Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 08:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Lenco L85 Projekt - vi nærmer os! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 September 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Flot

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 September 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Idag modtager jeg Bitumen og rca stik til lenco'en, så skulle jeg gerne have smidt et par billeder op iaften.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

sådan, nu spiller hunfor første gang siden jeg startede dette projekt, hun mangler stadigvæk en ny rem og en ny pickup, jeg tror det er remmen der er skyld i den mudrede bas jeg oplever.
hun står godt og spiller rigtigt godt.
og jeg har brugt et ingenør stetoskop (en skruetrækker på plinthen og håndtaget til øret) på plinthen og der er INTET!!!

her er lidt billeder:

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Så kom der en lille pakke fra det store udland, nok den mest afventede pakke, med meget vigtigt indhold. kan i gætte hvad det er?

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
santashooter skrev:

min pladetallerken ligger på 1,3 kg - hvilket er nok til at den kan spille fremragende.

jeg fisker lidt efter at få nogle punkter hvor mellemhjulet er remdrev overlegent, vi kan jo lave en liste!

.................................

Hvis du, når du får den nye rem, oplever en bedre og fastere basgengivelse, vil mine postulater nok holde vand

Altså, en pladetallerken skal rotere med konstant hastighed. Med en (løs) rem vil der være diverse vibrationer i remmen, så dens stramhed på det stykke hvor den ikke er i kontakt med noget variere. Disse små fjedringen vil i nogles øre give en mindre præcis bas,  og i kombination med fjedrene ophæng ligefrem kunne fører til wow og flutter. Jo mere slatten rem, jo værre.

Foruden trækkraften til at rotere pladetallerkenen op i hastighed, skal remmen også overfører kraft til at bremse pladetallerkenen ned. Nottingham Analogue bruger en for "svag" motor, der ikke kan trække pladetallerkenen i gang selv, men så heller ikke har nødig at bremse ned. Verdier bruger ikke gummirem, men en fast snor eller tape, samt en olie i lejet der er lidt "sej" så der er lidt bremsekraft der. Et mellemhjul både trækker og bremser samtidig, og har ingen variationer i trækkraften som en løs rem har.

................................
................

P.S. Pas iøvrigt på armen på den L85, den kunne måske være et hit på en L75.........

Jamen jeg er spændt på om mine postulater holder vand??

Men det er under alle omstændigheder skønt at se nogle kaster sig ud i at få noget gammel elektronik spilleklar igen, istedet for at læse diskussioner om forgyldte sikringer.

Håber den giver super ejerglæde efter den fine indsats
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
Mellemhjulet skrev:
santashooter skrev:

min pladetallerken ligger på 1,3 kg - hvilket er nok til at den kan spille fremragende.

jeg fisker lidt efter at få nogle punkter hvor mellemhjulet er remdrev overlegent, vi kan jo lave en liste!

.................................

Hvis du, når du får den nye rem, oplever en bedre og fastere basgengivelse, vil mine postulater nok holde vand

Altså, en pladetallerken skal rotere med konstant hastighed. Med en (løs) rem vil der være diverse vibrationer i remmen, så dens stramhed på det stykke hvor den ikke er i kontakt med noget variere. Disse små fjedringen vil i nogles øre give en mindre præcis bas,  og i kombination med fjedrene ophæng ligefrem kunne fører til wow og flutter. Jo mere slatten rem, jo værre.

Foruden trækkraften til at rotere pladetallerkenen op i hastighed, skal remmen også overfører kraft til at bremse pladetallerkenen ned. Nottingham Analogue bruger en for "svag" motor, der ikke kan trække pladetallerkenen i gang selv, men så heller ikke har nødig at bremse ned. Verdier bruger ikke gummirem, men en fast snor eller tape, samt en olie i lejet der er lidt "sej" så der er lidt bremsekraft der. Et mellemhjul både trækker og bremser samtidig, og har ingen variationer i trækkraften som en løs rem har.

................................
................

P.S. Pas iøvrigt på armen på den L85, den kunne måske være et hit på en L75.........

Jamen jeg er spændt på om mine postulater holder vand??

Men det er under alle omstændigheder skønt at se nogle kaster sig ud i at få noget gammel elektronik spilleklar igen, istedet for at læse diskussioner om forgyldte sikringer.

Håber den giver super ejerglæde efter den fine indsats

Hej du, jah dine postulater holder skam vand, den har en noget strammere bas efter remmen blev skiftet, og ja det er rart at sætte gammelt elektronik i stand, men bare lad folk forgylde sikringer, så er der mere udstyr til os andre...
og ang. ejerglæde, så er lyden og udseende, LANGT bedre end nogen som helst mellemhjuler (100% Subjektiv holdning)

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:

Mellemhjulet skrev:

Mellemhjulet skrev:

santashooter skrev:
min pladetallerken ligger på 1,3 kg - hvilket er nok til at den kan spille fremragende.jeg fisker lidt
efter at få nogle punkter hvor mellemhjulet er remdrev overlegent, vi kan jo lave en liste!
.................................Hvis du, når du får den nye rem, oplever en bedre og fastere basgengivelse, vil mine
postulater nok holde vandAltså, en pladetallerken skal rotere med konstant hastighed. Med en (løs) rem vil der være
diverse vibrationer i remmen, så dens stramhed på det stykke hvor den ikke er i kontakt med noget variere. Disse små
fjedringen vil i nogles øre give en mindre præcis bas,  og i kombination med fjedrene ophæng ligefrem kunne fører til wow
og flutter. Jo mere slatten rem, jo værre.Foruden trækkraften til at rotere pladetallerkenen op i hastighed, skal remmen
også overfører kraft til at bremse pladetallerkenen ned. Nottingham Analogue bruger en for "svag" motor, der ikke kan
trække pladetallerkenen i gang selv, men så heller ikke har nødig at bremse ned. Verdier bruger ikke gummirem, men en
fast snor eller tape, samt en olie i lejet der er lidt "sej" så der er lidt bremsekraft der. Et mellemhjul både trækker og
bremser samtidig, og har ingen variationer i trækkraften som en løs rem har.................................................P.S. Pas
iøvrigt på armen på den L85, den kunne måske være et hit på en L75.........
Jamen jeg er spændt på om mine
postulater holder vand??Men det er under alle omstændigheder skønt at se nogle kaster sig ud i at få noget gammel
elektronik spilleklar igen, istedet for at læse diskussioner om forgyldte sikringer.Håber den giver super ejerglæde efter den
fine indsats
Hej du, jah dine postulater holder skam vand, den har en noget strammere bas efter remmen blev
skiftet, og ja det er rart at sætte gammelt elektronik i stand, men bare lad folk forgylde sikringer, så er der mere udstyr til
os andre...og ang. ejerglæde, så er lyden og udseende, LANGT bedre end nogen som helst mellemhjuler (100%
Subjektiv holdning)

Hvor mange mellemhjulere har du da lagt øre til? B65'eren og?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

det er lige meget... jeg har bygget min pladespiller og den lyder bedre en alle andre pladespillere...

B55'eren og en L75'er...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

sådan er det bare - ens egen selvbyg er det bedste i hele verdenen. 

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

og så er det jo sådan at hvis santa har hørt B55 og L75 med de originale arme så har armen på hans L85 et forspring da den jo er noget bedre!
Helt godt ville det være hvis han fandt e P77 arm - men den var desværre så god at de holdt op med at lave den.

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
det er lige meget... jeg har bygget min pladespiller og den lyder bedre en alle andre pladespillere...

Sådan er det bare
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
sådan er det bare - ens egen selvbyg er det bedste i hele verdenen. 

Det er jo rigtigt nok.

Men så længe man selv er tilfreds så er det jo også det vigtigste

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
og så er det jo sådan at hvis santa har hørt B55 og L75 med de originale arme så har armen på hans L85 et forspring da den jo er noget bedre!
Helt godt ville det være hvis han fandt e P77 arm - men den var desværre så god at de holdt op med at lave den.

jeg har hørt dem med originale arme ja, og min har nok et forspring som du også siger...
jeg leger lidt med ideen om engang at prøve en DIY tangential arm... bygget efter ladegaards princip med et luftleje. jeg får den nye pickup i overmorgen... Dynavector Karat 17D2...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes