| Forfatter |
|
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 13 November 2012 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
B&O har nok brugt følgende argument i sin tid:
Højttalere:
Beomaster 8000 yder maksimalt 150 watt i hver kanal, og højttalerne skal kunne behandle denne udgangseffekt. De kan
opnå den optimale ydeevne på to måder: Med i alt 4 højttalere på 8 ohms impedans, eller med 2 højttalere på hver 4 ohm.
Hvad tror du helst B&O ville sælge?: 2 MS 150'ere på 4 ohm hver eller 4 MS 150'ere på 8 ohm hver?
Du har ikke plads til at flytte dine M 150.2'ere om bagved og så bruge nogle MS 150'ere foran?
Der har forresten været en del MS150'ere til salg her på det sidste synes jeg, i forhold til hvor lang tid der normalt går
mellem, at der dukker nogle op. Mener jeg så 2 renoverede (I hvert fald mht. til ophængene. Jeg mener ikke, der var nævnt
noget om delefiltrene) par her for ikke så længe siden til omkring 2500.-. Tror det kommer lidt i bølger, for dengang jeg
solgte mine, havde der ikke været nogle til salg i meget lang tid. Det var også derfor, jeg godt kunne have taget lidt mere
for dem.
- Dennis |
|
|
Ja måske har du ret
Nej jeg har desværre kun plads til et sæt B&O lige pt hihi __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 14 November 2012 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad for nogen kabler skal man bruge til sådan eg sæt MS150.2 skal man bruge?
Eller er det de samme indgange som på en Beovox Penta??
Men ja der har været nogen stykker til salg på meget kort tid...
Selv Lauritz.com havet 2 sæt MS150.2 og de bliv solgt for 3400kr
Vis det ikke lige var fordi jeg havet købt mig mit bv8-40 2dage før så havet jeg sgu købt dem
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 14 November 2012 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MS 150 har en meget lille stikbrønd, som er beregnet til brug med DIN stik, så der begrænser stikkene kabeltykkelsen en
anelse, hvorimod MS 150.2 har en lidt større stikbrønd, der indeholder både et DIN stik samt 2 skrueterminaler, så med
sidstnævnte, er man ikke så begrænset mht. til kabler.
- Dennis
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 14 November 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en masse nyt! 
Keep it up og hold det til old school B&O.
Ja drømmen om MS150. Bevar troen, spar op og de dukker nok op en dag. Martin tager 2080kr. for en renovering af enheder/delefilter osv.
Noget nyt siden sidst?
Ja jeg er under forhandling et sted og under overvejelse et andet. Yes det er B&O relateret. Grundet en henvisning sker der nok snart noget spændende mere kan jeg ikke sige pt.
Beosystem 6000 samt BC9000 bliver brugt en del sammen med Beovox M150 og det lyder ganske godt for øregangene. BM8000 venter stadig på service. Den tænder med underlige display visninger og slukker selv igen.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 15 November 2012 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se lidt liv igen, jeg vil fprsøge at komme ind lidt tiere, probelmet er Beoworld hvor jeg er aktiv, og posterne her bliver ligesom kopier. men på dansk, så dobbelt arbejde.
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Ralle-kh Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer Jeg har fået mig et fint, velfungerende B&O MX 2000 tv. Inkl. fjernbetjening. Tv'et har højtalerudgange til sådan nogle stik: http://www.av-cables.dk/hoejttalerstik-high-end/din-ho ejttaler-stik-2675.html Kan jeg tilslutte almindelige passive højtalere og lade tv'et trække dem? Tænker mere præcist på nogle Dynaudio DM 2/6 eller Audience 42 c. Eller hvad kan disse "external speakers" kanaler bruges til? Billeder:     Mvh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på ømfindtligheden af dine Højtalere, (laveste input hvorpå de reagerer), TVet har kun 7 Watts udgang, så hvis du vil have knald på skal du nok sætte en forstærker imellem.Normal lytte volumen ligger ved 15-20 watt afhængig af højtaler type.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en forstærker, og det har du sikkert til dine højtalere, så tilslut højtaler udgangen til en indgang på forstærkeren, på TVet kan du sikkert slukke for de indbyggede højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare benytte de indbyggede højttalere? B&O har jo en fremragende lyd i deres MX tv __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylking skrev:
Det kommer an på ømfindtligheden af dine Højtalere, (laveste input hvorpå de reagerer), TVet har kun 7 Watts udgang, så hvis du vil have knald på skal du nok sætte en forstærker imellem.Normal lytte volumen ligger ved 15-20 watt afhængig af højtaler type.
|
|
|
Vrøvl, 15-20 watt er rimelig høj lydstyrke, selvfølgelig afhængig af ht. følsomhed (drifteffekt)
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylking skrev:
| Hvis du har en forstærker, og det har du sikkert til dine højtalere, så tilslut højtaler udgangen til en indgang på forstærkeren, på TVet kan du sikkert slukke for de indbyggede højtalere. |
|
|
Endnu mere vrøvl. Man sætter aldrig en ht. udgang til en indgang på forstærker.
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du bruge en separart forstærker, har fjernsynet jo netop en tape/amp udgang, som så tilsluttes en indgang på forstærker (ikke phono).
carsten
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylking skrev:
Det kommer an på ømfindtligheden af dine Højtalere, (laveste input hvorpå de reagerer), TVet har kun 7
Watts udgang, så hvis du vil have knald på skal du nok sætte en forstærker imellem.Normal lytte volumen ligger ved 15-20 watt
afhængig af højtaler type. |
|
|
Hvis højttalerne har en følsomhed på 94 dB (ret normalt for B&O højttalere) vil de spille 94 dB ved 1 watt. Normal moderat
lyttevolumen kommer sjældent over 90 dB. Mange af de ældre Beomastere med under 20 watts effekt kan fint spille højt __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fik jer tl at vågne op, og der kom lidt liv i forummet  . Det er muligt at tilslutte en forstærker til højtalerudgangen, lyden fra TVet skal dog holdes meget lav. Men TVet har følgende ud og indgange: Connections: A/V, audio/video IN/OUT, headphones output, external
speakers, tape output, amplifier output, terminal controlled output. Så amplifier output vil være det ideelle, antagelig skal der bruges et, mindst, 5 pin DIN stik. Dynaudio DM 2/6 er 150 W så for at komme op til normal lydstyrke skal de sikkert bruge 10-20W følsomheden ligger ved 2.83 V hvilket er ret højt for en god højtaler. Lad os nu høre fra Ramus hvad han beslutter sig til at gøre/lave
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 Februar 2013 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylking skrev:
Det fik jer tl at vågne op, og der kom lidt liv i forummet . Det er muligt at tilslutte en forstærker til højtalerudgangen, lyden fra TVet skal dog holdes meget lav. Men TVet har følgende ud og indgange: Connections: A/V, audio/video IN/OUT, headphones output, external speakers, tape output, amplifier output, terminal controlled output. Så amplifier output vil være det ideelle, antagelig skal der bruges et, mindst, 5 pin DIN stik. Dynaudio DM 2/6 er 150 W så for at komme op til normal lydstyrke skal de sikkert bruge 10-20W følsomheden ligger ved 2.83 V hvilket er ret højt for en god højtaler.
Lad os nu høre fra Ramus hvad han beslutter sig til at gøre/lave
|
|
|
Burde der ikke stå: Dynaudio DM 2/6 kan tåle 150W. De 2.83v er for en enkelt Watt for en følsomhed på 90db. Dvs, de har en drifts effekt på 4W.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Ralle-kh Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2013 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Min idé var at bruge tv'et som forstærker.
Men det lyder ikke til at det ville give et godt resultat. Kan desværre ikke det teste det, da tv'et står i aalborg og jeg selv og højtalerne i kbh.
Så, må bare bruge min forstærker til højtalerne til musik og tv'et egne højtalere til tv (:
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2013 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du engang får det samlet, prøv med en forstærker, det giver garanteret bedre lyd end TVets Ht. en forlængerledning fra Aalborg til KBHN er nok ikke ideelt __________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Ralle-kh Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2013 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe nej det ville nok blive lidt besværligt.
Hvis jeg nu for sjov skulle købe en B&O vhs afspiller, er det så alle maskiner jeg kan styre gennem tv'et?
MX 2000 har den gamle fjernbetjening
http://beocentral.com/beovisionvideoterminal
Videoterminal, som fjernbetjeningen hedder, kan vidst ikke selv kommunikere direkte med "nyere" B&O vhs afspillere.
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 14 Februar 2013 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle B&O VHS maskiner kan "snakke med" B&O fjernsyn fra start 80'erne og frem. Der skal bruges en IR-modtager hvis man vil
bruge fjernbetjening med en B&O VHS maskine, da de ikke er forsynet med én. Bl.a har Beocord VX5000-serien et stik til en
IR-modtager som er lavet til Beolink 1000 og frem __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
Ralle-kh Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2013 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så man styrer den simpelthen gennem scart stikket?
|
| Til top |
|
| |