Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 08:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ML - Classe - Wilson (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 23
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
kennethjensen skrev:
Henrik300 skrev:
kennethjensen skrev:

Må da håbe du har fået en svedig pris på de kabler  Også håber jeg de bedre end Bertrams proxima. De har jo en vis lighed

Hej Kennethn

Jeg kan kun sige at jeg er meget tilfreds. Som skrevet i andet indlæg så kunne jeg ikke finde en bedre opdatering af anlægget.

Nu har jeg har ikke prøvet Betrams kabler på mit eget anlæg, men de er vist ikke opbygget helt ens .

De ser emmervæk nu meget ens ud... Kommer der ikke et par billeder op snart ?

Nåeh nej, ingen sammenligninger...

Fordi de ser ens ud, er jo ikke ensbetydende med man kan sammeligne dem vel basse

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 December 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Lad nu ikke min tråd blive en en sammeligningstråd, så skal der skrives om dette så gør det via PM - jeg gidder ikke have det i min tråd - ok boys

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Henrik300 skrev:
Jeg er bare en  mand.

Det glæder mig Henrik. Tillykke med kablerne

Hej Lars

Længe siden old chap - stadi på Oscar og Svinø ?

Og takker

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 December 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Lad nu ikke min tråd blive en en sammeligningstråd, så skal der skrives om dette så gør det via PM - jeg gidder ikke have det i min tråd - ok boys

Selvfølgelig... Var på ingen måder heller ikke min mening at det skulle ende ud i en diskusion.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Henrik300 skrev:

Selvfølgelig... Var på ingen måder heller ikke min mening at det skulle ende ud i en diskusion.

Helt fint

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Brian7500 skrev:

Tillykke med dine nye kabler, Henrik.

Af nysgerrighed. Hvorfor RCA og ikke XLR mellem forstærker og cd?

Så bliver det vel strømkabler næste gang

Hej Brian

Når XLR kommer bliver det byttet med mit RCA kabel. Det skal så bruges fra plasespilleren til RIIA og der kommer også et XLR kabel fra RIIA til Hiatoén. XLR kablet var bare ikke klar til leverering d.d.

Husk på, at vores Plinius grejer ikke er balanceret opbygget, og at du derfor -alt andet lige- får bedre lyd ved at bruge RCA.

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Henrik300 skrev:
Brian7500 skrev:

Hej Brian

Når XLR kommer bliver det byttet med mit RCA kabel. Det skal så bruges fra plasespilleren til RIIA og der kommer også et XLR kabel fra RIIA til Hiatoén. XLR kablet var bare ikke klar til leverering d.d.

Husk på, at vores Plinius grejer ikke er balanceret opbygget, og at du derfor -alt andet lige- får bedre lyd ved at bruge RCA.

Det kommer an på en prøve når kablet kommer. Jeg har tidligere prøvet, dog med to forskellige kabler at lytte mellem rca og xlr og her vandt xlr. Men jeg prøver når det kommer i januar

Er din erfaring at rca lyder bedst?

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 05 December 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
TRX850 skrev:
Henrik300 skrev:
Brian7500 skrev:

Hej Brian

Det kommer an på en prøve når kablet kommer. Jeg har tidligere prøvet, dog med to forskellige kabler at lytte mellem rca og xlr og her vandt xlr. Men jeg prøver når det kommer i januar

Er din erfaring at rca lyder bedst?

Ved ubalancerede konstruktioner såsom Plinius vil sammenligning af samme kabel i RCA og XLR udgave med forholdsvis stor sikkerhed falde ud til RCA's fordel lydmæssigt.

Hvorfor? Fordi konstruktionen netop er ubalanceret, hvilket vil sige, at i din cd afspiller bliver det ubalancerede signal sendt igennem ekstra elektronik for at lave et balanceret udgangssignal. Når signalet ankommer i din forstærker er der ligeledes ekstra elektronik til at konvertere tilbage til ubalanceret. I sagens natur skal signalet ikke gennem disse omveje, når man bruger RCA. Og sådanne elektroniske omveje gør altså ikke noget godt for lyden...

Konverteringen fra ubalanceret, til balanceret i den ene ende af kablet og tilbage igen er ofte kun lavet for at tilfredsstille den marketing hype, som går på at balanceret er bedst og nogle kunder vil derfor slet ikke købe produkter, der ikke har balancerede tilslutninger....

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 05 December 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Helt korrekt TRX850, og ZenSati kablerne vil afsløre det en forskel med det samme. "Ingen kære mor".

MJ

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 05 December 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Mark Johansen skrev:

Helt korrekt TRX850, og ZenSati kablerne vil afsløre det en forskel med det samme. "Ingen kære mor".

MJ

Hvis jeg skal forstå det sådan, at xlr kablerne er bestilt til prøvelytning ift tilsvarende i rca, så er jeg næsten sikker på bedst resultat ved rca, når der lyttes på Plinius eller andet ubalanceret grej. 

Når jeg skriver ''næsten sikker'' så er det fordi mange er så fast overbeviste om, at xlr pr definition er bedst, og da hjernen har rigtig hårdt fat i ørerne kan det være svært at lytte reelt og objektivt imod den overbevisning man har fået banket ind i hovedet af alskens marketing hype...

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 December 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Enig med TRX850 - ofte er det de ekstra dB gain som XLR kablet trods alt giver, som snyder os. Det virker som XLR kablerne spiller med mere dynamik og soundstage - men oftest spiller XLR kablerne bare højere  
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Sendt: 05 December 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

kunne være sjovt at høre de ZenSari kabler op i mod nogle ander kabler så som

BM The Giant Højttalerkabel

som er dem jeg har og de lyder godt i mine øre

Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 05 December 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:
Enig med TRX850 - ofte er det de ekstra dB gain som XLR kablet trods alt giver, som snyder os. Det virker som XLR kablerne spiller med mere dynamik og soundstage - men oftest spiller XLR kablerne bare højere  

Nemlig, du er endelig ved at lære det. Dog er det ikke kablerne, der spiller højere    I relation til det du nævner med niveauerne, så bemærk eksempelvis tests i Stereophile, hvor de laver level-matching på 0,1 dB mellem produkter de tester. Det er netop for, at testen ikke bare skal falde ud til fordel for den der ''råber højest''...

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Tak for info TRX850

Jeg er ligeglad om det er det ene eller det andet kabel, jeg tager det der lyder bedst i mine øre.

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 December 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Mark Johansen skrev:

MJ

Hvis jeg skal forstå det sådan, at xlr kablerne er bestilt til prøvelytning ift tilsvarende i rca, så er jeg næsten sikker på bedst resultat ved rca, når der lyttes på Plinius eller andet ubalanceret grej. 

Når jeg skriver ''næsten sikker'' så er det fordi mange er så fast overbeviste om, at xlr pr definition er bedst, og da hjernen har rigtig hårdt fat i ørerne kan det være svært at lytte reelt og objektivt imod den overbevisning man har fået banket ind i hovedet af alskens marketing hype...

Ja, er det ikke bygget fuld balanceret så skal man vælge Rca.

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 05 December 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Tak for info TRX850

Jeg er ligeglad om det er det ene eller det andet kabel, jeg tager det der lyder bedst i mine øre.

Hmmm... Fra dit svar kunne det lyde som om jeg ikke lykkes med at kommunikere min pointe. Jeg taler ikke om, at kablerne lyder forskellige, for samme kabel i RCA og XLR udgave lyder jo givetvis rimelig ens.

Pointen er, at dit Plinius grej lyder dårligere via de balancerede ud/indgange fordi, der er ekstra elektronik i signalvejen, som forringer lyden i forhold til den direkte signalvej via de ubalancerede tilslutninger.

Billedligt og illustrativt svarer XLR forbindelsen mellem din cd afspiller og din forstærker til, at at du kobler en forforstærker ind mellem udgangen af din cd afspiller og indgangen af din integrerede forstærker = ekstra unødig elektronik i signalvejen, som ikke kan lyde bedre, end den direkte forbindelse af cd afspiller og forstærker, og som du jo derfor givetvis alle kunne drømme om at gøre...

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Henrik300 skrev:

Tak for info TRX850

Hmmm... Fra dit svar kunne det lyde som om jeg ikke lykkes med at kommunikere min pointe. Jeg taler ikke om, at kablerne lyder forskellige, for samme kabel i RCA og XLR udgave lyder jo givetvis rimelig ens.

Pointen er, at dit Plinius grej lyder dårligere via de balancerede ud/indgange fordi, der er ekstra elektronik i signalvejen, som forringer lyden i forhold til den direkte signalvej via de ubalancerede tilslutninger.

Billedligt og illustrativt svarer XLR forbindelsen mellem din cd afspiller og din forstærker til, at at du kobler en forforstærker ind mellem udgangen af din cd afspiller og indgangen af din integrerede forstærker = ekstra unødig elektronik i signalvejen, som ikke kan lyde bedre, end den direkte forbindelse af cd afspiller og forstærker, og som du jo derfor givetvis alle kunne drømme om at gøre...

Ok tak for info. Så er der vel kun rigtig løsning og det rca

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 05 December 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
L.B. skrev:

Henrik300 skrev:
Jeg er bare en  mand.

Hej Lars

Og takker

Hej Henrik,

Jo jo, jeg er ikke kommet videre

Mht. mine oplevelser med RCA kontra XLR, så har RCA altid vundet. Men som altid, så brug dine egne øre og vælg det du synes er bedst. XLR er bare en fed "connection" og jeg har tit ønsket at det skulle være det bedste, men det har det bare ikke været her. Jeg har dog kun testet det med diverse VdH kabler og det er et godt stykke tid siden, da mit grej idag er "ubalanceret".

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 05 December 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Interessant er det, at en ganske stor del af alt det udstyr som leveres med XLR ind- og udgange, slet ikke er fuldt balanceret...

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Henrik300 skrev:
L.B. skrev:

Henrik300 skrev:
Jeg er bare en  mand.

Hej Lars

Og takker

Hej Henrik,

Jo jo, jeg er ikke kommet videre

Mht. mine oplevelser med RCA kontra XLR, så har RCA altid vundet. Men som altid, så brug dine egne øre og vælg det du synes er bedst. XLR er bare en fed "connection" og jeg har tit ønsket at det skulle være det bedste, men det har det bare ikke været her. Jeg har dog kun testet det med diverse VdH kabler og det er et godt stykke tid siden, da mit grej idag er "ubalanceret".

Det er da også fint nok, for du er jo tilfreds med livet ik

Der kan da kke være nogen tvivl om hvad der så er bedst uden at have hørt om den evt. forskel.

<< Forrige Side af 23 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes