Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Ja jeg ser at nogle på denne tråd går med opgraderings tanker. Jeg har lavet en tegning med et stereo setup med Bang & Olufsens ældre produkter som prismæssigt er til at komme i nærheden af, og som efter min vurdering kan give lyd / billeder og rum-link, der lever fint op til dagens standart. 

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Ja en smule Peter.

Flere rum at gøre med, beovirus samt diverse nærstudering af hvad man kan med B&O kan gøre underværker. Jeg elsker muligheder og B&O opfylder det ganske godt. Hjemmebiografen kunne måske udvides men er generalt ikke den store tv fan efterhånden.

Beovox Penta eller Beolab Penta ??

Normalt så er der rådne enheder samt delefilter i Beovox Penta'er grundet alder men det er intet nyt men det er det der trækker ned.

Beolab Penta igen lidt af det samme men de 70% af udbuddet er i ok stand da de noget nyere. Den indbyggede forstærker kræver service efter en 15-20år ligesom det meste andet B&O og enheder skal også ses efter. Da de er akitve kan passive Beomastere ikke bruges.

Jeg har ikke hørt nogen Penta'r endnu men på længre sigt er det da planen. Måske bliver det både Beovox og Beolab for at finde den sande vinder for mit system.

Beolab 8000 systemet vil stå alene og det nyindkøbte anlæg vil være indkoblet med Beovision og diverse link rum. Umildbart 100% B&O og det ganske fint med mig.

Der en fordel med Beovox Penta og det er at den skulle passe glimrende med Beomaster 8000. Ligeledes ICE power som Peter Pan har god fornøjelse med er også en mulighed. Jeg kan bare ikke afskrive Beolab Penta uden at havde prøvet dem.

Musik idag er jo mp3 og cd'er med et meget lille marked af vinyl. Dermed behøves der ikke et særlig system som 9300 for at kunne spille musik. Et Beocenter 2 kan gøre det eller fks Overture osv.

Beocenter 9500 skulle være noget bedre end efterfølgeren 9300 og brugt priser bekræfter det ligeledes.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Inde på "Er du til B&O, men vil ikke bindes 100%" har jeg vist Mr_Tarantino et udsnit fra en tråd på Beoworld. Det er angående Penta'ernes mellemtoner. Udsnittet er her:

"Jeg indhentede priser ved mange forskellige B&O forhandlere/værksteder og lidt under halvdelen (gad) svare og den lokale var tilfældigvis den billigste. Priserne ved de forskellige lå fra ca. 250,00 kr. + porto og op til godt 300,00 kr. pr. stk.

Ved det lokale B&O værksted var prisen 246,50 pr. stk. inkl. moms og porto pr. enhed - ialt kr. 1.970,00. Jeg foretog selv udskiftning, da det egentlig er let nok. Ellers var vi nok kommet op på en hel anden pris.

Men der må stå mange Penta 3 højtalere rundt omkring med dårlige mellemtoner, - for slet ikke at tale om Penta 1 og 2, hvis de endnu ikke er udskiftet. Skal man ud at købe brugte Penta højtalere, skal man nok se sig godt for og få det nederste frontstof af og se mellemtonerne efter, inden køb."

Læs det godt igennem, især det sidste.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Jeg anvender nu igen dagligt mine Penta I'er købt i '88 - enhederne er stadig i topform; men som jeg skrev, har jeg sat forstærkerene på "pension" da de begge var begyndt at blive varme - sandsynligvis det kendte problem med tomgansstrømmen. Så kan de jo blive repareret engang, hvis behov og lyst opstår.

Men jeg må indrømme, at jeg synes bedre om lyden i dem nu, hvor jeg driver dem med et dejligt varmt og musikalsk Linn LK1/280 forstærkersæt. Jeg skal dog også have dem prøvet af med min BM8000, en opgave den helt sikkert vil klare perfekt.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige smutte ud og se og høre noget hifi idag, søndag ved hald sø i viborg. Måske bm8000/ms150 trænger til udskiftning? På den anden side, måske de netop ikke gør

Under alle omstændigheder er det jo godt at orientere sig lidt. Tager drengen på 4 med, håber han ikke trykker for mange dyre membraner ind, link http://www.nerds.dk/?page=visnyhed&id=960

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Ganske kort om hifi udstillingen i viborg vi var til idag:

En række dyre eller meget dyre stereoanlæg. En højtaler skilte sig ud, Martin Logan CLX, ren frigjort lyd mens de andre var box-højtalere med deraf følgende box-lyd. Eneste minus ved ML er bassen, den er lidt tynd hvis man godt kan lide at mærke noget dyb bas under en film. Da jeg vægter dette højt holder jeg mig til MS150 der leverer varen, der er godt nok også box-lyd, men det er der jo også på de andre.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Godt at høre.

På Beoworld er der lige en tråd om 5000/5500/6500/7000 som handler om at som forstærker til passive Beovox så skulle Beomaster 6000 og 8000 være det ultimative. Der findes dog lidt modifikation af 5500 som skulle give den noget mere liv. På Beoworld er der en tysk udgave af en upgradering til 6500/7000.

Brugt priser på dba.dk er også opadgående og med den der lige var på Lauritz.com for nyligt ja så er det bare om at holde dem så meget iorden som man kan.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Ja, nu har jeg både Beomaster 5000 & Beomaster 5500 og det er alså ikke lige et kraftværk af effektdel der sidder i dem.

Og det er lidt synd da BM 5500 jo faktisk er modellen efter Beomaster 6000,  men forstærker delen lever slet ikke op til hvad der er i en Beomaster 6000.

Derfor er der spændt en NAD 2100PE på som effektforstærker.

Opgivelsen på NAD 2100PE er ikke større end på BM 5500, men der er mega forskel i ydelsen.

BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et spørgsmål: Kan man bruge en Beo4 fjernbetjening til mit Beosystem 5500 og Beovision LX2802?

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Beosystem 5500/6500/7000 kan styres af Beo4.

Timer funktion er ikke mulig. Det er lidt vanskligere at stille radio og loudness.

Du skal bruge Master Control Panel for alle funktioner. Det bedste ville være en Beolink 1000 for begge dele. 6500 og 7000 kan benytte Beolink 1000/5000/7000, Beo4 og Master Control Panel

Jeg vil tro at Beo4 kan bruges til LX2802 men jeg tror Peter Pan kan svare bedere end jeg kan.

Som sagt får jeg et nyt anlæg her inden for 1-2 dage og der følger en Beo4 med. Så kan jeg teste om mit LX5500 vil virke med den.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Ok hvad er det så jeg får?

Levering sker snarest så her er 2 preview billeder:

http://www.lauritz.com/Item/ItemImage/ItemImage.aspx?itemId= 1505611&ImageNo=1&ImageCount=2&LanguageId=1

Lad mig høre om der er nogen bud på hvad denne aktion løb op i.

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

...... 2100,- + hammerslagsgebyr og 20% salær ?

Hvad har jeg vundet ? En CDX ?
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 05:44 | IP-adresse registreret  

Ja det ser godt ud Anderz,

Jeg har feks set at der tit er nogen der tror at der er forskel på effekten på en Beomaster 5500 og en Beomaster 6500/7000, forskellen ligger i den måde de blev opgivet på, alså på papiret.

Jeg kan huske da jeg købte mit Beocenter 9500 som var opgivet til 2 * 35watt, kort tid efter ser jeg det nye katalog mener jeg og der er den pludselig opgivet til 2 * 80watt, så hen til min lokale B&O mand,  som så trækker lidt på smile båndet og fortæller mig at det er en anden måde de opgiver deres effekt på nu B&O.

Så nu bliver den alså opgivet til at kunne afgive 2 * 80watt i et brøkdel af et sekund,  og det samme sker med Beomaster 6500/7000, den bliver også tit opgivet til 2 *110watt.

Ja man skulle jo nok et hak længere op, alså op i en BM6500 da den jo har powerlink out,  men min BM5500 gør det godt med min NAD 2100, forstået på den måde at den anden BM5500 jeg har den giver et ret voldsomt knald idet den tænder og sender signalet igennem NAD 2100.

Så kan man jo det der med at tænde BM5500 først og derefter NAD 2100, men det er der ikke meget ved, så den BM5500 jeg bruger nu giver ikke det knald, så på en eller anden måde burde det jo kunne fjernes på den anden også.

Engang med tiden skulle jeg gerne have fat i et sæt Beovox S120.2 eller 80 da det ville passe fint ind i mit anlæg/rack, og så kunne den NAD 2100PE komme væk, den pynter jo ikke ligefrem sammen med en BM5500, Beocord 5500 og Beogram CD 6500.

Ja og min Beomaster 8000 er jo ikke kommet længere (PE, tag dig nu sammen), men jeg har da fået købt en fjernbetjening til den.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

StarKnight skrev:
...... 2100,- + hammerslagsgebyr og 20% salær ?

Hvad har jeg vundet ? En CDX ?

Der er lusk i foretagende!  Det er korrekt pris.

Her er selve aktion siden men den kender du vel?

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemI d=1505611&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz .com%2fMyPages%2fMyPurchases.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1% 26CPIn%3d0%26ISz%3ds%26PSz%3ds%26PSzG%3ds%26SO%3d3%26ST%3d1% 26PageId%3d11%231505611EndTagRU

Du er vel ikke den jeg bød om kap med som gav for hurtigt op?

Lad os lige tage de defekte udgange. Jeg tvivler på Lauritz kendskab til 6500 systemet for det er sådan at når timer funktion er til så blokeres højtaler udgang par nummer 1. En Beo4 kan ikke stille timer funktioner så hvis den siger timer off så ved jeg hvad jeg skal forsøge med. Ok er det sandt så ved jeg hvem der kan lave det ordentlig.

Jeg har ligeledes 1 Master Control panel på vej fra Tyskland.

http://cgi.ebay.de/Bang-Olufsen-B-O-Master-Control-Panel-650 0_W0QQitemZ260369444954QQcmdZViewItemQQptZOriginalfernbedien ungen?hash=item260369444954&_trksid=p3286.c0.m14&_tr kparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Prisen på dette er jeg ganske tilfreds med. I forhold til hvad 6500 systemet normalt koster. Beogram er ikke så vigtig da jeg jo stadig vil benytte Beolab 8000 for vinyl. Jeg ved ikke om CDX bliver tilovers men jeg få at se hvordan den CD6500 opfører sig.

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg har ikke budt. Faktisk har jeg endnu mit første køb via Lauritz.com til gode.
Varenummeret [ItemID] stod i dit første link, så det søgte jeg bare på

Det er ikke umuligt, at de "defekte" udgange bare er en spærring fra Timerfunktionen. Ja, det håber jeg sgu det er

Jeg fik fat i en CDX til min datters nyrenoverede Beomaster 1900-2.
Beomasteren spiller faktisk meget bedre end ventet skal jeg skynde mig at sige.
Gennem Sennheiser HD600 synes jeg ikke der er noget at komme efter.

Anyway....CDX virkede ikke ved ankomst, men skulle bare loddes efter rundt omkring.
Den virker derfor igen, men de to midterste cifre i tids-displayet mangler segmenter.
Jeg må ha' spurgt Martin hvor der skal sættes ind.

CDX er et sjovt produkt. Det er ikke som man har læst sig frem til, en Philips CD-104 klon. Nej det ER en Philips CD-104 med lidt ekstra. Betjeningsprint, motor-eject og kabinet er ingeniørarbejde fra Bang og Olufsen. Resten er taget fra CD-104 produktionslinien. Lige vupti og sat i.
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Her omkrng 17.30 ankom der så en flyttekasse med mit nye Beosystem 6500.

Jeg havde gjort de hvide Beovox S80.2 klar og ganske rigtigt. Timer off stod der på Beomasteren. For at fjerne dette holdes på højre side og trykkes på venstre side på frontpanelet. Derved forsvinder det og jeg kunne høre radio støj.

Videre til Beocord 6500. Den var ikke glad for at køre men efter en 5 minuters varme begyndte den at spille og den fejler intet.

Beogram CD6500 fejler heller intet.

Det eneste problem er højre kanal på begge højre udgange. De er noget uldne i lyden. Venstre fejler intet. Jeg vil tro det er muting relay.

Beo4 fejler intet og virker ligeledes. Tænder mit LX5500 uden problemer.

Konklussion: Et godt anlæg for en meget fair pris.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej Anderz

Tillykke med nyanskaffelsen  Det ser lækkert og til en virkelig god pris! Du for da virkelig fyldt stuen op med anlæg nu! Sikker på det ikke bliver lidt for meget?  

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ja det fylder lidt men hvad. På fredag for jeg nøgle til min nye 80kvm lejlighed. 

CD6500 læser også hjemmebrændte cd'r.

Jeg har tilsluttet AUX link til mit LX5500 og sat begge til option 1. Uhyre teknisk men smart at kunne bruge mere af min Beolink 1000 end ellers. Beo4 skal jeg vende mig til.

Begge højre kanaler på pasiv(beovox) siden er lidt uldne med en smule distortion. Synd men det skal jeg nok få ordnet.

Dette er så komplet system nummer 3.  Det hvide 6000 er lånt ud. Beolab 8000 og 6500 bliver så dem jeg vil benytte mest. Fordelen her ved 6500 er at det ikke fylder, kan integreres nemmere end Beomaster 8000 og der skal kun bruges 1 fjernbetjening. Samtidig er lyden ganske god ved at bruge begge venstre kanaler.

Ja det her 6500 var en hurtig beslutning. Gik med familiehunden, tænkte skulle man byde? Beløbet var 1800kr og ved 2000kr var der fri bane.

Mit hidtil bedste køb ved Lauritz.com. LX5500 og det hvide 6000 var ok men dette kræver ikke det store i fejlretning. Beo4 er nok MkII eller III da det har DVD knap men A og V tape.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Har du købt et sæt Beolap 8000 da osse? Går selv og leder efter nogle højttalere til mit Beocenter 8500 og sådan et sæt står ganske højt på ønskelisten, de er dog bare lidt for dyre... Så overvejer et sæt små diskrete passive B&O højttalere istedet. Har du nogle forslag?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Med Beolab 8000 mener Anderz Beosystem 8000.  Tillykke med Beosystemet Anderz, ja det fik du til en god pris.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum