| Forfatter |
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er pt lige ved at optage for første gang et af mine 2 AGFA CARAT ferum+chrom. Nu da jeg ved hvor godt en Beocord 9000 kan optage ville det være interesant at høre hvordan det vil lyde. Desuden at udnytte at min 9000 fungerer som ny og spoler utroligt fantastisk. Jeg har noget problem med at logge ind på youtube men hvis det lykkes så kommer der nok en video af Beocord 9000 i aktion der demonstrere hvordan den fungerer i praksis playback and recording!
Den skulle være optimal til at optage type 3 og resultatet er virkelig godt indtil videre.

Jeg har nævnt tidligere Jenny Beeching som spillede på Skagen vise festival i 1981. Hun har udgivet en 3 lp'r i sin tid. Jeg har så valgt den første lp: Right song and dance for denne optagelse.
Yes jeg er blevet lidt af en fan af denne folk music artist men so what.
Beogram 6006 spiller med MMCL20EN for tiden for at teste om den stadig er ok og det lyder fint.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nyt fra Mexico, det er jo et stykke tid siden jeg har posted på forummet, men har dog været flittig på Beoworld. Jeg har i mellemtiden fået samlet et komplet Beosystem 5000, (pizzakasser) bestående af Beomaster 5000, Beogram 5000, Beocord 5000, Beogram CD50 og fjernkontrollen MCP 5000. Det hele fungerer næsten perfect, BMen åbner ikke frontpanelet (antagelig kontakten), BCen åbner ikke skuffen (mangler rem), CD50en spiller ikke de første 10-15 sekunder af den første CD efter stillestand (kondensator). Jeg har det sluttet til mine nyrenoverede Beovox 3702 og det lyder fantastisk. Mit næste objekt bliver at kompletere min BM 901 med en BG 1202 og BC spole 2000, jeg har et par S45 der skulle kunne passe indtil jeg finder et par Beovox 120-150, så kommer 3702erne over til 901eren og 120-150 til BM 5000. Men først BG 1202eren. __________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid fedt at høre fra andre med noget old school B&O uanset stand. Vinylking du er altid velkommen her!
Endnu et B&O system med nykker. Godt det er i gode hænder.
Mit youtube problem ser ud til at være løst. Nu kan jeg logge ind på stor pc hvilket er et stort fremskridt i forhold til min lille Asus EE pc som ellers er rigtigt velfungerende uden problemer men login kun viser :siden kan ikke vises!
Så her i weekenden kommer der en Beocord 9000 video på youtube. Stay tuned!
Ellers vil jeg til at igang med Beocord 5000 som skal have den store tur. Spiller den? Nej desværre ikke helt. Efter at havde med lidt besvær den sidste rem på hvilket er når den lukkes sammen så viser det sig at at selve remmene under båndtransport ikke er på plads. Men strøm og reaktion er ok. Jeg skal bare lige have et sæt nye remme og Martin sendte my et link som har lidt mere end det.
http://www.bonanza.com/booths/Dillen_de
Mangler i noget til jeres B&O så bookmark det link for måske kan Martin hjælpe på den ene eller anden måde.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt link Anderz  De der RAM IC chip´s er det processore til BM 8000 ved du det? __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også et par af de AGFA ferrochrom bånd, som skulle være meget gode
Jeg købte en Beocord 5000 (den gamle 4705) for 100 kr, ment som en donorenhed til en pæn palisander-5000 jeg
havde kigget på i et stykke tid; Jeg fik den hjem (Teaktræ) og den var i næsten perfekt stand, kun ridser på
plexiglaslåget. Jeg prøvede at spille et bånd, men mekanikken ville ikke aktivere (capstan'erne kørte fint), så jeg lod
den være til jeg kunne tage mig sammen til at kigge nærmere på problemet.
I går sad jeg i min kedsomhed og fumlede med den; jeg har bestilt remme til den, så man kunne lige så godt tjekke op
på den. Nåede ikke engang at skille den ad før jeg fandt ud af at take-up reel (hvad hedder det på dansk?!) lige skulle
drejes et par omgange for at løsne mange års skidt og stivnet smøremiddel. Satte et bånd i, og violá: Vellydene
musik!
Den hyler ret så forfærdeligt når den spoler, så remmene skal alligevel skiftes; men det er da lækkert at vide at den
virker
 __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 08 Maj 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige vise et par billeder af min nye beomaster 6000 som den så ud da Martin fik den ind.
 "
 "
 "
Og så et par billeder som den så ud da jeg hentede den.
 "
 "
 "
 "
Den ser fuldstændig ud som ny,og den spiller også sådan.Det med mellemtone mudder er ikke noget jeg kan høre på den.
Jeg vil faktisk vove den påstand at den spiller mindst lige så godt som min beomaster 8000,hvis den da ikke spiller bedre.
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2012 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din BM6000 Henrik. Jeg er dog meget uenig i at det kan hamle op med BM8000 med hensyn til lyden. Dog elsker jeg display designet
på 6000 hvor det er mere anonymt på 8000. 6000 taber efter min mening pusten når den kommer op på leve 30 eller derover. Den har en
mangelfuld dynamik ved høj styrke sammenlignet med 8000 hvilket skyldes en brystsvag strømforsyning og en dårligt konstrueret EQ
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 Maj 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Square4
Det er virkelig et pænt stykke arbejde, der er lavet på den. Helt afgjort.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2012 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tillykke med den Henrik.
Den er fra min samling på de første billeder som Henrik har bragt. Ikke køn men elektronisk altid virket dog ikke 100% men en 100% ok volume kontrol! Det elektroniske er bragt over i en lyn skadet pæn BM6000 som Martin havde.
Jeg var ikke klar over denne operation ville ske men et resultat der siger WOW! Bedre løsning kan jeg ikke se foretaget men okay var den til kælderbrug.
Denne BM6000 tidligere liv kan ses fra allerede de første par sider og frem her og der i denne tråd. Yes det er den med volume der slog fra med load på.
Så er kun palisander Beocord 8000 tilbage af de 3 samlede enheder (BG8002,BC8000,BM6000 alt mere eller mindre defekt) jeg købte tilbage i 2007 eller noget, som jeg nu har lovet Martin at han må få nå vi ses. Jeg har rigeligt med velfungerende Beocords for tiden.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at se endnu en Beocord 5000 type 4705 her i tråden.
Jeg har snart examen periode om en 2-3 ugers tid så forhåbentlig kommer jeg igang med min igen.
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en flot 6000'er, tillykke med den! Er enig i at displayet er det fedeste
@Anderz: Jeg har lige modtaget remsættet af Martin, så det bliver nok et lille projekt før læseferien som starter den 23.
maj. Den passer godt til min Beomaster 6000 4 channel, håber på at finde en grim 5000'er med palisanderramme, da
teak/eg ikke er et godt match til den mørke palisander
Jeg starter på min videregående uddannelse til august, regner med at lade en del af samlingen blive hjemme mens jeg
flytter ud på kollegiet. Mit ude-setup bliver nok en af mine Beogram 8002'ere med retipped contact line MMC2, den
renoverede Beomaster 4400, en Beocord 8004 eller 9000 og et par S-75'ere. Dejligt "lille" anlæg som sparker røv. __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan
Jeg mener virkelig at bm 6000 er helt på højde med bm 8000.På bm 6000 spiller jeg neutralt med bas og diskant,hvor der på bm 8000 er skruet lidt op på begge.
Dog skal det dog siges at det ikke er en helt retfærdig sammenligning da mine m 150 endnu ikke har fået skiftet kondensatorer i dele filtrene endnu,men det får de inden for de næste par uger.Og i kælderen hvor jeg har renoverede mc 120.2 er der betongulve og betonvægge+stålreoler og næsten ingen ting af træ,hvorimod der ikke er meget andet andet end træ og læder i stuen.
Hvis flere hifi-tidsskrifter også har udråbt bm 6000 til at være mindst lige så god som storebror,må der jo nok være noget om det.Jeg er helt sikkert enig i det.
Angående om en beomaster 6000 kan trække et par ms 150,kan jeg svare på om et par dage,da jeg lige har købt et sæt som skal hentes i morgen.De er totalt renoverede hos Frede fra Classic Audio,og ser ud som nye,og jeg fik dem til en fornuftig pris
Der kommer nogle billeder snart.
Som Anderz skrev havde bm 6000 som den så ud godt gået an,men det tror jeg ikke Martin var enig i.Jeg vidste heller ikke at Martin ville renovere den på denne måde,så da jeg kom ind for at hente den var jeg ved at falde bagover.
Som Anderz skrev havde Martin en lynskadet stående som han puttede alt indmaden fra Anderz`s den gamle hen i og vupti stod danmarks måske flotteste bm 6000 der.
God weekend.
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan med fuld overlæg sige at BM6000 ikke har den samme pondus og fylde i lyden som BM8000 har, da BM6000´s EQ er
elendig i forhold til BM8000. Jeg har haft begge modeller, og kan derfor udtale mig om det. Begge mine var ligeledes
nyrenoverede da de var oppe imod hinanden. Forstærkerdelen i 8000 er lysår bedre end i 6000, og med det menes at loudness
i 6000 er alt for dominerende sammenlignet med BM8000. Og uden Loudness er 6000 alt for tynd i lyden hvis den køre neutral
på EQ. Dette hænger dog osse lidt sammen med at de Beovox modeller som anvendes til disse modeller ikke er de højttalere
som går dybest i lyden. Jeg har haft andre højttalere fra Jamo & Dali tilsluttet begge modeller og der er en del mere bund i
lyden selv ved 100& neutral EQ. Jeg mener dog stadig at BM 6000 booster for meget på loudness hvis man lytter på den under
niveau 30 og kommer den over 30 så mister den pusten
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lavede et lille eksperiment med min Beomaster 6000 og 8000 før jeg solgte førstnævnte. Har i lagt mærke til "EXT"-
stiken med den grå DIN-lus? Her kan man trække forforstærkersignalet og eller sætte et signal direkte til
udgangsforstærkeren. Beomaster 8000 har de samme stik på siden i form af RCA-stik med lus.
Jeg prøvede at sætte Beomaster 8000's forforstærker til Beomaster 6000's udgangsforstærker, hvilket bekræftede min
mistanke. Udgangsdelen er identisk med Beomaster 4400 - fik et ret godt resultat og kan konkludere at den nemt kan
trække de lidt tunge MS150.2'ere.
Tror da at man nemt kan modificere Beomaster 6000's forforstærkerdel - måske et lille projekt til min fars. Til gengæld
kan 6000'eren stadig lyde ret godt ved høj volumen. Min onkel fik renoveret sin Beomaster 6000, bruger et sæt gamle
Jamo højttalere med 12" basenheder, god lyd __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|

"
 "
Så fik jeg hentet mine ms 150,og sat dem til beomaster 6000.Det set-up spiller som en drøm.
Sjovt nok læser Claus som jeg købte dem af med her på tråden,så Claus jeg vil lige sige at jeg er dig evigt taknemmelig,jeg har gjort en rigtig god handel,jeg hæber du også er tilfreds.
 "
Som du kan se Claus,kniber det lidt med at få plads til dem i stuen,men det problem skal jeg nok få løst på et eller andet tidspunkt.
Nu skal jeg ned og høre musik i kælderen,håber ikke jeg får for mange klager fra naboerne.
Henrik
|
| Til top |
|
| |
bl@bazic.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige ved at være som i gamle dage. Hvor det hed Cykler og Radio.
Spøg til side, sådan et par ms 150 er ikke at kimse ad. Som vi siger i Jylland
Børge
__________________ Børge
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine MS150 Square. Jeg har lige i det lokale genbrug erhvervet mig et sæt originale B&O højttalerkabler med fastmonteret han og hun
stik til en rund 10'er :-D
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha hvor ser de gode ud!
Godt scoret! Tillykke med dem. Tag dig nu rigtigt pænt af dem. Er der ingen rådenskab i enhederne?
Det er altid fedt at høre når denne tråd er med til at hjælpe andre så hvem og hvor er der et par original hvide Beovox MS150?
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anderz.
Nej der er ikke dårlige ophæng på dem.De er totalt renoverede hos Frede fra Classic Audio på venø.
Jeg har lige hørt THE WALL med Pink Floyd på rimelig høj volumen,Og de højttalere er bare guld værd.
Jeg tror at jeg bliver nødt til at finde et sæt mere til beomaster 8000 i stuen,da jeg er helt sikker på at dem her aldrig kommer til at forlade kælderen
Henrik
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at sætte dem op i stuen og så finde et sæt mere til kælderen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |