Forfatter |
|
Brochhorst Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 03 August 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke rigtigt få noget information om det system der? Det bliver nok også lidt i overkanten af budgettet tror jeg.
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brochhorst skrev:
Jeg kan ikke rigtigt få noget information om det system der? Det bliver nok også lidt i overkanten af budgettet tror jeg. |
|
|
Kig på det her indlæg f.eks Søren P, resten af oplysningerne kan du finde på xindaks hjemmeside...
Men ja budgettet ryger desværre et par gange går man skridtet op, men det er du jo i sidste ende selv herre over...  __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo nærmest det som jeg har fået anbefalet. Man kunne jo starte bare med de 2 højtalere også den forstærker og nogle kabler. Også købe cd-afspiller måneden efter hehe. Men er der nogle der har nogle andre bud på nogle lækre højtalere, forstærker og cd til under 20k  ?
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Focal Chorus 816 V, samt Xindax billigste CD-afspiller og forstærker er sikkert glimrende  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville en Densen B 110 kunne trække dem? den er 2x 60watt
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den skulle den  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man måske godt overvejer  Hvad er forskellen på Xindak XA6950Vog den uden V? Og vil Xindak'en være bedre end Densen. Eller er det kun noget mine egne ører vil kunne bestemme  ?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, hvad med dette sæt som er på ksb.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=88271
Mener at dette sæt kan spilde alt slags musik, så det er rimelig sikkert køb. 11000 kr. så er der også penge til ht og kabler.
ps. der har været flere som har peget på densen, det er også et godt bud. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg ikke står med pengene lige pt så kan jeg ikke købe nu. Jeg regner med at have dem indenfor de næste 3 måneder.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 03 August 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brochhorst skrev:
Da jeg ikke står med pengene lige pt så kan jeg ikke købe nu. Jeg regner med at have dem indenfor de næste 3 måneder.
|
|
|
i så fald, prøv om du kan finde noget brugt densen til den tid.De spilder rimelig godt med jm lab højtaler. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det syntes jeg også jeg kan læse mig frem til rundt omkring :) Godt være det blev Densen 110 og jm 816 V
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 03 August 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det synes jeg, at du skal holde fast i __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor jeg tænker mig lidt om så vil jeg sikkert også komme til at se
en del film og spille pc spil. Vil de højtalere og forstærker også være
gode til det?
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 04 August 2008 kl. 02:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uuha en mundfuld, where to begin..
10-20.000 og du er med på evt. at købe brugt, så er der godtnok et par muligheder, personligt ville jeg tage ud og få et ordentlig omgang lytning, og en snak med de forskellige seriøse forhandlere der er derude. Inden du springer ud i køb af grej du ikke kender/har hørt... og ikke hørt om..... Du skal vide at der er lige så mange meninger om hvordan grej skal lyde, som der er producenter.
Det er ofte meget periodisk popularitets bestemt hvad der er godt/hot og det skifter konstant rundt på div. forums. Det kan godt være det er Focal der er hot i dag, som det var vienna acoustic i går og dali i forgårs. Folk har det sometider med at skifte meninger lidt som vinden/trenden blæser, ikke dermed sagt at folk her har det, blot en tildens der bliver mere og mere af. Det kan sagtens være man f.eks har haft et sæt højttalere man har været superglad for, og skrevet ca. 800 indlæg om, efterfølgende køber nogle andre man bliver positivt begejstret og nu er det de bedste, hvad så med de personer man har rådet til køb af det gamle fabrikat man havde ?
Ligesom der er folk her der er meget glad for densen har der også (BELIVE U ME!) været folk der har et helt og andeles andet synspunkt på densen produkter end der bliver givet udtryk for i et par af de tidligere indlæg.
Summa summarum, få helt styr på hvad du skal bruge dit anlæg til, stereo eller surround som du lidt antyder "Nu hvor jeg tænker mig lidt om så vil jeg sikkert også komme til at se en del film og spille pc spil" derefter skal du ud og lytte, det kan f.eks være dine øre er mere til en primare frem for en densen, eller du er en af dem de bare ikke kan klare højttalere med metal diskanter, eller du måske ville finde lyden fra en brugt harman kardon avr8500 det mest himmelske du nogensinde har oplevet... kun en ting kan svare på de sidste nævnte spørgsmål nemlig dine øre...
vh LN
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lillenørd.
Ja det er meget rigtigt det du skriver :) Jeg har skam også tænkt mig at tage ud og lytte, men jeg ville meget gerne kende nogle muligheder som jeg kunne tage ud og lytte til :)
Men er der nogle der kender en liste med steder man kan lytte til hifi eller en forhandler liste eller noget? gerne på sjælland eller falster?
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fandt jeg så ud af at der var en forhandler liste på H4A siden  Nå men jeg skal vidst bare ud og lytte
|
Til top |
|
|