forstærkeren og højttalerne overlever det vil du ganske gratis have erfaret, at signalet er kraftigt ud af cd afspilleren. Dermed falder din argumentation...
Men tilbage til tråden. Nu har trådstarter nævnt, hvorfor han gerne vil have en cd/forforstærker. Effektbanditten skal gemmes lidt af vejen... MN: Jeg har haft både MF cd/pre 24 og Audia. Du vil opleve en lydmæssig nedgradering ved at skifte til MF. Tror faktisk kun der er en AE, som matcher dit behov, men de koster jo lidt mere...
|
|
|
Det er det der er lidt træls (jysk for irriternde  ), men jeg tror at du har ret. Indledningsvis nævnte jeg at jeg overvejer! Den spiller sku godt den Audia blikdåse der står i min stue... Vi får se. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
MN: En anden måde at reducere antallet af ''synlige kasser'' til en enkelt kunne jo være at skifte til et for/effekt sæt. Så kan du have forforstærkeren stående fremme og alle andre kasser gemt lidt af vejen. Du vil så nok skulle åbne ind til cd afspilleren, når du lytter, hvis altså du vil gøre brug af fjernbetjeningen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Du kan have ganske helt og aldeles ret i, at det kan være en fordel at have korte kabler, hvor signalet er svagest. Eksempelvis fra en pick up til en RIAA...
Det du misforstår er sådan set bare, at du regner med signalet er kraftigere ud af en forforstærker, end ud af udgangen på en cd afspiller. Det er det ikke. Hvis du vil checke det, så prøv at forbinde en CD afspiller med fast udgangssignal direkte ind i effektforstærkeren. Det bliver HØØØØJT og hvis ellers forstærkeren og højttalerne overlever det vil du ganske gratis have erfaret, at signalet er kraftigt ud af cd afspilleren. Dermed falder din argumentation...
|
|
|
Okaeye, det har jeg så misforstået Videre...
Måske er det så en fordel at de er så tæt (CD og Pre), når det er et kraftigt signal? 
Eller måske bare i det hele taget? - altså en fordel, lydmæssigt, at de er sammenbygget?
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
MN: En anden måde at reducere antallet af ''synlige kasser'' til en enkelt kunne jo være at skifte til et for/effekt sæt. Så kan du have forforstærkeren stående fremme og alle andre kasser gemt lidt af vejen.
Du vil så nok skulle åbne ind til cd afspilleren, når du lytter, hvis altså du vil gøre brug af fjernbetjeningen 
|
|
|
TRX850, du har en pointe - den vil jeg tage til overvejelse. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
|
|
|
Eller måske bare i det hele taget? - altså en fordel, lydmæssigt, at de er sammenbygget? |
|
|
Pyha.. Endeligt... Godt så  Jeg kan ikke se nogen tekniske fordele ved en cd/pre, men der er jo fordelen (som du selv ved fra dit eget system), at der kan spares ''en kasse'' i forhold til et system med cd afspiller, forforstærker og effektforstærker(e). Og sådan en kasse kan jo koste kassen...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Medlem skrev:
TRX850 skrev:
|
|
|
Eller måske bare i det hele taget? - altså en fordel, lydmæssigt, at de er sammenbygget?
|
|
|
Pyha.. Endeligt... Godt så 
Jeg kan ikke se nogen tekniske fordele ved en cd/pre, men der er jo fordelen (som du selv ved fra dit eget system), at der kan spares ''en kasse'' i forhold til et system med cd afspiller, forforstærker og effektforstærker(e). Og sådan en kasse kan jo koste kassen...
|
|
|
Ja, men det er da også noget - at spare kassen 
Men det giver også meget bedre bas...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
...ej, det var bare fis
|
Til top |
|
|
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det lige at et 75 ohms lavimpedanssystem glimrer ved sin strålende genialitet 
Jeg har nemlig kun effektblokken stående imellem højttalerne, ALT andet er placeret 10 meter væk.
Hilsen Morten
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
Så er det lige at et 75 ohms lavimpedanssystem glimrer ved sin strålende genialitet 
Jeg har nemlig kun effektblokken stående imellem højttalerne, ALT andet er placeret 10 meter væk.
Hilsen Morten |
|
|
Ja, det ville være fedt, hvis der var lavet en ordenlig/fælles snitflade til hifi
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
...ej, det var bare fis  |
|
|
Din fis rumler vist rundt i knolden på dig i dag
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|