| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenJ skrev:
Clearaudio har en fornuftig lille een til ca. en tusse (mm/MC)
http://www.clearaudio.de/
|
|
|
Jep. http://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=128Lyder Cambridge 640 meget bedre end 540? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
må indrømme jeg ikke hørte begge, men bedømte det bla. ud fra opbygning af 540 vs. 640
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. For jeg har hørt 540 og var ikke vildt imponeret.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
| Jeg mangler også en billig RIAA til min pladespiller. |
|
|
Hvad mener du med meget billig? De kan fåes til ca. 100 kr. Komponentkvaliteten er ikke fremragende, men selve konstruktionen ser ikke så dum ud på dem jeg har set... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
MathiasFB skrev:
| Jeg mangler også en billig RIAA til min pladespiller. |
|
|
Hvad mener du med meget billig? De kan fåes til ca. 100 kr. Komponentkvaliteten er ikke fremragende, men selve konstruktionen ser ikke så dum ud på dem jeg har set...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Jamen 100kr er jo meget billigt. Har du et link? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM delen på en project phono box mk II er ikke så ringe - den kan man få fra ny til 599
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
| Jamen 100kr er jo meget billigt. Har du et link? |
|
|
Nej. Kun til min leverandør's hjemmeside, hvor du skal bruge brugernavn og password for at komme ind  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
MathiasFB skrev:
| Jamen 100kr er jo meget billigt. Har du et link? |
|
|
Nej. Kun til min leverandør's hjemmeside, hvor du skal bruge brugernavn og password for at komme ind 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Nå ok  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke stor erfaring med RIAA-forstærkere, men jeg havde en NAD PP2 før min Rega Fono. NAD PP2'en var alt for grumset og indelukket i lyden, så jeg vil klart gå efter noget andet. Måske Rega's mindre og billigere RIAA? Cambridge's er sikkert også udemærket, men har ingen ide om lyden. Efter min mening kan det ikke betale sig at vælge en der både tager MM og MC. Så køb en der kun tager MM-pickupper, og som er god til det. Moving coil's (i hvert fald low output) er kun for dem med mange penge som virkelig går meget op i det, efter min mening (det kan være jeg bliver sådan en, engang  ) og her vil man alligevel ikke bruge en simpel ting som PP2 og lign, da sådanne nogle pickupper kræver mulighed for impedanstilpasning og lign for at fungere optimalt. Her er et link til Rega's miniFono, hvis det skulle være noget: http://www.rega.dk/produkter_files/tilbehor/minifono.htm
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var jeg jo så heldig at floe gav mig en NAD RIAA, og jeg må indrømme jeg synes lyden er ganske hæderlig fra den. Jeg er i hvert fald super glad for lyden, og har ikke lyst til at opgradere. Der er vel ingen grund til at købe en super dyr RIAA hvis man ikke har en tilsvarende dyr pladespiller?  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Sirper Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har haft del forskellig riaa gennem tiden, både billige og meget dyre og må bare erkende, lige meget, hvad man ind vælger, så gør jer selv den tjenese, at afprøve dem i jeres setup inden i køber nogen helst, og lad jer for gud skyld ikke narre af en eller anden smart reklame om hvad der er godt eller skidt for som sagt er det ens egen øre der bestemmer om den er god eller dårlig. Vedr om man skal købe en dyr eller billig riaa så vil jeg mene, at man heller må spare lidt på værket, som på riaaen.
mvh
Per
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Nu var jeg jo så heldig at floe gav mig en NAD RIAA, og jeg må indrømme jeg synes lyden er ganske hæderlig fra den. Jeg er i hvert fald super glad for lyden, og har ikke lyst til at opgradere. Der er vel ingen grund til at købe en super dyr RIAA hvis man ikke har en tilsvarende dyr pladespiller?  |
|
|
Bingo!!! Og hvis det er godt nok for dig, så er det jo bare ok! __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil stadig mene at NAD PP2 ikke er pengene værd - der må kunne fås bedre RIAA for pengene - men det er muligt at den vil matche nogle setups bedre end mit, men da de fleste af mine komponenter i forvejen er til den varme side og lidt "laid back" i lyden, så blev det bare alt for uldent, grumset og udetaljeret med PP2'en - det var så slemt så jeg om alle omstændigheder vil anbefale at finde en forholdsvis neutral RIAA med klar, veldefineret lyd - så går man i hvert fald ikke galt i byen. Men det er jo ens egne ører der tæller i sidste ende, så lån et par forskellige (såvidt muligt) og se hvad der passer dig bedst.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
100 for en riaa,  så har det jo ik rigtig noget med noget at gøre, køb en ordenlig riaa fra starten  , så i kan få en ordenlig lyd med det samme, for dårlig LP lyd er ikke godt  . og riaa'er er der jo nok af; Audio Note. Sugden. Grado. Clearaudio Graham slee Primare Osv.
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |