| Forfatter |
|
Vinylking Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 04 April 2013 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak for blomsterne, BM 4400 har nu 20+ timer på nakken, spiller godt uden problemer efter den lange operation. En pro havde nok lavet det på et par timer. Her er min TX2 spillende Glenn Miller, over mine Beovox 3702 (renoverede), jeg må sige at de højtalere er ideelle til den slags music.
__________________ Collecting vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 24 April 2013 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt tid siden at denne tråd blev opdateret.
Da Beosystem 6500 kommer til at koste i Martins hænder så vil der lige går et par måneder så det bliver nærmere en slags student afslutnings gave. Det bliver så juli istedet.
Den Attyca I jeg havde valgt var desværre som en del af dem ikke for god men man får hvad man betaler for og købe ubeset kan havde sine fejltrin. Jeg takker Henrik mange gange for ulejligheden!
Vi har jo diskuteret lyden af Beomaster 6000 og da jeg benytter min på daglig basis lige fortiden med Beocord 5500 på grund af DIN kabel passer bedre, ja så kan jeg sige at jeg er gået bort fra begge bas og treble på 0 med loudness. Stadig loudness hvilket gør jobbet udemærket under de 27 på volume skalen men bas lyder bedre på omkring de 2 og treble på 3. Måske er der tale omet sweetspot der skal findes? Jeg bruger mine Beovox S120r indtil 6500 kommer hjem så bliver det S80'r som står og venter.
Ellers er jeg på omkring 5 år for Beosystem 6000 samt Beovox S120 og S80.2 pånær Beocord 6000. Jeg har dog også stadig cdx men bruger den ikke rigtigt. Den fungerer stadig men måske jeg skulle teste den snarest? Ja Martins arbejde ser ud til at holde ganske udemærket. Hvem ville tro at det ville fungere den dag i dag?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2013 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det atter 1 maj.
Det blev fejret med en tur til Viborg for at hente en rimelig pæn Attyca 1. Den var på dba.dk for en 200kr. for 3 dage siden cirka. Der kom ingen emails retur men en sms i går aftes gav svar straks tilbage samt at annoncen var sat 50kr. ned. Den er stadig fin hvid og der er 3 af de sorte clips i den udfræsede rille til ledninger bagpå. Lidt skrammer men ikke noget der kommer til at gøre det store.

|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2013 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så bliver det så lørdag hvor jeg møder Martin personligt og får efter omkring 2 år + nogen måneder endeligt mit hvide Beosystem 6500 at se. Denne gang i topform.
Da jeg kommer sent hjem lørdag kommer der nok ikke en opdatering før søndag men jeg skal nok prøve.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det glæder vi os til, hvilke højtalere vil bruge
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2013 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver så de hvide Beovox S120 til Beosystem 6500.
Beovox S80.2 bliver så koblet til Beosystem 6000 i andet rum. Måske Beovox M150 som keder sig noget. BM8000 venter på at komme til Martin og jeg har ingen ide om hvor jeg skal bruge den sådan lige pt. Så hvidt Beosystem 8000? 3 Beosystemer i brug er lidt overkill må jeg tilstå men jeg beholder hvad jeg har af det hvide 8000 som jeg har fundet indtil videre.
Nu har nydt Beosystem 6000 på daglig vis i de sidste mange måneder og lyden af de S120r er faktisk ikke dårlig. S80.2 venter ligeledes men det er rart at havde forskellige muligheder.
Jeg har stadig Beovox S45-2 og 2702 men dem tror bliver mere til Beocord 1600 som jo har indbygget forstærker. Det skal bare sættes op et sted.
Men 6500 har jo powerlink så fremtidige ønsker kunne være Beolab Penta og måske Beovox CX100 eller måske noget andet men det er i fremtiden. Jeg kommer jo til at stå med en CX50 og 100 som jo mangler partner før service. Hvis jeg beslutter at søge dukker der nok single muligheder op før eller siden.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så er jeg hjemme igen efter havde brugt hele dagen på en tur til Kbh og tilbage. Undervejs en masse unge mennesker til Roskilde Festival. God vind til jer!
Da mit Beosystem 6000 skal flyttes først kommer kun lidt billeder lige nu.

BM6000 mangler vist nogen gummidutter eller noget i bunden så det matcher ikke helt kant til kant som det ses men efter de billeder blev taget så satte lidt papir under hvilket hjælper på fronten. Anyway videre til det nye:

Ok nok for nu. I morgen bliver der flyttet rundt. MCP mangler hængsler. Så måske endnu 1? ( har 1 på hånden allerede). De single CX er som I ser ikke lavet da partnere søger mage men klistret kanter der smuldrer let. Ellers skulle alt være ok nu. UPS glemte min 3 Beolink 1000 som var bonus + CX i denne handel. Den skal havde ny gummi måtte og genem gående renovering men skulle virke ifølge Martin.
Økonomisk for denne udbytning af 6500 er det hvide anlæg en cirka 1000kr. billigere so far.
CX'r står på Beovox S80.2. Stay tuned!
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud, Anderz! Og det må skisme have været en tung kasse at bakse rundt med!  Har selv lige flyttet mit
BS6500 over på mit Attyca 1, så har friskt i erindringen, hvor tunge de enkelte apparater er.
Ved ikke, om du har skrevet det før et sted, men hvordan er den kosmetiske tilstand på BS6500? Mit er selv i rimelig god
stand, dog tror jeg MCP6500 i en lang årrække har stået ovenpå BG6500, hvilket har resulteret i, at låget er sunket, hvilket
næsten dagligt irriterer mig, da det står lige i øjenhøjde - Så undgå at stille dit MCP6500 ovenpå anlægget!  Arbejder på,
at finde en måde at rette låget op på.
Jeg glæder mig også til at få mit BS6500 op at køre. Der er en del, der skal ordnes, førend det er klar til brug igen. Vi
snakker udskiftning af alle halvledere i udgangforstærker på BM6500, da den er brændt af, samt justering af
tomgangspænding.
Derudover hænger skuffen på BG CD6500 og BC6500 er helt død, og skal nok også bruge et par nye bælter. Det hele skal
sådan set have et eftersyn og klassiske fejl skal også forebygges bl.a. ved at skifte kondensatorer på servo printet i BG
CD6500 osv.
Listen er lang, men det kommer der mere om engang i fremtiden, har lige et par andre projekter, der skal afsluttes først.
Glæder mig til at høre mere, Anderz! Og dejligt at se lidt liv på tråden igen. Håber du nyder dit BS6500 i fulde drag!
- Dennis
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kosmetiske stand?
Meget god! Hjørner og front på alle 4 enheder er fejlfrie. Lidt små ridser fra stabling på top. Sider meget pæne. Generalt var mit første 6500 lidt skadet på hjørner så 7 hvor dette er 8.5 i følge min umildbare oversigt efter de er blevet pakket ud. Jeg bad Martin om at dobbel wrap dem inden turen hjem og ja det var en tung sag. Men løft var lige ind i S tog og ind i IC3 samt naturligvis ud med 4 timer til at samle kræfter i. Jeg har en klapsamlig sækkevogn fra Harald skrald som har fulgt mig siden 2008 hvor Martin anbefalede den. Den første gang var da jeg hentede Beovox S80.2 og S120. Den blev bukket lidt foroven efter det men den fungerer stadig fint. Efterhånden har den kørt en del B&O og sparet mig en del tunge løft.
MCP er uden batterier lige pt men jeg lærte fra mit tidligere 6500 at den skal ikke stå på en BG6500 da den var netop sådan og faktisk så er det meget lidt på den her BG at det ikke generer mig.
Billeder følger imorgen.
Jeg er glad for at du kan lide indholdet. Sålænge det giver værdi er det værd at fortsætte.
Tak til alle skal det også siges for denne tråd har rundet over 200.000 visninger på 5 år. Beovirus er en livstil og jeg håber at vi kan forsætte nogen år endnu. Bare ægte old school B&O ejerskab for det er hvad der er i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2013 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der flyttet rundt og jeg lytter så til CD6500 for første gang.
Den eneste cd lige i nærheden er Metallica Kill'em'all grundet at jeg ikke har brugt CDX med Beosystem 6000. Behovet for at afspille musik via Beogram,Beocord og Bemaster var fint nok. Dermed er min cd samling ikke det store i disse tider. Det har aldrig været på grund af lyden fra cd'r som jo er meget subjektivt når man ser på Hifi forummer.
Når men jeg fik pakket 6500 ud i går aftes og testet med strøm BM samt BG6500 og det virker jo som det skal. MCP har fået friske Duracell plus power D batterier og fungerer som ny. Den MMC2 mangle tippen så den skal til Aksel når budgetet tillader det men den er original B&O.
Kosmetisk i dagslys er virkelig pæn for øjet og det ser ikke. Ridser og skrammer er meget få samt at det ser ikke ud til at der har været så meget cigaret røg med en gulning til skade. Selv MCP er nice! Jeg må havde fundet en til at låne hængsler fra.

De ovenstående billeder fra i går aftes efter udpakning.

Ja I ser rigtigt! Min Beocord 5500 er inkluderet i det hele? På grund af uvisse omstændigheder pt så vil Beocord 6500 ikke give mig nogen form for standby lys! Så den vil blive sendt tilbage til Martin i morgen.
Tidligere tegn på hvorfra 6500 kommer kan ses på BM der har en B&O center strøget i KBH mærkat på bagsiden nu nedlagt. Men ellers et velholdt 1 ejers system fra Hvidovre.
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2013 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud Anderz, jeg renoverede et 6500 system, også i hvidt, for en ven for et par år siden, han måtte pakke det sammen og stille det på lager da hans kone ikke kan lide det  , Martin fixer din Beocord, sikkert en bagatel, men lidt ærgerlidt med det extra arbejde med transporten. Tillykke
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2013 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan ske og det kan tælles på 1 hånd de gange jeg er kommet hjem med noget fra Martin med umildbar ingen respons.
Min palisander BM8000 sprang da sikringen da den kom hjem. Pokkers net transformeren!
Hvid Beocord 6500 så kun 2 tilfælde indtil videre siden efteråret 2007. Martin sagde at der ikke var rigtigt noget i BC6500 der kan rasle løs under transport på den måde jeg gør det men det er sikkert ikke det store for han har set den efter allerede.
Ja jeg faldt lige over den tråd på det gamle Beoworld forum tidligere idag. Billederne er der ikke længre. Ikke kone venligt B&O? Hmmm... Vi for at se når det sker.
Men ellers det spiller som et nyt 6500 system. BM fik en del nye komponenter men hvordan en træt version lyder har jeg ingen ide om til sammenligning da det stortset er køb-Martin-afhentning-nydelse hver gang men jeg klager ikke. Vent lidt jo BM6500 nr.1 hvor det var 1 års tid med dårlig udgang og 100 gange emiter istedet for 10 altså hjemmefusk (mulig Jacob Berg) før Martin fik den.
Jeg fandt ud af at den B&O forretning var på østergade 3-5 1100 København K.
Nu må tiden vise om det så er det bedste Beosystem til mit behov. Men jeg bliver nødt til at tro på intuition. Ved første 6500 system hvor alt var som det var ønsket så kom det indre spørgsmål: fedeste system hvidt 6500? Et Beocenter 9500 til 1000kr. led til det nuværende (samme sælger).
|
| Til top |
|
| |
Vinylking Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2013 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er tråden http://archivedforum.beoworld.org/forums/p/35928/309909.aspx #309909, og billederne er der, men du skal instalere et script som Mika skrev , søg efter tournedous og Greasemonkey på forummet, så er der en forklaring om hvordan. Vi testede i sin tid med RL 140 også renoverede med woofere fra Martin, helt fantastisk lyd.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2013 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det her bliver så 6500 setup indtil BC6500 kommer hjem. Beogram 6006 kan ikke køre med BM6500 så den optager bare den anden halvdel af Attyca'en. Som det ses så er låget på Beogram ikke så ringe igen.
Jeg prøvede Google Chrome og installerede den ad on for greasemonkey men det giver ingen billeder og jeg orker ikke en 3rde browser firefox.
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 01 Juli 2013 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen af jer der ude der har et sæt Beovox M100.2 - M100 - MS150 - MS150.2 som i evt gerne vil sælge?
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2013 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I skal da ikke snydes for et lille stemningsbillede af mit setup. Godt nok er billedet nogle uger gammelt, men det er det mest
up to date jeg har lige pt. Eneste forskel der er fra billedet til, hvordan det ser ud nu er, at BS6500 som sagt er blevet flyttet
over på mit Attyca 1, møblet BS6500 stod på er flyttet derover hvor min BM6001 kan skimtes og så står MS150.2'erne lige
pt. i stuen efter de blev brugt til at spille op til fest i den forgangne weekend.
Som det kan ses bruger jeg en MCL2P (Ligeledes en tidlig udgave; rød etiket) til at spille MS150.2'erne op med, og jeg må
sige, at den klarer det forbavsende godt størrelsen taget i betragtning! Den mangler lidt kraft når der spilles bastunge sange,
men ellers er jeg yderst tilfreds med den. Jeg er dog på udkig efter en BM8000 og/eller et sæt BeoLab 200, men hvis jeg
mangler effekt kan jeg jo altid bruge min BM6000, 6001 eller 4400.
Ærgerligt med din BC6500, Anderz, men så er det jo godt du har en masse andre BeoCords hvis trangen til at høre et bånd
skulle melde sig!
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 01 Juli 2013 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fandme godt ud:-)
Jeg smider nok også nogen billeder op i næate uge evt da der aket en del her hjemme.
Men dine ms150.2 må du love mig du kun sælger til mig  og det samme gælder din stand til beolink 7000 og evt også bl7000 i det hele taget jeg
er kæmpe B&O samler og fanatiker
Hvordan tror du evt at beomaster 7000 vil klare at trække et sæt ms150.2 eller et sæt M100.2?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2013 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at se Dennis.
Har du egentligt det hvide sc60 bord endnu? Det fra nordjylland tilbage i 2009. Jeg fik en henvendelse fra en på Beoworld der mangler. Jeg foreslog dig.
Der er pt 1 sæt MS150.2 i palisander på dba.dk under højtalere. De skal fikses for rådenskab men ellers ok og komplete. De befinder sig i Brabrand til 1000kr. stk.
Andre S du er velkommen til at smide billeder op af samlingen. Og ligeledes hvis andre har old school B&O at vise frem.
Yes jeg har nok Beocords der virker inklusive: 5500, 6000, 9000 og 1900 så det går. 5500 passer bare bedst og den har jo efterhånden tjent sig ind som backup her og der med tiden. Stadig ingen problemer og nok originale remme! Indtil videre er det cd og bånd for radio kanaler kan jeg ikke fange endnu. En BM6000 er bedre til det! Men efter at have brugt 6000 systemet de sidste mange måneder så er det meget bånd der kommer på inklusive de gamle Gasolin' bånd som jeg har en del af. De lyder egenligt ikke dårligt og holdes i gang for ellers sidder de fast.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2013 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@André S
Intet af det nævnte er umiddelbart til salg - en del af det er ydermere prototyper/ prøveproduktion (AV9000, BL7000,
MCL2P, BM6001), og dette ender umiddelbart kun ét sted, og det er Struer Museum, med mindre jeg får et virkeliglig godt
tilbud.
Og ja, du må da endelig smide nogle billeder op af din samling! Hvornår begyndte du at samle?
Og mht. til BM7000 vs. MS150.2: BM7000 er en smule kraftigere end MCL2P, så umiddelbart skulle der ikke være noget
problem dér, og jeg har hørt fra folk, der har benyttet denne sammensætning, at det var med gode resultater.
@Anderz
Jeg er i kontakt med vedkommende! Umiddelbart er det ikke til salg, da jeg stadig har intentioner om at benytte det med mit
BS6000 (BM6000, BC8004 og BG6002), men som jeg skrev til ham, er alt til salg til den rette pris. Dog tvivler jeg på en
handel, da det er et ret tungt møbel og fragt til udlandet vil derfor nok blive rimelig dyrt. Spørgsmålet er også, om jeg gider
have besværet med at sende det og muligvis skulle på jagt efter et nyt om et par år, når jeg har plads til det, men lad os nu
se, hvad han vil give for det.
BeoCords har jeg også nok af, dog kan jeg ikke huske, hvornår jeg sidst har benyttet en af dem! Har 6 lige pt så vidt jeg
kan se: 3500x2, 5500, 6500x2 og 8004. BeoGram'er benytter jeg lidt oftere, dog også sjældent, men ikke desto mindre har
jeg 13: RX2, 1000x2, 1102, 1500, 1800, 3300, 3500, 4500, 5000, 6000, 6002 og 6500.
Det skal så siges, at et par af ovenstående apparater er donorapparater.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2013 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis det er noget af en samling og slår da min med flere længder. Er man samler eller ej? Hmm. Det afhænger af forbruget
for overskud der ikke i brug er overskud uanset om det er old school B&O.
Anyway det er ikke Martin's fejl med den Beocord 6500:
Indeni er printkortet til spændingsregulatorerne knækket lige midt over.
Turen hjem var for tung men heldigvis kun Beocord'en resten overlevede og lyder ganske fantastisk nok.
Den er dog ikke gået til de evige Beocords afgået ved døden men bliver genoplivet da Martin mener at kunne fixe (lime/lode
det sammen) og det vil virke fint. Så ja why not go for it? Ellers er der intet galt med den pt.
|
| Til top |
|
| |