| Forfatter |
|
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 01 September 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Re:
Aha så blev jeg så meget klohere. Min stue på 30 kvm, passer sikker bedst til M150´erne så
Med hensyn til forvrænging på LP´er har jeg ikke bemærket problemet. __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 01 September 2011 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 01 September 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger godt nok AM pladerens og kulfiberbørste, det er jo en del af "ritualet" at sætte en plade på
Min 4000 har det bare med at forvrænge, især med lettere brugte plader. Min samling er på omkring 800 LP'er, og jeg kan med
sikkerhed sige at den forvrænger på mange af dem. __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Beocord V6000 er begyndt at opføre sig lidt underlig på sine gamle dage... Der er fint lyd igennem, men ikke noget billede kun flimmer. Har forsøgt at skifte scartstik og også sat DVD til den indgang istedet men det løser ikke noget.
Må jeg se i øjnene at den er færdig eller er der noget man lige kan forsøge sig med?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre så er det nok ved at være pensionstid for din Beocord V6000. Heldigvis er det billigt for en B&O video for efterspørgelsen kan ikke være stor. Min VX7000 kan spille lidt over 1 time og går så i flimmer. Det eneste jeg kan gøre er at slukke helt også vente til den er kølet af så fungerer den fint 1 time igen. Jeg bruger den sjældent efterhånden men den er tilsluttet LX5500 i soveværelset.
Når men ellers er mit hvide Beosystem 6000 komplet og 100% iorden for første gang siden jeg fik det helt tilbage for snart 4 år siden i 2007 som kun 3 enheder men de vigtigste BM,BC og BG.
Der kom en pakke fra Dillen som jeg fik hentet idag. Yes min nyservicerede Beocord 6000! Bortset fra et dårligt original 7 pins DIN kabel der gav mig ingen venstre kanal så lykkes det alligevel. Jeg fandt et sort aux link kabel i min kabel bunke. Sådan så var der stereo.
Så nu er det bare om at nyde Beocord 6000 og teste den. Jeg har foretaget en lille optagelse allerede og resultatet er ikke så dårligt igen. Resten af systemet skal nok blive brugt ligeledes.

Yep så mange brugervejledninger går der til også mangler der ihvertfald en til BG6006. Den dukker nok op før eller siden.

|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2011 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle :) Så er min Beocord 8004 HX Pro kommet i hus. Kan man så høre forskel på en maskine med eller uden HX Pro? Ja
det skal jeg love for man kan, det er næsten CD niveau.
Har dog et problem med det ene Rec Level potmeter, at hvis jeg skruer den under 4, så falder den helt ud. Hva kan det være?
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den Allan
Hvordan har din test været mellem HX Pro og uden? Du har tidligere nævnt at din Beocord 6000 ikke kunne optage.
Som jeg ser det skal det i det mindste være 2 bånd af samme slags og samme sang med HX pro på den ene og uden på den anden hvor så det der lyder bedst er den klare vinder.
Mens jeg skriver dette er jeg ved at optage Pink Floyd DSOTM side A på Beocord 6000 på type 2 bånd uden dolby. Mit første forsøg blev faktisk nogenlunde men et metal bånd er svært at slette så det tidligere musik var der stadig og desuden var det en optagelse af Master of puppets da jeg har optaget den på metal før med en Dolby C maskine vist nok Beocord 6500.
Meningen var at sammenligne de 2 optagelser.
Jeg har ingen ide til Rec Level potmeter men måske DIN kabel til Beomaster, står den bagerste knap på line og front på amp?
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2011 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
RE:
Inden den blev erstattet af 8004 HX Pro, kunne den optage, men da den blev ved med at have tekniske problemer som
ødelagde den samlede oplevelse af maskinen, blev den ombyttet til en 8004 uden merpris.
Andre som har problemer med at Beomaster sommetider selv tænder?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst om det på Beoworld engang men hvorfor ved jeg umildbart ikke. Måske et timer problem? BM8000 har jo ikke men det har Beocord 8004. Tænder den af sig selv uden 8004 tilsluttet via DIN? Ellers spørg Jørn fra Århus han ved det måske?
Ja jeg små tester Beocord 6000 lidt og finder indtil videre resultaterne ganske hørbart. Den umildbare konklussion jeg kan foretage lige nu er at sålænge plade, radio elller cd lyder rent så er dolby unødvendigt samt at 0 er det højeste man skal sætte Record level til på type 1 og 2 med 2 tilladt på type 4 metal.
Jeg fik genset den anmeldelse fra HIFI og Elektronik nr. 4 side 41 årgang 1981 som omhandler Beocord 8000 som Poul-Erik sendte mig for noget tid siden og grundet copyright ikke bringes her. Det væsentlige kan jeg dog bringe:
Frekvensen er pænt ret ved FE bånd men ved Cr (BASF Chromdioxid Super) er den faste bias ikke tilstrækkelig. De bedste resultater opnås med metal bånd hvis bedre diskant ved kraftige niveau'er udnyttes udemærked af B&O.
De nævner også at B&O har sat standarden i elektroniken til Europæisk standard DIN nomerede båndtyper hvilket betyder at de bedste Japanske båndtyper ikke kan anvendes med god resultat.
Lydmæssigt findes en Beocord 8000 ganske udemærket ingen tvivl om det. Dog finder de det groft at den er bedre end de bedste grammophoner som B&O reklamerer med. Det findes ikke!
Lyden videre er: meget afslappet, neutral og naturlig der kun ved meget vanskelig musik lyder en anelse klemt og kassete agtigt.
Så her er vi så cirka 30 år senere og de få Beocord 6000/8000 der stadig fungerer er i fåtal samt at kassete bånd er et forlængst overstået kapitel og hvis det er B&O gælder kun Beocord 9000.
Spørgsmålet er nu bare hvordan det bliver med at optage i fremtiden. Jeg vil ihvertfald få fat i diverse bånd og se hvordan det vil lyde for en ting er sikkert: Jeg har ikke rigtigt hørt ikke HX pro i lang tid. Min sidste Beocord der ikke havde HX pro var 2000 tilbage i 2003-2006 og jeg optog kun 2 lp'r dengang så vidt jeg husker. Det kræver måske lidt tilvæning?
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Re:
Har snakket med Jørn omkring det. Det var i øvrigt ham som skiftede kantophæng på mine M150.2
Han mener det skyldes lavenergipærer som har samme frekvens som den sendefvekevens fjernbetjeningen sender og
modtager med, og det kan lave forstyrrelser. Måske han har ret, skal jeg lade være usagt, men han siger at hans osse
somemtider finder på det, og at problemet opstår når han bruger disse pære.
Jeg har læst i Hifi & Elektronik (Jeg har i øvrigt en kopi af hele anmeldelsen af Beolab 8000 anlægget på computeren derfra)
Men ved ikke om dette må oploades herinde.
Men til det med Beocord har jeg læst test af både Beocord 8000 (6000) 8002 & 8004 og at de ved lanceringen af 8002 lavede
grundjusteringen om, så den var justeret til japanske bånd, da det var der det største udbud og de bedste bånd var at finde
fra disse fabrikater. 8004 er i hvert fald justeret til japanske bånd, så vidt jeg har læst mig frem til. Og man kan tydeligt høre
forskel på en Beocord 6000 (8000) til de europæiske bånd og en 8004 til japanske bånd, hvis man vælger et japansk bånd til
begge maskiner. Det lyder markant bedst på en 8004 maskine.
I øvrigt er anmeldelsen af 8000 anlægget ret interesant. Bare lidt en skam de kun tester anlægget med MS50 højttalere og
ikke med med både M150 og MS150 for at man kan få en sammenligning af disse 2 højttalere. Har endnu ikke kunen finde
en test af M150 (150.2) i noget Hifi & Elektronik magasin. Ej heller i en Hifi Revyen eller Hifi Årbogen fra den tid. Ved ikke om
det hænger sammen med at folk fandt MS150 mest interessant da prisforksllen på MS150 og M150 var meget lidt.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan. A skrev:
Andre som har problemer med at Beomaster sommetider selv tænder? |
|
|
Jeg havde samme problem på den ene af mine, problemet forsvandt da jeg skiftede kondensatorer i 5v strømforsyningen. Sandsynligvis har årsagen været støj, der kom ind til processoren via strømforsyningen.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Re:
5 volts strømforsyningen i min er renoveret med nye kondensatorer, så tror ikke det er det som er galt. Den gamle BM8000 jeg
havde gjorde det meget.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske har Jørn ret. Jeg benytter ikke spare pærer nogen steder og har aldrig støt på problemet at den tænder selv (købt sparepærer). Min hvide BM8000 er sat til strøm 24 timer i døgnet sammen med CDX og Beovox M150. Det fungerer fint sammen uden problemer. Jeg skal stadig havde set på display fejl og manglende radio men ellers velfungerende.
I den HIFI og elektronik som Poul Erik sendte da er det Bevox MS150 der bliver testet og anmeldt med state of the art som konklussion.
Den burde bringes men alstå copyright findes jo og hvem skal spørges for det er ok at publicere her?
Så medhensyn til anbefalede bånd til en BC6000/8000 er det tidlig '80r af made in Europe? Jeg har blandt andet et par BASF LH-E-I i 60 og 90 minutter type 1 der er fra Vest Tyskland. De er fra midt '80rne så burde være optimale. Der findes også senere Maxell XLII made in UK. Sålænge man er klar over hvad bånd den kræver så kan det ikke gå helt galt.
Nu er meningen ikke at der skal optages så meget specielt med BC6000 og jeg ender nok med at købe en passende BC til BM8000 på et eller andet tidspunkt + jeg har også BC5500.
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
De engelske maxellbånd benytter sig stadig af japanske "pandekager", altså båndet er produceret i Japan og skallen er
produceret i England hvor det hele blev samlet. Alle BASF bånd er lavet med deres egne formulationer, de skulle være med
"europæiske" specifikationer.
jeg vil klart foretrække 8004 frem for 8000. Ikke kun fordi den er indstillet til andre bånd (dette kan godt gøres på en 8000'er
hvis man ved hvad man laver), men også HX-pro som i min mening øger "Headroom" i diskanten betydeligt.
__________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok hvad kan anbefales af Europæisk standard bånd?
Hvad består den ændring i for at skifte til andre standarder? Jeg gætter på at de Beocords der blev solgt i USA var sat til andet?
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke lavet en decideret standard, men Agfa og BASF bånd har i det hele taget en tendens til at kræve et lidt anderledes
bias i forhold til gængse japanske bånd. Dette kan være fordi de stadig fulgte de gamle IEC-kurver som blev ændret i 1982-83.
Så vidt jeg ved blev Beocord 8000 kun solgt med én "indstilling" per type, men denne kan ændres. Der sidder sansynligvis en
række potmetre i Beocord 8000 som styrer hvordan f. eks formagnetisering og følsomhed skal opføre sig, dette kan nemt
ændres hvis man har styr på standarderne. De fleste båndoptagere kan "omkalibreres" på denne måde. Beocord 8000 blev fra
fabrikken kalibreret til BASF LH-1, Crome Extra II og måske Maxima Metal IV, mens Beocord 8004 blev med Maxell UDXLI, TDK
SA og TDK MA-R, altså nyere bånd-"blandinger" end de lidt mere traditionelle BASF bånd.
__________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
TDK MA-R er super fine kassettebånd, tror næppe der fås bedre. Men de laves desværre ikke længere, for hvis de gjorde
havde jeg købt nogle stykker.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2011 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have Beohammer.
Ifølge bruger vejledning til Beocord 6000 står der intet som helst om hvad typer bånd den er kalibreret til eller hvad de har brugt bortset fra Scotch Metafine i et billed af den.
Nu har jeg en ide til hvad bånd jeg skal søge efter.
TDK MA-R var kalibrations båndet til Beocord 9000.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi har en oversigt over hvad bånd Beocord 6000/8000 serie og 9000 er kalibreret til hvad så med Beocord 5000, 5500, 6500 og 7000 som jo var de sidste top maskiner fra B&O? Både Japansk og Europæisk eller hvad?
Beocord 9000 kan jo selv så den tæller jo ikke så meget.
Findes der anmeldelser af de Beocords?
|
| Til top |
|
| |