@Anderz
Tak skal du ha'! Ja, før eller siden dukker det man ønsker vel op, men de er desværre nok det sidste B&O (I hvert fald
store) jeg kommer til at købe i det næste lange stykke tid, da jeg virkelig er nået til et punkt nu, hvor jeg ikke kan presse
mere ind på mit 12,5 kvadratmeter store værelse, hvis det stadig skal se nogenlunde ud. Der er heller ikke flere steder
rundt omkring i huset, hvor jeg har mulighed for at sætte det. Jeg har ydermere et par radioer og højttalere opbevaret hos
min far.
Mine MC120.2'ere har stået i min mors stue i et års tid efterhånden, og mine MS150.2'ere har været flyttet lidt frem og
tilbage mellem mit værelse og stuen - de har stadig ikke et permanent sted, de kan stå, så jeg må lige i tænkeboks mht.
hvor jeg kan placere M100'erne. MC120.2 ryger nok til salg før eller siden, men dem har jeg jo næppe heller brug for, nu
hvor jeg har de andre.
@Allan A.
En BeoMaster 8000 er stadig på min ønskeliste. Men hvorfor i stedet? Når jeg engang har muligheden vil jeg prøve at
spænde begge par efter en BM8000 på samme tid. Så kan jeg også nemt vurdere forskelligheder, da man jo kan vælge
mellem de 2 sæt.
@André S
Pas. Mine Penta'er har ikke spillet siden omkring november sidste år, da jeg ikke har taget mig sammen til at færdiggøre
renoveringen af mellemtoneenhederne endnu, hvilket besvarer dit sidste spørgsmål. Men det er også først nu, jeg er ved at
være træt af det, da jeg jo har haft rigelig adgang til andre højttalere i mellemtiden. Men jeg tror ikke, der kan være nogen
tvivl om, at jeg foretrækker M100 - jeg synes dog ikke de leverede så meget bund, da jeg spillede på dem igår, men det
skyldes nok, at de ikke står op af en væg. Jeg vil dog ikke drage (for mange) konklusioner før de er blevet renoveret og har
haft en ordentlig forstærker spændt for sig.
@Vinylking
Det skal jeg nok få lejlighed til at prøve før eller siden. Jeg kan ligeledes godt lide lyden af BM4400, synes den lyder meget
varmere end mange af de andre forstærkere jeg har. Den nyeste BM4400 har dog lidt mere, der skal kigges efter, før den er
klar igen og den i skabet kunne nok også trænge til et eftersyn - de bliver ret hurtigt varme; for varme, vil jeg mene.
Men du har da helt ret, de fortjener at blive brugt, eller i det mindste da stå fremme, men da der allerede er placeret B&O på
næsten alle tænkelige flader inde på mit værelse, kan det ikke rigtigt lade sig gøre.
Mht. til M70, så havde jeg godt set, at du eftersøgte nogle til at samle dem op for dig. Husk dog at passe på, når du skal
transportere højttalere fra den side af uniphase serien, da jeg mener de næsten alle har problemer med, at magneterne på
basenhederne kan forskubbe sig og låse membranen fast.
Hvis jeg havde kørekort, kunne det nok godt have været arrangeret, at jeg samlede et par op for dig, men jeg kan
desværre ikke få pappet før vi skriver 2014. Ellers ville jeg skam gerne.
Min BM6001 tog forresten sit sidste åndedræt igår.
Jeg havde for et par uger siden haft den åben for at ordne volumekontrollen. Så vidt jeg husker, har jeg ikke haft sat strøm
til den efter jeg lukkede den igen før igår, hvor jeg ville bruge den til M100'erne. Da jeg satte strøm, til lyste pilene i
displayet op, og så døde den. Om jeg har været en klovn og kværnet et stik eller noget, da jeg lukkede den, skal jeg ikke
kunne sige, men jeg tror desværre ikke, den bliver vækket til live igen. Da det er en prototype, ønsker jeg ikke at skifte
komponenter ud i den. Jeg ser helst, at den forbliver, som den var, da jeg købte den. Den er i hvert fald pakket væk for nu.
/Dennis