| Forfatter |
|
jensen14 Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
RogueAgent skrev:
|
Hvis valget er mellem de tre du linker til, så ville jeg klart gå efter Empire sættet.
2.1 sættet ville jeg gå et godt stykke udenom - som nævnt tidligere i tråden så er der flere enheder og komponenter involveret i et 2.1 sæt, og med 3 højttalere og forstærker, så er der simpelthen grænser for hvad man kan forvente at få af vellyd for 350 kr...
Som et helt andet alternativ - har du overvejet et par gode hovedtelefoner i 500-1000 krs klassen..? De fylder mindre end højttalere, og du får langt mere lyd for pengene - også bas. Du kan selvfølgelig ikke dele det med andre på samme måde, meeen..?
|
|
|
vil hellere have højttalere. men får man ikke mere bas ud af et 2.1 sæt
|
|
|
Jo, du får typisk mere bas. Men omvendt er den somregel også væsentligt mere svampet og buldrende, end ved et sæt 2.0 højttalere.
Desuden mister man også en god portion timing og harmoni, hvis man vælger et så billigt sæt højttalere med sub. |
|
|
okay ... men empire 1900 kan du ikke rigtig finde i butikker og afprøve dem? det er jo ikke smart og kan du måske anbefale et højttalersæt der er god til musik (tecno,rock) hvor budgettet er højest 1000 kr?
|
| Til top |
|
| |
Jalledrengen Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan anbefale logitech z-4 2.1 system spiller fint for prisen (cirka 600 kr)
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jalledrengen skrev:
| kan anbefale logitech z-4 2.1 system spiller fint for prisen (cirka 600 kr) |
|
|
okay ... tak
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen14 skrev:
Jalledrengen skrev:
|
|
okay ... tak |
|
|
Jeg har både Logitech Z4 og Logitech Z-2300 (som fås for ca. 900-1000,-). Logitech Z-2300 er væsentligt bedre. Subben er ikke lige så anstrengt som på Z4 og mellemtone og diskant er væsentligt bedre. Mellemtonen på Z4 lyder mildest talt _RET_ så pap-agtig og diskanten er temmeligt skarp og trættende i længden. Så hvis det skal være et 2.1 sæt, så giv Z-2300 et lyt. Det er ok, men jeg havde valgt at gå andre veje.
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
Jalledrengen skrev:
|
|
okay ... tak
|
|
|
Jeg har både Logitech Z4 og Logitech Z-2300 (som fås for ca. 900-1000,-).
Logitech Z-2300 er væsentligt bedre. Subben er ikke lige så anstrengt som på Z4 og mellemtone og diskant er væsentligt bedre. Mellemtonen på Z4 lyder mildest talt _RET_ så pap-agtig og diskanten er temmeligt skarp og trættende i længden.
Så hvis det skal være et 2.1 sæt, så giv Z-2300 et lyt. Det er ok, men jeg havde valgt at gå andre veje. |
|
|
jeg har også kigget på Z 2300 ... spiller de ikke enorm godt? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen14 skrev:
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
Jalledrengen skrev:
|
|
okay ... tak
|
|
|
Logitech Z-2300 er væsentligt bedre. Subben er ikke lige så anstrengt som på Z4 og mellemtone og diskant er væsentligt bedre. Mellemtonen på Z4 lyder mildest talt _RET_ så pap-agtig og diskanten er temmeligt skarp og trættende i længden.
Så hvis det skal være et 2.1 sæt, så giv Z-2300 et lyt. Det er ok, men jeg havde valgt at gå andre veje. |
|
|
jeg har også kigget på Z 2300 ... spiller de ikke enorm godt?  |
|
|
Nej, det gør de ikke. De spiller ok. Til 900-1000,- er det svært at finde et bedre alternativ. Men ved f.eks. bare at ofre 500 kr. mere, vil du kunne få en væsentligt bedre løsning. Jeg ser det lidt, som at smide 1000 kr. ud ad vinduet, at købe det sæt. Altså, når du for ca. 500-800 kr. kan få en løsning, som faktisk lyder ganske fornuftigt. Jeg håber du kan følge mig. Jeg leder selv efter højttalere til computeren i øjeblikket, eftersom mit primære anlæg skal sælges. Så min computer er pt. min eneste kilde til musik. Jeg har kigget ret meget på de Acoustic Lab Zeta, som der blev anbefalet i tråden, tidligere. Dem kunne jeg godt finde på at prøve, især hvis man kan få højttalerne for sig selv, uden forstærkeren. Og så smide en Trends TA-10.1 forstærker for istedet. Men for at vende tilbage til Z-2300. Til 1000 kr. er de svære at komme udenom. Men det er og bliver en middelmådig løsning. Du vil til hver en tid opnå en bedre løsning, med et 2.0 setup. Især i en så lav prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
Jalledrengen skrev:
|
|
okay ... tak
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej, det gør de ikke.
De spiller ok. Til 900-1000,- er det svært at finde et bedre alternativ. Men ved f.eks. bare at ofre 500 kr. mere, vil du kunne få en væsentligt bedre løsning. Jeg ser det lidt, som at smide 1000 kr. ud ad vinduet, at købe det sæt. Altså, når du for ca. 500-800 kr. kan få en løsning, som faktisk lyder ganske fornuftigt. Jeg håber du kan følge mig.
Jeg leder selv efter højttalere til computeren i øjeblikket, eftersom mit primære anlæg skal sælges. Så min computer er pt. min eneste kilde til musik. Jeg har kigget ret meget på de Acoustic Lab Zeta, som der blev anbefalet i tråden, tidligere. Dem kunne jeg godt finde på at prøve, især hvis man kan få højttalerne for sig selv, uden forstærkeren. Og så smide en Trends TA-10.1 forstærker for istedet.
Men for at vende tilbage til Z-2300. Til 1000 kr. er de svære at komme udenom. Men det er og bliver en middelmådig løsning. Du vil til hver en tid opnå en bedre løsning, med et 2.0 setup. Især i en så lav prisklasse. |
|
|
Det kan godt være, men altså det skal heller iik være så meget kvalitet, at jeg skal bruge så mange penge. Så meget går jeg heller ikke op i det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen14 skrev:
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
Jalledrengen skrev:
|
|
okay ... tak
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej, det gør de ikke.
De spiller ok. Til 900-1000,- er det svært at finde et bedre alternativ. Men ved f.eks. bare at ofre 500 kr. mere, vil du kunne få en væsentligt bedre løsning. Jeg ser det lidt, som at smide 1000 kr. ud ad vinduet, at købe det sæt. Altså, når du for ca. 500-800 kr. kan få en løsning, som faktisk lyder ganske fornuftigt. Jeg håber du kan følge mig.
Jeg leder selv efter højttalere til computeren i øjeblikket, eftersom mit primære anlæg skal sælges. Så min computer er pt. min eneste kilde til musik. Jeg har kigget ret meget på de Acoustic Lab Zeta, som der blev anbefalet i tråden, tidligere. Dem kunne jeg godt finde på at prøve, især hvis man kan få højttalerne for sig selv, uden forstærkeren. Og så smide en Trends TA-10.1 forstærker for istedet.
Men for at vende tilbage til Z-2300. Til 1000 kr. er de svære at komme udenom. Men det er og bliver en middelmådig løsning. Du vil til hver en tid opnå en bedre løsning, med et 2.0 setup. Især i en så lav prisklasse. |
|
|
Det kan godt være, men altså det skal heller iik være så meget kvalitet, at jeg skal bruge så mange penge. Så meget går jeg heller ikke op i det. |
|
|
Muligvis ikke, men nu spurgte du hvad jeg synes om det.  Men det lyder som om, at du nærmest er fast besluttet på at købe et sæt 2.1 højttalere, så jeg tror ikke der er behov for, at jeg fylder mere kød på denne tråd. Held og lykke med købet.
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
Jalledrengen skrev:
|
|
okay ... tak
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej, det gør de ikke.
|
|
Det kan godt være, men altså det skal heller iik være så meget kvalitet, at jeg skal bruge så mange penge. Så meget går jeg heller ikke op i det.
|
|
|
Muligvis ikke, men nu spurgte du hvad jeg synes om det. 
Men det lyder som om, at du nærmest er fast besluttet på at købe et sæt 2.1 højttalere, så jeg tror ikke der er behov for, at jeg fylder mere kød på denne tråd.
Held og lykke med købet. |
|
|
Det skal bare være 2.0 eller 2.1. 5.1 surround er for vildt til en bærbar pc
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen14 skrev:
| Det skal bare være 2.0 eller 2.1. 5.1 surround er for vildt til en bærbar pc |
|
|
Jamen hvis du ikke går så meget op i det og bare vil have et sæt højttalere, som kan spille godt med bas og højt, så snup et sæt Z-2300. Jeg har jo begrundet hvorfor jeg ville vælge at gå andre veje.
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
| Det skal bare være 2.0 eller 2.1. 5.1 surround er for vildt til en bærbar pc |
|
|
Jamen hvis du ikke går så meget op i det og bare vil have et sæt højttalere, som kan spille godt med bas og højt, så snup et sæt Z-2300.
Jeg har jo begrundet hvorfor jeg ville vælge at gå andre veje. |
|
|
Okay ... tak for hjælpen 
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke nemt at hjælpe en, der har sådan en forskellig opfattelse af, hvad GOD bas er... mere bas er nødvendigvis ikke lig med god bas...
Personligt synes jeg, at de Logitech-systemer er ret trælse at lytte til i mere end 5 minutter.
Siden du har fundet dette site, må du have lidt interesse for lyd.
Ikke for at kritisere på nogen måder, men det er en UMULIG opgave at finde bare acceptabel lyd for kun 1000kr. Og slet ikke fra nyt og skal være pænt og ikke for stort.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Det er ikke nemt at hjælpe en, der har sådan en forskellig opfattelse af, hvad GOD bas er... mere bas er nødvendigvis ikke lig med god bas...
Personligt synes jeg, at de Logitech-systemer er ret trælse at lytte til i mere end 5 minutter.
Ikke for at kritisere på nogen måder, men det er en UMULIG opgave at finde bare acceptabel lyd for kun 1000kr. Og slet ikke fra nyt og skal være pænt og ikke for stort.
Mvh.
|
|
|
Nemlig - præcis det jeg forsøgte at komme frem til.  Hvis det skal være småt og nogenlunde til at holde ud at se på - og samtidigt lyde rimeligt... Så tror jeg nu det Acoustic Lab Zeta sæt er et godt bud. Men det kan selvfølgelig ikke holdes under 1.000 kr.
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Mvh.
|
|
|
Jeg har jo også lidt interresse for det og jeg ved jo ingenting om det , og det behøves ikke at være pæne, men vil ikke have sådan nogle store nogen ... der er grimt
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
virious skrev:
Mvh.
|
|
|
Nemlig - præcis det jeg forsøgte at komme frem til. 
Hvis det skal være småt og nogenlunde til at holde ud at se på - og samtidigt lyde rimeligt... Så tror jeg nu det Acoustic Lab Zeta sæt er et godt bud. Men det kan selvfølgelig ikke holdes under 1.000 kr. |
|
|
Dem havde jeg også kigget på ... men det er for dyrt ... og de behøves jo ikke at være så små ... og jeg siger bare at de skal se lidt godt ud.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen14 skrev:
wildstyle skrev:
virious skrev:
Mvh.
|
|
|
Hvis det skal være småt og nogenlunde til at holde ud at se på - og samtidigt lyde rimeligt... Så tror jeg nu det Acoustic Lab Zeta sæt er et godt bud. Men det kan selvfølgelig ikke holdes under 1.000 kr. |
|
|
Dem havde jeg også kigget på ... men det er for dyrt ... og de behøves jo ikke at være så små ... og jeg siger bare at de skal se lidt godt ud. |
|
|
Ja, men det bliver ligeledes svært at finde til de penge.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og du kan ikke strække budgettet til mere end 1.000?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Og du kan ikke strække budgettet til mere end 1.000?
Mvh.
|
|
|
Det vil jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
jensen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
wildstyle skrev:
virious skrev:
Mvh.
|
|
|
|
|
Dem havde jeg også kigget på ... men det er for dyrt ... og de behøves jo ikke at være så små ... og jeg siger bare at de skal se lidt godt ud.
|
|
|
Ja, men det bliver ligeledes svært at finde til de penge.  |
|
|
Synes jeg ikke ... jeg har da fundet nogle stykker, der ser fine ud.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen14 skrev:
wildstyle skrev:
jensen14 skrev:
wildstyle skrev:
virious skrev:
| Det er ikke nemt at hjælpe en, der har sådan en forskellig opfattelse af, hvad GOD bas er... mere bas er nødvendigvis ikke lig med god bas...Personligt synes jeg, at de Logitech-systemer er ret trælse at lytte til i mere end 5 minutter. Siden du har fundet dette site, må du have lidt interesse for lyd. Ikke for at kritisere på nogen måder, men det er en UMULIG opgave at finde bare acceptabel lyd for kun 1000kr. Og slet ikke fra nyt og skal være pænt og ikke for stort.Mvh. |
|
|
Nemlig - præcis det jeg forsøgte at komme frem til. Hvis det skal være småt og nogenlunde til at holde ud at se på - og samtidigt lyde rimeligt... Så tror jeg nu det Acoustic Lab Zeta sæt er et godt bud. Men det kan selvfølgelig ikke holdes under 1.000 kr. |
|
|
|
|
|
Ja, men det bliver ligeledes svært at finde til de penge.  |
|
|
Synes jeg ikke ... jeg har da fundet nogle stykker, der ser fine ud. |
|
|
Så er det bare at købe dem. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |