Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 14:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ML - Classe - Wilson (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 23
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 December 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth

Først et godt nytår til dig.

Jeg ved ikke om det var myntet på mig, men som jeg tidligere har skrevet så har jeg mine tvivl om det er hørbart om man strammer med fingerne eller om man har en moment nøgle eller lign. til formålet. Blot at det hele er strammet så godt til som muligt.

Jeg er helt klart enig i manden på videoen at det hele skal være strammet til så der ikke er nogen "løse" ender. Dette er i mit tilfælde gjort med fingerne da jeg ikke har en nøgle og mine terminaler ikke er forberedt til dette. Han viser det også kun i forstærkerenden og her har de fleste af mine tidligere og nuværende forstærker en mulighed for en stramning med en nøgle.

Som jeg tidligere har skrevet så kommer ZenSati med en ny jumper så må vi høre om vi kan høre forskel på de to løsninger.

Hvis du har et link til en test hvor netop disse løsninger er på ser/læser jeg den gerne. Jeg har blot i mine 25 år med hifi aldrig hørt om det du nævner. Ej heller på de sidste to messer i København hvor jeg har været hjælper i div. rum har jeg stødt på nogen hifi folk der har brugt en nøgle eller har nævnt den.

Pas på hovedet, fingerne og ikke mindst ørerne i aften

Rigtig godt nytår til alle på tråden her.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 December 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Den er ik rigtig myntet på nogen. Bare en general observation

Godt nytår til dig også Henrik!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Rigtig mange jeg kender, skifter typisk deres terminaler i med nogen i massivt sekskantet kobber terminaler. Verity gør det også.

Vi har lavet flere mållinger på højtalere hvor højre og venstre kanal ikke var spændt ens. Og det kan måles og ikke mindst høres....

Kan du ikke lige poste og/eller linke til nogle af de målinger? Dem er der sikkert mange, der gerne vil se!!

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Den er satme fed Henrik.....godt nok nogle lækre sager de laver Plinius
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
kennethjensen skrev:

Rigtig mange jeg kender, skifter typisk deres terminaler i med nogen i massivt sekskantet kobber terminaler. Verity gør det også.

Vi har lavet flere mållinger på højtalere hvor højre og venstre kanal ikke var spændt ens. Og det kan måles og ikke mindst høres....

Kan du ikke lige poste og/eller linke til nogle af de målinger? Dem er der sikkert mange, der gerne vil se!!

Ja, de målinger vil jeg da også godt se.

Til Henrik. Fed amp

MVH WRONG

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Lidt nye billeder  beklager de forskellige størrelser, men de kunne ikke alle være de 800 da der er lidt forskel på hvor meget sort der er i billederne.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Lækkert!!
Det er et flot anlæg
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Lækkert Henrik...!!
Jeg har Selv Plinius 9200 hjemme og der bliver den nok stående. De laver bare rigtig lækkert grej... Så er lidt misundelig på din Hiato. Men det må blive når jeg overgår fra SU til rigtig løn!

Super grammofon iøvrigt, den gad jeg godt høre en dag ved lejlighed, den skulle jo være rigtig god! Er du stadig glad for dine nye ZenSati kabler?

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

Cool at se, at vi nu også har samme CD afspiller    Hvad er dit indtryk af Plinius cd afspilleren ift den du havde tidligere?

PS... Og husk nu, at den lyder bedst på RCA forbindelserne, ditto med din Hiato...

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Nu må din nye RIAA da snart være på trapperne 
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hej til alle

Først tak for roserne

Min RIAA kommer først den 28 januar - du har travlt down under ÆV ÆV

Der bruges RCA over hele linien . Plinius cd 101 er mere klinisk i lyden ift. min Copland. Der er en del flere detaljer over hele spectrummet, så meget tilfreds.

Er meget glad for min pladespiller, men helt glad bliver jeg først når jeg får min nye riia

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Hej henrik , så er jeg lige inde og nyde dine billeder igen . De TAD ht´ere har jeg set ved KT  i Odense, tidligere  ,det er virkelig flot finish, de havde et helt surround setup til salg , det var vildt .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
 Hej henrik , så er jeg lige inde og nyde dine billeder igen . De TAD ht´ere har jeg set ved KT  i Odense, tidligere  ,det er virkelig flot finish, de havde et helt surround setup til salg , det var vildt .

Jeps det havde de. Også der hvor jeg købte mine havde de hele serien. Havde jeg pladsen så stod det også her på matriklen

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Der bruges RCA over hele linien . Plinius cd 101 er mere klinisk i lyden ift. min Copland. Der er en del flere detaljer over hele spectrummet, så meget tilfreds.

Det lyder rimeligt, specielt da Copland er kendt for at hælde lidt til den varme side. Jeg er også rigtig glad for min og regner med, at det er min sidste cd afspiller, mon ikke fremtiden er noget computer/hard disk halløj...

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

piobyte skrev:

Jeps det havde de. Også der hvor jeg købte mine havde de hele serien. Havde jeg pladsen så stod det også her på matriklen

Ja men det fylder , jeg har ikke set så stor en center før  og  kæmpe standerht . til baght.

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:

Henrik300 skrev:

Det lyder rimeligt, specielt da Copland er kendt for at hælde lidt til den varme side. Jeg er også rigtig glad for min og regner med, at det er min sidste cd afspiller, mon ikke fremtiden er noget computer/hard disk halløj...

Tror vi er i samme båd hvad det angår.Tror der går nogle år før jeg er der, men mon ikke vi alle ender der med tiden. Syntes dog stadig det er hyggeligt at sætte både plader og cd i maskinerne for at høre musik

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Henrik300 skrev:

piobyte skrev:

Ja men det fylder , jeg har ikke set så stor en center før  og  kæmpe standerht . til baght.

Ja det er ikke noget man lige hænger op på væggen

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Online
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Henrik300 skrev:

piobyte skrev:

Man må vel også tænke på at TAD-højttalere ikke hører til hverken laveste eller mellemste prisklasse...? 

Mvh.
Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
piobyte skrev:
Henrik300 skrev:

piobyte skrev:

Man må vel også tænke på at TAD-højttalere ikke hører til hverken laveste eller mellemste prisklasse...? 

Mvh.
Niels

nej men i højste lyd klasse høre de til får en rigtig go højttaler til prisen
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E

<< Forrige Side af 23 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum