Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Abrahamsen tilbud: Er det en god deal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 August 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Elgiganten har Abrahamsens integrerede forstærker V. 2.0 samt CD-spilleren V. 1.0 på tilbud til 5000 kr. pr. stk. Er det en god deal? - Altså er det noget af det bedste man kan få for 10.000 kr. samlet CD+Integreret forstærker?
Til top Vis Hanschr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hanschr

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

ja!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Ok....Nu ender det måske med, at alle der læser denne tråd render ned i Elgiganten og hugger det hele før mig ;-)...

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Uha - hvad stod de da tidligere til.. er det halv pris nu?!

Vil sige det er en god pris.

Mvh. Offcourse

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 August 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Har set CD&fors til 3999kr pr del dog demo'er
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Uha - hvad stod de da tidligere til.. er det halv pris nu?!

Vil sige det er en god pris.

Mvh. Offcourse

CD-spilleren stod til 9000 kr. og forstærkeren til 10.000 kr.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

lyder som en god deal....nogle med

lytte-erfaringer???

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 August 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Ja, men har kun hørt dem på elgiganten egne højttalere, der lød det tarveligt, men det kan os være ht'ernes eller rummets skyld, men ærgelig talt er det ikke pengene værd, for selve kvaliteten af dem ligner noger der er samlet i kina, bestemt ikke et bedst buy til til prisen, hvis du spørger mig. og heller ikke til hvis de kostede en fjerdedel.

Hvis det er den pris klasse har så mange andre noget bedre at byde på, dem der tilbyder det bedste samlet til under 10k fra nyt er efter min mening helt klart cambridge audio.

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 03 August 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Well, NORSKE Fidelity (www.audiofidelity.no) er ellevilde med forstærkeren i deres budget-anlæg, hvor den er prissat til 10.000 NOK. De påpeger selv, at det er ærgerligt at det er en NORSK forstærker, som bliver anbefalet af et NORSK audiomagasin - men de mener simpelthen at den slår alt andet i prisklassen.

CD-en skulle også være udmærket iflg . Fidelity/Norge.

Jeg har dog ikke selv hørt produkterne
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Status: Online
Sendt: 03 August 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene, at EG's tilbud på Abrahamsen produkterne er noget nær årets bedste.

Forstærkeren er ganske enkelt uden sammenligning i prisklassen, og cd-dimsen er rigtig, rigtig god til prisen.

Byggekvaliteten på udstillingsmodellerne i EG lader dog til at være ganske skrækkelig. Om det så skyldes at der er tale om pre-produktionsmodeller, eller at folk bare ikke kan lade være med at flå i de guldfarvede bling-bling knapper skal jeg lade være usagt.

Hygge,

Brok

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 August 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Gætter på det er en gamle model og de enten skal have ryddet op på lageret eller de holder helt op med at slæge navnet - Det er ALDRIG noget nyt som sættes 50% ned.

Men et godt tilbud alligevel
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Jeg vil mene, at EG's tilbud på Abrahamsen produkterne er noget nær årets bedste.

Forstærkeren er ganske enkelt uden sammenligning i prisklassen, og cd-dimsen er rigtig, rigtig god til prisen.

Byggekvaliteten på udstillingsmodellerne i EG lader dog til at være ganske skrækkelig. Om det så skyldes at der er tale om pre-produktionsmodeller, eller at folk bare ikke kan lade være med at flå i de guldfarvede bling-bling knapper skal jeg lade være usagt.

Hygge,

Brok

Hygge,

Brok

Det lagde jeg faktisk også mærke til. Da jeg var nede i Elgiganten på Nørrebro (det er måske derfor) lagde jeg mærke til, at drejeknapperne virkede helt maltrakterede. De var både skæve og løse. Jeg håber ikke, at der er forskel i produktionskvaliteten, fordi det er Elgiganten, der kører slagtilbud.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har i tidernes morgen forspurgt lidt om Abra's produkter, der fortalte de ligeledes at de synes EG's 30 dages returret var en fin ting, og dette var en af grundene til de valgte at få deres grej distribueret via EG, men det finder man ikke nogen oplysninger om via nettet, da dette medie jo lovmæssigt tilbyder 14 dage...

Så find da lige ud af om muligheden er der og så er der jo ingen problemer i at afprøve grejet og få pengene tilbage hvis det ikke er noget for en..

Deres forstærkere selvom de kun står opgivet til 2*70W har en ganske stor trafo, vist omkring 1000VA, og det er altså en ret kraftig forsyning som burde gøre dem ganske kapable til at trække svære belastninger..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Gætter på det er en gamle model og de enten skal have ryddet op på lageret eller de holder helt op med at slæge navnet - Det er ALDRIG noget nyt som sættes 50% ned.

En gammel model?

Der er kun lavet en pre-produktionsserie med betegnelsen v2.0, og den nuværende produktionsserie betegnet V2.0.

Hygge,

Brok

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 August 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Så der det købt for 2 år siden har stået på lager - Der er en grund til de sætter ned
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

C.Bukowski skrev:

En gammel model?

Der er kun lavet en pre-produktionsserie med betegnelsen v2.0, og den nuværende produktionsserie betegnet V2.0.

Hygge,

Brok

Har heller ikke stødt på ændringer i deres serier, De har hele tiden heddet V1.0 for cd og V2.0 for den intg...

Men tror nu heller ikke Abrahamsen har haft det vilde salg her i dk, så et eller andet skal man jo gøre for at folk får øjnene op for produkterne..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Ok...Det lader til der er en overvægt af folk, der mener det er et godt tilbud, bortset fra Per N.

Det eneste der bekymrer mig er, at kontrolhjulene virkede meget skrøbelige... og værre at der også var andre der havde oplevet det samme. Så er det vel næppe et tilfælde. Og jeg har set på hifi før, men har endnu ikke oplevet, at drejehjulene virkede skrøbelige.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hanschr skrev:

Ok...Det lader til der er en overvægt af folk, der mener det er et godt tilbud, bortset fra Per N.

Det eneste der bekymrer mig er, at kontrolhjulene virkede meget skrøbelige... og værre at der også var andre der havde oplevet det samme. Så er det vel næppe et tilfælde. Og jeg har set på hifi før, men har endnu ikke oplevet, at drejehjulene virkede skrøbelige.

Ja, det undre egentlig osse mig jeg er den eneste der synes det stinker, selvom flere har bemærket knapperne er på vej af men prøv at se hvor mange af de andre mener det er et godt tilbud der faktisk har hørt det, og når du så finder svaret på det, så spørg hvor mange af dem der faktisk har hørt dem mod noget andet, folk har det med at udtale sig, for at udtale sig

At drejeknapperne er skrøbelige er bare et punkt, terminalerne er skod, kabinettet er bare bukket plade, det er ikke godt nok til den pris  og cd skuffen i samtlige elgiganter jeg har været forbi har sat ganske skævt, hvis ikke faldet af. jeg finder det skræmmende for noget til den pris.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Ja, det undre egentlig osse mig jeg er den eneste der synes det stinker, selvom flere har bemærket knapperne er på vej af men prøv at se hvor mange af de andre mener det er et godt tilbud der faktisk har hørt det, og når du så finder svaret på det, så spørg hvor mange af dem der faktisk har hørt dem mod noget andet, folk har det med at udtale sig, for at udtale sig

At drejeknapperne er skrøbelige er bare et punkt, terminalerne er skod, kabinettet er bare bukket plade, det er ikke godt nok til den pris  og cd skuffen i samtlige elgiganter jeg har været forbi har sat ganske skævt, hvis ikke faldet af. jeg finder det skræmmende for noget til den pris.

Som du selv, har de fleste nok hørt det i EG, under mindre end semi-optimale forhold. De, som har stiftet bekendtskab med lyden fra produkterne, er af en lidt anden og generelt mere positiv opfattelse, mig selv inklusive. Måske det bare er mig der er nem at snyde, men jeg mener reelt de selv til den ordinære pris er super gode produkter.

At knapperne er ved at falde af er mildest talt uheldigt, og noget der ikke burde forekomme. Terminalerne er ret standard, og et kabinet  ibukket jernplade er vist set både over og under den aktuelle prisklasse. Når det så er sagt, kan jeg kun anbefale at høre skidtet hjemme i privaten. Og nej, jeg har hverken aktier i EG eller Abrahamsen. Jeg synes blot, at producenten har skruet noget ganske fornuftigt sammen.

Hygge,

Brok

Xipzou
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2007
Sendt: 03 August 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

har via en "homie" der arbejder i en EG fået lov til at pille/rode/rage og for søren hvor ser indmaden en del mere sexet ud end de pilskæve cd skuffer osv...

Personligt kunne jeg dog ikke få mig selv til at investere en portion mønt i et produkt hvor knapperne osv er så skøbelige (også set indefra....)

Til top Vis Xipzou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xipzou

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes