Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 03:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 37" lcd eller plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
balbrech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Tror du på ALT du læser?

Syntes du skal gå en tur i byen og lave dine egne tests......

Jeg er HELt enig i der findes MEGET gode ikke HD skærme og meget dårlige HD skærme men at det KUN kan afgøres på skærme OVER 50" er kort og godt noget VRØVL.....

Hvor mange af os kan ikke huske da CD-en kom forst i 80'erne da var det HELT SIKKERT at lyden NU var perfekt, den var jo digital...... skrev medierne men men men.....

Jeg har set det jeg skal se for at bedømme selv.......... har du? (lennon)

Ikke fordi jeg vil starte en krig men i min "simple" verden holder påstanden simpelthen IKKE, det kan fint være man kan regne sig frem til øjet IKKE kan skelne forskellen alene i pixels men ifølge gængse målinger hører de fleste voksne mennesker heller ikke meget over 15kHz men prøv selv at lyt til højttalere der ikke gengiver noget over 15kHz og vurder om der ikke mangler noget?

Det skal selvfølgelig gøres med samme højttaler og et filter......

Der er bare ofte mere en blot EN parameter der afgør det samlede resultat.... både i billede og lyd...... eller piger :-)

Tænk om, en pige IKKE kunne være flot hvis hendes ben var LÆNGERE end 50"  

Til top Vis balbrech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af balbrech

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 20 August 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke på ALT jeg læser. Men visse fagfolks udsagn vægter altså tungere end div postulater i fora som denne. Og OttoAv er jo en af de allermestmest kompetente vi overhovedet har mht billede.

Og JO ! ! Min kammerat og jeg stod i lang tid på Pioneers stand, under KT Messen i Odense, - og sammenlignede BluRay billeder på henholdsvis PioLX5000 (full hd ) og Pio508 . Og vi  vekslede meget mellem at mene vi kunne se forskel - og så alligevel ikke ! 

Om en TV generation eller to, er diskusionen overflødig, da der så sandsynligvis kun produceres full hd. Men foreløbig er det eneste sted du med garanti kan se forskel - på elregningen . 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Så har jeg købt mig et Panasonic plasma 37px80E Det gøre det rigtig godt, vil lov til at låne et Panasonic lcd 37lzd med hjem også. Så jeg kunne se forskellen. Vil ikke give 5000 kr mere for lcd. Da plasma gør det kanon godt, man vil bare se mere tv *s*
Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

balbrech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 August 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hvordan var de to i en direkte sammenligning?

Hvad var dine priser på de to?

Til top Vis balbrech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af balbrech

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 August 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Plasma vinder klart, lcd gør det nu meget godt, men plasma koster under 8000 kr og lcd koster 12.995.  sJeg så sport, tv (dvb-t) og dvd. Der er lidt mere lys og farver på lcd, plasma er hurtiger til at vise når der sker noget. Synes også når man så sport, at faven kunne godt falde lidt af på lcd når de løb feks 100 metter løb. Det enste minus jeg vil sige til plasma er at den bruger meget strøm. Men den får 5 stjerner ud af 5 stjerner her fra.
Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 August 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Jeg tror ikke på ALT jeg læser. Men visse fagfolks udsagn vægter altså tungere end div postulater i fora som denne. Og OttoAv er jo en af de allermestmest kompetente vi overhovedet har mht billede.

Bemærk dog at jeg tit bliver overfortolket - om det er fordi jeg formulerer mig forkert ved jeg så ikke... Men bemærk at jeg ikke skriver at der SLET ikke er forskel, jeg skriver "ikke særligt væsentligt". Det skal forstås sådan at jo, du kan godt se forskel på et 768P og et 1080P tv i  42-50", især hvis du har dem stående ved siden af hinanden. Men denne forskel er marginal i forhold til mange andre, meget mere væsentlige aspekter af billedgengivelsen. Derfor er det forkert at definere at hvis man vil have det optimale ud af 1080P kilder, så skal displayet være 1080P, uden SAMTIDIG at definere at display'et skal kunne gengive kildens farver korrekt, at det har tilstrækkelig kontrast osv. Findes der så et tv der opfylder alle kravene, så er det jo fint, men hvis du står i en situation hvor du må vælge hvilke områder du skal gå på kompromis med, så er opløsning en af de første ting du kan frasortere, simpelthen fordi det ikke flytter ret meget på helhedsoplevelsen at smide en smule skarphed/detaljegrad væk (til en vis grænse naturligvis).

Man kan jo så prioritere ting forskelligt, og jeg er ind imellem blevet mødt af ganske oprevede personer der mener at forskellen på en PDP 508 og en PDP-LX 508 er "gigantisk". Det må så enten være fordi der er inflation i superlativerne (hvis den forskel er "gigantisk", hvad er så forskellen på et Pioneer og et low-end Philips?), eller fordi folk bare prioriterer væsentligt anderledes end jeg gør. Det er sådan set fair nok, jeg tvinger ikke nogen til at overtage mine holdninger, jeg fortæller bare hvad jeg føler der virker for _mig_, så kan man vælge at følge mine råd eller lade være. Men jeg må indrømme at nogle gange kan det godt irritere mig lidt når folk stiller sig op og siger at dét billede jeg fremviser er rigtigt, rigtigt godt, men at de er uenige i halvdelen af dét jeg gør for at opnå det... Specielt når man så samtidig vælger at lægge meget vægt på teoretiske betragtninger der LYDER fornuftige, men som ingen har demonstreret.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes