Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 15:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ML - Classe - Wilson (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 23
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Skylder vist også lidt billeder af den nye opsætning

Racket er fra IKEA og skjuler min Marantz DAB radio

Hej Henrik
Jeg har hørt din forstærker og CD-spille spændt for Penaudio Serenade (tror jeg det var - gulvmodellen) hos High
Performance. Det spillede rigtig godt, endda selvom elektronikken var helt kold (eneste anke på systemet som sådan - og
det skyldes ganske givet højttalerne - var at lydbilledet brød sammen når de store orkesterudladninger kom).
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Jeg tror jeg endte med at betale omkring 2500-3000 kr ialt, men der var noget vinylrensevædske og nogle MoFi støvaftørrerere med i pakken - så mon ikke du sku ku ha den her for ca 2000 kr - ca...

Jeg kender ingen europæiske forhandlere - jeg har ihvertfald ikke fundet nogen ;)

Har lige fået prisen: 299 USD + 60 USD i fragt + told og moms  Det bliver ikke under 2.500 samlet og det er en ordenlig sjat og en gang akryl

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik
Jeg har hørt din forstærker og CD-spille spændt for Penaudio Serenade (tror jeg det var - gulvmodellen) hos High
Performance. Det spillede rigtig godt, endda selvom elektronikken var helt kold (eneste anke på systemet som sådan - og
det skyldes ganske givet højttalerne - var at lydbilledet brød sammen når de store orkesterudladninger kom).

Hej Jens

Jeg har også hørt Seranaderne på mit udstyr hos Morten og der var lyden god, men det havde også spillet i et par timer. Det var så ikke orkester musik så der var ikke de store udladninger der. Men har hørt Roger Waters og det lød rigtig ok

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
Brian7500 skrev:

Hvem forhandler egentlig de højttalere her i landet?

Expert i Varde har dem også. De lyder også rigtig godt med Accuphase A60

Mums det kan jeg tænke mig

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit nye grej også

Jeg har hørt Pioneer's TAD højtalere et par gange og syntes de er noget overset. De gør det meget godt i prisklassen og lidt til.

Så endnu engang tillykke

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Jeg har hørt Pioneer's TAD højtalere et par gange og syntes de er noget overset. De gør det meget godt i prisklassen og lidt til.

Så endnu engang tillykke

Jeg takker

Ja de er en del overset, men det er nok fordi de hedder Pioneer og ikke et eller andet eksotisk high end navn

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 November 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
DPetersen skrev:

Så endnu engang tillykke

Jeg takker

Ja de er en del overset, men det er nok fordi de hedder Pioneer og ikke et eller andet eksotisk high end navn

Ja ting der kommer fra navne der mest laver middelklasse udstyr bliver tit overset. Kender kun alle de kommentare jeg har fået på mit Marantz sæt.

Men hensyn til TAD så hjælper jeg pt. en ven med at få lavet et par højttalere med en 16" TAD bas/mellemtone, en JBL K2 mellemtone horn og en TAD superdiakant, det vi er nået indtil videre er rigtig godt, men det bliver meget bedre. Fede produkter.

Fedt at du har valgt lidt anderledes produkter, det plinius er rigtigt lækkert, har desværre aldrig hørt det.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej Busk

Du har helt ret. Dit topklasse Marantz oser da bare af kvalitet og måtte gerne stå i min stue  Jeg har jo deres DAB radio i samme design.

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 November 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej Busk

Du har helt ret. Dit topklasse Marantz oser da bare af kvalitet og måtte gerne stå i min stue  Jeg har jo deres DAB radio i samme design.

Takker

Ja jeg så godt din DAB og misundelig blev jeg også, tror desværre ikke den laves i en farve der matcher Legendary sættet, men den jo typisk Denon/Marantz at deres dyre modeller er i en speciel farve , men man kunne nok overleve hvis det var. Tror faktisk jeg vil finde en af de andre tunere i huset og høre noget unga bunga .

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 November 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

Så kan du godt glæde dig til i næste uge

Jeg har lige sat mine nye ZenSati #3 ht kabler til - og sørme om jeg ikke ogås lige fik tiltusket mig et sæt signalkabler

Det har, skrivende stund, spillet 3 numre af Dire Straits - der er, siger og skriver, ingen kabel-egen-lyd - råt for usødet kommer CD signalet direkte ind i forstærkeren og ud i højttalerne - man hører f..... sin CD-plade og hvad elektronikken nu engang formår. Neutralt, så det er uhyggeligt, du
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Henrik300 skrev:

Hej Busk

Takker

Ja jeg så godt din DAB og misundelig blev jeg også, tror desværre ikke den laves i en farve der matcher Legendary sættet, men den jo typisk Denon/Marantz at deres dyre modeller er i en speciel farve , men man kunne nok overleve hvis det var. Tror faktisk jeg vil finde en af de andre tunere i huset og høre noget unga bunga .

Busk

Hej Busk

Nej den findes ikke i den farve. De kunne da godt lave den i farven, og måske bare med det samme indeni, for de fåes nok ikke meget bedre

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Hej Henrik,

Så kan du godt glæde dig til i næste uge

Jeg har lige sat mine nye ZenSati #3 ht kabler til - og sørme om jeg ikke ogås lige fik tiltusket mig et sæt signalkabler

Det har, skrivende stund, spillet 3 numre af Dire Straits - der er, siger og skriver, ingen kabel-egen-lyd - råt for usødet kommer CD signalet direkte ind i forstærkeren og ud i højttalerne - man hører f..... sin CD-plade og hvad elektronikken nu engang formår. Neutralt, så det er uhyggeligt, du

Hallo

Det er jo det jeg søger og regner med så det bliver rigtig spændende på onsdag.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 November 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hallo

Det er jo det jeg søger og regner med så det bliver rigtig spændende på onsdag.

Du får det du søger - det er jeg overbevist om - så du kan bare gå og glæde dig
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2009 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Hej gutter

Fandt lige den tråd da jeg søgte på ZenSati kabler. Jeg skal love for at jeg har noget at glæde mig til

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=41397.0

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 November 2009 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Busk skrev:
Henrik300 skrev:

Hej Busk

Takker

Busk

Hej Busk

Nej den findes ikke i den farve. De kunne da godt lave den i farven, og måske bare med det samme indeni, for de fåes nok ikke meget bedre

Nej det aner mig. Spiller på den gamle marantz st-50, til baggrund går det fint, men man ville jo gerne .

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 November 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej gutter

Fandt lige den tråd da jeg sægte på ZenSati kabler. Jeg skal love for at jeg har noget at glæde mig til

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=41397.0

Ja han er godt nok blevet en glad mand.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 November 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
DPetersen skrev:

Så endnu engang tillykke

Jeg takker

Hej

Deres store model er Ref One, er da også Ref i et norsk blad, men prisen på dem er også høj.

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

jesper ø j skrev:
Henrik300 skrev:
DPetersen skrev:

Så endnu engang tillykke

Jeg takker

Hej

Deres store model er Ref One, er da også Ref i et norsk blad, men prisen på dem er også høj.

Jeps det er den store tegnedreng der skal op hvis de skal ind i stuen

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Så har jeg lyttet til ZenSati #3 ht. kabel og rca fra cd til forstærker.

Jeg har fået en rigtig aha oplevelse. Jeg skal sige at jeg altid har været en skeptikker vedr. kabler da jeg ikke har hørt den store forskel på de kabler jeg tidligere har brugt.

Efter 3 timer med fuld skrue må jeg bøje mig i støvet, for her er der kommer så meget mere ud af mit anlæg som jeg aldrig har hørt før. De punkter som jeg med sikkerhed kan sige at kablerne har gjort er:

1: Måden at bassen er blevet stram på er helt fantastisk. Nu siger det "bang" når den skal sige bang og jeg kan nu skille trommer og kontrabas fra hinanden som ikke var så tydeligt som tidligere.

2: Mellemtonen er mere klar og en sangerinde som Diana Krell synger bare mere igennem og er blevet mere klar i stemmen. Selv en gammel og ikke audiofil indspildning med Roger Whaters er stemmerne blevet mere difinerbar.

3. Diskanten er i himlen nu. Klokkespil er blevet til klokkespil og ikke kun små lyde som måske kan lyde som klokkespil. Dette er fantastisk.

4. En af de ting jeg har bidt mærke i er at nu kan jeg spille rigtig højt uden det går ud over kvaliteten af musikken. Enhederne arbejder ganske enkelt mindre da det signal der kommer igennem er meget mere rent og skal derved ikke gengive et forringet signal.

Jeg skal ikke kunne sige om andre kabler kan det samme, men min oplevelse er et faktum om at en pesimist kan vendes mht. kabler.

Der kommer naturligvis billeder senere.

Jeg er bare en  mand.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 December 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine nye kabler, Henrik.

Af nysgerrighed. Hvorfor RCA og ikke XLR mellem forstærker og cd?

Så bliver det vel strømkabler næste gang

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

<< Forrige Side af 23 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum