| Forfatter |
|
jensen14 Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
Se om du kan finde et sæt Acoustic Lab Zeta 2.0. Har selv brugt dem som computerhøjttalere og det klarer de rigtig godt (specielt til prisen), og så ser de jo heller ikke værst ud |
|
|
nej de ser godt ud, men hvad koster de ca.?
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
jensen14 skrev:
| nej de ser godt ud, men hvad koster de ca.? |
|
|
Fakta havde for noget tid siden et restlager til 500 kr. / sæt, så kig efter et brugt sæt. Ellers kan de købes hos Acoustic Lab selv, men til 2200 kr. / sæt...
|
|
|
så mange penge vil jeg ikke give ... mellem 500 og 1000 ... kan du anbefale noget i den prisklasse?
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte mere på 2.1 højttalersæt?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen14 skrev:
|
Jeg tænkte mere på 2.1 højttalersæt? |
|
|
Hvorfor skal det partout være et 2.1 sæt?
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
|
Jeg tænkte mere på 2.1 højttalersæt?
|
|
|
Hvorfor skal det partout være et 2.1 sæt? |
|
|
jeg sys bare at når der er indbygget forstærker i højttalerne, så er de så store?
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen14 skrev:
| Jeg tænkte mere på 2.1 højttalersæt? |
|
|
Kommer jo lidt an på hvad du gerne vil have og forventer af højttalerne. Hvis du gerne vil have masser af blød bulderbas og skinger diskant kan du fint gå efter et 2.1-sæt. Hvis du derimod gerne vil have noget der lugter lidt af hi-fi, er jeg kommet med mine forslag. Et sæt aktive studiomonitors leverer måske ikke helt så meget bas, tilgengæld spiller de mere korrekt og velopløst gennem hele registret. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
jensen14 skrev:
| Jeg tænkte mere på 2.1 højttalersæt? |
|
|
Kommer jo lidt an på hvad du gerne vil have og forventer af højttalerne. Hvis du gerne vil have masser af blød bulderbas og skinger diskant kan du fint gå efter et 2.1-sæt. Hvis du derimod gerne vil have noget der lugter lidt af hi-fi, er jeg kommet med mine forslag. Et sæt aktive studiomonitors leverer måske ikke helt så meget bas, tilgengæld spiller de mere korrekt og velopløst gennem hele registret.
|
|
|
Jeg går ikke så meget efter udseendet, det skal bare kunne spille godt, og jeg vil gerne have masser af bas. Jeg hører mest techno og rock, så hvad kan du anbefale i 2.1?
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen14 skrev:
| Jeg går ikke så meget efter udseendet, det skal bare kunne spille godt, og jeg vil gerne have masser af bas. Jeg hører mest techno og rock, så hvad kan du anbefale i 2.1? |
|
|
Et sæt aktive studiomonitors  . Med dem vil du opleve bassen som meget mere stram og kontant, end fra en billig subwoofer. Som mange andre spørger, hvorfor skal det absolut være 2.1? Det er, sjovt nok, en trend der kun er slået an hos computerhøjttalere og ikke i hi-fi-sammenhæng  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
jensen14 skrev:
| Jeg går ikke så meget efter udseendet, det skal bare kunne spille godt, og jeg vil gerne have masser af bas. Jeg hører mest techno og rock, så hvad kan du anbefale i 2.1? |
|
|
Et sæt aktive studiomonitors . Med dem vil du opleve bassen som meget mere stram og kontant, end fra en billig subwoofer. Som mange andre spørger, hvorfor skal det absolut være 2.1? Det er, sjovt nok, en trend der kun er slået an hos computerhøjttalere og ikke i hi-fi-sammenhæng
|
|
|
hvad er hi-fi?
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
|
Det den her side omhandler ... Det lyder nærmest til, at du allerede har fundet det 2.1-sæt du gerne til have. Hvis det er tilfældet, synes jeg bare du skal købe dem og nyde dine nye højttalere 
|
|
|
Jeg har ike fundet nogen ... jeg skrev herind for at nogen måske kunne hjælpe, fordi at jeg ikke havde så meget forstand på det 
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kasper
Det du er ude efter er computerhøjtalere. De fleste herinde er mere til størrelsen på et gammeldags stereoanlægmed en meter høje højtalere.
Alt med lyd er komprommisets kunst, jo større, jo grimmere, jo bedre lyd. Hvis du skal kunne spille de dybeste toner, kræver det noget volumen i højtaleren.
Jo dyrere, jo bedre lyd i små højtalere.
Dine krav er et meget lavt budget (500 kr) og ønske om meget små højtalere. De fleste i dette forum har både større budget og mindre krav til ultra små højtalere, derfor er der nok ikke så mange herinde, der kan råde dig. Kig i stedet på anmeldelserne på edbpriser.dk
Held og lykke
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_arl skrev:
|
Hej Kasper
Det du er ude efter er computerhøjtalere. De fleste herinde er mere til størrelsen på et gammeldags stereoanlægmed en meter høje højtalere.
Alt med lyd er komprommisets kunst, jo større, jo grimmere, jo bedre lyd. Hvis du skal kunne spille de dybeste toner, kræver det noget volumen i højtaleren.
Jo dyrere, jo bedre lyd i små højtalere.
Dine krav er et meget lavt budget (500 kr) og ønske om meget små højtalere. De fleste i dette forum har både større budget og mindre krav til ultra små højtalere, derfor er der nok ikke så mange herinde, der kan råde dig. Kig i stedet på anmeldelserne på edbpriser.dk
Held og lykke
|
|
|
Jeg har lavet budgettet om til 1000 kr ... og så små behøves de heller ikke at være.
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par hurtige råd i den kategori:
- Kig aldrig på effekt, de opgivne tal er mildest talt stærkt vildledende.
- Tag en god Discman eller mp3-afspiller med og afspil 3-4 numre du kender godt. Det er øret der bestemmer, hvad der er den bedste lyd, ikke en sælger og ikke tal der på ingen måde har hold i virkeligheden.
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis valget er mellem de tre du linker til, så ville jeg klart gå efter Empire sættet.
2.1 sættet ville jeg gå et godt stykke udenom - som nævnt tidligere i tråden så er der flere enheder og komponenter involveret i et 2.1 sæt, og med 3 højttalere og forstærker, så er der simpelthen grænser for hvad man kan forvente at få af vellyd for 350 kr...
Som et helt andet alternativ - har du overvejet et par gode hovedtelefoner i 500-1000 krs klassen..? De fylder mindre end højttalere, og du får langt mere lyd for pengene - også bas. Du kan selvfølgelig ikke dele det med andre på samme måde, meeen..? __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Hvis valget er mellem de tre du linker til, så ville jeg klart gå efter Empire sættet.
2.1 sættet ville jeg gå et godt stykke udenom - som nævnt tidligere i tråden så er der flere enheder og komponenter involveret i et 2.1 sæt, og med 3 højttalere og forstærker, så er der simpelthen grænser for hvad man kan forvente at få af vellyd for 350 kr...
Som et helt andet alternativ - har du overvejet et par gode hovedtelefoner i 500-1000 krs klassen..? De fylder mindre end højttalere, og du får langt mere lyd for pengene - også bas. Du kan selvfølgelig ikke dele det med andre på samme måde, meeen..?
|
|
|
vil hellere have højttalere. men får man ikke mere bas ud af et 2.1 sæt
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen14 skrev:
RogueAgent skrev:
|
Som et helt andet alternativ - har du overvejet et par gode hovedtelefoner i 500-1000 krs klassen..? De fylder mindre end højttalere, og du får langt mere lyd for pengene - også bas. Du kan selvfølgelig ikke dele det med andre på samme måde, meeen..?
|
|
|
vil hellere have højttalere. men får man ikke mere bas ud af et 2.1 sæt |
|
|
Jo, du får typisk mere bas. Men omvendt er den somregel også væsentligt mere svampet og buldrende, end ved et sæt 2.0 højttalere. Desuden mister man også en god portion timing og harmoni, hvis man vælger et så billigt sæt højttalere med sub.
|
| Til top |
|
| |