Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 13:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mattesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

ja okay bor i tylstrup ( nord for aalborg)
Til top Vis Mattesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mattesen

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Mattesen skrev:

hovsa? jeg mente 15m2.
Har kigget på cervin vega men fik af vide at de ikke spillede så godt?
de der dali 606 spiller de godt?

Jeg vil vædde mit højre løg på, at Cerwin Vega spiller klasser bedre end de der blå "dunkekasser"  Jeg har et par volvoksne Cerwin Vega'er stående, og du er da velkommen til at komme og få en lytter hvis du vil. Bor i Silkeborg.

Lige bortset fra AL750 og AL1000 er der ingen CV i nyere tid der kan hamle op med Dali når vi snakker Rock og elektronisk. Til alt andet end Rock og elektronisk vil CV altid falde igennem.

Når jeg snakker Dali højttalere glemmer jeg med vilje deres AXS serie som virkelig var dårlig.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Mattesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

hva med deres blue serie?
Til top Vis Mattesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mattesen

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Blot for at være HELT sikker på at du ved det:

En effektforstærker virker som en 'almindelig' (integreret) forstærker, bortset fra den lille detalje at der ikke er nogen volumen kontrol. Dvs., du kan IKKE skrue ned men kun spille med maksimal volumen - med mindre at dit signal kommer fra et lydkort eller en afspiller (CD, DVD) med variabel udgang (egen indbygget volumenkontrol).
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 August 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Dvs., du kan IKKE skrue ned men kun spille med maksimal volumen

Er det ikke også det der er meningen?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Tror et par dali højttalere vil gøre det fint på de 15 kvm. Mine Dali 109 er mere end RIGELIGT og de har et 25 kvm værelse at folde sig ud på. Dali's blue serie er såmænd fin nok - generelt bedre end Cerwin Vega vil jeg mene. Hvis jeg var dig ville jeg købe et sæt Dali 808, 909 eller noget i den stil. Eller Cerwin Vega AL1000. JBL ville nok også passe dig fint. Med hensyn til forstærker skal den nok minimum være på omkring 100W, hvis du køber et par veldimentionerede gulvhøjttalere, men det afhænger rigtig meget af hvordan byggekvaliteten på forstærkeren er. En Nad eller en Harman/Kardon tror jeg vil passe fint, men der er mange andre gode mærker derude også. Og så synes jeg du skulle tage at købe en integreret forstærker. (forforstærker og effektforstærker samlet). Men held og lykke med det. Hvis du nogenlunde føger de råd du får herinde, tror jeg ikke du går helt galt i byen med dit køb ;)

Og jeg synes helt klart du skal købe brugt, hvis du skal holde dig inden for dit budget. Så får du en del mere for pengene efter min mening.
Til top Vis Emil Killer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil Killer

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

Mattesen skrev:

hovsa? jeg mente 15m2.
Har kigget på cervin vega men fik af vide at de ikke spillede så godt?
de der dali 606 spiller de godt?

Jeg vil vædde mit højre løg på, at Cerwin Vega spiller klasser bedre end de der blå "dunkekasser"  Jeg har et par volvoksne Cerwin Vega'er stående, og du er da velkommen til at komme og få en lytter hvis du vil. Bor i Silkeborg.

Lige bortset fra AL750 og AL1000 er der ingen CV i nyere tid der kan hamle op med Dali når vi snakker Rock og elektronisk. Til alt andet end Rock og elektronisk vil CV altid falde igennem.

Når jeg snakker Dali højttalere glemmer jeg med vilje deres AXS serie som virkelig var dårlig.

Det tror du fordi der musikgenrer du slet ikke kender min ven.

Jeg mener dog stadig at de fleste Dalihøjttalere er bedre end CV, fordi det er en mere mainstreamhøjttaler. En vilkårlig Dalihøjttaler kan opfylde behovet for de fleste "almindelige" lyttere, og jeg vil aldrig anbefale at købe CV uden at have lyttet meget intenst og med mindre man har en meget speciel musiksmag.

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 August 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56137342

Det her kunne også være et meget godt bud, på et begynder anlæg.

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 August 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

fint anlæg trutta linker til, og så bor du lige i nærheden...

Men ellers, så kan man finde en nad216 til omkring 17-1800 brugt, den har 2*125w, og spiller ganske fint.
Et sæt dali 104, er en kanon højttaler til prisen. De findes omkring 500 kr sættet. Så er du begyndt. Det er fornuftigt på et forholdsvis lille værelse. Ellers spar lidt længere, og køb dali 850, så kan du vælte hele hytten!!

bare mit bud.

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 August 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Ja Dali 850 Spiller eftersigende rigtig godt, men sådan et sæt i fin stand koster omkring 2500,- tror jeg, og tror ikke man kan få en stærk nok forstærker til dem, hvis du skal holde dig under dit budget. Men man kan vel være heldig? 
Til top Vis Emil Killer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil Killer

jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 22 August 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

hej..

jeg kan sagtens følge dit udgangspunkt, ud fra hvordan jeg selv var i den alder (mobildiskofyr) og har derfor et par ideer.

1.: hvis du skal/vil have effekt forstærker så sørg for, at noget mellem effekforstærkeren og og din afspiller som kan regulere signalet til effektforstærkeren (evt. en mixer eller forforst.). Ellers vil du når du drejer på effektforstærkeren opleve at du kun kan skrue få millimeter, før lydnivauet er gået fra næsten intet lavt, - til ektremt højt.

2.: skal det være lidt pa/diskoteks agtigt så tjek thomann.de, de er rimlig billige og kvalitet, service og fragt er god.

3.: spar dine penge op og køb noget hifi.

held og lykke med det.

ps. er selv kommet til punkt tre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes