Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 29 September 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 30 September 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag modtager jeg Bitumen og rca stik til lenco'en, så skulle jeg gerne have smidt et par billeder op iaften.
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 September 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
sådan, nu spiller hunfor første gang siden jeg startede dette projekt, hun mangler stadigvæk en ny rem og en ny pickup, jeg tror det er remmen der er skyld i den mudrede bas jeg oplever. hun står godt og spiller rigtigt godt. og jeg har brugt et ingenør stetoskop (en skruetrækker på plinthen og håndtaget til øret) på plinthen og der er INTET!!! her er lidt billeder:    __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en lille pakke fra det store udland, nok den mest afventede pakke, med meget vigtigt indhold. kan i gætte hvad det er? 
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
santashooter skrev:
min pladetallerken ligger på 1,3 kg - hvilket er nok til at den kan spille fremragende.
jeg fisker lidt efter at få nogle punkter hvor mellemhjulet er remdrev overlegent, vi kan jo lave en liste!
|
|
|
.................................
Hvis du, når du får den nye rem, oplever en bedre og fastere basgengivelse, vil mine postulater nok holde vand
Altså, en pladetallerken skal rotere med konstant hastighed. Med en (løs) rem vil der være diverse vibrationer i remmen, så dens stramhed på det stykke hvor den ikke er i kontakt med noget variere. Disse små fjedringen vil i nogles øre give en mindre præcis bas, og i kombination med fjedrene ophæng ligefrem kunne fører til wow og flutter. Jo mere slatten rem, jo værre.
Foruden trækkraften til at rotere pladetallerkenen op i hastighed, skal remmen også overfører kraft til at bremse pladetallerkenen ned. Nottingham Analogue bruger en for "svag" motor, der ikke kan trække pladetallerkenen i gang selv, men så heller ikke har nødig at bremse ned. Verdier bruger ikke gummirem, men en fast snor eller tape, samt en olie i lejet der er lidt "sej" så der er lidt bremsekraft der. Et mellemhjul både trækker og bremser samtidig, og har ingen variationer i trækkraften som en løs rem har.
................................ ................
P.S. Pas iøvrigt på armen på den L85, den kunne måske være et hit på en L75.........
|
|
|
Jamen jeg er spændt på om mine postulater holder vand?? Men det er under alle omstændigheder skønt at se nogle kaster sig ud i at få noget gammel elektronik spilleklar igen, istedet for at læse diskussioner om forgyldte sikringer. Håber den giver super ejerglæde efter den fine indsats
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Mellemhjulet skrev:
santashooter skrev:
min pladetallerken ligger på 1,3 kg - hvilket er nok til at den kan spille fremragende.
jeg fisker lidt efter at få nogle punkter hvor mellemhjulet er remdrev overlegent, vi kan jo lave en liste!
|
|
|
.................................
Hvis du, når du får den nye rem, oplever en bedre og fastere basgengivelse, vil mine postulater nok holde vand
Altså, en pladetallerken skal rotere med konstant hastighed. Med en (løs) rem vil der være diverse vibrationer i remmen, så dens stramhed på det stykke hvor den ikke er i kontakt med noget variere. Disse små fjedringen vil i nogles øre give en mindre præcis bas, og i kombination med fjedrene ophæng ligefrem kunne fører til wow og flutter. Jo mere slatten rem, jo værre.
Foruden trækkraften til at rotere pladetallerkenen op i hastighed, skal remmen også overfører kraft til at bremse pladetallerkenen ned. Nottingham Analogue bruger en for "svag" motor, der ikke kan trække pladetallerkenen i gang selv, men så heller ikke har nødig at bremse ned. Verdier bruger ikke gummirem, men en fast snor eller tape, samt en olie i lejet der er lidt "sej" så der er lidt bremsekraft der. Et mellemhjul både trækker og bremser samtidig, og har ingen variationer i trækkraften som en løs rem har.
................................ ................
P.S. Pas iøvrigt på armen på den L85, den kunne måske være et hit på en L75.........
|
|
|
Jamen jeg er spændt på om mine postulater holder vand??
Men det er under alle omstændigheder skønt at se nogle kaster sig ud i at få noget gammel elektronik spilleklar igen, istedet for at læse diskussioner om forgyldte sikringer.
Håber den giver super ejerglæde efter den fine indsats
|
|
|
Hej du, jah dine postulater holder skam vand, den har en noget strammere bas efter remmen blev skiftet, og ja det er rart at sætte gammelt elektronik i stand, men bare lad folk forgylde sikringer, så er der mere udstyr til os andre... og ang. ejerglæde, så er lyden og udseende, LANGT bedre end nogen som helst mellemhjuler  (100% Subjektiv holdning) __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Mellemhjulet skrev:
Mellemhjulet skrev:
santashooter skrev:
min pladetallerken ligger på 1,3 kg - hvilket er nok til at den kan spille fremragende.jeg fisker lidt
efter at få nogle punkter hvor mellemhjulet er remdrev overlegent, vi kan jo lave en liste!
|
|
|
.................................Hvis du, når du får den nye rem, oplever en bedre og fastere basgengivelse, vil mine
postulater nok holde vand Altså, en pladetallerken skal rotere med konstant hastighed. Med en (løs) rem vil der være
diverse vibrationer i remmen, så dens stramhed på det stykke hvor den ikke er i kontakt med noget variere. Disse små
fjedringen vil i nogles øre give en mindre præcis bas, og i kombination med fjedrene ophæng ligefrem kunne fører til wow
og flutter. Jo mere slatten rem, jo værre.Foruden trækkraften til at rotere pladetallerkenen op i hastighed, skal remmen
også overfører kraft til at bremse pladetallerkenen ned. Nottingham Analogue bruger en for "svag" motor, der ikke kan
trække pladetallerkenen i gang selv, men så heller ikke har nødig at bremse ned. Verdier bruger ikke gummirem, men en
fast snor eller tape, samt en olie i lejet der er lidt "sej" så der er lidt bremsekraft der. Et mellemhjul både trækker og
bremser samtidig, og har ingen variationer i trækkraften som en løs rem har.................................................P.S. Pas
iøvrigt på armen på den L85, den kunne måske være et hit på en L75......... |
|
|
Jamen jeg er spændt på om mine
postulater holder vand??Men det er under alle omstændigheder skønt at se nogle kaster sig ud i at få noget gammel
elektronik spilleklar igen, istedet for at læse diskussioner om forgyldte sikringer.Håber den giver super ejerglæde efter den
fine indsats |
|
|
Hej du, jah dine postulater holder skam vand, den har en noget strammere bas efter remmen blev
skiftet, og ja det er rart at sætte gammelt elektronik i stand, men bare lad folk forgylde sikringer, så er der mere udstyr til
os andre...og ang. ejerglæde, så er lyden og udseende, LANGT bedre end nogen som helst mellemhjuler (100%
Subjektiv holdning) |
|
|
Hvor mange mellemhjulere har du da lagt øre til? B65'eren og? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er lige meget... jeg har bygget min pladespiller og den lyder bedre en alle andre pladespillere...   B55'eren og en L75'er...
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
sådan er det bare - ens egen selvbyg er det bedste i hele verdenen.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så er det jo sådan at hvis santa har hørt B55 og L75 med de originale arme så har armen på hans L85 et forspring da den jo er noget bedre! Helt godt ville det være hvis han fandt e P77 arm - men den var desværre så god at de holdt op med at lave den.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
sådan er det bare - ens egen selvbyg er det bedste i hele verdenen.
|
|
|
Det er jo rigtigt nok.
Men så længe man selv er tilfreds så er det jo også det vigtigste __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
og så er det jo sådan at hvis santa har hørt B55 og L75 med de originale arme så har armen på hans L85 et forspring da den jo er noget bedre! Helt godt ville det være hvis han fandt e P77 arm - men den var desværre så god at de holdt op med at lave den.
|
|
|
jeg har hørt dem med originale arme ja, og min har nok et forspring som du også siger... jeg leger lidt med ideen om engang at prøve en DIY tangential arm... bygget efter ladegaards princip med et luftleje. jeg får den nye pickup i overmorgen... Dynavector Karat 17D2... __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|