Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Abrahamsen tilbud: Er det en god deal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan.mp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 August 2008 kl. 03:37 | IP-adresse registreret  

Hvis der er andre betingelser gældende end de normale(står bag på kviteringen fra Elgiganten) skal dette selvfølgeligt oplyses ved køb, Så hvis det ikke er tilfældet, er det Elgigantens normale betingelser som er gældende (betingelserne som står bag på din kvittering/købsnota/karantibevis).

Hvis du vil undgå enhver tvivl, kan Abrahamsen produkter ligeledes bestilles hos Elgiganten over nettet og her SKAL de give 14 dages returret.

Du kan jo prøve at lave en bestilling over nettet (uden at afslutte den), der vil du se "Elgigantens handelsvilkår" mener jeg de kalder det og der står at du har 14 dages returret.

Sakset fra nettet (ved bestilling af Abrahamsen integret forst.):

6. Fortrydelses-/returret
Elgiganten tilbyder 14 dages fortrydelsesret. For at afgøre om du vil udnytte fortrydelsesretten, har du lov til at afprøve varen, men varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den.

Undtagelser:

-Lydoptagelser, billedoptagelser og edb-programmer, som f.eks. film, spil og software, kan kun returneres i ubrudt, plomberet emballage.

Retur-/fortrydelsesretten løber i alle tilfælde fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 August 2008 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Rolig nu, Rysz

Der er næppe mere reklame i det, Jens skriver, end det jeg og andre har ytret omkring bemeldte spilledåse.

Mht. byggekvalitet/holdbarhed, tror jeg udstillingseksemplarer er uheldige at bruge som vurderingsgrundlag. Netop den valgte løsning med fjederbelastede "drejevippe"-knapper må alt andet lige anses at være mere udsatte for voldsom betjening, når nu folk der går og piller, undertegnede inkluderet, ikke lige ved første berøring er klar over, at knapperne netop har en lidt anden funktionsfacon end tilvant. Jeg kan ikke forestille mig, at det er noget der overhovedet vil være et issue for de, der har dimserne stående hjemme i privaten.

Og så har jeg faktisk engang prøvet at køre en bil, som stod langt bedre fast uden dæk. Det var så godt nok på en isbane, og fælgene var fyldt med pigge, men det virkede ret overbevisende

Hygge,

Brok

Sorry....got carryed away.

Knapperne er lidt specielle ja. Og selvom de efter min mening er meget lidt når kassen åbnes første gang, så er der dog ingen tvivl om, at de er meget udsatte for voldsomme fingre indi mellem.

Det er så også en smagssag. Personligt kan jeg bedst lide det lidt specielle sug i volumen der er på nogle produkter eller også, at de er lidt stive i det.

Lyder lidt spændende med den isbane

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 August 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Hej Hanschr,

hvad endte det så med? Købte du Abrahamsen anlægget til de meget billlige penge?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Stig skrev:

Lige en advarsel: Der er ingen returret på Abrahamsen sættet!

Selv om der står at Elgiganten giver 14 dages fuld returret i deres reklame-avis, gælder det ikke i dette tilfælde.

Der står intet om det i reklameavisen ud for de 2 produkter.

Jeg bestilte forstærkeren i mandags, og lagde 10% i depositum og fik ved denne lejlighed intet at vide om denne undtagelse.

Først i dag da jeg bestilte endnu en forstærker (for en kammerat der ikke er i byen pt.) fik jeg det mundtligt oplyst.

Der er iøvrigt ingen af butikkerne der har sættet hjemme.

Synes det er dårlig stil af giganten, og også ulovligt, hvis jeg får brug for at returnere min forstærker vil jeg klart gå til forbrugerstyrelsen hvis de ikke giver sig.

Mvh. Stig

Selvfølgelig overholder ElGiganten købeloven. I øvrigt er der kun 1 sæt pr. kunde. Super spille der varmt kan anbefales til prisen

Det må man da håbe, men der er nu ingen returret i købeloven medmindre vi taler om fjernhandel. Men hvis EG generelt har en 8 dages returret skal de naturligvis leve op til den medmindre de specifikt nævner at den eks. ikke gælder for Abrahamsen produkter,

Stig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Mik112 skrev:
Stig skrev:

Lige en advarsel: Der er ingen returret på Abrahamsen sættet!

Selv om der står at Elgiganten giver 14 dages fuld returret i deres reklame-avis, gælder det ikke i dette tilfælde.

Der står intet om det i reklameavisen ud for de 2 produkter.

Jeg bestilte forstærkeren i mandags, og lagde 10% i depositum og fik ved denne lejlighed intet at vide om denne undtagelse.

Først i dag da jeg bestilte endnu en forstærker (for en kammerat der ikke er i byen pt.) fik jeg det mundtligt oplyst.

Der er iøvrigt ingen af butikkerne der har sættet hjemme.

Synes det er dårlig stil af giganten, og også ulovligt, hvis jeg får brug for at returnere min forstærker vil jeg klart gå til forbrugerstyrelsen hvis de ikke giver sig.

Mvh. Stig

Selvfølgelig overholder ElGiganten købeloven. I øvrigt er der kun 1 sæt pr. kunde. Super spille der varmt kan anbefales til prisen

Det må man da håbe, men der er nu ingen returret i købeloven medmindre vi taler om fjernhandel. Men hvis EG generelt har en 8 dages returret skal de naturligvis leve op til den medmindre de specifikt nævner at den eks. ikke gælder for Abrahamsen produkter,

Jeg ved godt at der ingen returret er i købeloven, men EG har 14 dages returret generelt også ved køb i butik, det gælder blot ikke i forhold til Abrahamsen-sættet, hvilket de ikke oplyste mig om da jeg bestilte min amp. Jeg vil blot gøre andre opmærksom på dette så man ved hvad man går ind til.

De har den ikke hjemme i nogen butikker, heller ikke en demo, så man kan ikke se/røre produktet før køb.

Mvh. Stig

Til top Vis Stig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig

Stig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

dan.mp skrev:

Hvis der er andre betingelser gældende end de normale(står bag på kviteringen fra Elgiganten) skal dette selvfølgeligt oplyses ved køb, Så hvis det ikke er tilfældet, er det Elgigantens normale betingelser som er gældende (betingelserne som står bag på din kvittering/købsnota/karantibevis).

Jeg fik intet oplyst da jeg bestilte, så det må vi håbe de gør.

Hvis du vil undgå enhver tvivl, kan Abrahamsen produkter ligeledes bestilles hos Elgiganten over nettet og her SKAL de give 14 dages returret.

Det er for sent, har bestilt i butik.

Du kan jo prøve at lave en bestilling over nettet (uden at afslutte den), der vil du se "Elgigantens handelsvilkår" mener jeg de kalder det og der står at du har 14 dages returret.

Kender godt deres vilkår, det står også trykt i reklame-avisen.

Elgiganten tilbyder 14 dages fortrydelsesret. For at afgøre om du vil udnytte fortrydelsesretten, har du lov til at afprøve varen, men varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den.

Undtagelser:

-Lydoptagelser, billedoptagelser og edb-programmer, som f.eks. film, spil og software, kan kun returneres i ubrudt, plomberet emballage.

Retur-/fortrydelsesretten løber i alle tilfælde fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen.

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Hej Hanschr,

hvad endte det så med? Købte du Abrahamsen anlægget til de meget billlige penge?

Hej mn!

Nej det gjorde jeg ikke. Al den polemik om kvalitet skræmte mig væk. Ikke fordi anlægget muligvis giver god lyd til prisen, men måske nærmere fordi risikoen for at l**tet brænder af er tilstede. Al elektronik kan jo selvfølgelig brænde af, men jeg har bare en dårlig fornemmelse med det.

Hvad der også skræmmer mig er, at mine erfaringer med Elgiganten, når noget går galt, er mildest talt ikke gode. Det gælder både ved reparationer samt levering m.m..

Til top Vis Hanschr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hanschr

Hanschr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Stig skrev:
dan.mp skrev:

Jeg fik intet oplyst da jeg bestilte, så det må vi håbe de gør.

Det er for sent, har bestilt i butik.

Kender godt deres vilkår, det står også trykt i reklame-avisen.

Undtagelser:

Jeg fik ellers at vide i telefonen, at der var 14 dages returret (også i butikkerne). Men mine erfaringer mht. kompetence hos medarbejderne er mildest talt dårlige.

Til top Vis Hanschr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hanschr

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 07 August 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

EG på amagerbrogade ville hente sættet hjem, hvis jeg var intereseret, men der ville gå for lang tid, så selfølig er det jo muligt at chekke tingene ud først, ville da aldrig selv købe noget hifi jeg ikke havede chekke ud først, netop for at komme problemerne i forkøbet, og selv om at købeloven kan være svært at forstå, er reglen at;

Hvis produktet ikke lever op til det lovede (frabriksfejl, løse knapper, ridser, og som i min dennon 3910 dvd, at det så ud til at nogen havede trampet på komponenterne, de var helt skæve, og når man nu ved hvordan det skal se ud...) så skal de finde noget tilsvarende eller pengende tilbage.

men de lover jo ikke at du får en god lyd og har de ikke et lytte rum (og det har de jo ikke) find et andet sted, da livet er for kort til Tilbud i EG, FONA og købelove osv...

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 August 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hanschr skrev:

mn1974 skrev:
Hej Hanschr,

Hej mn!

Nej det gjorde jeg ikke. Al den polemik om kvalitet skræmte mig væk. Ikke fordi anlægget muligvis giver god lyd til prisen, men måske nærmere fordi risikoen for at l**tet brænder af er tilstede. Al elektronik kan jo selvfølgelig brænde af, men jeg har bare en dårlig fornemmelse med det.

Hvad der også skræmmer mig er, at mine erfaringer med Elgiganten, når noget går galt, er mildest talt ikke gode. Det gælder både ved reparationer samt levering m.m..

Hej Hanschr. Du kan ganske roligt købe både forstærker og cd afspiller fra Abrahamsen audio. Det er for det første utroligt velspillende, og for det andet mindst lige så holdbar som andet velbygget/konstrueret hifigrej. Abrahamsen giver jo også 2 års fuld fabriksgaranti på sine produkter, så du køber absolut ikke katten i sækken. Jeg har selv haft forforstærkeren V.3,0, og jeg kan garanterer dig at den spiller rigtig rigtig godt. Jeg solgte den for at købe en anden forforstærker jeg troede ville spille bedre. Men jeg blev klågere. Den kostede 18.000,-, men Abrahamsen har bare mere styr på det hele. Så jeg har bestilt en ny V 3,0. At knapperne sidder lidt løst er ganske rigtig, men det har absolut ikke nogen betydning, og slet ikke noget med kvaliteten at gøre. Det er bare en helt anden type end dem vi har været vant til i mange mange år. De er fjedrebelastet fordi der kan være eller er mere end een funktion i samme knap. Og jeg kan godt garanterer dig for at hvis de havde været " dårlige ", så var de ALDRIG blevet monteret på et produkt fra Abrahamsen. Det siger jo næsten også sig selv. Per Abrahamsen er jo ikke en hr. hvem som helst. Electrocompaniet, som han var grundlægger af er et yderst respekteret brand i den store verden. Jeg er selv den lykkelige ejer af effekttrinet AW-250 som bare kan spille musik som kun ganske få effektforstærkere i denne verden. Jeg har over 35 års erfaring med hifi og musik. Og den erfaring fortæller mig helt klart at langt de fleste negative hoveder i denne tråd bare ikke aner hvad de taler om, så dem skal du ikke lade dig skræmme af. Du kan ganske roligt købe både forstærker og cd afspiller fra Abrahamsen. Det spiller utroligt godt, er noget kram, og til den pris er det ganske enkelt helt uden konkurrance. Trust me.

Venligst   Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Stig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Har fået min Abrahamsen forstærker, og den spiller rigtig godt!, meget rent, åbent, dynamisk og fin klangbalance, bliver svært at finde noget bedre til de penge.

Der står iøvrigt i manualen at der skal 96 timers burn-in til før den yder det optimale!

Der er 5 års garanti hvis man signer sig op som kunde på deres website.

Knapperne sidder IKKE løst, det må være folk der ikke ved hvad en fjederbelastet knap med "elektroniske klik" er, og forventer en med mekaniske klik.

Der er iøvrigt fin finish på forstærkeren, det virker bestemt ikke discount-agtigt.

Mvh. Stig

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 10 August 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Tillykke - godt at høre.

Mvh. Offcourse

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 10 August 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at høre om dine langtidserfaringer med forstærkeren.

Tillykke med den

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

dan.mp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 10 August 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den!

Håber du bliver glad for den! 

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 10 August 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Stig skrev:

Har fået min Abrahamsen forstærker, og den spiller rigtig godt!, meget rent, åbent, dynamisk og fin klangbalance, bliver svært at finde noget bedre til de penge.

Der står iøvrigt i manualen at der skal 96 timers burn-in til før den yder det optimale!

Der er 5 års garanti hvis man signer sig op som kunde på deres website.

Knapperne sidder IKKE løst, det må være folk der ikke ved hvad en fjederbelastet knap med "elektroniske klik" er, og forventer en med mekaniske klik.

Der er iøvrigt fin finish på forstærkeren, det virker bestemt ikke discount-agtigt.

Mvh. Stig

Hej Stig. Tillykke med din Abrahamsen. Godt at du ikke var en af dem der blev der blev usikker pga. de tidligere ret så useriøse indlæg. Abrahamsen spiller nemlig bare rigtig rigtig godt, og er helt uden konkurrance i sin prisklasse. Og nej, der er så absolut ikke noget discount-agtig over Abrahamsen.

Venligst   Jens

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 10 August 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Glæder mig til at høre om dine langtidserfaringer med forstærkeren.

Tillykke med den

Hygge,

Brok

Hej Brok. Måske var det en god ide hvis i på redaktionen fik Abrahamsen ind til en test. Det skal så bare helst ikke være den "anmelder" der på et tidspunkt testede cd afspillere. Bla. en Musical Fidelity, som han lydmessigt nærmest svimlede over, men ikke ville købe den da han mente at den indeholdte for meget luft. Det er noget af det mest useriøse jeg i mange år har læst, og havde jeg været ansvarshavende ville jeg straks ha grebet ind og ha sat ham i skammekrogen.

Venligst    Jens

jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 August 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Har lige et begynder spørgsmål?

hvis et produkt lyder godt, ser godt ud, er kvalitet og samtidig til en billig pris, skal man så ikke købe det, fordi to knapper der sjældent bliver brugt, kan være en anelse løsere end standarden ?

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 13 August 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Tjoo - min pio receiver har nogle dejlige tunge alu-dreje-knapper.. som jeg har rørt ved 2 gange, da der er fjernbetjening med til alting...

Så - de kunne godt have været af plastic for min skyld, bare den gør sit job godt - formidler musik.

Men.. ved da godt at prestige-produkter skal være gennemførte hele vejen igennem - men så snakker vi heller ikke 5000 pr. del, men måske 25-50K pr del... og der skal den slags da være i orden.

Tror også dete er her der sker et skred ifht. "ambitionsniveau og krav" - det er altså MidFi med HiFi ambitioner, og til low-fi priser vi snakker om her.. på tilbud endda...

Så - Jackson Stuart - jo hvis musikken er vigtigere end udseendet, så køb det med sindsro.

Mvh. Offcourse

Violinisten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Sendt: 20 August 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Har lyttet til en V2.0 fra ny > ca. 10 timer under kendte forhold. Der er masser af musik i den forstærker. God deal.

Mvh

Til top Vis Violinisten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Violinisten

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 August 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige erstattet min gamle Mark Levison 331 med effekttrinnet V 4.0 fra Abrahamsen, jeg har kun positivt at sige om den, den slår faktisk Levisonen på samtlige parametre og især på musikalitet. Nu er Levisonen også 13 år gammel og nok blevet noget træt i det og gik jo så også i stykker til sidst.

Det er rent røverkøb, de produkter spiller langt over hvad de koster, men lad vær at bedømme dem hos elgiganten, de har jo slet ikke noget udstyr at sætte dem sammen med der på nogen måde yder Abrahamsen retfærdighed. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes