Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: CSG CMOY ( rev. inklusiv minitest ) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 02 August 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Er kommet til at købe sådan en batteridrevet transportabel fætter her på nettet til ca. 300.-

Jeg bemærker at der er en kreds TLE 2426, som laver et "virtuelt 0 punkt" ...er det noget i før har stiftet bekendtskab med ? Er det godt/skidt ? Er desuden bestykket med BB OPA 2134.

http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/tle2426.pdf ( TLE2426 )

http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/opa2134.pdf ( OPA2134 )

Det ser altså rimeligt fint ud efter min mening, til prisen.

PS: Har købt nogle 9V 200 mAh Uniross opladelige batterier dertil = et must !

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 02 August 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

"Jeg bemærker at der er en kreds TLE 2426, som laver et "virtuelt 0 punkt" ...er det noget i før har stiftet bekendtskab med ? Er det godt/skidt ? Er desuden bestykket med BB OPA 2134."

Det med et virtuel nulpunkt er en af løsningerne når man kun har en single-rail forsynings spænding. Jeg regner med det virtuelle nulpunkt bliver brugt som signal nul reference for input signalet. Hvis der bare var blevet brugt 0 på batteriet som reference ville man miste havleden af signalet.

Umiddelbart vil jeg regne med at den her løsning er en af de bedre måder at gøre det på. Har dog ikke hørt på det.

Men ellers meget sød lille sag.
Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 August 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Den ser ganske god ud, og til prisen specielt. Generelt er de CMOY jo ganske ok, så blir spændene at høre hvad du synes om den

Btw ikke uniross batterier, men Ansmann ftw
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Sjokoz skrev:

Det med et virtuel nulpunkt er en af løsningerne når man kun har en single-rail forsynings spænding. Jeg regner med det virtuelle nulpunkt bliver brugt som signal nul reference for input signalet. Hvis der bare var blevet brugt 0 på batteriet som reference ville man miste havleden af signalet.

Umiddelbart vil jeg regne med at den her løsning er en af de bedre måder at gøre det på. Har dog ikke hørt på det.

Men ellers meget sød lille sag.

Også som jeg har forstået det "virtuele 0", den kommer dog ikke til at svinge +/- 4,5V, men nærmere +/- 2V med 9 V batteriforsyning. Men ret genialt fundet på. Hvis den viser sig at lyde rigtigt godt, kan jeg forestille mig at bygge sådan en løsning ( udelukkende hjemmebrug ) ind i en større kasse og forsyne med eks. 12 - 18 V batteridrift, med meget større kapacitet eks. 2,3 Ah. ( TLE 2426 kan klare max. 40 V ).

techtrino skrev:
Den ser ganske god ud, og til prisen specielt. Generelt er de CMOY jo ganske ok, så blir spændene at høre hvad du synes om den

Btw ikke uniross batterier, men Ansmann ftw

Nu hvor i ikke har hørt den, lover jeg at fortælle om hvordan den lyder, når jeg modtager den.  

Ansmann batterier ...hmmm, dem kender jeg ikke  ( til gengæld har jeg gode erfaringer med Uniross generelt ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Så kom postmand Per's fætter med pakken idag.  Åbentbart afsendt fra Letland, i fin og skånsom indpakning ( alt er intakt ).

Har sat den til og har prøvelyttet i flere timer nu ....og ja, den lyder faktisk rigtigt godt. Det må blive karakteren 9 ud af 10 mulige ift. produktets lave pris af under 300.- 

Jeg tør godt at anbefale den, for dem som for sjov vil have en CMOY, eller dem som har brug for sådan en til at tage med på farten.

Mit "lige nu og her" head-fi til under 700.- alt inklusiv, består af Phillips SHP 8900 og CSG CMOY.

Min kammerat fra nyk. Falster der har fuldstændig samme udstyr som jeg, skal i kommende weekend teste head-fi udstyr sammen med sin svoger ( som medbringer Sennheiser HD650 og Firestone Icute til ialt 3400.- ). Jeg vil lokke ham til at tage lidt billeder af processen og smide ind her, så er det spændende hvor godt Phillips SHP 8900 og CSG CMOY klarer sig op imod svogerens udstyr ( skal selvsagt testes af på kryds og tværs ). 

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 06 August 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hehe når jeg kommer tilbage til aalborg, så kan vi også teste din mod lidt forskelligt af mit udstyr, bla min Move
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hehe når jeg kommer tilbage til aalborg, så kan vi også teste din mod lidt forskelligt af mit udstyr, bla min Move

Test ...fedt Jesper, det glæder jeg mig til.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Og her kommer så den lovede test, Sennheiser HD 650 vs. Phillips SHP 8900 i ord og billeder, som min kammerat Topp og hans svoger foretog ( test foretaget d. 9/8-2008 ). Testen er rigtig unfair, men gjort bevidst for at se hvad billigt kan op imod noget dyrere. Der er tale om udstyr til 3400.- ( Sennheiser HD 650/Firestone Icute )  og ( Phillips SHP 8900/CSG CMOY ) til under 700.-

TEST, skrevet af Topp:

Kort test er blevet lavet i forbindelse med en fødselsdag. Der blev lavet et lille setup inden gæsterne kom. Vi havde ca. 45 minutter til rådighed, hvilket jo er latterligt lidt i sådan en sammenhæng. Deltagerne var en CSG cmoy, Philips SHP8900, Firestone iCute Klasse A/B, Sennheiser HD650, iPod Classic 160GB med lossless og wav. filer. . . . .OG en Sony DVD afspiller med 24bit 192Khz. lyd. Ikke særlige optimale komponenter, men det var nu engang det vi havde.

Philips SHP8900 gør en god figur til sin pris på 389,- . . .ingen tvivl om dèt. Og jeg har lyttet med stor fornøjelse til dem, med alle former for musik. Når dèt så er sagt, så kommer HD650 og rokker en smule ved min glæde for mine Philips. Lad os f.eks. tage J.S.Bach Prelude, suite no. 1 in G-major . . . .den fantastiske solo-cello fra "Master and Commander" soundtracket. Den lyder skide godt på SHP8900. . . .MEN. . .HD650 skaber "nerven". HD650 har mellemtonen med sig, og det mere harmoniske lydbillede, som gør at man får mere rum og cello`ens træ at høre. Lad os tage et andet nummer : Eric Clapton Unplugged - Hey Hey. Her får SHP8900 lov til at vise hvad de du`r til i bassen. Her får du "footstomp" for alle pengene . . . de virker til at gå dybere ned end HD650. Men igen kan man selvfølgelig blive lidt snydt af, at der er mere af det hele på HD650. For SHP8900 favoriserer dybeste bas og diskanten, derved kan det footstomp godt blive mere fremtrukket . . . .men det lyder sgu alligevel fedt på Philips også :-) . . ..jeg kan godt lide dybbas.

Vi har lyttet til andet musik . . .men det er jo ikke nogen roman ;-). Den lille cmoy fra CSG klare sagtens HD650, og lyder formidabelt. Firestone iCute klasse A/B sparker godt, og lyder meget rent og lækkert. SHP8900 er fin til prisen, mangler lidt varm mellemtone og kan til tider ikke lide høje "S" lyde. HD650 er bare skønne allround. Jeg vil anbefale alle de dele vi havde med i testen, da de er rigtig gode til prisen. Men har man kassen, så er der ingen tvivl om at det dyre lyder bedre. Vil man spare lidt i starten, vil jeg anbefale CSG cmoy sammen med HD650 . . . .lyder GODT. Så kan man altid købe sig fattig i head-fi forstærkere senere.

Billeder HER

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

argh...

Det sidste billede viser at i bruger hovetelefonudgangen på en ipod...Er det rigtigt ???

Ipods har ikke særligt gode forstærkere og farver lyden en del, så hvis testen er udført på den måde har i forstærket dårligdommene i Ipodden og det kan altså gøre at lydbilledet bliver anderledes, end hvis der var brugt en "ægte" lineout til testen....

Men ellers en dejlig anmeldelse.......

EDIT:jeg læste lige at i også brugte en rigtig cdafspiller til testen......

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

argh...

Det sidste billede viser at i bruger hovetelefonudgangen på en ipod...Er det rigtigt ???

Ipods har ikke særligt gode forstærkere og farver lyden en del, så hvis testen er udført på den måde har i forstærket dårligdommene i Ipodden og det kan altså gøre at lydbilledet bliver anderledes, end hvis der var brugt en "ægte" lineout til testen....

Men ellers en dejlig anmeldelse.......

Hvad jeg hørte fra Topp, så lød Ipod'en ( eller Aj'Potten som jeg kalder den ) forfærdeligt med lineudgangen tilkoblet CMOY'en, så der må være et impedanstilpasningsproblem der, til gengæld sagde Topp at det lød bedre på hovedtelefonudgangen.

( jeg var klar over at det sidste billede ville give folk brækfornemmelse ....det er også derfor det er med, som sidste billede ).

Claus-dk skrev:

EDIT:jeg læste lige at i også brugte en rigtig cdafspiller til testen......

Slutord: Testen er ikke lavet for at imponere nogen, nærmere som der står i starten, "hvad kan billigt udstyr op imod noget dyrere".

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

jeg fik nu ikke brækfornemmelser....

men har du et dockkabel ville det være rart at høre om Topp har ret....

Det med det billige udstyr er lige mig, jeg har igennem længere tid prædiket om Phillips høretelefoner.....Du skulle prøve at høre hp1000 med den tilhørende forstærker, det sæt sætter mange flere gange dyrere sæt til vægs...

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Det med det billige udstyr er lige mig, jeg har igennem længere tid prædiket om Phillips høretelefoner.....Du skulle prøve at høre hp1000 med den tilhørende forstærker, det sæt sætter mange flere gange dyrere sæt til vægs...

Ved ikke om han har det kabel ...men han har mig bekendt en dockingstation. ( vil lige slå fast her at Ipod ikke lige er min kop te ).

Glæder mig at du nævner Phillips HP 1000, hvilket Techtrino også har nævnt før. Havde nok også været købt ind, hvis det da ikke lige var for det sæt som står i Elgiganten i en laser og pjalter kasse, den har vist været ude at køre op til flere gange.

Jeg er nok mest interesseret i åbne typer og på kandidatlisten er det AKG K-701, Beyerdynamic DT-880, Phillips HP 1000 og Sennheiser HD-600/650.

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 August 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

jeg fik nu ikke brækfornemmelser....

Jep, jeg er indehaver af et "Apple Component AV Cable". Det bliver brugt næste gang jeg er i nærheden af min svoger Nicolajs Firestone iCute forstærker - tak for ideen . Min og Kramme`s cmoy kræver jo lige at man har et overgangsstik fra phono til minijack. Har jeg ikke . . .ENDNU.

Mvh.

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Yo Topp

Dit første indlæg, velkommen til.

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Yo Topp

Dit første indlæg, velkommen til.

Tak KA . . . . gamle svinger

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2008 kl. 03:53 | IP-adresse registreret  

Topp skrev:
[QUOTE=Claus-dk]

Jep, jeg er indehaver af et "Apple Component AV Cable". Det bliver brugt næste gang jeg er i nærheden af min svoger Nicolajs Firestone iCute forstærker - tak for ideen . Min og Kramme`s cmoy kræver jo lige at man har et overgangsstik fra phono til minijack. Har jeg ikke . . .ENDNU.

Mvh.

Nu kender jeg ikke lige det kabel, men hvis det kan gå fra dockudgangen og direkte ind i forstærkeren er det sikkert fint, men er det en med en dock og fjernbetjening giver det en hulens masse støj, ikke noget man lægger mærke til ved et alm setup, men ved head-fi er det en ren skandale at lytte til, jeg har både Apples dock og så en der fulgte med min "fatboy" og ingen af dem er noget som helst værd i et head-fi setup....

Du kan få et rigtigt godt dock kabel hos ALO hvor det er en dock til minijack som er monteret... 

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

@Claus-dk : 

Tak for rådet, vil tjekke dèt ALO kabel ud. Mit Apple kabel er med komponet indgang til TV, plus to phono-stik til lyd. Ja du har ret, masser af støj i cmoy fra universal dock. Men sat til anlægget i stuen er den helt fantastisk . . . .højere out-put og renere lyd end fra hovedtelefonudgangen. Lidt underligt synes jeg.

Mvh.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har haft den samme oplevelse og det er dødsygt at man skal høre harddisken snurre og hvine i ørene.....

Jeg er ret sikker på at det skyldes, at høretelefoner lader en høre mange flere detaljer end højtalere.

Jeg har også et HIFIsetup tilgode, med hensyn til at kunne hamle op med for 3000 kr head-fi, jeg var for nogen tid siden ude og høre sådan et "jegskalkommeefterdiganlæg" til 100K og helt ærligt så var jeg noget skuffet over hvor lidt man får for pengene ved "rigtige" anlæg i forhold til headfi...Sæføllig lød det da bedre end mit eget stueanlæg til omkring 10K, men et par q-JAYS en headsix og en Ipod lammetæver i mine ører det dyre setup...

Jeg købte mit dockkabel brugt på head-fi.org og der er da af og til nogle til salg så hvis du ikke har noget imod brugt vil jeg da anbefale dig at kigge der, der er også et medlem der hedder "turbo" som også laver nogle gode dockkabler som er noget billigere..

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 13 August 2008 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Vil blot lige minde om at man altså også KAN få billige
og gode iPod dock kabler
i lille Danmark...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Oki nu hvor der alligevel er gået Aj'Potte i den, så tillader jeg mig lige at fortælle om en DAC, som er indkøbt og allerede afsendt fra Canada. Utrolig hurtig ekspedition.  Den skal indgå i min head-fi kæde, sammen med pc'en.

Bemærk samme lille smarte plastic-kabinet som CMOY'en.

http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZhotaudio40

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes