Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 04:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nyt online hifi-magasin på dansk. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 August 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Rune|WildChild skrev:
Fint tiltag -men ærgeligt med mange stavefejl og et lidt kluntet lay-out.. Ydermere synes jeg hans tets bærer præg af for lidt hifi knowledge efter min mening..

Men helt sikkert et godt tiltag og det kan jo være der bliver rådet bod på de fleste ting

La' nu være med at skrive om stavefejl, når dit eget indlæg mangler 2 kommaer, og du skriver tets, isedet for tests.

Ja fedt nok -for der er jo ingen forskel på et indlæg i et forum og så et udgivet magasin.. Synes din kommentar er helt ude i hampen, udgiver man noget som skal tages seriøst så skal der bare være læst korektur, sådan er det!!
Når jeg sidder og skriver her i en tråd, så ville det da være fuldstændig hul i hovedet at sidde og læse korektur, det forventer jeg sgu heller ikke andre gør, og jeg kommenterer ALDRIG andres formulerings- eller stavefejl på et forum, for det er ikke af betydning her, så længe forståelsen er der, men det er sgu for uprof når et såkaldt magasin ikke læser korektur -det får det til at virke lidt for hovsa agtigt.
Så drop det der person gøren nar ad og så kom med noget relevant til debatten i stedet -modsat dig har jeg da givet manden noget konstruktiv kritik at arbejde med.
I øvrigt roser jeg, skriver på en pæn måde at jeg synes det er ærgeligt med stavefejl og slutter af med at det nok er noget som han får rettet op på hen af vejen, så synes egentlig det er en meget fair kommentar jeg kommer med..

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 13 August 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Rune|WildChild skrev:
Fint tiltag -men ærgeligt med mange stavefejl og et lidt kluntet lay-out.. Ydermere synes jeg hans tets bærer præg af for lidt hifi knowledge efter min mening..

Men helt sikkert et godt tiltag og det kan jo være der bliver rådet bod på de fleste ting

La' nu være med at skrive om stavefejl, når dit eget indlæg mangler 2 kommaer, og du skriver tets, isedet for tests.

Ja; og lad nu være med at kommentere på andres stavefejl når du øjensynligt ikke ved, at "i stedet" er i to ord, og iøvrigt indeholder to t'er. Ikke sandt?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

pedebr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 August 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Nåm, eftersom min tekniske kompetancer ikke findes, så vil jeg gerne skrive om fi-fi ud fra en lidt mere tåget, spirituel synsvinkel, dækket ind under psudonymet "Belinda med de store forforstærkere". Man kunne finde et tilfældigt billede på Google, der kunne ægge fantasien hos de mange højspændte ingeniører.

Emner der kunne tages op:

Er lyd firkantet? Hvorfor er alle højtalere firkantede? Hvor bliver den nye runde højtalergeneration af i bilstereo?

Og så kunne jeg også slippe for, at få modificerende advarsler her.

Til top Vis pedebr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pedebr

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 13 August 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Netop af hensyn til forståelsen, er man altid forpligtet til at gøre sig umage, når man ytrer sig. For det nye magasins vedkommende, er det desværre ikke kun retstavningen, der er problematisk. Et kort citat fra en af de første tests:

"Båndbredden er enorm bred samt utrolig hurtig. Det giver så flot en top, der er præcis, klar og utrolig flot. Ej forglemme mellemtonen. Jeg har svært ved at formidle min oplevelse, men disse højttalere formår det jeg søger hos højttalere."

Tages citatets første tre sætninger i betragtning, fristes man voldsomt til, at give en velment anbefaling, i forbindelse med problematikken, der omtales i den sidste...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2008 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Godt initiativ, og lad os da være flinke og kalde det for en ok start.

Der er en klar fokus på WAF og Gay-fi, som slet ikke tiltaler mig, men det er der helt sikkert andre, som vil synes fint om.

Skrivestilen er heller ikke mig, men som andre har nævnt, så lad os give ham chancen inden vi sabler ham ned.

Jeg frygter desværre overskrifter som "high-end højttalere fra System Audio".

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 August 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal der altid være nogle der kun kan ytre deres negative meninger, hold da op.

Hvis I ikke syntes det er godt så lad være med at læse det, sværere er det ikke, desuden er det gratis så stop nu.

Jeg syntes det er fedt at der er en der gider, håber da ikke han mister modet på grund af en flok smålige indlæg fra sådan nogle som Jer, og ja her mener jeg de altid negative.

Mvh

JMJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 August 2008 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Fedt.

Jeg skal nok skubbe til ham, han er jo næsten min nabo.

Jeg synes sgu det er fedt der er nogel der tør.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 August 2008 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Hvorfor skal der altid være nogle der kun kan ytre deres negative meninger, hold da op.

Hvorfor dog det - må man kun sige positive ting her?

Jeg syntes det er godt at få noget mere HiFi læse-stof, men jeg syntes også første udgave her er lidt tynd og med et yderst kluntet layout.
Desuden er jeg jo af den overbevisning at man skal bruge nettet bedst muligt og PDF formatet måske ikke er det korrekte.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 13 August 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

abel skrev:
Jean M Jarre skrev:

Hvorfor dog det - må man kun sige positive ting her?

Jeg syntes det er godt at få noget mere HiFi læse-stof, men jeg syntes også første udgave her er lidt tynd og med et yderst kluntet layout.
Desuden er jeg jo af den overbevisning at man skal bruge nettet bedst muligt og PDF formatet måske ikke er det korrekte.

Hvis "magasinet" er ment som offline læseligt og printvenligt - så er pdf da en glimrende og gratis måde at formidle et nogenlunde platform-uafhængigt medie på!

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 August 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da at det er rigtig lækkert når folk gider sætte sig ned og anmelde/beskrive noget udstyr de har haft fingrene i - og jeg ser da meget hellere at der jævnligt kommer en ny udgivelse, end at den enkelte udgivelse er perfekt, fri for stavefejl osv.

Super arbejde
Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 14 August 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Alle kan da lave stavefejl. Jeg ser mig selv som værende rimelig kompetent udi skriftlig formulering af det danske sprog, noget jeg fik bekræftet med et 13-tal på A-niveau, og jeg laver da monster mange stave- og tastefejl. Især i indlæg som dette. Men hvordan kan i snakke om korrektur? - Det er for pokker bare et lille hobbyprojekt for en enkelt engageret hifi-entusiast. Jeg synes vi bør gjalde mod himlen af glæde over, at der er endnu en, der spreder interessen for vores fælles, elskede hobby!

For resten vil jeg da lige sige, at der er stavefejl i samtlige indlæg i denne tråd, og at korrekturlæsning er bekosteligt. Tror ikke der behøves yderligere præcisering?

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 15 August 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes også, at initiativet fortjener applaus. Jo mere på dansk om hi-fi jo bedre. det er også Ok med noget, der ikke forsøger at have et teknisk niveau som High Fidelity i firserne, men som forsøger at ramme bredere.

Men ja korrekturlæsningen kunne der gøres mere ud af.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 15 August 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Alle kan da lave stavefejl. Jeg ser mig selv som værende rimelig kompetent udi skriftlig formulering af det danske sprog, noget jeg fik bekræftet med et 13-tal på A-niveau, og jeg laver da monster mange stave- og tastefejl. Især i indlæg som dette. Men hvordan kan i snakke om korrektur? - Det er for pokker bare et lille hobbyprojekt for en enkelt engageret hifi-entusiast. Jeg synes vi bør gjalde mod himlen af glæde over, at der er endnu en, der spreder interessen for vores fælles, elskede hobby!

For resten vil jeg da lige sige, at der er stavefejl i samtlige indlæg i denne tråd, og at korrekturlæsning er bekosteligt. Tror ikke der behøves yderligere præcisering?

Tillykke med 13-tallet!

Der er ikke stavefejl i samtlige indlæg og korrekturlæsning kunne i denne sammenhæng også blot betyde, at man eksperimenterede med at udøve en anelse selvkritik overfor det, man skriver. Det er vel ikke for meget at forlange, når man - tydeligvis - har et ønske om, at andre mennesker bruger tid på, at læse resultatet af udfoldelserne?

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

HIFI REVIEW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange indlæg der er omkring HIFI REVIEW. Negative såvel som positive. Bare så længe det er konstruktivt.

Jeg håber at I vil synes at HIFI REVIEW #2 er af noget højere standard. Der er kommet korrektur på magasinet, samt en ny skribent.

Det var på intet tidspunkt meningen at støde nogen. Jeg ville bare give Danmark et nyt magasin indenfor hi-fi.

Med venlig hilsen

Dong Le
HIFI REVIEW
Til top Vis HIFI REVIEW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI REVIEW Besøg HIFI REVIEW's Websted

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

HIFI REVIEW skrev:
Tak for de mange indlæg der er omkring HIFI REVIEW. Negative såvel som positive. Bare så længe det er konstruktivt.

Jeg håber at I vil synes at HIFI REVIEW #2 er af noget højere standard. Der er kommet korrektur på magasinet, samt en ny skribent.

Det var på intet tidspunkt meningen at støde nogen. Jeg ville bare give Danmark et nyt magasin indenfor hi-fi.

Der er bare nogle mennesker, der lader sig støde af småting! Ikke mindst i dette forum! Tillyke med første udgivelse, og god vind i sejlet med de følgende!

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

HIFI REVIEW skrev:

Med venlig hilsen

Dong Le
HIFI REVIEW

Og det er det du gør , sikke et dejligt initiativ og engagement. Jeg ønsker dig fortsat god vind i sejlet.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Flot online magasin!

Glæder mig til at følge det.

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

HIFI REVIEW skrev:

Med venlig hilsen

Dong Le
HIFI REVIEW

Glimrende initiativ Dong og bliv endelig ved på denne vis.....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

flot & godt gået, håber at han bliver ved, husk lige venner det drejer sig om musikken,ikke om " high end" eller "waf"   go`vind her fra.

FLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 December 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Så er HiFi Review lukket, inden det rigtigt kom igang.
Til top Vis FLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLarsen

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes