Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 01:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Endnu en Hjemmebio (Opdateret d. 15/10) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt 7 meter af samme type kabel men bare kun i 7.2 m udgaven, da jeg ikke har så meget plads i min kabel bakke. Og så er det sort :) og koster kun 30 kr meteren :)

Btw .. nice ide med plader til maskering .. har længe gået og tænkt hvordan jeg skulle lave min egen maskering og var løbet ind i nogle problemer med kun at hænge stof da man så skulle have en rimelig solid stang på over 2 meter, til at hænge det på. Men tror jeg stjæler ideen med pladerne :)

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=biojensen]Flot setup.Hvad synes du om billede kvaliteten når du ser laserdiscfilm .Jeg har selv en panasonic pt-ae300 men synes ikke billede kvaliteten er god når jeg ser laserdiscfilm   men billedet på dvd er super godt .Du kan se min hjemmebio og screen shots på http://www.biojensen.dk/[/QUOTE]

Kodeordet er Scaler og en RGB converter og du vil forbløffes ;O)

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

[[/QUOTE]

Kodeordet er Scaler og en RGB converter og du vil forbløffes ;O)

[/QUOTE]

Hej Jonas Bojer kender du et mærke der hedder Zinwell model:brite-view BLS-2000 og er den noget værd.Jeg har fået den tilbudt til 4800 kr normal pris er 6000 kr.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Det er jeg da også interesseret i, jeg fandt et .pdf dokument om Zinewell scaleren, og den ser da meget spændende ud.

http://www.keene.co.uk/pages/downloads/dnl_files/pdfs/PSC200 i.pdf

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:

Jeg har lige bestilt 7 meter af samme type kabel men bare kun i 7.2 m udgaven, da jeg ikke har så meget plads i min kabel bakke. Og så er det sort :) og koster kun 30 kr meteren :)

Ja, mit kabel fylder lidt (16mm), men da der er ca. 60mm mellem loftet og det stof jeg har monteret, så er der rigeligt plads.

Btw .. nice ide med plader til maskering .. har længe gået og tænkt hvordan jeg skulle lave min egen maskering og var løbet ind i nogle problemer med kun at hænge stof da man så skulle have en rimelig solid stang på over 2 meter, til at hænge det på. Men tror jeg stjæler ideen med pladerne :)

Jer har også prøvet mig frem, og masonit pladerne er helt klart det nemmeste, det er ikke nemt at få en tynd liste, til ikke at bøje lidt på midten, og så ser det ikke ret smart ud.

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Men masonit pladen skal vel også støttes med mindre man køber en for holdsvis tyk masonit plade ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Men masonit pladen skal vel også støttes med mindre man køber en for holdsvis tyk masonit plade ..

Jeg har monteret en liste øverst på pladen, men det var nu mest for at få noget at montere snortrækket i, de plader jeg har købt er en 3 - 4 mm tykke, og måler 195X20 cm

J. Skovgaard

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Hmm oki .. mine skal være næsten 3 m lange .. og jeg tror din liste gør meget ..

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 03:42 | IP-adresse registreret  

Ja, det hjælper helt sikkert på stivheden, og med 3 meter, så er det nok også nødvendigt, men når bare listerne bliver monteret før du beklæder pladerne med sort stof, så er de usynlige. Smile 

Det må da være et halv stort lærrede du har. Big smile

J. Skovgaard

SiXoN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej igen..!

Så fik jeg endelig møbler og fik sat projektoren til... Har fået lavet en hurtig og billig løsning, af et lærred... startede med at bygge et 72" lærred + kant.
Det virkede for småt... Så besluttede jeg her for et par dage siden af det ikke var stort nok! :P Så gik igang med at lave et på 90" istedet for + kant...
Dette blev jeg færdig med igår, og brugte træet fra det gamle lærred til at forstærke det nye. Jeg har endnu ikke fået malet det endnu, så det er bare hvidt, da jeg skal bruge et lærred til i aften. Men regner med at male det her i weekenden elller sådan noget...

Men det står fanme godt, projektoren er meget bruger nem... Har skruet ned for farverne da de var meget kraftige... og har sat lampen på low... Så den holder længere.

Har testet den med en masse film her i sidste weekend på væggen, deribladt var:

• Fast and the furious
  • 2 fast 2 furious
  • bad boys 2
  • underworld
  • once upon a time in mexico
  • Lord of the rings 1 og 2
  • det femte element
  • Og et par andre gode film..

Jeg må sige at det var alle pengene værd... Selvom jeg ikke var alt for glad for at give 14k for sådan en lille sag...!

Men jeg regner med at få taget nogle billeder her i næste uge og få lavet en hjemmeside hvor der kommer til at stå noget om det hele...
Men skriver lige nå det hele er helt færdigt...

Ps. jeg har fået sat mørklægningsgardiner op.

Til top Vis SiXoN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SiXoN

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dyret , det er helt rart at det er vinter, så har man en god undskyldning for at blive indendørs. glæder mig til at se nogle billeder.

J. Skovgaard

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

J. Skovgaard skrev:

Ja, det hjælper helt sikkert på stivheden, og med 3 meter, så er det nok også nødvendigt, men når bare listerne bliver monteret før du beklæder pladerne med sort stof, så er de usynlige. Smile 

Det må da være et halv stort lærrede du har. Big smile

Har ikke noget endnu men har planer om at bygge .. skal nok smide et indlæg når hele mit anlæg står færdig .. mangler også projector, har lige solgt min gamle .. så nu skal jeg til at spare op til en ny :)

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Lige nogle opdateringer

Hej, så er der kommet nogle nye ting i min hjemmebio.

Først så er der ankommet et styk Panasonic PT-AE700E, som erstatning for min AE300, og det kan godt ses, bedre kontrast, og mere lys (næsten for meget), og ingen vertikal banding, eller døde pixels.

Lidt kabler på bagsiden

Derudover så har jeg købt en Yamakava 365 Divx, som har en DVI udgang, som så kører 1280X720 op til projektoren, (med en DVI til HDMI konverter) i enten 60Hz eller 50Hz afhængig af om det er en ntsc eller pal film jeg smider på, og det virker upåklageligt, jeg brugte den også til min AE300, bare med en opløsning på 1280x768, også med et godt resultat.

Og så har jeg været igang med at bygge en dvd reol, da samlingen efterhånden har rundet de 500 styk, og det var ikke lige til at finde en reol der passede, så må man jo selv igang.

Og så lige et par screenshots fra nogle forskellige film.

Master and Commander R1

Jurassic Park R1 (DTS)

Matrix R2

Sleepy Hollow R1

The Good the Bad and the Ugly R1

Terminator 3 R1

Og til sidst, et screenshot fra Jean Michel Jarre's koncert fra Kina

Hvis i har nogle spørgsmål, til projektoren, eller Yamakawaen, så spørg bare løs, og jeg skal prøve på at besvare efter bedste evne.  

J. Skovgaard

kingjolly2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

De fine plader du har der står THX og DTS osv på, hvor har du fået dem henne? Og hvad kan sådan nogle stå i?
Til top Vis kingjolly2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kingjolly2000

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

kingjolly2000 skrev:
De fine plader du har der står THX og DTS osv på, hvor har du fået dem henne? Og hvad kan sådan nogle stå i?

Hej

Jeg fandt dem på danskhjemmebioforum, jeg gav 50,- + 3 rammer ialt 190,-

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=839 8&highlight=skilte

J. Skovgaard

xillur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Dejligt setup

Hvor stor forbedring har du bemærket ved skiftet til HDMI/DVI ? Jeg skal nok i løbet af næste år indkøbe en projektor, så jeg suger gerne alle råd til mig

Jeg er total newbie på hjemmebio/surround området, men jeg stødte da lige på noget som i andre måske kan bruge.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=7 78&item=3846565674&rd=1&ssPageName=WDVW

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=7 78&item=3845916051&rd=1&ssPageName=WDVW

Til top Vis xillur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xillur

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

xillur skrev:

Dejligt setup

Hvor stor forbedring har du bemærket ved skiftet til HDMI/DVI ? Jeg skal nok i løbet af næste år indkøbe en projektor, så jeg suger gerne alle råd til mig

Takker.  

Det er som om der blev fjernet et slør, da jeg skiftede til DVI, både med den AE300 jeg havde før, og nu med en AE700, er billedet helt klart bedre, mere rent.

Om det er DVI eller HDMI, er nok ligegyldigt, men HDMI er nemmere at få til at virke ved længere kabeltræk, og da det er en nyere standart, så er det nok det du bør gå efter.

Jeg venter iøvrigt bare på at Philips får tager sig sammen, og får sendt deres 900SA på gaden, den har en HDMI udgang, og kan skalere billedet op til 720P og 1080i, det vil være rart at kunne nøjes med en afspiller, istedet for to som nu.

Iøvrigt nogle gode links du har fundet.

J. Skovgaard

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 05:07 | IP-adresse registreret  

for fint...

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 05:29 | IP-adresse registreret  

nice.....

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 06:11 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
for fint... + nice.....

Takker.

J. Skovgaard

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes