Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Abrahamsen tilbud: Er det en god deal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 August 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Ligner de ikke dem der hed Electrocompagniet også fra norge. Er det samme firma ??

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 August 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Ligner de ikke dem der hed Electrocompagniet også fra norge. Er det samme firma ??

Det er ikke samme firma, men Abrahamsen himself har tidligere konstrueret Elektrocompaniets produkter, og akryl fronterne og guldknapperne har han åbenbart en forkærlighed for og ført videre...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Jo, det gør de, elektrocompagniet gik fallit, højst sandsynlig pga. deres ry for brænde af i tide og utide.

Så startede manden bag electrocompagniet, dette nye firma abrahamsen, så derfor ligner de.

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 August 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

byggekvaliteten er skrækkelig,men lyden er ganske god,specielt til den pris
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008
Lokalitet: København
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hmmm ok...Det synes jeg altså ikke lyder videre betryggende mht. byggekvaliteten. Så længe svinet spiller, ja så er det fint, men hvad hvis l**tet går fra hinanden?... Umiddelbart hælder jeg altså mest til Per N.'s holdning, men jeg har selvfølgelig hverken hørt det spille endsige haft det hjemme og åbnet fra kassen. Men hvis jeg går ned for at se det, så vil jeg sgu se det fra en lukket kasse og se om drejehjulene er ligeså skrøbelige.

På det forstærkereksemplar jeg så var hjulet vindskævt dvs. det havde en meget besynderlig bane, når man drejede på det. Det var nærmest som om nogen havde slået den med en gummihammer eller noget.

Til top Vis Hanschr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hanschr

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Find evt. ud af om der er 30 dages "pengene-tilbage"-mulighed, og prøv det.
Er der remote med til forstærker/cd, skal man jo nok ikke røre ret meget ved den fysisk alligevel...

Blot en tanke - så kan du jo prøve hvordan det er.

Mvh. Offcourse

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hanschr skrev:

Hmmm ok...Det synes jeg altså ikke lyder videre betryggende mht. byggekvaliteten. Så længe svinet spiller, ja så er det fint, men hvad hvis l**tet går fra hinanden?... Umiddelbart hælder jeg altså mest til Per N.'s holdning, men jeg har selvfølgelig hverken hørt det spille endsige haft det hjemme og åbnet fra kassen. Men hvis jeg går ned for at se det, så vil jeg sgu se det fra en lukket kasse og se om drejehjulene er ligeså skrøbelige.

På det forstærkereksemplar jeg så var hjulet vindskævt dvs. det havde en meget besynderlig bane, når man drejede på det. Det var nærmest som om nogen havde slået den med en gummihammer eller noget.

Den med knapperne skal man altså ikke tillægge den store "værdi". Det første folk gør, når de ser dem i EG-butikkerne, er at hive og flå i knapperne. Jeg kan sgu godt forstå at de bliver vakkelvorne efter at være blevet vredet en million gange. Det er nærmere pinligt at folk derfor holder det op med byggekvaliteten - det er ikke byggekvaliteten der afholder folk for at mishandle demo-modellerne.

En gut jeg så i EG-Aalborg, vred knappen hårdt fordi han mente at de kunne dreje rundt - se, så er der sgu ikke noget at sige til at sagerne går i tilt. Det er lidt det samme som da Pathos lancerede Logos´en - her var også en vippeknap, og de første par eksemplarer hos Sun Audio blev splittet ad af kunder der troede at knappen skulle kunne drejes hele vejen rundt!

Låg i bøjet jern er at finde på så mange produkter over og under prisen, at den er helt uden for kategori, men Abrahamsen har trods alt valgt at lave det i 2 mm plade istedet for ringeklokke-kvaliteten som man ellers ser på så mange andre. Det er både tung og solidt, og kvalitetsniveauet virker godt til prisklassen!

Skuffen......tjaaa, det er et Philips 12.10 drev - det er noget vakkelvorn plastik af natur, så her kan man vist ikke klandre producenten. Det er på nøjagtigt samme måde hos alle andre der benytter dette iøvrigt gode drev.

Umiddelbart er produkterne godt skruet sammen. Der er gode komponenter indvendigt og de er fornuftigt dimensionerede samtidig. Højttalerterminaler er hverken bedre eller ringere end hos så mange andre, og umiddelbart er eneste ankepunkt, som benyttes som vurdering af produkterne, at drejeknapperne i mange tilfælde er vakkelvorne efter en skæbne som demo-model!

Per N - hvordan kan du kritiserere produkterne så meget på performance? Havde du ikke kun hørt dem i EG på deres egne højttalere i deres eget lokale?? Har du hørt dem hjemme under vante forhold?

I dette link er der iøvrigt ganske gode billeder af både det udvendige, men også det indvendige, og så slemt ser det altså heller ikke ud:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61266

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 04 August 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
!

Per N - hvordan kan du kritiserere produkterne så meget på performance? Havde du ikke kun hørt dem i EG på deres egne højttalere i deres eget lokale?? Har du hørt dem hjemme under vante forhold?

Jo det har jeg, desvære havde jeg fornøjelsen af at høre selv samme ht'er de var sat til, stå samme sted. med samme cd, sat på en yamaha forstærker, den var desvære bedre, og billigere, derfor konklusionen. jeg behøver ikke høre dem der hjemme så, selvom det var den prindelige plan, den blev dog ret hurtigt aflyst.

Men jeg kan kun sige til folk prøv at hør dem mod noget andet! kan i lide dem jamen så er det jo fint så er det da det i skal have.

Og mene at bygge kvaliteten er rædderlig skal man vidst være mere godtroende for ikke at mene, jeg erindre ikke at have været i hifiklubben nogensinde hvor bare et produkt har været så hærget som alle de abramsen'er jeg har set rundt omkring i diverse elgiganter.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 04 August 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke jeg fredag eftermiddag havde købt et til prisen fremragende og uhyre velfungerende 12 år gammelt dpa-sæt, var jeg med garanti slentret i EG og hentet en V1.0. Og manglede jeg en integreret forstærker til en pris, hvor ingen andre i min optik tilbyder noget tilsvarende mht. lydkvalitet, ville jeg ikke betænke mig mange sekunder, før der stod en V2.0 i Casa Brok.

De er gode, rigtig gode, begge to. At Abrahamsen har valgt at sælge via Elgiganten (Elkøp i Norge), er mig dog en gåde, for det er oplagt, at de fleste af netop EG's kunder ikke lige smider en forstærker og cd-afspiller af denne kaliber i kurven, når de alligevel er der for at købe et nyt SD-kort, 25 meter antennekabel og en PDA.

Ad historikken:

Per Abrahamsen grundlagde for en menneskealder siden  Electrocompaniet, som herhjemme blev solgt via Hifiklubben. Kvalitetskontrollen var, sagt mildt, ikke udpræget effektiv, og særligt de større effektforstærkere havde en kedelig tendens til at selvantænde og lytterne nærmest eksplodere ved hård, langvarig belastning. Electrocompanet udviklede derfor et lidet eftertragtet ry for ustabilitet, som vel kan sammenlignes med den tidligere situation for et dansk mærke der ynder at anvende træfronter. Lydmæssigt har Electrocompaniet dog altid høstet store roser for deres nær-high end performance, selv i de mindre serier.

For nogle år siden blev EC opkøbt af WestControl, som driver firmaet videre. Dette har medført en betydeligt bedre kvalitetskontrol, samt stadig udvikling på både de eksisterende og helt nye modeller. EC har iøvrigt fornyligt opkøbt en anden norsk storspiller, nemlig Dynamic Precision.

Per Abrahamsen grundlagde efter salget af EC sit nye firma, Abrahamsen Audio. Deres første kommercielle produkt var en refortolkning af Electrocompaniets The two Channel Amplifier fra engang i 70'erne. Den hedder SA-1 The two Channel Amplifier, heftigt bygget og med ganske rosende omtaler rundt omkring i verden.

Du kan læs mere om æskerne i bukket blik her:

http://www.abrahamsenaudio.com/

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 August 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hvis du er ude efter alternativer til Abrahamsen så er der jo fx også Cayin 252b eller 153b. Dem kan du sikker godt finde til omkring 5k på tilbud.

http://www.interceptor.dk/html/cayin-transistor.htm

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
Hvis du er ude efter alternativer til Abrahamsen så er der jo fx også Cayin 252b eller 153b. Dem kan du sikker godt finde til omkring 5k på tilbud.

http://www.interceptor.dk/html/cayin-transistor.htm

Ok tak for tippet!

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Hvis ikke jeg fredag eftermiddag havde købt et til prisen fremragende og uhyre velfungerende 12 år gammelt dpa-sæt, var jeg med garanti slentret i EG og hentet en V1.0. Og manglede jeg en integreret forstærker til en pris, hvor ingen andre i min optik tilbyder noget tilsvarende mht. lydkvalitet, ville jeg ikke betænke mig mange sekunder, før der stod en V2.0 i Casa Brok.

De er gode, rigtig gode, begge to. At Abrahamsen har valgt at sælge via Elgiganten (Elkøp i Norge), er mig dog en gåde, for det er oplagt, at de fleste af netop EG's kunder ikke lige smider en forstærker og cd-afspiller af denne kaliber i kurven, når de alligevel er der for at købe et nyt SD-kort, 25 meter antennekabel og en PDA.

Ad historikken:

Per Abrahamsen grundlagde for en menneskealder siden  Electrocompaniet, som herhjemme blev solgt via Hifiklubben. Kvalitetskontrollen var, sagt mildt, ikke udpræget effektiv, og særligt de større effektforstærkere havde en kedelig tendens til at selvantænde og lytterne nærmest eksplodere ved hård, langvarig belastning. Electrocompanet udviklede derfor et lidet eftertragtet ry for ustabilitet, som vel kan sammenlignes med den tidligere situation for et dansk mærke der ynder at anvende træfronter. Lydmæssigt har Electrocompaniet dog altid høstet store roser for deres nær-high end performance, selv i de mindre serier.

For nogle år siden blev EC opkøbt af WestControl, som driver firmaet videre. Dette har medført en betydeligt bedre kvalitetskontrol, samt stadig udvikling på både de eksisterende og helt nye modeller. EC har iøvrigt fornyligt opkøbt en anden norsk storspiller, nemlig Dynamic Precision.

Per Abrahamsen grundlagde efter salget af EC sit nye firma, Abrahamsen Audio. Deres første kommercielle produkt var en refortolkning af Electrocompaniets The two Channel Amplifier fra engang i 70'erne. Den hedder SA-1 The two Channel Amplifier, heftigt bygget og med ganske rosende omtaler rundt omkring i verden.

Du kan læs mere om æskerne i bukket blik her:

http://www.abrahamsenaudio.com/

Hygge,

Brok

Takker for alle kommentarer. Meget konstruktive!....Jeg er dog stadig i syv sind.

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Hanschr skrev:

Den med knapperne skal man altså ikke tillægge den store "værdi". Det første folk gør, når de ser dem i EG-butikkerne, er at hive og flå i knapperne. Jeg kan sgu godt forstå at de bliver vakkelvorne efter at være blevet vredet en million gange. Det er nærmere pinligt at folk derfor holder det op med byggekvaliteten - det er ikke byggekvaliteten der afholder folk for at mishandle demo-modellerne.

En gut jeg så i EG-Aalborg, vred knappen hårdt fordi han mente at de kunne dreje rundt - se, så er der sgu ikke noget at sige til at sagerne går i tilt. Det er lidt det samme som da Pathos lancerede Logos´en - her var også en vippeknap, og de første par eksemplarer hos Sun Audio blev splittet ad af kunder der troede at knappen skulle kunne drejes hele vejen rundt!

Låg i bøjet jern er at finde på så mange produkter over og under prisen, at den er helt uden for kategori, men Abrahamsen har trods alt valgt at lave det i 2 mm plade istedet for ringeklokke-kvaliteten som man ellers ser på så mange andre. Det er både tung og solidt, og kvalitetsniveauet virker godt til prisklassen!

Skuffen......tjaaa, det er et Philips 12.10 drev - det er noget vakkelvorn plastik af natur, så her kan man vist ikke klandre producenten. Det er på nøjagtigt samme måde hos alle andre der benytter dette iøvrigt gode drev.

Umiddelbart er produkterne godt skruet sammen. Der er gode komponenter indvendigt og de er fornuftigt dimensionerede samtidig. Højttalerterminaler er hverken bedre eller ringere end hos så mange andre, og umiddelbart er eneste ankepunkt, som benyttes som vurdering af produkterne, at drejeknapperne i mange tilfælde er vakkelvorne efter en skæbne som demo-model!

I dette link er der iøvrigt ganske gode billeder af både det udvendige, men også det indvendige, og så slemt ser det altså heller ikke ud:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61266

Det var et meget konstruktivt indlæg. Giver en anden vinkel på sagen og her noget ekspertise. Helt elendigt kan det jo ikke være, men måske man skal tegne en udviddet garanti.

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Ronin skrev:
!

Jo det har jeg, desvære havde jeg fornøjelsen af at høre selv samme ht'er de var sat til, stå samme sted. med samme cd, sat på en yamaha forstærker, den var desvære bedre, og billigere, derfor konklusionen. jeg behøver ikke høre dem der hjemme så, selvom det var den prindelige plan, den blev dog ret hurtigt aflyst.

Men jeg kan kun sige til folk prøv at hør dem mod noget andet! kan i lide dem jamen så er det jo fint så er det da det i skal have.

Og mene at bygge kvaliteten er rædderlig skal man vidst være mere godtroende for ikke at mene, jeg erindre ikke at have været i hifiklubben nogensinde hvor bare et produkt har været så hærget som alle de abramsen'er jeg har set rundt omkring i diverse elgiganter.

Jeg er ikke afvisende overfor dine argumenter efter selv at have set dyret foran mig. Dog kan jeg godt forestille mig, at folks opførsel i Elgiganten ikke gør det bedre. Jeg vil mene, at folk der går i Hifiklubben trods alt nok er mere entusiastiske og forsigtige med HIFI generelt og ved at man skal behandle dyrt udstyr ordenligt. Det rakkerpak der begiver sig ind i Elgiganten på Nørrebro har jeg selv med egne øjne set opføre sig, så man korser sig. At de ikke har overvågning eller folk der holder opsyn med folk, det forstår man ikke.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 05 August 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Elgiganten giver 30 dages returret, så det er vel blot at "låne" dem med hjem i nogle uger, og se om det er noget for dig?

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Elgiganten giver 30 dages returret, så det er vel blot at "låne" dem med hjem i nogle uger, og se om det er noget for dig?

Hygge,

Brok

Ja det er nok det bedste . Forresten er Elgigantens retturret skrumpet ind til 14 dage. Det har den åbenbart været siden Påske fik jeg at vide. Bare så du ved det.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 August 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Sættet spiller udmærket, og endnu bedre efter en besparelse på 8K . Eneste anke herfra er det laller omkring volumen og selector aksler. Det kan sandsynligvis gøres bedre med et par hjemmedrejede bøsninger til forpladen.

Mener at vide at Philips-drevet er udgået.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 August 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt abrahamsen - men kan dog stå inde for Per N udsagn om Cambrigde!

Når det så skal være sagt, så det med at knapperne osv.

Helt ærligt, har i set demo mobiltlf. i samtlige butikker?

Hvis man ikke tør købe udfra det grundlag at det er for skrøbeligt, så burde ingen købe mobiltlf. mere?

Jeg ved godt det lidt hårdt og sætte det op sådan, men guderne må vide hva folk giver deres børn lov til i butikker, incl. forældrene selv.!

Harman/Kardon's grej (som jeg selv pt. ejer) ser også ud af H. til i butikker, pillet ved, ødelagt osv. Kvaliteten er da heller ikk i top på dem, men det er hæderligt, og så spillede det ganske udemærket :-)

Personligt vil jeg hellere betale for lidt bedre indmad, end en samlekvalitet som man ser på f.eks. Primare?

Havde jeg råd til begge dele, så sad jeg ikk med H/K men med noget ala Primare :-)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 August 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft et øje til det sæt, især nu det står til halv pris. Ulempen har været de få input på amp. 3 stk rca + 1 xlr. Og derfor er cd spillen obligatorisk da den også er balanceret og men derfor kan beholde de 3 rca input. Forstærker og Cd har jeg hørt på et sæt Energy ht´er. Og der var saft og kraft i anlægget. Amp. og Cd hører så mere eller mindre sammen (også af design æstetiske grunde)

Klagepunkterne omkring cd afspilleren er et ret slatten og elendig drev. Men lyden fejler ikke noget.

Forstærker alene til 5K er et hit til prisen. Om Cd´en til samme pris kan leve op til det. Tjaaa, på lydsiden ja. Men finishen lader en del tilbage at ønske. Remoten er heller ikke den mest interessante.

Men hvis men til 10K kan få et sæt der sætter mange andre gode(og dyrere anlæg til vægs) skulle man måske overveje dette sæt. For som sagt, lydmæssigt fejler den absolut intet

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 August 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Sidst jeg var i Elgiganten i city syd Aalborg, der stod jeg og kiggede/pillede ved sådan et anlæg som på billedet herunder ( demo ). Til min store overraskelse var "alle" 4 drejeknapper ( potentiometre/kontakter ) fuldstændig ledløse, de sad bare og slaskede rundt, det kan undre mig at de ikke får noget sådant lavet ( synd og skam ) ...fordi de folk der kommer og kigger/rører, vil formodentligt gå skræmt derfra, efter sådan en oplevelse.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes