Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut en "feinschmecker" af bedste skuffe. Har dog aldrig hørt den
Iøvrigt en fin test
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig test...nogle der ved hvor gammel denne
model er,ikke at det betyder alverden,men mener
c2 og c4 har en del år på bagen......
|
Til top |
|
|
Hamster Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det godt nok ikke det ydre, det kommer an på, men køn er den ikke. Den svævende baffel ødelægger det hele, og standeren får sgi godt nok heller ingen skønhedspriser i min verden...
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en super højtaler, har lyttet til den ved et par lejligheder. Jeg synes specielt at det er i bassen at den virkelig gør det uovertruffent i forhold til dens relativt ringe størrelse, den lyder "meget større" end den er. Ret dynamisk lille sag Det eneste den har imod sig er bare prisen...
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hamster skrev:
Nu er det godt nok ikke det ydre, det kommer an på, men køn er den ikke. Den svævende baffel ødelægger det hele, og standeren får sgi godt nok heller ingen skønhedspriser i min verden...  |
|
|
Vi "høre" desværre også med øjnene, og kan vi ikke li' hvad vi ser så...
Desværre en ikke alt for køn designet højtaler samt at træ og finishen heller ikke ser ud til at være "lækker", men måske snyderne billederne  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finishen er nu ret lækker på den C1 og lyder ligeså lækkert. Man overraskes desuden over hvor tæt den ligger op af at lyde af en gulvhøjttaler. Jeg er sq vild med den og den er ret alsidig efter min mening, spiller både jazz, rock og elektronisk sublimt godt. 
Forresten et af de bedste reviews fra Mikkels side efter min mening. 
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fin højttaler, men prisen er simpelthen latterlig høj. Den burde nærmere ligge på 20k for et sæt. Især når den bliver holdt oppe imod et sæt AVI til 11k sættet. Der var i hvert fald ingen tvivl hjemme hos mig, da vi lyttede. Samtlige deltagere var vist ret enige.
Udemærket anmeldelse ellers.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 17 August 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super god anmeldelse synes jeg.. Og Confidence C1 er også en af mine absolutte farvorithøjtalere, mht udseende så vinder den en del, når man ser den i virkeligheden og så skal den bare ikke være i den lyse finnish, den ser billig ud på alle Dynaudio's højtalere, i sort piano med sorte standere, så er de virkelig lækre, for flere billeder i anden finnish kan man tage et kig i CRC1's stue
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 17 August 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super anmeldelse, jeg er MEGET enig´i beskrivelsen af lyden på højttaleren! Ikke fordi Mikkels ord er rosende men fordi jeg synes de er meget beskrivende og korrekte med de oplevelser jeg har haft med C1 i et lille år snart.
Hvad angår den lidt "rå-lyd" så skal de i mine øjne opnås med den elektronik man spænder foran. Jeg lytter primært til tung og nasty hip-hop, upoleret rock, en del elektronisk musik og så kommer der selvfølgelig også en del "pling-pling" musik. Så det har været helt naturligt for mig at vælge en forstærker der er ret "fremme i skoene" i sin spillestil eller "up-front" om man vil.
Det er min erfaring at det gælder næsten alle Dynaudios højttalere, man kan virkelig hører lyd-filosofien fra det elektronik man smider foran. På godt og ondt
God anmeldelse __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
lablab Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Hurtig
Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 17 August 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næmen - goddag igen Hurtig! Du er STADIGVÆK ikke velkommen på HIFI4ALL.DK. Undlad endnu engang at oprette flere profiler.
Indlæg slettet, da bruger ej er velkommen på HIFI4ALL.DK. Der er ligeledes slettet yderligere indlæg i tråden.
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 17 August 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
Hvor længe er folk frosset ude fra "det gode selskab"? |
|
|
Dette er alene et anliggende brugeren og Moderator-staben imellem.
floe skrev:
Jeg kan ikke forstå hvorfor administratorer ikke IP-blokkerer folk?  |
|
|
IP-blok er nødvendigvis ikke den eneste sandhed, såfremt visse folk ikke forstå at de ej er velkomne... Yderligere off-topic og mudderkast slettes uden varsel. Tilbage til topic og god søndag aften
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 17 August 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjældent man ser en højttaler med diskantenheden placeret lavere end bas/mellemtoneenheden. - Hvad er grunden egentligt hertil?
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 17 August 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vælger i at slette hele diskussionen? Den var vel på sin vis relevant nok? Fair nok at Hurtig ikke bør figurere her, men spørgsmålet om hvordan Dynaudio udvikler sine højtalere er da stadig relevant/interessant?? Synes da det er useriøst at vi som har brugt tid her på at debatere, i en efter min mening lødig tone, bare skal have vores dikussion fjernet uden videre  Mærkelig måde at gribe ind på..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 17 August 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
Det er sjældent man ser en højttaler med diskantenheden placeret lavere end bas/mellemtoneenheden. - Hvad er grunden egentligt hertil?
|
|
|
Jeg snakkede med en sælger i TC om det og han svarede at det havde at gøre med den absolutte fase. Altså hvornår diskantfrekvenserne kommer ift. de andre. Så istedet for at læne kabinettet tilbage allá GamuT's L-serie sætter man den lavere for at opnå samme effekt. 
Om det så har samme effekt i virkeligheden kan nok diskuteres og der er nok også andre grunde til at sætte den der end bare fasen, ellers ville jeg gå ud fra at det ville være mindre problematisk bare at læne kabinettet tilbage som sagt før.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 17 August 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
...spørgsmålet om hvordan Dynaudio udvikler sine højtalere er da stadig relevant/interessant??... |
|
|
Svare Dynaudio på din mail, så post svaret her i tråden. Så kan vi tage debatten derfra  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio udvikler på den "gammeldags" måde, med lyddødtrum, målinger osv.
Jeg har haft fornøjelsen af at snakke med en af deres ingeniører under en privat sammenkomst, jeg er på ingen måde i tvivl om at Dynaudio gør det på den "rigtige" måde hvor man måler, beregner og lytter, så er det jo bare op til den enkelte om man er enig i den lydfilosofi de ligger for døren.
Jeg har ikke hørt C1, men det skulle være at man skulle det og se om man er enig i Giges betragtninger. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at gøre det 100% klart.
Hurtig er ikke velkommen på siden længere og derfor blev hans indlæg slettet, tyveknægte får heller ikke lov til at beholde deres bytte når de bliver snuppet (ingen sammenligning i øvrigt). De andre indlæg blev, efter min viden, slettet for at tråden ikke skulle blive noget rod med citater som ikke endte nogen steder.
Så istedet for en ødelagt tråd, får man en tråd der kan diskuteres videre på, men vi havde nok også fået kritik hvis vi bare havde ladet hurtigs indlæg stå. Anyway så er tråden her forbeholdt snak om Dynaudio, deres C1 højttaler og selve anmeldelsen. Go' diskussion!
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at kabler under en halv meter ikke høres, er det Dynaudios eller testerens tese?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|