| Forfatter |
|
dan.mp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kører Abrahamsen jo med flere funktioner i/på hver knap, ligesom f.eks. Pioneer gør på deres DEH-P65BT Autoradio og på den fungere det fint.
Syntes egentligt også Pioneeren´s knap virkede lidt ledløs i starten, men det skal den jo være når man har valgt at skifte funktioner ved dels at trykke knappen ind eller at tilte den til højre eller venstre. __________________ dmp
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan.mp skrev:
|
Nu kører Abrahamsen jo med flere funktioner i/på hver knap, ligesom f.eks. Pioneer gør på deres DEH-P65BT Autoradio og på den fungere det fint.
Syntes egentligt også Pioneeren´s knap virkede lidt ledløs i starten, men det skal den jo være når man har valgt at skifte funktioner ved dels at trykke knappen ind eller at tilte den til højre eller venstre.
|
|
|
I det her tilfælde kan det umuligt være tiltænkt, vi snakker "helt løse".
( andre herinde der har set/befamlet det demosæt i Aalborg, som kan bekræfte det jeg siger ? ) 
|
| Til top |
|
| |
dan.mp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set samme tilbud i Elgiganten i Odense, der var det nu ikke så slemt, men jeg har måske vænnet mig til det fordi min bilradio har et lignende system?
du kan i øvrigt læse lidt mere i manualen:
http://www.vseries.no/pdf/manualer/owner_V2.0_v1.0.pdf
Her kan du også læse nogle anmeldelser af Abrahamsen produkter.
Uden jeg i øvrigt at tage stilling til byggekvaliteten af Abrahamsen __________________ dmp
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nævnte forstærker og har kun positivt at sige om den.
Lyden er kanon og til 5k er den et hit.
CD spilleren kender jeg ikke.
Aceh
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
At knapper og deslige er løse og hænger ect. er jo fordi folk er nogle pilfingre.
Også en grund til at jeg trods alt savnede da Fredgaard/F4 Group) ejede de fleste butikker under navnet Superradio. De havde dertil indrettede demorum til al deres "seriøse" grej. Og det var sq grej dengang, når man sammenligner hvad Elgiganten generelt kan diske op med.  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
|
At knapper og deslige er løse og hænger ect. er jo fordi folk er nogle pilfingre.
|
|
|
Også hvad jeg regner med .....det må ingen måde anses sådan, at jeg rakker ned på produktet ( kender slet ikke Abrahamsen ). Min beskrivelse, går kun på at jeg ikke forstår, hvorfor de i butikken ikke holder demoen iorden.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Scatcat skrev:
|
|
|
|
Også hvad jeg regner med .....det må ingen måde anses sådan, at jeg rakker ned på produktet ( kender slet ikke Abrahamsen ). Min beskrivelse, går kun på at jeg ikke forstår, hvorfor de i butikken ikke holder demoen iorden.
|
|
|
Fordi Elgiganten er et .......discount supermarket, baseret på lave priser, medarbejdere der ved noget/lidt om MP3, mobiler, Ipods og lign. og lidt snurrerundtlyd, men er absolut novicer i stereo. Og det meste der langes over disken nu til dags er "fast consumerproducts", som folk generelt er ligeglade med. Bare det er billigt. Elgiganten har til gengæld en godt returretssystem som andre kunne lære lidt af. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
|
Sidst jeg var i Elgiganten i city syd Aalborg, der stod jeg og kiggede/pillede ved sådan et anlæg som på billedet herunder ( demo ). Til min store overraskelse var "alle" 4 drejeknapper ( potentiometre/kontakter ) fuldstændig ledløse, de sad bare og slaskede rundt, det kan undre mig at de ikke får noget sådant lavet ( synd og skam ) ...fordi de folk der kommer og kigger/rører, vil formodentligt gå skræmt derfra, efter sådan en oplevelse. 

|
|
|
De knapper er faktis kun til pynt, forstået på den måde at det er meningen at man skal bruge fjernbetjeningen. Den integrerederede, forforstærker og selvfølelig cd afspilleren er fuldt fjernbetjent. Jeg har selv haft forforstærkeren V 3,0 og kan da hilse og sige at den spiller helt utroligt godt. Til de 7000,- som listeprisen er har den med garanti ingen konkurranter.Fantastisk forforstærker som jeg i den grad har fortrudt jeg solgte. Per Abrahamsen giver faktis også 2 års fabriksgaranti på sine produkter. Et andet plus er at de bliver bygget/samlet i Sverige og ikke ude i fjernøsten.
Til alle jer skeptikere ( som sikkert ikke har hørt noget Abrahamsen ) prøv at lytte til det under ordentlige forhold, og i vil med garanti komme på andre tanker. ABRAHAMSEN spiller bare rigtig rigtig godt. Og til prisen helt uden konkurrance. Til dig der startede tråden. Skynd dig at købe det. Til de priser er det helt outstanding. Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!!!
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
| Har set CD&fors til 3999kr pr del dog demo'er |
|
|
HVOR har du set det til de priser.??????? Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!!!
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
Ja, men har kun hørt dem på elgiganten egne højttalere, der lød det tarveligt, men det kan os være ht'ernes eller rummets skyld, men ærgelig talt er det ikke pengene værd, for selve kvaliteten af dem ligner noger der er samlet i kina, bestemt ikke et bedst buy til til prisen, hvis du spørger mig. og heller ikke til hvis de kostede en fjerdedel.
Hvis det er den pris klasse har så mange andre noget bedre at byde på, dem der tilbyder det bedste samlet til under 10k fra nyt er efter min mening helt klart cambridge audio.
|
|
|
Per N. Jeg tror ikke helt at du er klar over hvad du taler om. Hvordan i alverden kan du i det hele taget udtale dig på en så billig baggrund. Du må ha røget et eller andet der i den grad sløre dine øjne. Bygge og samlekvaliteten er ganske ganske god ( lavet i Sverige ), og Per Abrahamsen giver 2 års fuld fabriksgaranti på¨sine produkter. Så kom ikke her med dine stenede venner. ( Citat fra Monrad&Rislund ) Nej Per N det er en ren ommer. Jens
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!!!
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
Well, NORSKE Fidelity (www.audiofidelity.no) er ellevilde med forstærkeren i deres budget-anlæg, hvor den er prissat til 10.000 NOK. De påpeger selv, at det er ærgerligt at det er en NORSK forstærker, som bliver anbefalet af et NORSK audiomagasin - men de mener simpelthen at den slår alt andet i prisklassen.
CD-en skulle også være udmærket iflg . Fidelity/Norge.
Jeg har dog ikke selv hørt produkterne
|
|
|
Det er fuldstændigt rigtigt. De sammenligner den faktis med Gamut`s hunde dyre intigrerede, hvor de mener at Abrahamsen ved lav til moderart styrke faktis spiller helt op med Gamut`en der hvis koster omkring de 65.000,-. Så et eller andet må Abrahamsen jo gøre rigtigt.
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Per N skrev:
|
Ja, men har kun hørt dem på elgiganten egne højttalere, der lød det tarveligt, men det kan os være ht'ernes eller rummets skyld, men ærgelig talt er det ikke pengene værd, for selve kvaliteten af dem ligner noger der er samlet i kina, bestemt ikke et bedst buy til til prisen, hvis du spørger mig. og heller ikke til hvis de kostede en fjerdedel.
Hvis det er den pris klasse har så mange andre noget bedre at byde på, dem der tilbyder det bedste samlet til under 10k fra nyt er efter min mening helt klart cambridge audio.
|
|
|
Per N. Jeg tror ikke helt at du er klar over hvad du taler om. Hvordan i alverden kan du i det hele taget udtale dig på en så billig baggrund. Du må ha røget et eller andet der i den grad sløre dine øjne. Bygge og samlekvaliteten er ganske ganske god ( lavet i Sverige ), og Per Abrahamsen giver 2 års fuld fabriksgaranti på¨sine produkter. Så kom ikke her med dine stenede venner. ( Citat fra Monrad&Rislund ) Nej Per N det er en ren ommer. Jens |
|
|
Læs resten hvad jeg skriver, lig evt. mærke til der argumenteres for punkterne der, jeg er så træt af folk ikke læser debatten, men kun enkelte udsagn de ikke kan lide, fordi de selv har købt det der kritiseres.
(i tilfælde af du ikke kan finde det kommer den igen her: den er hørt mod en yamaha forstærker til 2800 mener jeg det var, den klarede det bedre, så om den yamha er hyper super duper skal jeg ikke kunne sige, men jeg tvivler , iøvrigt stod den i samme butik, her var knapperne ikke ved at falde af, så enten må vi konstatere folk ikke synes den er sjov at "misbruge" på trods af den netop er inden for eg's målgruppe og bør være mere intressant for flere og derved flere pilfingre, eller at abrahamsen, bare lader en del tilbage at ønske med hensyn til kvalitet)
Ligeledes er jeg som sædvanlige klar på en lille shoot out, du kan jo komme forbi med dit abrahamsen, så kan vi jo se hvordan det klarer sig mod f.eks en cambridge til en fjerdedel af prisen, både på lyd og bygge kvalitet. så kan du jo os hvad jeg ryger. (dog må jeg advare mod jeg har en forkærlighed for blindtests)
Jeg har forresten aldrig før hørt om en forstærker hvor knapperne "kun er til pynt" før, jeg har faktisk aldrig før hørt noget så sjovt om en forstærker
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!!!
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanschr skrev:
|
Ok...Det lader til der er en overvægt af folk, der mener det er et godt tilbud, bortset fra Per N.
Det eneste der bekymrer mig er, at kontrolhjulene virkede meget skrøbelige... og værre at der også var andre der havde oplevet det samme. Så er det vel næppe et tilfælde. Og jeg har set på hifi før, men har endnu ikke oplevet, at drejehjulene virkede skrøbelige. |
|
|
Hej Hanschr. Glæm det med de knapper. Det er faktis ikke meningen at de skal bruges. Forstærkeren er fuldt fjernbetjent. Så, nevermind. Det spiller fantastisk godt. Køb det før din nabo får fingerne i det. Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!!!
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
jensmarius skrev:
Per N skrev:
|
|
|
|
Per N. Jeg tror ikke helt at du er klar over hvad du taler om. Hvordan i alverden kan du i det hele taget udtale dig på en så billig baggrund. Du må ha røget et eller andet der i den grad sløre dine øjne. Bygge og samlekvaliteten er ganske ganske god ( lavet i Sverige ), og Per Abrahamsen giver 2 års fuld fabriksgaranti på¨sine produkter. Så kom ikke her med dine stenede venner. ( Citat fra Monrad&Rislund ) Nej Per N det er en ren ommer. Jens |
|
|
Læs resten hvad jeg skriver, lig evt. mærke til der argumenteres for punkterne der, jeg er så træt af folk ikke læser debatten, men kun enkelte udsagn de ikke kan lide, fordi de selv har købt det der kritiseres.
(i tilfælde af du ikke kan finde det kommer den igen her: den er hørt mod en yamaha forstærker til 2800 mener jeg det var, den klarede det bedre, så om den yamha er hyper super duper skal jeg ikke kunne sige, men jeg tvivler )
Ligeledes er jeg som sædvanlige klar på en lille shoot out, du kan jo komme forbi med dit abrahamsen, så kan vi jo se hvordan det klarer sig mod f.eks en cambridge til en fjerdedel af prisen, både på lyd og bygge kvalitet.
Jeg har forresten aldrig før hørt om en forstærker hvor knapperne "kun er til pynt" før, jeg har faktisk aldrig før hørt noget så sjovt faktisk om en forstærker |
|
|
Per N Glæm det. Useriøse mennesker vil jeg ikke bruge min tid på.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
| Hej Hanschr. Glæm det med de knapper. Det er faktis ikke meningen at de skal bruges. Forstærkeren er fuldt fjernbetjent. Så, nevermind. Det spiller fantastisk godt. Køb det før din nabo får fingerne i det. Venligst Jens |
|
|
Du har fat i noget der Jens. Næste gang din autoforhandler vil prakke dig et sæt bedre dæk på, så skynder du dig bare at modsige....for når alt kommer til alt, så har du faktisk ikke noget at bruge dæk til overhovedet.....den kører bedst på fælgene !!!
Kan du ikke se det lyder grotesk det du siger. Der er sgu da ingen der vil købe en forstærker, hvor volumenknappen kun er til pynt. Vi er faktisk en del der lytter til musik uden at bruge remoten hver gang.
"køb det før din nabo.....!" tsk tsk. Det lyder lidt som skjult reklame, hvis man da kan kalde det skjult 
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
|
Du har fat i noget der Jens. Næste gang din autoforhandler vil prakke dig et sæt bedre dæk på, så skynder du dig bare at modsige....for når alt kommer til alt, så har du faktisk ikke noget at bruge dæk til overhovedet.....den kører bedst på fælgene !!!
Kan du ikke se det lyder grotesk det du siger. Der er sgu da ingen der vil købe en forstærker, hvor volumenknappen kun er til pynt. Vi er faktisk en del der lytter til musik uden at bruge remoten hver gang.
"køb det før din nabo.....!" tsk tsk. Det lyder lidt som skjult reklame, hvis man da kan kalde det skjult  |
|
|
Rolig nu, Rysz
Der er næppe mere reklame i det, Jens skriver, end det jeg og andre har ytret omkring bemeldte spilledåse.
Mht. byggekvalitet/holdbarhed, tror jeg udstillingseksemplarer er uheldige at bruge som vurderingsgrundlag. Netop den valgte løsning med fjederbelastede "drejevippe"-knapper må alt andet lige anses at være mere udsatte for voldsom betjening, når nu folk der går og piller, undertegnede inkluderet, ikke lige ved første berøring er klar over, at knapperne netop har en lidt anden funktionsfacon end tilvant. Jeg kan ikke forestille mig, at det er noget der overhovedet vil være et issue for de, der har dimserne stående hjemme i privaten.
Og så har jeg faktisk engang prøvet at køre en bil, som stod langt bedre fast uden dæk. Det var så godt nok på en isbane, og fælgene var fyldt med pigge, men det virkede ret overbevisende
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Godt nok - Brok   Ja - lad os nu ikke skændes  En blindtest kunne være spændende dog - hvem mon der vinder - eller får ret? Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Stig Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en advarsel: Der er ingen returret på Abrahamsen sættet!
Selv om der står at Elgiganten giver 14 dages fuld returret i deres reklame-avis, gælder det ikke i dette tilfælde.
Der står intet om det i reklameavisen ud for de 2 produkter.
Jeg bestilte forstærkeren i mandags, og lagde 10% i depositum og fik ved denne lejlighed intet at vide om denne undtagelse.
Først i dag da jeg bestilte endnu en forstærker (for en kammerat der ikke er i byen pt.) fik jeg det mundtligt oplyst.
Der er iøvrigt ingen af butikkerne der har sættet hjemme.
Synes det er dårlig stil af giganten, og også ulovligt, hvis jeg får brug for at returnere min forstærker vil jeg klart gå til forbrugerstyrelsen hvis de ikke giver sig.
Mvh. Stig
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stig skrev:
|
Selv om der står at Elgiganten giver 14 dages fuld returret i deres reklame-avis, gælder det ikke i dette tilfælde.
Jeg bestilte forstærkeren i mandags, og lagde 10% i depositum og fik ved denne lejlighed intet at vide om denne undtagelse.
Først i dag da jeg bestilte endnu en forstærker (for en kammerat der ikke er i byen pt.) fik jeg det mundtligt oplyst.
Synes det er dårlig stil af giganten, og også ulovligt, hvis jeg får brug for at returnere min forstærker vil jeg klart gå til forbrugerstyrelsen hvis de ikke giver sig.
Mvh. Stig |
|
|
Selvfølgelig overholder ElGiganten købeloven. I øvrigt er der kun 1 sæt pr. kunde. Super spille der varmt kan anbefales til prisen
|
| Til top |
|
| |
Stig Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Stig skrev:
|
Mvh. Stig
|
|
|
Selvfølgelig overholder ElGiganten købeloven. I øvrigt er der kun 1 sæt pr. kunde. Super spille der varmt kan anbefales til prisen  |
|
|
Du tager fejl, Elgiganten overholder netop IKKE købeloven, der er jo tale om vildledende markedsføring, når de afviger fra deres egne salgsbetingelser uden at oplyse det nogen steder, og det er IKKE lovligt.
Mvh. Stig
|
| Til top |
|
| |