Forfatter |
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne da være meget rart med en Beocord 9000 nu du ligefrem giver dem væk...  Ellers kunne vi måske godt finde ud af noget andet også.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt køb.
Og godt at han ikke havde smidt det Beosystem 5500 ud!
M.v.h. Loudspeaker
PS: Kan du ik' også lige smide et billede af dine 3 Beocords (9000), og et af din Beomaster 6000?
|
Til top |
|
|
jsi012 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Loudspeaker
Den ene Beocord 9000 samt Beomaster 6000 (de to jeg har haft fra ny) er med på billedet på foregående side (det lange indlæg). Den Beocord 9000 jeg købte i tirsdags er på billedet sammen med Beogram 8002 og Beomaster 1900 nederst på foregående side. Den sidste Beocord 9000 er udlånt, eller rettere købt men ikke leveret, den kommer hjem om et par måneder. Jeg har et par billeder mere af dem, og lige et par stykker af Beomaster 8000 også.

|
Til top |
|
|
jsi012 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo forresten, jeg har dette billede af den sidste

|
Til top |
|
|
jsi012 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Mange for tak svaret Anderz! Især billederne. Min TX-2 har også en ledning til jordforbindelse, hvor kan den sættes til på Beomaster 6000? Det kunne selvfølgelig være lækkert med et komplet i hvid som dit, men indtil videre har jeg ikke fundet noget... Men den CDX ser virkelig lækker ud! Det ville jo være et oplagt valg, så den vil jeg lede lidt efter og se hvad jeg finder. |
|
|
Der kom vist aldrig et svar på hvor stel tilsluttes på Beomaster 6000 så det kommer her

Som det ses sidder den mellem de to sæt højtalerstik og er som alt andet der skal tilsluttes en Beomaster 6000 fuldstændig håbløst placeret. 
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for billeder. 
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme jeg bliver mere og mere varm på sådan en Beomaster 6000 elller 8000  Rigtig gode billeder! jsi012 - jeg har sendt en privat besked til dig.
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jsi012 skrev:
Hej Loudspeaker
Den ene Beocord 9000 samt Beomaster 6000 (de to jeg har haft fra ny) er med på billedet på foregående side (det lange indlæg). Den Beocord 9000 jeg købte i tirsdags er på billedet sammen med Beogram 8002 og Beomaster 1900 nederst på foregående side. Den sidste Beocord 9000 er udlånt, eller rettere købt men ikke leveret, den kommer hjem om et par måneder. Jeg har et par billeder mere af dem, og lige et par stykker af Beomaster 8000 også.

|
|
|
Hej,
Den Beomaster 6000 du viser her, er det en stribe tape du har sat på for at den skal få samme design som Beocord 9000, da jeg ikke mindes at have set en Beomaster 6000 med to på.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utrolig lækkert at høre en lykelig ende på det 5500 system. Ja jeg havde undret mig lidt om hvad der egentlig skete og om det bare var endnu en som ikke kunne se en værdi i det vedkommende havde.
Du har da rigeligt med Beocord 9000! Desværre så har jeg det på samme måde. 1 Beocord pr system må være rigeligt. Min BC8000 går sammen med palisander 6000. Den hvide 6000 til det hvide system også er der kun BC1900 tilovers. Beocord 5000 ender nok med 6000 quad systemet engang i fremtiden.
Den sorte stribe er det en fartstribe eller speciel model?
Stel på Beomaster 6000 havde jeg lige overset. Normalt bruger jeg ikke stel til de Beogram jeg plejer at benytte. Mange tak for det.
Det er fedt at se at dit B&O er velholdt for alderen og endnu engang tak for dit bidrag.  
|
Til top |
|
|
jsi012 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spottet ned den fartstribe.
Det er en Beomaster 6002, en af de sidste der forlod Struer! Nej spøg til side, Poul Erik ramte plet det var bare for at få den til at passe med BC9000. Det er simpelthen bare 30 cm isolerbånd, der nu har siddet der i 23 år. Det må have lykkedes meget godt, i er de første der nogensinde har bemærket det. Jeg overvejer om man ikke skulle lave en tilsvarende Beomaster 8002 Tror faktisk ikke det ville skade at bryde den kæmpe aluplade, bare det nu ikke er strafbart at lave om på den gode Jacob Jensen's design
Mvh Jan
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os få lidt stemnings billeder fra idag.

Clear vinyl! En sjælden udgave fra Rainbow. Albummet er Down to earth fra 1979.

Ok som I kan se er min Beocord 9000 blevet opdateret lidt men til hvad nytte? Hvad gør den skærm?
Kom med nogen bud inden jeg afslører sandheden. 
Ellers er jeg så småt ved at finde flere kvm. Jeg begynder også at tænke på at Beovox Penta kunne være bedre fremfor Beovox MS150 da min Beomaster 8000 (6000 ligeledes) rigeligt med udgangs power og kan drive dem bedre end 5500/6500 og 7000. Forstærkeren i Beocentere 8000-9500 og 9300 er heller ikke så kraftige igen.
|
Til top |
|
|
jsi012 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anderz Hvad siger BG8002 til sådan en gennemsigtig skive når den kan kigge lige igennem til "Advarselsstriberne". Uden skive vil den jo ikke sætte armen ned og man kunne forestille sig at der godt kunne gå panik i den hvis den var i tvivl. Det er måske bare et spørgsmål om med rolig stemme at fortælle den at den ikke skal være nervøs
Mvh Jan
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool! Har aldrig set en gennemsigtig vinyl før-
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål Jan.
Som det ses så spiller min 8002 den uden problemer. Hvad det er teknologisk ved jeg ikke. Jeg hørte den et par gange igår og det virker bare.

Det er den eneste genemsigtige vinyl plade jeg har i samlingen men den er cool. Down to earth er også en ganske god skive. 
Nogen eksemplarer udkom åbenbart i clear vinyl version som det ses på coveret.

|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi nu er ved speciel vinyl så lad os lige se på en som ikke helt er for børn. 

Gæt en kunstner. Yep Metallica!! Faktisk er dette min nummer 2. Ikke fordi den anden var slidt op men sikkert solgt. Jeg kan ikke huske det helt. Dette album har No life to leather demoer og Power Metal demoer på den anden side.
Så lineup er: Lars Ulrich, James Hetfield, Dave Mustaine og Ron Mcgovney
Powermetal? Ja Ron var bandets tidlige stik i rend dreng/bassist etc. En dag skulle han lave tlf kort og syntes at der manglede noget så han fandt på powermetal som så kom på de kort. Han viste det så til Lars Ulrich som blev rimelig sur over den handling.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste nyt!
Jeg flytter til Herning hvor der venter 80 kvm på mig. Dato bliver den 15-3 2009.
Så bliver der plads til mere B&O.
Her idag finder jeg lige mit hidtil eneste spolebånd sådan tilfældigt. Hvis nogen kan huske det så var det med det hvide 6000 system fra Århus.

Jeg åbner æsken og alt er som det plejer men jeg ser at selve spolen er kun halv og at der står et navn på den ene side. Hmmm..... Gad vide om det er en tidlig ejer af ovenstående på billedet? Tdc.dk gav mig en enste mulig på navnet og bingo!
Han fortalte mig at selve spolebåndet var blevet stjålet fra et offentlig øvelokale i Århus og indholder noget underligt hjemmebikset musik. Selv har jeg aldrig hørt det. Han ville meget gerne havde det retur så jeg har afsendt det dagsdato til den rette ejermand.
Jeg er jo selv musiker og der lånes meget på kryds og tværs i det miljø så det kan være en tilfældighed der gør at det forsvandt.
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk pis.. hamrende irriterende, nu har jeg lige købt en Beocord 5000 som også kan fjernbetjenes, men igen som på min Beogram CD 6500 sidder der kun et fast monteret 5 benet din stik.
Hvad kan man bruge det til, nu er der ingen af de to modeller der kan fjernbetjenes uden at skulle have monteret noget nye stik.
Er det fordi det er folk der ikke har B&O, men en anden ældre forstærker der kun kan tage 5 ben Din stik der har brugt dem, eller noget ældre B&O som heller ikke kan tage 7 benet stik.
Nå men det må der jo gøres noget ved.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update :
Jeg fik solgt min BM 6000 quad for 1500 kroner til en samler, som havde en 15-20 stykker i forvejen
Og i dag fik jeg hentet en BM4400, en som min far havde stående hos min farmor
Jeg mangler bare at få lavet min Beogram 5500, og så har jeg 3 forskellige radio/pladespillerkombinationer, hvis man også
regner BM2400-2 og BG-8000 som noget der passer sammen __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige lidt mere "sjovt" vinyl, hvis man kan kalde det, det.
Her vist på min Beogram 3500. En gasolin LP i blå, har også en i gul, men billederne af den blev ikke gemt på kamaraet.

Her er der et billede af en Beatles LP. Den kan desværre ikke afspilles mere, fordi at den buer.

M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvem der sælger en Beomaster 6000 quad så skal jeg nok nå mindst 1 inden 2009 er gået. Flere af dem?? Ja måske hvis jeg ender med de 3 på dba til 4500kr. De er der stadig. En henvendelse pr email om bare 1 har ikke givet noget svar.
Bob Shi Bam Maxi single? Ja jeg har haft den. Eller Live i Skandinavien? Der har jeg en standard sort udgave.
Det meste Gasolin' fås på cd men de 3 numre på den Maxi single er vist nok det eneste bortset fra en ekstra single i den speciele Gas box med de sidste 3 lp'er samt en plakat, som stadig kun er på lp.
Ja det med extra pins. Det er aldrig til at vide hvordan de gamle B&O ting har været brugt og i hvilket slags setup. Pins der mangler kan måske klares ved en forhandler men der skal nok besøges flere butikker.
Min samling af B&O kan sættes sammen til en 3 systemer vil jeg tro. Fik flyttet hele herligheden igår aftes. Samler? Nej kun det meste nødvendige. De 80kvm. er først klar om en 4 uger så jeg er midlertidig på landet. Jeg er ikke alene men i fint selskab med det hvide 6000 system som det system der lige er sat til.
|
Til top |
|
|