| Forfatter |
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal have skiftet mine højttalere ud.
Om det bliver til stander- eller gulvhøjttalere spiller ikke den store rolle. De bliver brugt til musik og film 70/30 ca. De skal spille sammen med Denon nu, men håber/regner at det bliver med Densen eller Primare i fremtiden
De skal spille så neutralt som muligt, og må ikke blive "trættende" for ørerne i længden, desuden er det et super vigtigt at de skal være super flotte og stilrene.
Jegw har været forbi System Audio, og skal høre på Amphion Prio 520 pg Amphion Argon2 Anniversary senere på ugen. Er ret vild med Amphion´s udseende i deres matte hvide farve.
Er der noget jeg har glemt?? Budgettet er max. 12 kilo for et sæt __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Havde lige glemt det.  Ellers tak for forslagene. Måske engang  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali montor 2 har jeg hørt og den er ikke ringe men udseende mæssigt kommer den aldrig indenfor min dør.
CM7 har jeg ikke hørt, kun set- Og ja, den er rigtig flot forarbejdet og flotte enheder, men jeg syntes den er for bred i forhold til højden.
Jeg er sku nok blevet lidt kræsen __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Dali montor 2 har jeg hørt og den er ikke ringe men udseende mæssigt kommer den aldrig indenfor min dør.
|
|
|
Det forstår jeg godt!
Fik ikke lige fat i, om det partout skulle være nyt? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
CM7 har jeg ikke hørt, kun set- Og ja, den er rigtig flot forarbejdet og flotte enheder, men jeg syntes den er for bred i forhold til højden.
Jeg er sku nok blevet lidt kræsen |
|
|
Hvis det er et problem, ja så bliver det efterhånden ret svært... Du søger jo åbenbart udelukkende deciderede designhøjttalere? Man kan desværre ikke både puste og have mel i munden, og jeg mangler stadig at høre en sådanne som lyder fornuftigt  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|

Nej, det behøver ikke være nyt, men helst "nyere"
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
MadsC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du da over i noget vienna
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Om det bliver til stander- eller gulvhøjttalere spiller ikke den store rolle. De bliver brugt til musik og film 70/30 ca. De skal spille sammen med Denon nu, men håber/regner at det bliver med Densen eller Primare i fremtiden
De skal spille så neutralt som muligt, og må ikke blive "trættende" for ørerne i længden, desuden er det et super vigtigt at de skal være super flotte og stilrene.
Jegw har været forbi System Audio, og skal høre på Amphion Prio 520 pg Amphion Argon2 Anniversary senere på ugen. Er ret vild med Amphion´s udseende i deres matte hvide farve.
Er der noget jeg har glemt?? Budgettet er max. 12 kilo for et sæt
|
|
|
Hvis du ikke har et kæmpe rum og ikke skal spille "tonsehøjt" så er der ingen (næsten altså ) vej, uden om Dali Grand Coupé. Det er en lille standerhøjttaler, som KAN levere et KÆMPE lydbillede. Men enhederne er ikke glade for at komme i yderstilling
Vil du have en generel pæn og stor lyd, så vil jeg også foreslå dig Vienna Acoustics Beethoven. Den vil altid lyde pænt og den kan tåle at spille HØJT, hvis du altså bare giver dem noget strøm!
Coupé fås til ca. 6000,- for et sæt og Beethoven ca. 10.000,- (begge kun brugte) __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
thuekay skrev:
|
Er der noget jeg har glemt?? Budgettet er max. 12 kilo for et sæt
|
|
|
Hvis du ikke har et kæmpe rum og ikke skal spille "tonsehøjt" så er der ingen (næsten altså ) vej, uden om Dali Grand Coupé. Det er en lille standerhøjttaler, som KAN levere et KÆMPE lydbillede. Men enhederne er ikke glade for at komme i yderstilling
Vil du have en generel pæn og stor lyd, så vil jeg også foreslå dig Vienna Acoustics Beethoven. Den vil altid lyde pænt og den kan tåle at spille HØJT, hvis du altså bare giver dem noget strøm!
Coupé fås til ca. 6000,- for et sæt og Beethoven ca. 10.000,- (begge kun brugte) |
|
|
Men han leder efter en neutral højttaler? Vienna er alt andet end neutral?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg skal give Dali Grand Coupe et lyt. Dem kan man vist godt holde ud at se på.
Vienna har jeg hørt i TC sammen med DLS r55 men var meget skuffet over Vienna´erne egentlig. Syntes de havde en lidt varm lyd, og der manglede detaljer, specielt i toppen IMO. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også det jeg skriver. Ville manden overveje en højttaler der spiller stort og pænt, så er Vienna et godt valg. Men rigtigt, han skriver "neutral" lyd. Det havde jeg nok læst lidt hurtigt hen over
Coupé er heller ikke super neutral. Ikke at den er at sammenligne med Beethoven, men Coupéen er liiidt "lækker" i det, samtidig med, at den sagdens kan vise kvaliteten på dit grej, samt at gøre hver enkel CD/vinyl skive unik. Dali Grand DIVA, er helt klart den "grand" som er mest neutral. Men den er også den mest krævende, hvad hardware angår. Den store (større ) Dali Grand, virker på mig mig, som værende KLANGMÆSSIG, midt mellem Coupé og DIVA. __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med B&W XT2? Om lyden svarer til dine forventninger skal jeg lade være usagt, men de ser godt ud, synes jeg. Inklusive matchende standere er de inden for dit budget.
__________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nævnt så er vienna et godt bud, beethoven er nævnt men vil dog forslå beethoven baby grande, de er nemmer at trække, jeg gav selv 10500 kr for brugt sæt men har opgraderet til concert grande men den kræver også mere af forstærkeren. bbg har jeg hørt blive trukket af en densen b-110 med rimelig ok resultat. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, hvis du går efter en flot højttaler der også lyder godt, omend ikke neutralt og vel lidt til den varme side, så tjek som andre skriver, Vienna ud De forhandles af Vassago hifi, hvad med dette sæt Vienna Mozart, brugt?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da budgettet ikke er til Focal 1007 Be, så Focal Profile 908 DB, stander ht. 12K for et sæt. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |