Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Døde min Cayin lige?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 August 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Nååeh jamen det er min NAD jeg snakker om nu. Min Cayin står nede i kælderen med nogle Pioneer 16 ohms der umuligt kan skade den. :P Problemet kom faktisk efter jeg havde rodet lidt med at sætte en forforstærker foran som havde RIAA indbygget.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 August 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Diamagnetic skrev:

Du har spillet komprimeret musik for længe. dermed har forstærkeren været på overarbejde og et sikringskredsløb har lukket den ned. Hold dig fra MP 3

Viser det hvor lidt du ved om MP3? Dynamikken behøver ikke være dræbt, men datamængden(detaljer, frekvensområde osv.)
Selvfølgelig er meget musik også dynamisk komprimeret, men det er ligegyldigt om det er CD,vinyl eller mp3.

Men det er en anden diskussion.

Tjae må nok erkende det var noget vrøvl. Jeg har faktisk oplevet en forstærker som skulle trække svært drevne højttalere med komprimeret musik stå af. Ved komprimeret musik spilles nærmest fuldt niveau hele tiden men det er en snak som ikke hører hjemme her----- beklager.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 09 August 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Nu har den spillet uden problemer i 4-5 timer.  - Også rimelig højt og både med Pioneer og mine DIY. Er det ikke temmelig sært? jeg pustede kraftigt i alle ud- og indgange, og det så ud til at hjælpe (7,9,13!).

FlexQ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 August 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Nu har den spillet uden problemer i 4-5 timer.  - Også rimelig højt og både med Pioneer og mine DIY. Er det ikke temmelig sært? jeg pustede kraftigt i alle ud- og indgange, og det så ud til at hjælpe (7,9,13!).

Hvis du ikke har gjort noget, og bare har ladet skidtet stå i like en time, så lugter det lagt væk af varmeprblemer.

Og selvom det måske umiddelbart lyder som om den ikke opfører sig underligt mere, så ville jeg stadig, hvis jeg var dig, sende den til rep, for det vil med garanti komme igen, og det kan jo være de kender problemet på værkstedet :).

/Q

Til top Vis FlexQ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FlexQ Besøg FlexQ's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 August 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Diamagnetic skrev:

Du har spillet komprimeret musik for længe. dermed har forstærkeren været på overarbejde og et sikringskredsløb har lukket den ned. Hold dig fra MP 3

Viser det hvor lidt du ved om MP3? Dynamikken behøver ikke være dræbt, men datamængden(detaljer, frekvensområde osv.)
Selvfølgelig er meget musik også dynamisk komprimeret, men det er ligegyldigt om det er CD,vinyl eller mp3.

Men det er en anden diskussion.

Indlægget må være ment som en joke. Det kan ikke passe andet for det er helt ude i hampen

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

FlexQ skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

Hvis du ikke har gjort noget, og bare har ladet skidtet stå i like en time, så lugter det lagt væk af varmeprblemer.

Og selvom det måske umiddelbart lyder som om den ikke opfører sig underligt mere, så ville jeg stadig, hvis jeg var dig, sende den til rep, for det vil med garanti komme igen, og det kan jo være de kender problemet på værkstedet :).

Jeg mindes tidligere at have hørt/læst om at støv på elektronikken kan spærre varmen inde - det er jo det samme med en computer, den larmer når der er for meget støv i den, for at køle endnu mere.

Men ja, et servicecheck var nok ikke af vejen, men man kan jo også tage chancen og se tiden an - det lader ikke til at den har taget skade af det.

Underligt at sådan noget sker kort tid efter man har overtaget den, men det er jo det samme som at bilen går i stykker præcist 1 minut efter garantiperiodens udløb

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Underligt at sådan noget sker kort tid efter man har overtaget den, men det er jo det samme som at bilen går i stykker præcist 1 minut efter garantiperiodens udløb

Nej det er ikke så underligt, det kaldes optimal forretningsførelse

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hvis forstærkeren har været meget støvet, så kan det være en forklaring - men det kan også være så meget andet.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Det samme med at overtage et produkt fra anden ejer og så at det er defekt kort tid efter har jeg selv lige oplevet med min Copland CDA822. Laseren er stået af . Sælger har dog været så flink ikke at afvise en evt. erstatning af reperationen. Det kan man kalde kundeservice

Men det er da skæbnens ironi at det lige sker så pludseligt

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 10 August 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Bladelius skrev:

Det samme med at overtage et produkt fra anden ejer og så at det er defekt kort tid efter har jeg selv lige oplevet med min Copland CDA822. Laseren er stået af . Sælger har dog været så flink ikke at afvise en evt. erstatning af reperationen. Det kan man kalde kundeservice

Men det er da skæbnens ironi at det lige sker så pludseligt

Man kan vel ikke laste sælger for, at laseren er brændt ud. Medmindre den var død ved selve overtagelsen.
Havde den læseproblemer, da du fik den?

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes