| Forfatter |
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi hører som regel ikke musik når vi har besøg, men gæster kommenterer meget ofte min Pink Triangle-pladespiller med Helius Orion-arm i meget positive vendinger. For nogle år siden var der også en af mine venner der kommenterede lyden - jeg gik og lavede mad i køkkenet og havde derfor skruet op så jeg kunne høre, og da han kom ind i stuen kunne han godt høre at det lød godt. Og han er ellers abslout ikke typen der går op i lyd og anlæg.
j.
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
Larsen69 skrev:
|
Min kone roste vores anlæg i dag! Jeg havde sat Julio Iglesias "My life" på, hun skruede op, og kort efter kom det: "Det lyder altså godt alt det der du har anskaffet dig med subwoofer osv." (Hun interesserer sig overhovedet ikke for hifi, men er meget tålmodig med hensyn til mine indkøb).
|
|
|
Du er en heldig mand, og så var det ikke engang onsdag 
|
|
|
Jeg er en meget heldig mand! Vores stue er aflang, og da anlægget før spillede på tværs af stuen (på den korte led) var der bare INGEN bas i lyttepositionen. Min teori var, at problemet kunne afhjælpes hvis det spillede på langs af stuen i stedet. Min kone gik uden videre med til at vores TV- og sofaarrangement blev drejet 90 grader...
Det virkede i øvrigt! __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får jævnligt ros for begge "vores" setup, både fra fruen selv og familie/venner. De fleste rynker på næsen og synes jeg er en syg mand når de hører prisen, men de kan heldigvis godt høre forskel fra deres klokradioer og mp3 afspillere. En del af vennekredsen har gudskelov selv rimeligt fornuftige setup, så man diskuterer typisk misundelse mere end mentale problemer med dem, når der er foretaget et nyt indkøb  __________________ SRS: B&W 604s3, LCR 600s3, 601s3, ASW650, Marantz SR8500, Odyssey Stratos HT3+, PS3, BenQ 8720
Stereo: B&W 601s3, MF X-A200R, SB3, TC-7510
Man kan hvad man vil, hvis man vil det man kan.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu at rose hendes, symaskine... __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
elfernovich Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den seneste kommentar jeg har fået på mit anlæg var desværre negativ, da en ven, som er elektriker ikke mente at mine højtalerkabler til 49 kr. meteren er bedre end almindelig kabel - den eneste forskel er tykkelsen.
Men jeg er selv glad for det, og det er jo det vigtigste! 
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spillede lidt Norah Jones for en kammerat forleden (Rosie's lullaby). Han sagde det lød som om hun sad i sofaen lige ved siden af ham og sang.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg roser selv mit anlæg hver dag!  Det er lige som planter der skal vandes og vedligeholdes og snakkes til.
Klapper højttalerne kærligt bagi og stryger nænsomt fingrene henover forstærkerens kurvede knapper...
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde naboen inde og høre et par LP/CD den anden dag.
Først roste han lyden fra CD og var behørigt imponeret, mens vi bagefter hørte LP sagde hans kone så:"man kan slet ikke høre det bare er plader!"
sh*t jeg grinede, LP lyder her noget bedre end CD, men det kunne hun jo ikke vide, så det var noget af en eye-opener.
Tænk at folk er opdraget til at LP lyder værre end CD pr. definition.
Det er sku' meget sjovt at lade folk høre hvad god stereo kan - for i 2008 er der ikke mange har prøvet at lytte til et super godt lydbillede. Jeg kender godt reaktionen fra svigermor tidligere i tråden.
Det hele er sattelit systemer eller B&O, indrettet efter bo bedre og det er bare ikke det samme!!
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg roser selv mit anlæg hver dag! Det er lige som planter der skal vandes og vedligeholdes og snakkes til.
Klapper højttalerne kærligt bagi og stryger nænsomt fingrene henover forstærkerens kurvede knapper...
|
|
|
Ordet "audiofil" har fået ny betydning for mig efter dit indlæg...
Husk på, at planter gror bedre til klassisk musik end til heavy metal! __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik den korteste og mest effective ros forrige weekend. Fik et par hoveder på besøg til et par øl. Alice in chains unplugged var på, kommentaren var: f**k, hvorefter han snuppede både sofa og fjernbetjeningen og satte blus på. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blæret Krenzler (at du bringer det op altså); ALLE "døde" ting performer bedre, såfremt man tilfører dem "energi"/roser dem og køber tweaks.
Er det noget psykisk/subjektivt suggesteret? JA, og det gælder i alle livets forhold; den nøgterne objektivitet findes ikke.
Planter trives bedst med "hvid" musik, og da en del heavy-metal er en kende til den "sorte" side, så er det nok ikke den bedste plante-terapi. Det er mit skud?!
Når jeg spiller musik på mit ydmyge folke-hifi, så siger nogle få "Årh-hvad?!", men langt de fleste siger ikke noget, intet! (Jo; "har du ikke også noget med ...")
Venligst.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg får altid anerkendelse fra vennerne, men forleden fik jeg den største ros da en meget gammel ven pludselig ringede op og spurgte hvad mine hjemmelavede højtaler skulle koste, han havde købt en ny fladskærm og manglede lidt god lyd
så nu går det mod nye og spændende horisonter, og de PA enheder jeg vil bruge skal jeg nok få meget sjov med - pokkers, det er da også skørt at sælge højtalere man endelig har fået til at spille efter mange års arbejde, og vennerne? ja de ryster bare på hovedet, men jeg er såmænd godt tilfreds med at højtalerne får et nyt godt hjem hvor de bliver værdsat, og de kan jo finansere et par lækre basser 
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 23 August 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplevede også noget jeg selv tolker som ros. For et års tid siden. Hvor jeg var ved at, skifte fra surround til stereo, stod min center stadig på sin plads under mit tv. Men den var ikke sat til... Jeg gik i køkkenet for at kokkerere og lod en kammerat være d.j. Han kom ud i køkkenet efter en halv times tid med en masse rosende ord om mit anlæg. Han sluttede af med at sige "Hvorfor er det kun højttaleren under tv`et der spiller og ikke de der to pæne sorte nogle (haydn). Jeg tolker dette som et kompliment  
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
| Til top |
|
| |
FlexQ Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må jeg hellere komme med, min nok største kompiment.
Jeg er lige flyttet fra en kammerat der, i nogens øjne, nok vil defineres som en anelse primitiv.
han har altid haft det sådan at, det at se en film, kunne sagtens KUN
foregå på tv'et og han har i tidens løb svinet mig til (for sjov self)
pga. min passion for lyd.
Det gik ikke værre end bedre end at vi kom til at bo sammen efter jeg
flyttede fra damen - hvilket medførte at jeg skulle bo hos ham. Og det
er ikke, selve det at jeg flyttede ind og han hørte det hver dag der
var komplimenten, men nok mere det at efter jeg har fået mit eget sted,
så ringede han, og sppurgte om det ikke var muligt for en 20.000 kr. at
få et sorround anlæg sat op i hans stue, for han savnede godt nok at
høre musik og se film med ordentlig lyd på :).
jeg behøves ikke mere ros, det er nok :D.
/Q
__________________ Drømme uden indsats medfører bare skuffelse
Indsats uden drømme er bare udmattende.
Det er kombinationen af drømme og indsats der skaber resultater og udvikling.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit white editon Beosystem 6000 '80er giver min Beomaster 8000 kamp til stregen uanset hvor heavy det bliver. Jeg fik lige 2 par nyrenoverede matchende Beovox S80.2 og S120 hjem i lørdags. Lyden er fremragende i alle ender. Pas på med B&O fordomme.
|
| Til top |
|
| |
MMARK! Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, vil sige mit "anlæg" både får ros og ris :D, hehe, har heldigvis en døv nabo så han hører intet, men her i sommers sad vi og fik lidt øller på taressen, og havde smidt et par af højtalerne ud så vi kunne sidde derude og høre den gode musik, det gik os fint og mine venner mente da det lød meget godt, selv om subben stod inden for, så der var ikke for meget bass over musikken godtnok, men fik afvide af mine naboer dagen efter at jeg måske skulle skrue lidt ned når det nu var en hverdags aften, hehe,
men mit "anlæg" har ikke fået lov at blive blæst ordentligt igennem siden min 20 års fødselsdag desværre, men der fik det også ros, har os en kammerat der købte det samme fordi han mente mit spillede fantastisk,
så vil sige at et anlæg der larmer meget både får ris og ros samtidig :)
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
MMARK! skrev:
Hehe, vil sige mit "anlæg" både får ros og ris :D, hehe, har heldigvis en døv nabo så han hører intet, men her i sommers sad vi og fik lidt øller på taressen, og havde smidt et par af højtalerne ud så vi kunne sidde derude og høre den gode musik, det gik os fint og mine venner mente da det lød meget godt, selv om subben stod inden for, så der var ikke for meget bass over musikken godtnok, men fik afvide af mine naboer dagen efter at jeg måske skulle skrue lidt ned når det nu var en hverdags aften, hehe,
men mit "anlæg" har ikke fået lov at blive blæst ordentligt igennem siden min 20 års fødselsdag desværre, men der fik det også ros, har os en kammerat der købte det samme fordi han mente mit spillede fantastisk,
så vil sige at et anlæg der larmer meget både får ris og ros samtidig :)
|
|
|
Vores nabo er heldigvis (for os) også døv 
Et lille kuriosum i den forbindelse...da jeg for noget tid siden googlede NAD, var det allerførste søgeresultat dette: http://www.nad.org/site/pp.asp?c=foINKQMBF&b=91587 "National Association of the Deaf"! 
__________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
|
| Til top |
|
| |