Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 14 September 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
når den er færdig kommer den til at veje omkring 10 - 15 kilo, og dens mål er 46X36X2 cm. og ja sveske, jeg burde nok være glad for værkstedet...
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 14 September 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i hvert fald noget jeg kun kan drømme om her i vores lille betonklods af et almennyttigt udlejehus. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg forstår dig godt, jeg bruger også værkstedet meget - det er rart at have plads til at skabe... jeg har nu limet plinthen færdigt og boret huller til fjederophænget. jeg skal lige have bygget en sokkel til plinthen, jeg skal have bitumen på hele indersiden samt noget af værket - jeg skal have sat nye RCA-stik på kablerne. jeg fik en ide, men den forringer sikkert bare lyden istedet for at gøre gavn. den gik ud på, at jeg lavede to hun rca-bøsninger på bagsiden af soklen. jeg kunne også lave et apparat stik her - så den var helt kabelfri i sig selv.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
jeg forstår dig godt, jeg bruger også værkstedet meget - det er rart at have plads til at skabe...
jeg har nu limet plinthen færdigt og boret huller til fjederophænget.
jeg skal lige have bygget en sokkel til plinthen, jeg skal have bitumen på hele indersiden samt noget af værket - jeg skal have sat nye RCA-stik på kablerne.
jeg fik en ide, men den forringer sikkert bare lyden istedet for at gøre gavn. den gik ud på, at jeg lavede to hun rca-bøsninger på bagsiden af soklen. jeg kunne også lave et apparat stik her - så den var helt kabelfri i sig selv.
|
|
|
Det overvejede jeg også, men det er nok først en god ide, hvis alt kabel i armen også er toppen og poppen! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg skal gøre det skal jeg ihvertfald kable den om fra armbasen og til bøsningerne - dvs. det eneste originale er kablet i selve armen - ellers vil det jo være lige meget, jeg tror kablet i selve armen er fint nok, og jeg tør sku ikke skifte det.... endnu...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 September 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
der skal nok komme lidt opdateringer - jeg har lige pudset plinthen ned og den skal nu snart have en gang olie, jeg har fjernet det flydende ophæng fra selve værket og jeg har tænkt mig at jeg vil bruge fjedrene til at lave ophænget i spikes under hele molevitten til sidst. jeg smider lige et billede op senere idag...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 September 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er lidt billeder da jeg prøvede at sætte værket i plinthen - det ser ud som om den gaber nogle steder, dette skyldes at jeg har læder i hvert hjørne der hvor værket hænger og jeg ikke har sat dette ordentligt fast endnu så det hele sidder perfekt plant... det skal nok blive Rigtig Godt!!!       er du så tilfreds Louis?!? - som sagt så skal den lige have lidt olie da jeg har slevet den ned for at gøre det hele 100 % plant og "smooth"
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 September 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Mange tak - Det ser flot ud, bliver sikkert godt til sidst. |
|
|
jeg krydser fingre  __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 September 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vidst tid til en lille opdatering! jeg har nu olieret plinthen (første gang, der er enkelte skønhedspletter) og sat en sort mdf plade under bunden og så jeg har boret huller til kablerne. her er lidt billeder:    ps. blitzen ødelægger lidt den ellers mørke glød, træet har.
|
Til top |
|
|
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 28 September 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fisme godt ud...Rigtig flot...Og så lige en gammel AC/DC på så kører det!!!!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 September 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vitalis skrev:
Ser fisme godt ud...Rigtig flot...Og så lige en gammel AC/DC på så kører det!!!! |
|
|
AC/DC?!?!?.... HVA?!?!?.... næ nej... Pink Floyd's discografi i kronologisk rækkefølge... se det er noget der Rykker!!! __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 September 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
planen ser således ud herfra:- Spikes under dyret- Guld RCA-stik- Bitumen på værk og plinth.- ny rem (den burde snart være her!)- evt. en ny pickup
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 29 September 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er næsten ikke til at kende - flot arbejde  Du må skrive rundt og høre om der er nogen der har en original lenco-clean som du kan sætte på holderen så du kan renset plader samtidig med den kører (men sæt den ikke til før du får den nye rem  ) er pladen den står på grå som på billedet eller rigtig sort (blitz?)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 29 September 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja ok...Så noget PF da. Alt lyder jo fint med urent trav i tobakken  . Fin ser den altså ud.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 September 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Den er næsten ikke til at kende - flot arbejde 
Du må skrive rundt og høre om der er nogen der har en original lenco-clean som du kan sætte på holderen så du kan renset plader samtidig med den kører (men sæt den ikke til før du får den nye rem )
er pladen den står på grå som på billedet eller rigtig sort (blitz?)
|
|
|
Pladen er sort, men den er rimelig støvet. mit næste projekt bliver måske en ultralyds-vasker, så lencoclean må godt blive hjemme... ellers så har min fader en jeg kan låne.  __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 29 September 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er da blevet rigtigt flot Har det hjulpet på lyden? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 September 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Den er da blevet rigtigt flot Har det hjulpet på lyden? |
|
|
det er et totalt remake, den kommer ikke til at spille før jeg får remmen og rca-stikkene hjem. jeg er sikker på at det bliver en forbedring, men hvad der bliver skyld i forbedringen det ved jeg ikke... jeg er blevet hooked på lenco DIY - så jeg overvejer at skaffe mig en L77 og hvis det er umuligt, så måske en goldring 88 eller en L78 eller L75, og så lave en skiffer / MDF plinth, med udfræsninger... også måske en Ladegaard tangential arm engang... men næste projekt bliver en ultralydsvasker, som to personer herfra, vidst har opnået gode resultater med... mvh. Søren __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|