Emne: Old school B&O ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 24 August 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke meget at tage billeder af. Den Beoworld tråd som jeg har henvist til nogen sider tilbage viser hvad der er ved sådan et projekt.
Så er der lige det faktum at der sikkert er mere galt end bare lige originale remme der skal skiftes.
Lidt billeder har jeg dog taget idag. Jeg er stadig ved at montere det hele men også at få det hele til at fungere. Den er mekanisk og elektronisk opbygget + mit kendskab betyder at der tager tid at finde ud af. Pt spoler den 4 sekunder frem eller tilbage men stopper. Play reagerer den overhovedet ikke på. Noget tyder på at en såkaldt Hall sensor er defekt. Den hører til auto stop funktionen og skulle være skyld i at den stopper efter 4 sekunder bla.

Selve båndtransporten sidder i midten og der skal fjernes en del fjedre og andet for at kunne komme til alle steder for at skifte de 5 remme.

Her har vi så de 5 gamle originale remme fra omkring 1977. Der er en notits i service manual vedrørende den stop sensor som bliver ændret fra et bestemt serienummer som er tæt på det og der er en 1977 dato nævnt. De remme ser ikke så dårlige ud men nu er de skiftet. Hvad der så gør at play ikke fungerer finder jeg nok ud af før eller siden.

Her ser vi så den hall sensor som skal side tæt ved det hjul også give strøm videre til stop. Noget i den retning. Den er vist bare stået af og afgået sin levetid. Måske det vedrører play? Jeg er i gang med at skaffe en ny. Ideen kom fra den Beoworld tråd hvor en nævner det samme med de 4 sekunder og så stop hvor han skiftede den samme sensor.
Her ser vi så 2 af de nye remme på plads. Ligeledes begge motorere til capstan som i denne Beocord er iorden.

Sådan ser det ud under bånd holderen. Man kan bedre se den rem der kører under men for skifte skal højre og venstre trykrulle + selve pladen afmoteres med mere.

Under neden af selve båndtransporten sidder de 2 store drivhjul som er nemme at havde med at gøre få montering af den flade rem samt den til der går videre til båndtæller som er det mindre sorte hjul til højre på billedet.

Jeg vender tilbage når der sker noget nyt med denne Beocord. Den kræver tid og tålmodighed men jeg giver ikke op.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2012 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
En update:
Hall sensor chip er ok! Som det ses på det billed er der plads til den sidste driv rem som skal køre for at den ikke stopper. Jeg har prøvet manuelt at trykke for FF elle Rewind også dreje på hjulet hvilket fungerer sålænge jeg drejer på det.
Selve pladen hvorpå tone hovederne sidder kører frem og tilbage på en stål kugle i hver side som nu er på plads igen.
Jeg mangler at lodde en motor for enden af båndtransporten. Der sidder 2 ledninger som faldt af under afmontering og jeg skal lige havde undersøgt hvad der skal hvor.
Jeg mangler stadig at lokalisere play back for det gør den bare ikke endnu.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 September 2012 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anderz
Skulle du have et diagram over BeoLink PC2, eller et billede, hvor man kan se hvordan pin 7 er connected i PowerLink udgangen. Jeg har selv en "beolinkPC2_1670_1679_multi" Pdf (servcemanual) men der findes ingen diagrammer hvor man kan se det.
Jeg er blevet spurgt, hvorfor en BeoLab 4000 summer når den tilsluttes PowerLink udgangen, og formoder at man ikke dengang førte en godt stel ledning til udgangsstikket op boksen, så det måske er årsagen.
Mvh. Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 September 2012 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En måske lidt sørgelig nyhed men rolig nu min B&O samling forbliver som altid.
I sidste uge var jeg lige i en genbrugsbutik for at se hvad der kunne være af interesante ting. Det er sjældent at se noget B&O men jeg fik øje på en sort kasse med et Sony mds-je320 id mærke. Hvad pokker en minidisc?! Ved et strøm tjeck og slå knappen til on bagpå ligeledes! så var den 100% ok og så kom den med hjem for en 60 kr.
For nogen år siden fik jeg en 6 blanke Sony discs af min bror som så har ligget uberørt siden så det var egentlig grunden. Behovet er bare et andet så jeg har lige investeret 317kr for en næsten ubrugt Sony MZ-NF810 Netmd bærbar sag hvilket skulle være noget af det sidste inden HImd udkom dengang i 2004.
320'rn er en skrabet udgave men den spiller/optager fint. Lydmæssigt kan min Beocord 6000 godt følge med. Alle optagelser foregår på Beocord 9000!
Så problemer med ikke at kunne kopiere fra digital discs pånær analog udgang er ikke så vigtigt da jeg stadig kører de sædvanlige medier lp,cd og kassete. Så Sony's Sonicstage version 4.3 er så installeret og fungerer fint/hurtigt til at kopiere. Jeg kan høre at mp3 filer ikke lyder så godt igen men openMG audio er en smule bedre. Det bliver interesant at høre hvordan det lyder på en bærbar. Jeg gider ikke Iphone eller min Sony Erisson mini X10 for musik lytning.
Billeder kommer snart af det hele og som samlingen er sat op pt.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os se, hvor mange (eller hvor få...), der stadig følger med i denne tråd.
Ærgeligt den ikke blomstrer af liv som i gamle dage, men det kan jo være, det kommer igen til Hifi-foråret (Kendt som vinter
= Kolde, mørke dage, med masser af tid til at sidde indenfor og nyde et godt stykke musik).
I det sidste stykke tid, har mine MS 150.2'ere næsten spillet på daglig basis, da mine Penta'er indtil videre er sat til side indtil
mellemtonerne er blevet renoveret. Jeg solgte for omtrent en måned siden de BeoLab 3000'ere, som jeg brugte til at drive
MS'erne med, så ligenu er det min BeoMaster 6000, der spiller op til dans. Det lyder fortrinligt - også i mellemtone området!
@Allan. A, hvis du da stadig læser med!
Vil lige høre, om du har du forelsket dig i et sæt MS 150'ere, siden du har valgt at skaffe dig af med dine M 150.2'ere? - Hvis
det kommer os ved selvfølgelig!  Jeg må indrømme, at jeg næsten ikke har lyst til at flytte Penta'erne tilbage på deres
plads, når mellemtonerne engang er blevet renoveret - Jeg elsker simpelthen designet af MS 150'erne mere og mere for
hver gang jeg kigger på dem - Det er de smukkeste højttalere fra den tid IMO! Og lyden.... de slår jo Penta'er på hvilket
som helst tidspunkt af døgnets 24 timer, selvom de dog kan følge med et godt stykke af vejen alligvel, men de mangler altså
det sidste "omph" i bassen og detalje i diskantområdet! The Wall på BG6500'eren med en MMC1, k*ft det lyder godt!
Nå, men klokken nærmer sig sengetid!
- Dennis
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der sker ikke så meget i øjeblikket, men vi følger med
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
En eller anden dagskal jeg altså eje sådan et sæt Beovox ms150.2 men også m100
Men det du skriver Loudspeaker hvor du synes at penta ikke er lige så gode som ms150, gælder det også Penta mk3?
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke været så pokkers aktiv, men følger da lidt med idn imellem 
Hvis nogle er interesseret i et sæt Beovox M150.2 så giv lige besked. De er nyrenoveret med nye ophæng. __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
Lad os se, hvor mange (eller hvor få...), der stadig følger med i denne tråd. Ærgeligt den ikke blomstrer af liv som i gamle dage, men det kan jo være, det kommer igen til Hifi-foråret (Kendt som vinter = Kolde, mørke dage, med masser af tid til at sidde indenfor og nyde et godt stykke musik).
I det sidste stykke tid, har mine MS 150.2'ere næsten spillet på daglig basis, da mine Penta'er indtil videre er sat til side indtil mellemtonerne er blevet renoveret. Jeg solgte for omtrent en måned siden de BeoLab 3000'ere, som jeg brugte til at drive MS'erne med, så ligenu er det min BeoMaster 6000, der spiller op til dans. Det lyder fortrinligt - også i mellemtone området!
@Allan. A, hvis du da stadig læser med! Vil lige høre, om du har du forelsket dig i et sæt MS 150'ere, siden du har valgt at skaffe dig af med dine M 150.2'ere? - Hvis det kommer os ved selvfølgelig! Jeg må indrømme, at jeg næsten ikke har lyst til at flytte Penta'erne tilbage på deres plads, når mellemtonerne engang er blevet renoveret - Jeg elsker simpelthen designet af MS 150'erne mere og mere for hver gang jeg kigger på dem - Det er de smukkeste højttalere fra den tid IMO! Og lyden.... de slår jo Penta'er på hvilket som helst tidspunkt af døgnets 24 timer, selvom de dog kan følge med et godt stykke af vejen alligvel, men de mangler altså det sidste "omph" i bassen og detalje i diskantområdet! The Wall på BG6500'eren med en MMC1, k*ft det lyder godt!
Nå, men klokken nærmer sig sengetid!
- Dennis |
|
|
Hejsa Dennis.
Ja jeg vil gerne prøve et sæt MS150 eller 150.2 i stedet for. Det kunne være lidt sjovt og det er derfor mine M150.2 er sat til salg. Har ingen henvendelser fået på dem. Måske er de prissat for højt, men jeg tror det ikke, da jeg har set adskillige andre sæt i ringere stand til samme penge. __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
Jeg må indrømme, at jeg næsten ikke har lyst til at flytte Penta'erne tilbage på deres plads, når mellemtonerne engang er blevet renoveret -
Jeg elsker simpelthen designet af MS 150'erne mere og mere for hver gang jeg kigger på dem - Det er de smukkeste højttalere fra den tid IMO! Og lyden.... de slår jo Penta'er på hvilket som helst tidspunkt af døgnets 24 timer, selvom de dog kan følge med et godt stykke af vejen alligvel, men de mangler altså det sidste "omph" i bassen og detalje i diskantområdet! The Wall på BG6500'eren med en MMC1, k*ft det lyder godt! |
|
|
Loudspeaker
Det ser ud som om du blander design og lydkvalitet sammen ?. Og hvor længe har mellemtone enhederne været defekte medens du stadig benyttede dine BeoLab Penta ?. Bundforstærkerne har mange år på bagen, og kan allene sagtens være årsagen til du ikke syntes lyden var god. Jeg har jo længe slået på tromme for kun at benytte Penta højttalerne som passive BeoVox Penta.
Med højttalerenheder der er iorden, og en god forstærker samt hjælp fra en subwoofer under 50 Hz, får du en fantastisk god lyd.
erlingt skrev:
Lige en kommentar om Penta- gå efter vox. Jeg har selv et par lab, som jeg fornyligt "byggede om" til vox - ved simpelthen at føre højttaler forbindelsen forbi forstærkeren.
De fik nyt liv, og er den HELT store nydelse at lytte til. |
|
|
Jeg mener dog man skal gå hele vejen - Ombygning af BeoLab til BeoVox Penta -
OBS! Display visning er ikke aktivt på en BeoVox Penta.
 På billedet ses en ICEpower stereo forstærker med 2 x 500 Watt i 4 Ohm.
Det er også efter min smag fint, at BeoVox Penta er knapt så høj, som BeoLab Penta. 
Læs mere her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
@André S
Nu lyder Penta-rækken forholdsvis ens - de senere modeller lyder efter sigende lidt lysere end de ældre grundet et
andet valg af komponenter i delefiltret - mener kun der er en modstand eller 2 til forskel. Det er MKIII'ere jeg har, så
det er dem jeg har sammenlignet med. Nu er det længe siden Penta'erne har spillet efterhånden, og jeg har aldrig lavet en
side-by-side sammenligning af dem - har ganske enkelt ikke plads nok. Jeg vil dog prøve at forklare på hvilke punkter jeg
synes Penta'erne halter:
(MS150'erne er lige nu spændt efter en BeoMaster 6000, som jeg skrev ovenfor)
Diskantområdet: Jeg synes Penta'erne lyder en anelse lukkede i diskantområdet i forhold til MS 150.2'erne, og jeg ved, jeg
ikke er ene om dette synspunkt. Så vidt jeg husker, satte jeg mit AV 9000 til treble på +1 for at kompensere lidt for den
manglende diskant - det gav et noget mere åbent lydbillede!
En anden fordel ved MS 150.2'erne er, at de er udstyret med hver deres 8" og 10" basenhed. Når jeg skruer godt op, bliver
jeg til tider overrasket over, hvor lidt membranerne bevæger sig, i forhold til hvor højt de spiller. Penta'ernes basser skal
arbejde en del mere for at spille på samme niveau, hvor de måske ikke spiller helt så præcist som MS 150.2'ere, mens MS
150.2'erne stadig har masser at give af. Jeg synes dog bestemt Penta'erne lyder godt og de fylder også en del mindre, men
MS 150.2'erne er altså en tand bedre og har en del mere overskud - Dog ville et par BeoLab 150/200'ere klæde dem godt
tror jeg.
@Allan. A
Det lyder da spændende - Da jeg dengang købte mine MS 150'ere (Som jeg ikke har længere), fik jeg pludseligt den bund,
som jeg havde manglet lidt med mine MC 120.2.
Hvis man skulle argumentere for prisen på dine M 150.2'ere, så skulle det være fordi de er en kende sjældnere end MS
150(.2)'erne og samtidig i god stand så vidt jeg kan se. Gummioverfladen får ofte sorte streger, da den med årene er blevet
mør og derfor er meget udsat over for fingeraftryk mm. - B&O skulle hellere have holdt sig til den strukturmaling de brugte
på S 55, S 80, S 120, MC 120.2 osv.
@Peter Pan
Ja, det blev vist blandet lidt sammen - klokken var mange.
Det jeg mente var, at selvom jeg synes bedre om Penta'ernes design, så kan jeg bedre og bedre li' MS 150.2'ernes design jo
mere jeg kigger på dem - og MS 150.2'ernes lyd er så til gengæld bedre end Penta'ernes, hvilket gør, at jeg sagtens
kunne overveje at lade MS 150.2'erne stå der, hvor de står nu, når engang mellemtonerne i Penta'erne er blevet renoveret.
Mellemtoneenhederne har ikke på noget tidspunkt været defekte, kanterne var kun "semi-møre", så selvom de måske godt
kunne have holdt et par år endnu, har jeg valgt at få dem renoveret før evt. skader ville indtræffe.
Mht. til forstærkerne, så er det muligt de har et par år på bagen, men jeg tror skam ikke de fejler noget. Som skrevet
tidligere, er jeg ikke den eneste med den mening, at Penta'erne halter i diskant området - og det har de altid gjort, så
selvom samtlige komponenter i forstærkerne blev skiftet ud, ville de stadig mangle åbenhed i lydbilledet. Desuden bruger
jeg jo som skrevet en næsten 30 år gammel BeoMaster 6000 med MS'erne, og der fejler lydbilledet bestemt ikke noget. Mit
budget tillader mig desuden ikke at købe IcePower forstærkere, men det er en helt anden snak.
Penta'er går forresten ned til 39 Hz, og jeg synes bestemt ikke en subwoofer er nødvendig, men nu står de også i et
forholdsvis lille rum - Jeg har hørt dem i et større rum engang, og der ville en BeoLab 2 bestemt have været på sin plads.
- Dennis
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige indspillet ca 500 45ere til bånd med mine pizza kasser 
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
@Allan. A
Det lyder da spændende - Da jeg dengang købte mine MS 150'ere (Som jeg ikke har længere), fik jeg pludseligt den bund,
som jeg havde manglet lidt med mine MC 120.2.
Hvis man skulle argumentere for prisen på dine M 150.2'ere, så skulle det være fordi de er en kende sjældnere end MS
150(.2)'erne og samtidig i god stand så vidt jeg kan se. Gummioverfladen får ofte sorte streger, da den med årene er blevet
mør og derfor er meget udsat over for fingeraftryk mm. - B&O skulle hellere have holdt sig til den strukturmaling de brugte
på S 55, S 80, S 120, MC 120.2 osv.
- Dennis |
|
|
Jeg er helt enig i det med fronten, at den skumgummibelægning ikke er god en ide som den bare plast der er anvendt på
f.ek.s MC120.2 som jeg havde før. Med hensyn til basniveauet, så er M150 osse en del bedre end MC120.2. Jeg ved sgi ikk
om prisen er forkert, men jeg vil ikke forære dem væk. Har fået dem vurderet til 1500 som minimum da der s9om sagt ikke
er ret mange af dem på markedet __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bestemt ikke prisen er for høj - Jeg fik 2000.- for mine MS 150'ere i sin tid, og jeg fandt bagefter ud af, at jeg nok
skulle ha' taget lidt mere for dem, eftersom der var en del interesse... Men nu har jeg nogle MS 150.2'ere i bedre stand i stedet
og believe it or not - de er fra et ikke-ryger hjem = Plus i min bog.  Jeg blev overrasket over, at et par højttalere fra den tid
kom fra et ikke-ryger hjem, men de lugter altså hverken af røg ideni eller udenpå og serienumrene ser ud som var de nye.
- Dennis
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
Jeg synes bestemt ikke prisen er for høj - Jeg fik 2000.- for mine MS 150'ere i sin tid, og jeg fandt
bagefter ud af, at jeg nok
skulle ha' taget lidt mere for dem, eftersom der var en del interesse... Men nu har jeg nogle MS 150.2'ere i bedre stand i
stedet
og belive it or not - de er fra et ikke-ryger hjem = Plus i min bog. Jeg blev overrasket over, at et par højttalere fra den
tid
kom fra et ikke-ryger hjem, men de lugter altså hverken af røg ideni eller udenpå og serienumrene ser ud som var de nye.
- Dennis |
|
|
Jeg synes ikke der er kæmpe forskel i lyden på M150.2 og MS150.2, men der er klart forskel i bassen, grundet den ekstra
subwooferenhed. Bare en skam at B&O valgte at konstruere dem som 8 ohm højttalere i stedet for 4 ohms da Beomaster
ville kunne udnytte dem bedre som 4 ohms.
Kunne godt tænke mig at prøve om MS150 skal have samme effekt for at spille højt som M150 __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge service manualen har de samme følsomhed, hvilket også lyder meget logisk eftersom alle enheder bortset fra den ekstra
subwoofer er identiske. Det samme er gældende for delefiltrene: MS 150 indeholder en ektra 6,8 ohms modstand, en 22 og 100
μF kondensator samt en 6,8 mH spole til subwooferen, men udover det er de identiske med dem i BeoVox M 150.
- Dennis
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
Ifølge service manualen har de samme følsomhed, hvilket også lyder meget logisk eftersom alle
enheder bortset fra den ekstra
subwoofer er identiske. Det samme er gældende for delefiltrene: MS 150 indeholder en ektra 6,8 ohms modstand, en 22 og 100
μF kondensator samt en 6,8 mH spole til subwooferen, men udover det er de identiske med dem i BeoVox M 150.
- Dennis |
|
|
Ja nemlig. De har osse det større kabinet, så dybbas er en større mulighed og nedadvendt basrefleks port. Min B&O mand
forstår heller ikke hvorfor M og MS ikke er en 4 ohms højttaler. Det ville have udnyttet Beomaster 8000 bedre. __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O har nok brugt følgende argument i sin tid:
Højttalere:
Beomaster 8000 yder maksimalt 150 watt i hver kanal, og højttalerne skal kunne behandle denne udgangseffekt. De kan
opnå den optimale ydeevne på to måder: Med i alt 4 højttalere på 8 ohms impedans, eller med 2 højttalere på hver 4 ohm.
Hvad tror du helst B&O ville sælge?: 2 MS 150'ere på 4 ohm hver eller 4 MS 150'ere på 8 ohm hver?
Du har ikke plads til at flytte dine M 150.2'ere om bagved og så bruge nogle MS 150'ere foran?
Der har forresten været en del MS150'ere til salg her på det sidste synes jeg, i forhold til hvor lang tid der normalt går
mellem, at der dukker nogle op. Mener jeg så 2 renoverede (I hvert fald mht. til ophængene. Jeg mener ikke, der var nævnt
noget om delefiltrene) par her for ikke så længe siden til omkring 2500.-. Tror det kommer lidt i bølger, for dengang jeg
solgte mine, havde der ikke været nogle til salg i meget lang tid. Det var også derfor, jeg godt kunne have taget lidt mere
for dem.
- Dennis
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|