Emne: Endnu en Hjemmebio (Opdateret d. 15/10) ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
bassman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig lækker setup 
Og hvilken samling dvd'er. Det må have taget nogle år. 
Da du købte Panasonic'en, fik du da noget at vide om den anbefalede størrelse på lærredet, altså i tommer.
Har ikke meget forstand på dette område. Overvejer selv at købe sådan et dyr.
Har i forvejen et lærred, som måske kan passe.
|
Til top |
|
|
xillur Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
J. Skovgaard skrev:
Jeg venter iøvrigt bare på at Philips får tager sig sammen, og får sendt deres 900SA på gaden, den har en HDMI udgang, og kan skalere billedet op til 720P og 1080i, det vil være rart at kunne nøjes med en afspiller, istedet for to som nu. |
|
|
Hvad er fordelen(e) ved, at kunne skalere? og bliver det gjort uden diverse artefakter?
J. Skovgaard skrev:
Iøvrigt nogle gode links du har fundet.  |
|
|
Tak tak!, Jeg har bestilt et af hvert, så nu skal det blive spændende, at se hvordan de tager sig ud IRL
|
Til top |
|
|
J. Skovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
bassman skrev:
Virkelig lækker setup 
Og hvilken samling dvd'er. Det må have taget nogle år. 
Da du købte Panasonic'en, fik du da noget at vide om den anbefalede størrelse på lærredet, altså i tommer.
Har ikke meget forstand på dette område. Overvejer selv at købe sådan et dyr.
Har i forvejen et lærred, som måske kan passe.
|
|
|
Takker 
Det er nu ikke fordi det har taget så forfærdelig lang tid at få købt mine dvd'er, kun ca. 2 år, men nu da jeg har fået fat i de fleste af de gamle film jeg havde på laserdisk, så skulle tempoet gerne gå lidt ned. 
Angående størrelsen på lærredet, så er det afhængig af afstanden mellem siddepositionen og lærreded, min afstand er ca. 3 meter, som passer meget fint med de ca. 83" mit lærred måler diogonalt, men jo længere væk man sidder, jo større lærred kan man bruge, og med en AE700 så er det ikke noget problem med et større lærred.
Normalt anbefaler man mellem 1,5 til 2 gange breden af lærred, som afstand til lærred, i mit tilfælde 3 meter : 1,85 meter = 1,62 , som jo ligger meget fint inden for grænsen.
__________________ ::::::::::
J. Skovgaard
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Jarre-koncert, er det på dvd? Og hvor kan jeg købe den??
/Præsten
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
xillur skrev:
J. Skovgaard skrev:
Jeg venter iøvrigt bare på at Philips får tager sig sammen, og får sendt deres 900SA på gaden, den har en HDMI udgang, og kan skalere billedet op til 720P og 1080i, det vil være rart at kunne nøjes med en afspiller, istedet for to som nu. |
|
|
Hvad er fordelen(e) ved, at kunne skalere? og bliver det gjort uden diverse artefakter?
|
|
|
Skaleringen foregår under alle omstændigheder, da alt der bliver sendt til projektoren bliver skaleret til panelernes opløsning, i AE700 er det 1280x720, men hvis der bliver sendt et signal på 1280x720 fra dvdafspilleren, eller en PC, så slipper projektoren for at skulle lave en skalering, og da signalet der kommer ind via HDMI foregår digitalt, så skulle det være så rent som overhoved muligt, dog lidt afhængig af afspiller og kabel.
Jeg kan nemt se forskel på om jeg sender 576P eller 720P fra Yamakawaen, med 720P som vinder.
xillur skrev:
J. Skovgaard skrev:
|
|
Tak tak!, Jeg har bestilt et af hvert, så nu skal det blive spændende, at se hvordan de tager sig ud IRL
|
|
|
Det bliver spændende at høre om skiltene lever op til forventningerne, de ser rigtigt flotte ud på billederne, så du må gerne komme med en kommentar når du modtager dem. 
J. Skovgaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
/Præsten
|
|
|
Den er optaget i HD fra euro1080, eller HD1 som de kalder sig nu, sendes fra astra, og ser bare godt ud, fylder også 8 Giga for ca. 45 minutter. 
J. Skovgaard
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
J. Skovgaard skrev:
Præsten skrev:
/Præsten
|
|
|
Den er optaget i HD fra euro1080, eller HD1 som de kalder sig nu,
sendes fra astra, og ser bare godt ud, fylder også 8 Giga for ca. 45
minutter. 
|
|
|
HD1/astra hvad er det ? noget man kan tage herhjemme ?
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
J. Skovgaard skrev:
Præsten skrev:
/Præsten
|
|
|
Den er optaget i HD fra euro1080, eller HD1 som de kalder sig nu, sendes fra astra, og ser bare godt ud, fylder også 8 Giga for ca. 45 minutter. 
|
|
|
HD1/astra hvad er det ? noget man kan tage herhjemme ?
|
|
|
Ja, de sender fra Astra, og kan modtages med en parabolmodtager der er forberedt til HD, og de kan købes hos flere forhandler med abonnement her i Danmark, bla. 2tal i Esbjerg, skulle koster 7500,- med betalt abonnement indtil 2010, men hos http://www.parabolshoppen.dk skulle det være lidt biligere.
Du kan læse lidt mere her. http://www.hd-1.tv/

J. Skovgaard
|
Til top |
|
|
xillur Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 07 November 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
xillur skrev:
J. Skovgaard skrev:
|
|
J. Skovgaard skrev:
|
|
|
|
|
Hejsa, det er et stykke tid siden jeg har modtaget skiltene og de lever _helt_ op til beskrivelsen , så dem kan jeg godt anbefale og netop pga den lave pris, skal der ikke betales hverken moms eller andre finurlige afgifter 
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 16 November 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op for en samlig dvd'er. Blockbuster er vist unødvendigt
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|