| Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nååeh jamen det er min NAD jeg snakker om nu. Min Cayin står nede i kælderen med nogle Pioneer 16 ohms der umuligt kan skade den. :P Problemet kom faktisk efter jeg havde rodet lidt med at sætte en forforstærker foran som havde RIAA indbygget. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Diamagnetic skrev:
Du har spillet komprimeret musik for længe. dermed har forstærkeren været på overarbejde og et sikringskredsløb har lukket den ned. Hold dig fra MP 3 |
|
|
Viser det hvor lidt du ved om MP3? Dynamikken behøver ikke være dræbt, men datamængden(detaljer, frekvensområde osv.)
Selvfølgelig er meget musik også dynamisk komprimeret, men det er ligegyldigt om det er CD,vinyl eller mp3.
Men det er en anden diskussion. |
|
|
Tjae må nok erkende det var noget vrøvl. Jeg har faktisk oplevet en forstærker som skulle trække svært drevne højttalere med komprimeret musik stå af. Ved komprimeret musik spilles nærmest fuldt niveau hele tiden men det er en snak som ikke hører hjemme her----- beklager.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har den spillet uden problemer i 4-5 timer.  - Også rimelig højt og både med Pioneer og mine DIY. Er det ikke temmelig sært? jeg pustede kraftigt i alle ud- og indgange, og det så ud til at hjælpe (7,9,13!). __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
FlexQ Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Nu har den spillet uden problemer i 4-5 timer. - Også rimelig højt og både med Pioneer og mine DIY. Er det ikke temmelig sært? jeg pustede kraftigt i alle ud- og indgange, og det så ud til at hjælpe (7,9,13!). |
|
|
Hvis du ikke har gjort noget, og bare har ladet skidtet stå i like en time, så lugter det lagt væk af varmeprblemer. Og selvom det måske umiddelbart lyder som om den ikke opfører sig underligt mere, så ville jeg stadig, hvis jeg var dig, sende den til rep, for det vil med garanti komme igen, og det kan jo være de kender problemet på værkstedet :). /Q __________________ Drømme uden indsats medfører bare skuffelse
Indsats uden drømme er bare udmattende.
Det er kombinationen af drømme og indsats der skaber resultater og udvikling.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Diamagnetic skrev:
Du har spillet komprimeret musik for længe. dermed har forstærkeren været på overarbejde og et sikringskredsløb har lukket den ned. Hold dig fra MP 3 |
|
|
Viser det hvor lidt du ved om MP3? Dynamikken behøver ikke være dræbt, men datamængden(detaljer, frekvensområde osv.) Selvfølgelig er meget musik også dynamisk komprimeret, men det er ligegyldigt om det er CD,vinyl eller mp3.
Men det er en anden diskussion. |
|
|
Indlægget må være ment som en joke. Det kan ikke passe andet for det er helt ude i hampen __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
FlexQ skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Nu har den spillet uden problemer i 4-5 timer. - Også rimelig højt og både med Pioneer og mine DIY. Er det ikke temmelig sært? jeg pustede kraftigt i alle ud- og indgange, og det så ud til at hjælpe (7,9,13!). |
|
|
Hvis du ikke har gjort noget, og bare har ladet skidtet stå i like en time, så lugter det lagt væk af varmeprblemer.
Og selvom det måske umiddelbart lyder som om den ikke opfører sig underligt mere, så ville jeg stadig, hvis jeg var dig, sende den til rep, for det vil med garanti komme igen, og det kan jo være de kender problemet på værkstedet :). |
|
|
Jeg mindes tidligere at have hørt/læst om at støv på elektronikken kan spærre varmen inde - det er jo det samme med en computer, den larmer når der er for meget støv i den, for at køle endnu mere.
Men ja, et servicecheck var nok ikke af vejen, men man kan jo også tage chancen og se tiden an - det lader ikke til at den har taget skade af det.
Underligt at sådan noget sker kort tid efter man har overtaget den, men det er jo det samme som at bilen går i stykker præcist 1 minut efter garantiperiodens udløb 
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Underligt at sådan noget sker kort tid efter man har overtaget den, men det er jo det samme som at bilen går i stykker præcist 1 minut efter garantiperiodens udløb 
|
|
|
Nej det er ikke så underligt, det kaldes optimal forretningsførelse __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis forstærkeren har været meget støvet, så kan det være en forklaring - men det kan også være så meget andet.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det samme med at overtage et produkt fra anden ejer og så at det er defekt kort tid efter har jeg selv lige oplevet med min Copland CDA822. Laseren er stået af . Sælger har dog været så flink ikke at afvise en evt. erstatning af reperationen. Det kan man kalde kundeservice
Men det er da skæbnens ironi at det lige sker så pludseligt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
Det samme med at overtage et produkt fra anden ejer og så at det er defekt kort tid efter har jeg selv lige oplevet med min Copland CDA822. Laseren er stået af . Sælger har dog været så flink ikke at afvise en evt. erstatning af reperationen. Det kan man kalde kundeservice
Men det er da skæbnens ironi at det lige sker så pludseligt |
|
|
Man kan vel ikke laste sælger for, at laseren er brændt ud. Medmindre den var død ved selve overtagelsen. Havde den læseproblemer, da du fik den? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |