Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 31 December 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth
Først et godt nytår til dig.
Jeg ved ikke om det var myntet på mig, men som jeg tidligere har skrevet så har jeg mine tvivl om det er hørbart om man strammer med fingerne eller om man har en moment nøgle eller lign. til formålet. Blot at det hele er strammet så godt til som muligt.
Jeg er helt klart enig i manden på videoen at det hele skal være strammet til så der ikke er nogen "løse" ender. Dette er i mit tilfælde gjort med fingerne da jeg ikke har en nøgle og mine terminaler ikke er forberedt til dette. Han viser det også kun i forstærkerenden og her har de fleste af mine tidligere og nuværende forstærker en mulighed for en stramning med en nøgle.
Som jeg tidligere har skrevet så kommer ZenSati med en ny jumper så må vi høre om vi kan høre forskel på de to løsninger.
Hvis du har et link til en test hvor netop disse løsninger er på ser/læser jeg den gerne. Jeg har blot i mine 25 år med hifi aldrig hørt om det du nævner. Ej heller på de sidste to messer i København hvor jeg har været hjælper i div. rum har jeg stødt på nogen hifi folk der har brugt en nøgle eller har nævnt den.
Pas på hovedet, fingerne og ikke mindst ørerne i aften 
Rigtig godt nytår til alle på tråden her.
__________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 31 December 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er ik rigtig myntet på nogen. Bare en general observation 
Godt nytår til dig også Henrik! __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Rigtig mange jeg kender, skifter typisk deres terminaler i med nogen i massivt sekskantet kobber terminaler. Verity gør det også.
Vi har lavet flere mållinger på højtalere hvor højre og venstre kanal ikke var spændt ens. Og det kan måles og ikke mindst høres....
|
|
|
Kan du ikke lige poste og/eller linke til nogle af de målinger? Dem er der sikkert mange, der gerne vil se!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er satme fed Henrik.....godt nok nogle lækre sager de laver Plinius
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
kennethjensen skrev:
Rigtig mange jeg kender, skifter typisk deres terminaler i med nogen i massivt sekskantet kobber terminaler. Verity gør det også.
Vi har lavet flere mållinger på højtalere hvor højre og venstre kanal ikke var spændt ens. Og det kan måles og ikke mindst høres....
|
|
|
Kan du ikke lige poste og/eller linke til nogle af de målinger? Dem er der sikkert mange, der gerne vil se!!
|
|
|
Ja, de målinger vil jeg da også godt se.
Til Henrik. Fed amp
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nye billeder beklager de forskellige størrelser, men de kunne ikke alle være de 800 da der er lidt forskel på hvor meget sort der er i billederne.

|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert!! Det er et flot anlæg
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert Henrik...!!  Jeg har Selv Plinius 9200 hjemme og der bliver den nok stående. De laver bare rigtig lækkert grej... Så er lidt misundelig på din Hiato. Men det må blive når jeg overgår fra SU til rigtig løn!  Super grammofon iøvrigt, den gad jeg godt høre en dag ved lejlighed, den skulle jo være rigtig god! Er du stadig glad for dine nye ZenSati kabler? __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Cool at se, at vi nu også har samme CD afspiller Hvad er dit indtryk af Plinius cd afspilleren ift den du havde tidligere?
PS... Og husk nu, at den lyder bedst på RCA forbindelserne, ditto med din Hiato...
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må din nye RIAA da snart være på trapperne
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle
Først tak for roserne 
Min RIAA kommer først den 28 januar - du har travlt down under ÆV ÆV
Der bruges RCA over hele linien . Plinius cd 101 er mere klinisk i lyden ift. min Copland. Der er en del flere detaljer over hele spectrummet, så meget tilfreds.
Er meget glad for min pladespiller, men helt glad bliver jeg først når jeg får min nye riia 
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej henrik , så er jeg lige inde og nyde dine billeder igen . De TAD ht´ere har jeg set ved KT i Odense, tidligere ,det er virkelig flot finish, de havde et helt surround setup til salg , det var vildt .
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Hej henrik , så er jeg lige inde og nyde dine billeder igen . De TAD ht´ere har jeg set ved KT i Odense, tidligere ,det er virkelig flot finish, de havde et helt surround setup til salg , det var vildt . |
|
|
Jeps det havde de. Også der hvor jeg købte mine havde de hele serien. Havde jeg pladsen så stod det også her på matriklen  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Der bruges RCA over hele linien . Plinius cd 101 er mere klinisk i lyden ift. min Copland. Der er en del flere detaljer over hele spectrummet, så meget tilfreds.
|
|
|
Det lyder rimeligt, specielt da Copland er kendt for at hælde lidt til den varme side. Jeg er også rigtig glad for min og regner med, at det er min sidste cd afspiller, mon ikke fremtiden er noget computer/hard disk halløj...
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
piobyte skrev:
Hej henrik , så er jeg lige inde og nyde dine billeder igen . De TAD ht´ere har jeg set ved KT i Odense, tidligere ,det er virkelig flot finish, de havde et helt surround setup til salg , det var vildt . |
|
|
Jeps det havde de. Også der hvor jeg købte mine havde de hele serien. Havde jeg pladsen så stod det også her på matriklen  |
|
|
Ja men det fylder , jeg har ikke set så stor en center før og kæmpe standerht . til baght.  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
|
Det lyder rimeligt, specielt da Copland er kendt for at hælde lidt til den varme side. Jeg er også rigtig glad for min og regner med, at det er min sidste cd afspiller, mon ikke fremtiden er noget computer/hard disk halløj...
|
|
|
Tror vi er i samme båd hvad det angår.Tror der går nogle år før jeg er der, men mon ikke vi alle ender der med tiden. Syntes dog stadig det er hyggeligt at sætte både plader og cd i maskinerne for at høre musik  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Henrik300 skrev:
piobyte skrev:
|
|
Jeps det havde de. Også der hvor jeg købte mine havde de hele serien. Havde jeg pladsen så stod det også her på matriklen 
|
|
|
Ja men det fylder , jeg har ikke set så stor en center før og kæmpe standerht . til baght.
|
|
|
Ja det er ikke noget man lige hænger op på væggen  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 3707
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Henrik300 skrev:
piobyte skrev:
|
|
Jeps det havde de. Også der hvor jeg købte mine havde de hele serien. Havde jeg pladsen så stod det også her på matriklen  |
|
|
Ja men det fylder , jeg har ikke set så stor en center før og kæmpe standerht . til baght.
|
|
|
Man må vel også tænke på at TAD-højttalere ikke hører til hverken laveste eller mellemste prisklasse...?  Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|