Forfatter |
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 27 November 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Skylder vist også lidt billeder af den nye opsætning 

Racket er fra IKEA og skjuler min Marantz DAB radio  |
|
|
Hej Henrik
Jeg har hørt din forstærker og CD-spille spændt for Penaudio Serenade (tror jeg det var - gulvmodellen) hos High
Performance. Det spillede rigtig godt, endda selvom elektronikken var helt kold (eneste anke på systemet som sådan - og
det skyldes ganske givet højttalerne - var at lydbilledet brød sammen når de store orkesterudladninger kom).
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Jeg tror jeg endte med at betale omkring 2500-3000 kr ialt, men der var noget vinylrensevædske og nogle MoFi støvaftørrerere med i pakken - så mon ikke du sku ku ha den her for ca 2000 kr - ca...
Jeg kender ingen europæiske forhandlere - jeg har ihvertfald ikke fundet nogen ;)
|
|
|
Har lige fået prisen: 299 USD + 60 USD i fragt + told og moms Det bliver ikke under 2.500 samlet og det er en ordenlig sjat og en gang akryl __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik Jeg har hørt din forstærker og CD-spille spændt for Penaudio Serenade (tror jeg det var - gulvmodellen) hos High Performance. Det spillede rigtig godt, endda selvom elektronikken var helt kold (eneste anke på systemet som sådan - og det skyldes ganske givet højttalerne - var at lydbilledet brød sammen når de store orkesterudladninger kom).
Hej Jens
Jeg har også hørt Seranaderne på mit udstyr hos Morten og der var lyden god, men det havde også spillet i et par timer. Det var så ikke orkester musik så der var ikke de store udladninger der. Men har hørt Roger Waters og det lød rigtig ok  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Brian7500 skrev:
Hvem forhandler egentlig de højttalere her i landet?
|
|
|
Expert i Varde har dem også. De lyder også rigtig godt med Accuphase A60
|
|
|
Mums det kan jeg tænke mig  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit nye grej også
Jeg har hørt Pioneer's TAD højtalere et par gange og syntes de er noget overset. De gør det meget godt i prisklassen og lidt til.
Så endnu engang tillykke __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Jeg har hørt Pioneer's TAD højtalere et par gange og syntes de er noget overset. De gør det meget godt i prisklassen og lidt til.
Så endnu engang tillykke
|
|
|
Jeg takker 
Ja de er en del overset, men det er nok fordi de hedder Pioneer og ikke et eller andet eksotisk high end navn  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 27 November 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
DPetersen skrev:
Så endnu engang tillykke
|
|
|
Jeg takker 
Ja de er en del overset, men det er nok fordi de hedder Pioneer og ikke et eller andet eksotisk high end navn 
|
|
|
Ja ting der kommer fra navne der mest laver middelklasse udstyr bliver tit overset. Kender kun alle de kommentare jeg har fået på mit Marantz sæt.
Men hensyn til TAD så hjælper jeg pt. en ven med at få lavet et par højttalere med en 16" TAD bas/mellemtone, en JBL K2 mellemtone horn og en TAD superdiakant, det vi er nået indtil videre er rigtig godt, men det bliver meget bedre. Fede produkter.
Fedt at du har valgt lidt anderledes produkter, det plinius er rigtigt lækkert, har desværre aldrig hørt det.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Busk
Du har helt ret. Dit topklasse Marantz oser da bare af kvalitet og måtte gerne stå i min stue Jeg har jo deres DAB radio i samme design. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 27 November 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej Busk
Du har helt ret. Dit topklasse Marantz oser da bare af kvalitet og måtte gerne stå i min stue Jeg har jo deres DAB radio i samme design.
|
|
|
Takker
Ja jeg så godt din DAB og misundelig blev jeg også, tror desværre ikke den laves i en farve der matcher Legendary sættet, men den jo typisk Denon/Marantz at deres dyre modeller er i en speciel farve , men man kunne nok overleve hvis det var. Tror faktisk jeg vil finde en af de andre tunere i huset og høre noget unga bunga .
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 27 November 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik, Så kan du godt glæde dig til i næste uge  Jeg har lige sat mine nye ZenSati #3 ht kabler til - og sørme om jeg ikke ogås lige fik tiltusket mig et sæt signalkabler  Det har, skrivende stund, spillet 3 numre af Dire Straits - der er, siger og skriver, ingen kabel-egen-lyd - råt for usødet kommer CD signalet direkte ind i forstærkeren og ud i højttalerne - man hører f..... sin CD-plade og hvad elektronikken nu engang formår. Neutralt, så det er uhyggeligt, du
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Henrik300 skrev:
Hej Busk
Du har helt ret. Dit topklasse Marantz oser da bare af kvalitet og måtte gerne stå i min stue Jeg har jo deres DAB radio i samme design.
|
|
|
Takker
Ja jeg så godt din DAB og misundelig blev jeg også, tror desværre ikke den laves i en farve der matcher Legendary sættet, men den jo typisk Denon/Marantz at deres dyre modeller er i en speciel farve , men man kunne nok overleve hvis det var. Tror faktisk jeg vil finde en af de andre tunere i huset og høre noget unga bunga .
Busk
|
|
|
Hej Busk
Nej den findes ikke i den farve. De kunne da godt lave den i farven, og måske bare med det samme indeni, for de fåes nok ikke meget bedre  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Hej Henrik,
Så kan du godt glæde dig til i næste uge 
Jeg har lige sat mine nye ZenSati #3 ht kabler til - og sørme om jeg ikke ogås lige fik tiltusket mig et sæt signalkabler 
Det har, skrivende stund, spillet 3 numre af Dire Straits - der er, siger og skriver, ingen kabel-egen-lyd - råt for usødet kommer CD signalet direkte ind i forstærkeren og ud i højttalerne - man hører f..... sin CD-plade og hvad elektronikken nu engang formår. Neutralt, så det er uhyggeligt, du 
|
|
|
Hallo
Det er jo det jeg søger og regner med så det bliver rigtig spændende på onsdag. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 27 November 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hallo
Det er jo det jeg søger og regner med så det bliver rigtig spændende på onsdag. |
|
|
Du får det du søger - det er jeg overbevist om - så du kan bare gå og glæde dig
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2009 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 28 November 2009 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Busk skrev:
Henrik300 skrev:
Hej Busk
|
|
|
Takker
Busk
|
|
|
Hej Busk
Nej den findes ikke i den farve. De kunne da godt lave den i farven, og måske bare med det samme indeni, for de fåes nok ikke meget bedre 
|
|
|
Nej det aner mig. Spiller på den gamle marantz st-50, til baggrund går det fint, men man ville jo gerne . __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 28 November 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja han er godt nok blevet en glad mand.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
jesper ø j Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 28 November 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
DPetersen skrev:
Så endnu engang tillykke
|
|
|
Jeg takker 
Ja de er en del overset, men det er nok fordi de hedder Pioneer og ikke et eller andet eksotisk high end navn 
|
|
|
Hej
Deres store model er Ref One, er da også Ref i et norsk blad, men prisen på dem er også høj.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper ø j skrev:
Henrik300 skrev:
DPetersen skrev:
Så endnu engang tillykke
|
|
|
Jeg takker 
|
|
|
Hej
Deres store model er Ref One, er da også Ref i et norsk blad, men prisen på dem er også høj.
|
|
|
Jeps det er den store tegnedreng der skal op hvis de skal ind i stuen  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lyttet til ZenSati #3 ht. kabel og rca fra cd til forstærker.
Jeg har fået en rigtig aha oplevelse. Jeg skal sige at jeg altid har været en skeptikker vedr. kabler da jeg ikke har hørt den store forskel på de kabler jeg tidligere har brugt.
Efter 3 timer med fuld skrue må jeg bøje mig i støvet, for her er der kommer så meget mere ud af mit anlæg som jeg aldrig har hørt før. De punkter som jeg med sikkerhed kan sige at kablerne har gjort er:
1: Måden at bassen er blevet stram på er helt fantastisk. Nu siger det "bang" når den skal sige bang og jeg kan nu skille trommer og kontrabas fra hinanden som ikke var så tydeligt som tidligere.
2: Mellemtonen er mere klar og en sangerinde som Diana Krell synger bare mere igennem og er blevet mere klar i stemmen. Selv en gammel og ikke audiofil indspildning med Roger Whaters er stemmerne blevet mere difinerbar.
3. Diskanten er i himlen nu. Klokkespil er blevet til klokkespil og ikke kun små lyde som måske kan lyde som klokkespil. Dette er fantastisk.
4. En af de ting jeg har bidt mærke i er at nu kan jeg spille rigtig højt uden det går ud over kvaliteten af musikken. Enhederne arbejder ganske enkelt mindre da det signal der kommer igennem er meget mere rent og skal derved ikke gengive et forringet signal.
Jeg skal ikke kunne sige om andre kabler kan det samme, men min oplevelse er et faktum om at en pesimist kan vendes mht. kabler.
Der kommer naturligvis billeder senere.
Jeg er bare en   mand. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine nye kabler, Henrik.
Af nysgerrighed. Hvorfor RCA og ikke XLR mellem forstærker og cd?
Så bliver det vel strømkabler næste gang __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|