| Forfatter |
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 06 Marts 2013 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det til endnu et Beosystem
Det er pt i transit fra sælger til Martin.
Det er et godt eksempel på at tiden den kan gå da jeg fik tilbuddet dengang for snart 2 år siden da jeg skulle afhente Beocenter 9500. Sælger nævnte et andet Beosystem og det var også en af grundende til at 9500 blev solgt videre allerede da Martin havde det under service.
Nogen bud? Alle undtagen Square4 kan frit deltage.
Tip: Jeg har haft det før dog i et andet udseende.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 06 Marts 2013 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et hvidt BeoSystem 6500?
De andre anlæg har du jo stadig...
- Dennis
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2013 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig tillykke Dennis. 
Jeg har haft følgende Beosystemer so far:
Beolab 8000 palisander
Beosystem 2000 '80r før denne tråd.
Beosystem 6500 sort/alu
Beosystem 6000 hvidt
Beocenter 9500
Så er der så det løse hvilke er mere bare enheder og ikke et fuldendt Beosystem endnu.
Men altså ganske rigtigt. Det består af:
Beomaster 6500
Beogram cd 6500
Beogram 6500
Beocord 6500
MCP 6500
Beovox CX 50 eller 100 stadig uvidst hvide
Måske det skulle være gæt en pris istedet? Ligesom en del old school B&O har det stået nogen år men prisen var fair nok til at få Martins service oveni som nok skal få det til blive et fornuftigt køb sådan rent økonomisk. Beocenter 9500 endte med at koste 2500kr.
Beolab 8000 er til gengæld en noget mere pebret sag og jeg har opgivet Martin's pris på service af et par MS150. Så er der så lige transport oveni men måske en dag hvem ved.
Jeg var godt tilfreds med det tidligere 6500 system og da tilbuddet stadig stod ved magt + faktumet er at det er et perfekt system til ethvert Beovision selv de nyeste så var det for fristende.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2013 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPS!
Jeg glemte Beosound 9000.
Hvad er der så tilbage? En oversigt:
Beovision:
AV9000
LX5500 + dreje stand
Begge i brug med Beolink 1000 mk III
VHS:
VX7000 bliver for varm efter 1 time
AV9000 indbygget fejler intet
Beosystem:
6500 white edition på vej til service
6000 white edition. Display glas skadet på Beocord 6000 ellers 100%
Beovox:
M150 teak udseende trænger til renovering ellers ok
S80.2 white edition Ok
S120 white edition Ok
6014 vægbeslag 2 pakker
S45-2 '79 Lys eg ok
2702 Teak ok
Beocord:
5500 alu/grå stadig ok
1900 palisander spiller
9000 white edition ok
5000 type 4705 white edition projekt
8000 palisander til stumper
Beomaster:
8000 white edition skal serviceres
1900-2 lys eg print skade tvivlsomt
Beogram:
1202 palisander skal serviceres
CD:
CDX skulle være ok
Så ikke så ringe og så lidt eller meget der behøver service. BM6000 spiller en del og bortset fra volume kontrol så spiller den stadig virkeligt godt siden den reddet i 2008 grundet brændt strømforsyning. Der er ikke rigtigt behov for flere Beomastere/systemer der kører pt men det er ved at være på tide at BM8000 bliver set på. Den er nu på det punkt hvor den ikke vil tænde men slår fra. Måske det er lidt løse kabler?
Når Beosystem 6500 skal hentes så tager jeg den nok med.
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 06 Marts 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anderz.
Tillykke med anlægget,og jeg giver besked når det er hentet og på vej til Martin
Henrik.
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2013 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg hentet beosystem 6500 for Anderz og afleveret det til Martin.
Tidligere på dagen fik jeg også hentet lidt b&o til mig selv.Beomaster 8000,beogram 8002 med mmc2,beocord 8004+stereobænk. Altsammen i hvidt.
Beomaster+beogram skulle ifølge sælger have været renoveret hos b&o i 1998,og stået sat til side lige siden.Vi prøvede at spille en lp da jeg hentede det og tilsyneladende virkede de 2ting som de skulle.Beocord har aldrig været lavet så den er hos Martin nu.
Jeg skal have taget nogle billeder og lagt ud her når jeg får tid,men nu skal jeg ned og tilslutte det,og så må vi se om beomaster bliver varm eller den fungerer somden skal når den får lov at spille længe.
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2013 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Ja diagnosen for Beovirus er i højsæde for tiden kan jeg forstå. Er mig og Square4 de eneste? Kom nu ud af skabet! 
Det er åbenbart Beolab 8000 sæson da i Kbh's området har der lige været 2-3 komplete anlæg til salg og 2 af dem white edition. Ifølge Square4 var der også et anlæg i jylland på gul og gratis hvis nok i teak som nok er blevet solgt.
Nu venter vi så bare på Martin's bedømmelse af det her 6500 samt at finde ud hvad jeg stiller op med 1 CX50 og 1 CX100 i hvid. Deres partner værd i sær er smidt ud. Er der nogen der har enlige hvide CX'r til salg? Hvis der er nogen venlige sjæle der ved noget så kontakt mig lige!
Ellers har jeg fået at vide at det er kun en ejer på systemet som helhed. Det samme gælder så også for beocenter 9500 som pt er i Sverige.
Så er der så spørgsmålet om Beolink men denne gang bliver det ML når der bliver noget at linke til. Så er der spørgsmålet om Beovox og det bliver til at starte med S120. Jeg overvejer ligeledes Beolab 6000 igen mest på grund af designet og lyden var ok.
Hvad skal man stille et 6500 system på? Der findes stand ST6500 og så er der Attyca 1 men heldigvis er det jo ikke så besværligt at anbringe nogen steder samt det at det tidligere system 6500 klarede sig fint uden. Vi for at se hvad jeg finder ud af.
Hvordan går det ellers derude med jeres old school B&O tanker/samling?
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 10 Marts 2013 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige haft min Beomaster 8000 oppe hos Jørn til et lille upgrade. Han har fundet frem til en ny slags display dioder som
svare til de originale. Så jeg fik lige mit ellers funktionelle display opgraderet med de nye dioder som lyser 100% ens og
resultatet er fremragende.
Nu venter vi på at min Beocord 9000 skal have den samme omgang __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2013 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg af prøvet anlægget.Beomasteren virker 100%.Ingen displayfejl,ingen unormal varmeudvikling,den spiller bare som den skal.Beocord er som før nævnt hos Martin,så den er også helt på toppen når den kommer tilbage.Beogram ved jeg ikke helt hvordan det står til med.Da jeg prøvede den af i går var det kun venstre kanal der spillede.Det kan både være beogram,kabel og pick-up.Det må jeg kigge på senere.
Stereobænken er en sc80-2 og den er ikke særlig pæn.Den står på mit arbejde lige nu.Jeg gik og arbejdede lidt på den i dag.Blandt andet prøvede jeg at tone lidt farve til den,me den farve den har er ikke lige til at ramme,det er også lidt svært at skyde sig ind på hvor meget matpasta der skal i.Under alle omstændigheder ska farven være nøjagtig den samme som den har nu,da den smalle forside på den øverste hylde ikke skal males.Det er der bang og olufsen står trykt på.
Det skal nok lykkes at få den til at se ud som ny. MEN hvis der hvide anlæg skal op i stuen og stå,får jeg ikke brug for sc80-2.Konen syntes at palisander anlægget skal forblive i stuen,og jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil have.
Hvis jeg ikke får brug for den har jeg en stereobænk til salg,når jeg engang bliver færdig med den.
Jeg tænkte om det var noget for dig Anderz,men den er både stor og tung,så at få den til jylland er nok ikke sådan ligetil.
henrik
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er nogle som også har b&o med hvid laminat på som er blevet gulligt af både nikotin og og normal misfarvning efter mange år,har jeg et godt råd.Vandslibning med korn 1000 kan fjerne rigtig meget af det.
Jeg har lige gjort det på den ene side på beomaster 8000,og der er synlig forskel.Jeg løb desværre tør for vandslibepapir,så jeg må fortsætte i morgen.
Efter vandslibningen får den en meget glat overflade som også er nemmere at holde ren fremover,og da laminaten er mat i forvejen kan man ikke se forskel.
henrik
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 10 Marts 2013 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også vaske det af med Flurén 37 i en let stærk opløsning. Det er yderst effektivt over nikotin og den slags snedige sager. Køb det hos Flügger.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2013 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var måske noget Henrik. Den kan jo skilles af og så er det lidt nemmere. Der findes også fragtmænd.
Vær venlig at postere nogen billeder! Så har Martin set på Beosystem 6500. Det bliver en stor omgang og på omkring samme pris i alt som mit forrige system bare på de 4 enheder. Jeg holder det til 1 Beocord i dette system.
Beomaster 6500; - Muting relæ - Nye kondensatorer i for-forstærker, udgangsforstærker og lavvolt-strømforsyning - Nye trimmere, justering osv. - Check for dårlige lodninger. - Div. justering.
Beocord 6500; - Nyt remsæt i tapedeck. - Ny rem til skuffemotor - Rep. af motorstyring. - Komplettering af manglende skruer/beslag.
Beogram 6500; - Rep. af slædewire - Ny drivrem til pladetallerken - Udskiftning af startknap på fronten efter skade af vædskespild (muligvis cola?). - Rep. af forbindelser i DIN stik. - Nye kondensatorer i RIAA for-forstærker. - Div. justering.
Beogram CD6500; - Rep. af slædefunktion. Kører kun ind, aldrig ud. - Rensning af laserlinse. - Komplettering af manglende skruer/beslag. - Rem til slæde - Nye kondensatorer i servo kredsløb - Check for dårlige lodninger.
Master Control Panel 6500; - Udskiftning af opto til drejehjul. - Rensning af kontakt til do. - Let rengøring
Beovox CX50, CX100 og Beolink 1000 røres der ikke ved da det er overskud.
Det bliver omkring 1 april det er klart så meget spændende. MMC2 er slidt op og skal til Axel i Tyskland for en retip.
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2013 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allanowich Jeg tror flyrén 37 er det samme som grundrens,og det havde jeg prøvet i forskellige opløsninger.Det blev rent men stadig gult.
Anders,som det ser ud nu er der vist ikke nogen grund til at sende billeder.Det er virkelig hærget at se på,men når jeg bliver færdig med det skulle det gerne se ud som nyt.
Jeg ved bare ikke lige hvornår jeg får tid til det,men mon ikke jeg skulle kunne finde et par weekender i nærmeste fremtid.
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2013 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 10 Marts 2013 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
square4 skrev:
|
Hej allanowich Jeg tror flyrén 37 er det samme som grundrens,og det havde jeg prøvet i forskellige opløsninger.Det blev rent men stadig gult.
Anders,som det ser ud nu er der vist ikke nogen grund til at sende billeder.Det er virkelig hærget at se på,men når jeg bliver færdig med det skulle det gerne se ud som nyt.
Jeg ved bare ikke lige hvornår jeg får tid til det,men mon ikke jeg skulle kunne finde et par weekender i nærmeste fremtid.
Henrik |
|
|
Nej, det er en meget bedre sæbe end de øvrige grundrens man kan købe. Der er ingen af de andre, der er gode til, at vaske vægge og lofter med nikotin i rigelige mængder på. Nu kan plast overflader ligesom malede overflade selvfølgelig gulne så det ikke kan ændres. Men synes du skulle prøve det af. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2013 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|

Så er der et par billeder af beomasteren
henrik
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2013 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|

Og et par stykker af beogram 8002.
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 11 Marts 2013 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo fantastisk ud Square. Køre det hele som det skal? Nu skal du jo nedgradere til 8004 i stuen i stedet for 9000 hihi __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
square4 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2013 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|