| Forfatter |
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor finder man løse pins?
Enhver vel asorteret B&O forhandler burde kunne skaffe dem. Jeg har lige set på mine ekstra kabler til Powerlink som fulgte med mit Beovision LX5500 og de er også skruet i7lavet på samme måde. Sådanne kabler laves efter mål så vidt jeg ved. En god forhandler har dem garanteret på lager.
Ganske fin måde at skjule ledninger på må jeg sige. Nu for vi at se når jeg flytter ind hvordan de ledninger bliver synlige for det har ikke generet mig endnu som det er. Måske man kunne gå over til sorte kabler?
Det er godt at høre at Beoworld kan hjælpe. Jeg er ikke så teknisk anlagt.
Sålænge det er B&O relateret så er alle velkommende til at smide et indlæg eller 2 og det gælder specielt Tandberg fans. Ser frem til dine udredninger med denne skønhed af en Beogram.
Ja jeg følger med i Tante Berg's tråd og finder den meget interesant men er for meget smittet af Beovirus til at det påvirker til køb af noget som helst Tandberg.
Jeg har fundet ledningen til mit kamera så her er lige de sidste billeder af mit Beolab 800 system under flytningen.

Som jeg lærte på efterskolen er selve stereo systemet det sidste man pakker ned ved en flytning. Som nævnt så gjorde 180 gram versionen af Dark side of the moon the ganske fedt med en volume på 5.0. Ingen problem for en Beomaster 8000.   
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyheder!
Idag fik jeg lov til at låne en Beomaster 8000 af en jeg kender, da han ikke bruger den lige pt. Jeg syntes Beomaster 8000 er bedre til at håndtere mine Beovox MS150, end en Beomaster 6000, men Beomaster 8000 har jo også 25 watt mere i udgangs effekt. Beomaster 8000 giver en dybere bas, og jeg syntes også at den har lidt bedre kontrol over diskantområdet. Hvad med et par billeder af den:

M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt nok 
Men BM 8000 har doppel udgangseffekt ift. BM 6000 (Hhv. 2*75 W og 2*150 W) __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomaster 6000: 2*75 watt 8 ohm - 2*100 watt 4 ohm
Beomaster 8000: 2*100 watt 8 ohm - 2*150 watt 4 ohm
Der står i manualen til Beomaster 8000:
Højttalere:
Beomaster 8000 yder maksimalt 150 watt i hver kanal, og højttalerne skal kunne behandle denne udgangseffekt. De kan opnå den optimale ydeevne på to måder: Med i alt 4 højttalere på 8 ohms impedans, eller med 2 højttalere på hver 4 ohm.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
jsi012 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er god nok Loudspeaker. På papiret er BM 8000 ikke ret meget kraftigere end BM 6000 men jeg har nøjagtig samme oplevelse som dig, nemlig at BM har meget mere kontrolleret bas og har mere styr på kraftige passager. At BM 6000 umiddelbart nærmest virker som om den kan spille højere (uden dog at "træde speederen" i bund) virker på mig dog lidt underligt, men det kan der jo være mange årsager til. Enten lyder den højere fordi der er mere forvrængning eller også er tomgangsspænding min BM 8000 justeret mod klasse A hvilket alt andet lige skulle give bedre/varmere lyd men mindre udgangseffekt.
På en anden note; Jeg ser jævnligt at folk tror at små forstærkere har sværere ved at trække store højtalere og det er generelt helt forkert for det er nærmest lige omvendt. Store og kraftige højtalere med store svingspoler og magneter skal bruge mindre energi end små ditto og derfor vil de umiddelbart have lettere ved at trække dem. At nogle højtalere så har nogle temmelig håbløse impedanskurver, der ikke bare bugter sig ved forskellige frekvenser, men også går langt ned i impedans gør at der stilles store krav til at forstærkeren kan aflevere strømme i lave impedanser, men dette har ikke så meget med højtalerens størrelse at gøre. En lille historie, jeg lånte i 1986 et par Onken/Focal højtalere af den lokale Expert (dem der havde et æg stående ovenpå med diskant og mellemtone). De havde en driftseffekt på kun 0,8 watt og en impedanskurve der sjældent er set værre for en forstærker. Impedansen var under 1 ohm visse steder i frekvenskurven, værst af alt, impedansen var lavest der hvor der skal bruges mest effekt, nemlig i bassen. For en højtaler med en given driftseffekt skal forstærkeren derfor levere 8 gange mere mere strøm for at levere et givent lydtryk ved 1 ohm end ved 8 ohm.
De blev tilsluttet min BM 6000 med nogen spænding for sådanne lave impedanser er den slet ikke designet til. Der skete nu ikke noget. Det lød faktisk himmelsk og jeg kan uden at lyve berette at en BM 6000 kan spille SINDSSYGT højt. Med en højtaler stillet op i hoveddøren på kollegiet i Svendborg kunne det høres mere end 2 kilometer væk hvad der blev spillet på en stille lørdag sommeraften (og det er ikke løgn). Volumen på BM 6000 stod "kun" på 45 og det lød bare så klokkerent at det var en fornøjelse at høre på. Desværre var kollegieværelset for lille til de højtalere for ellers havde jeg simpelthen måttet have dem Ak ja, det var tider, og det var sjovt
Onken Focal højtaler, udviklet bla. af Ole Kliffoth, manden bag Audiovector højtalere. Se også tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6834&PN =2 "de kunne rive et hus ned "

|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din 'nyanskaffelse' til Loudspeaker, men den er vel desværre kun til låns? Nu har du da et meget smukt klassisk setup der bestemt kan være med rent dynamisk især på film. Netop det klassiske design er med til, at man har lyst til at bevare det. Personligt kan jeg godt lide MS150, måske fordi den minder om den første jeg havde som konfirmand -en beovox s45. Overvejer af lydmæssige hensyn at skifte dem med noget nyere fx Dynaudio eller Martin Logan, men det vil bare ligesom ikke være det samme! Mon BM 8000 kan klare et par stakkede Quad ESL 63   
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, som jeg skrev igår, så er Beomaster 8000 en jeg låner, da ejeren ikke bruger den lige pt. Jeg har for ca. en time siden, lige hørt nogle stykker musik og Beomaster 8000 + Beovox MS150 er den bedste kombination jeg har hørt indtil videre. Jeg regner med, at når jeg har fået fat i nogle vægbeslag til mine Beovox MC120.2, så skal de sættes op på bagvægen, og derefter tilsluttes Beomaster 8000. MC120.2 kommer ikke til at blive brugt hele tiden, men de skal måske bruges engang i mellem når jeg hører lidt musik, eller når jeg en sjælden gang ser en film.
Var det sådan nogle du havde Old_school?
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der mulighed for et få en Beomaster 6000 + Beocord 800* + Fjernbetjening til 499 Dkk. Beocord skal nok have nye remme, men hvis det bare er det der skal ordnes, så er det en god pris.
Se HER.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige at jeg syntes bedre om BM8000, den er større og har drejehjulet. Mine højtalere er ms150, de er perfekte til BM8000.
Nu en ny udfordring: Til PC er der brug for lyd. Jeg tror jeg vil gå efter CX100 det er jo en af de flotteste de har lavet. Men hvad med forstærker ? Nogen der har en idé til noget der ikke fylder for meget. Selv har jeg tænkt på at smide en BM2400 på væggen, så er den jo ligesom af vejen, og de fås jo til 500 kr. Kan CX100 monteres på væggen?
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, med vægbeslag kan Beovox CX100 godt monteres på en væg. Vægbeslag kan bl.a. købes HER.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg tror, at jeg nu har fundet en endnu bedre kombination af højttalere til Beomaster 8000. Jeg har både Beovox MS150 og Beovox MC120.2 kørende lige nu, og det spiller bare derud af. En endnu bedre kombination ville nok være 4x Beovox MS150, men det har jeg desværre ikke plads til. Som skrevet tidligere så kan man jo, hvis man vil, tilslutte op til 4 højttalere på hver 8 ohm. Jeg kan godt mærke at Beomaster 8000 bliver lidt mere lun af at kører med 2 sæt højttalere, men det gode er at den kan holde til det. Jeg smutter ind til musikken igen! 
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det tid for endnu en update!
Jeg har lige modtaget den converter boks idag. Er det så den rigtige for Beomaster 8000?

1 stk. tranciver. 1 stk. MCL kabel og 1 boks.

Yes den er god nok. Lad os se under the hood.

Bingo! Som manualen til IR code converter siger så skulle der være en speciel stilling til den blå Beomaster den sluttes til. I dette tilfælde den blå sokke.

Jeg mangler stadig en ledning med et remote øje der skal under Beomaster 8000 og en strømforsyning for at se om det virker med min Beolink 1000.
Ligeledes skal jeg bruge 1 MCL Beolab kit samt ovenstående boks før jeg kan sætte MCL82 links til systemet og havde højtalere i forskellige rum. MCL82 links er der rigeligt af men det Beolab kit? Never say never. Oplysninger modtages gerne.
Jeg har kun prøvet Beomaster 6000 med 2 par Beovox S højtalere som vi ved. Fortiden kører den hvide Beomaster 6000 med Beovox S120 og jeg kan godt høre forskellen. Om en uges tid rykker jeg ind i min nye lejlighed og så må vi se hvordan det skal sættes op. Om jeg får plads til endnu 1 par Beovox MS150 (de er samme størrelse som M150 bare højere) kan jeg sige ja til men tanken går på Penta'er, spørgsmålet er bare lab eller vox. Aktive ? Ja jeg får endnu et anlæg leveret tirsdag eller onsdag der bedre kan linkes. Det er lige på grænsen af old school B&O men det går nok.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for et anlæg? Er det B&O? Lad os høre.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz: Lige en kommentar til dine tanker om Penta- gå efter vox, og tilslut dem til din BM8000. Jeg har selv et par lab, som jeg fornyligt "byggede om" til vox - ved simpelthen at føre højttaler forbindelsen forbi forstærkeren. De fik nyt liv, og er den HELT store nydelse at lytte til. Så lige nu er forstærkerene i bunden, de dyreste højtalerfødder jeg har ejet
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være et Beosystem 4500, Beosystem 6500 eller 7000. Umiddelbart tror jeg ikke der er andre.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm....
Beocenter 8xxx/Beocenter 9xxx ???   
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er selvfølgelig også nogle 2-vejs modeller dér! 
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var simpelthen et genialt anlæg deres Beocenter 9500, og for sin sags skyld også 9300, men nu har jeg selv kun ejet et Beocenter 9500.
Sådan noget mener jeg 100% at B&O mangler at sælge idag, med egen forstærker del så du ikke skal hen og købe dyre aktive højtalere, jeg mener at jeg gav 16 eller 17995,- for mit i 1991 og der er jo det hele med.
At man så senere kunne udbygge er jo bare en fordel, jeg købte på et senere tidspunkt 2-stk Beolab 200 effektforstærkere og koblede på. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |