| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Bladelius skrev:
F.Christians skrev:
|
Hvorfor skulle digitalt udstyr tabe mere end analogt? Og så en CD-afspiller?
Om den er mk1 eller 2 kommer vist ikke så nøje; var 2´eren så meget bedre, at ejere af den oprindelige hoppede ud fra Stevns klint i flok?
Er 4 år gammelt high-end nu nærmest low-fi? Det er sq-da ikke et "oldgammelt" plasma-TV der tales om!
Jeg ville trække 40-50% fra nyprisen og satse på at lukke en handel på rundt 8000kr, såfremt "dyret" er som nyt, rent kosmetisk.
|
|
|
Folk forkuserer måske nok på at der er kommet en MK2 som forringer brugtprisen. Men det er fordi man ikke kender MK1 og ikke har hørt den. Det eneste der er sket er at kabinettet har fået samme størrelse som THOR så de kan stå oven på hinanden. MK1 har drev fra Pioneer og MK2 har Denon drev. DEt er forskellen.
|
|
|
Hvis du ikke mener drevet har betydning så gå efter en DVD afspiller og en DAC....
|
|
|
Hvis du læser min underskrift har jeg købt en Copland CD som er den cd indtil videre i den højere ende op til 37000,- har lydt bedre end min FREJA i mit setup. Købt brugt for 7000,- uden afslag
Den kan dog ikke afspille dvdaudio, SACD som FREJA. Men hvor mange kan det i prisklassen ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
L.B. skrev:
Kalle_dk skrev:
| En jyde vil oftest gå ud fra at udstyr der er over 1 år gammelt, nærmer sig halv pris med uforskammet høj fart. 3 år gør nok bare tingene endnu billigere. |
|
|
Der vil altid være undtagelser på eftertragtet udstyr, men ellers er jeg enig med Kalle. Hvad angår din afspiller vil jeg sige 5-7K. Det kommer også an på hvor ivrig man er. Følger man med herinde er det jo tydeligt at se når der genindrykkes med en vis fart, hvilket er et tydeligt tegn og responsen vil være lave bud. Det er i hvert fald min erfaring...
|
|
|
Det hele handler om tålmodighed, men må indrømme at jeg har postet nogen gange i mit håb om at der sidder en ude i fædrelandet og bider på. Resultatet har da også været skuffende. 2 bud på 4500,- og nogen forspørgelser fra folk som gerne vil høre den først. Halleluja hvor det går. Et lyttepanel ind i stuen hver uge for at høre den. . Det må være vilkårene |
|
|
Brok Brok og brok. Som sælger skal man vise sit produkt frem om det så er et hus eller en cd afspiller. Tænk lidt over det næste gang du selv køber ind enten i butik eller privat.  En 1/3 af nypris eller lige under er en fair pris for et 4 pr gammelt produkt
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
Groove skrev:
Bladelius skrev:
F.Christians skrev:
|
Hvorfor skulle digitalt udstyr tabe mere end analogt? Og så en CD-afspiller?
Om den er mk1 eller 2 kommer vist ikke så nøje; var 2´eren så meget bedre, at ejere af den oprindelige hoppede ud fra Stevns klint i flok?
Er 4 år gammelt high-end nu nærmest low-fi? Det er sq-da ikke et "oldgammelt" plasma-TV der tales om!
Jeg ville trække 40-50% fra nyprisen og satse på at lukke en handel på rundt 8000kr, såfremt "dyret" er som nyt, rent kosmetisk.
|
|
|
Folk forkuserer måske nok på at der er kommet en MK2 som forringer brugtprisen. Men det er fordi man ikke kender MK1 og ikke har hørt den. Det eneste der er sket er at kabinettet har fået samme størrelse som THOR så de kan stå oven på hinanden. MK1 har drev fra Pioneer og MK2 har Denon drev. DEt er forskellen.
|
|
|
Hvis du ikke mener drevet har betydning så gå efter en DVD afspiller og en DAC....
|
|
|
Hvis du læser min underskrift har jeg købt en Copland CD som er den cd indtil videre i den højere ende op til 37000,- har lydt bedre end min FREJA i mit setup. Købt brugt for 7000,- uden afslag
Den kan dog ikke afspille dvdaudio, SACD som FREJA. Men hvor mange kan det i prisklassen ?
|
|
|
Efter din egen logik skulle den Freja så koste 3800, og den ville sikkert ryge uden afslag.....men sat til en noget højere forventning ber du jo om skuffelser...
Det er egentligt megetr simpelt. Alt kan sælges til den rigtige pris...sælges det ikke er prisen forkert. Den mad at det "burde" kunne sælges til den og den pris holder ikke....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en Denon DCD10 Mk1 for 350 kr. Jeg mener nypris var 8000 kr.
Ældre CD afspillere har ikke høj kurs. Hvis man vil vente på den rette køber, kan man sikkert får en del mere.
Har selv haft noget selvbyg forstærkere til salg. Dette er også lav kurs, men jeg havde god tid og stod ikke som sådan og manglede penge, ville bare have ryddet. Det tog måske 1½ år at komme af med det til en fornuftig pris (halv pris).
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
| (...) Det er egentligt megetr simpelt. Alt kan sælges til den rigtige pris...sælges det ikke er prisen forkert. Den mad at det "burde" kunne sælges til den og den pris holder ikke....
|
|
|
Så enkelt er det bare - den rigtige pris er ikke hvad man selv synes burde være en rimelig salgspris, men hvad nogen er villige til at betale. Synes man det er for lidt, så kan man beholde sine ting. Der er da intet uforskammet i at en potentiel køber henvender sig og fortæller hvad de vil give.
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
udbud og efterspørgelse...må heller ikke glemme
dollaren har været billig,derfor har visse produkter
faktisk været billigere de sidste år....4500 for en 4 år
gammel CD-er må være en realistisk pris....ville dog
aldrig selv købe brugt,men held og lykke....
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dette en salgs tråd for et produkt på KSB ?
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske,men hjælper det???
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, He ikke en dyt. Men indlægget var nu også kun ment for at høre hvordan prisen på brugt digitaludstyr udvikler sig og hvad folks opfattelse var.
Men Freja står da bare og venter på kunden der "vil betale prisen". Ingen panik
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Er dette en salgs tråd for et produkt på KSB ?
|
|
|
Tak fordi du læste annoncen __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
Men man har også ret til at være realistisk og ikke give grinagtige bud. Det sætter jo din vare i forlegenhed og mindre værdsat end den er. |
|
|
Den holder ikke. Hvis man synes noget er grinagtigt skal man jo gøre opmærksom på det. Jeg har ofte set folk skrive "giv et realistisk bud, skambud ignoreres". Øhh, hvad er realistisk og hvad er et skambud lige? Det må man definere hvis man vil gøre sig forhåbning om at blive taget seriøst selv.
Hvis man ikke gør, så skal man være villig til at svare alle bud på et høflig måde eller sælge til højestbydende. Det koster iøvrigt en hel del at være hifi-nød, gear-head og have udskiftningstrang - her taler jeg for mig selv, men sikkert også en del andre.
Groove skrev:
| Det er egentligt meget simpelt. Alt kan sælges til den rigtige pris...sælges det ikke er prisen forkert. |
|
|
Det er nemlig fuldstændig korrekt! Man kan vel oversætte det til noget i retning af "udbud og efterspørgsel".
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Bladelius skrev:
Men man har også ret til at være realistisk og ikke give grinagtige bud. Det sætter jo din vare i forlegenhed og mindre værdsat end den er. |
|
|
Den holder ikke. Hvis man synes noget er grinagtigt skal man jo gøre opmærksom på det. Jeg har ofte set folk skrive "giv et realistisk bud, skambud ignoreres". Øhh, hvad er realistisk og hvad er et skambud lige? Det må man definere hvis man vil gøre sig forhåbning om at blive taget seriøst selv.
Hvis man ikke gør, så skal man være villig til at svare alle bud på et høflig måde eller sælge til højestbydende. Det koster iøvrigt en hel del at være hifi-nød, gear-head og have udskiftningstrang - her taler jeg for mig selv, men sikkert også en del andre.
Groove skrev:
| Det er egentligt meget simpelt. Alt kan sælges til den rigtige pris...sælges det ikke er prisen forkert. |
|
|
Det er nemlig fuldstændig korrekt! Man kan vel oversætte det til noget i retning af "udbud og efterspørgsel".
|
|
|
Tror vi alle værdsætter vores grej og ikke vil sælge for billigt. Men omvendt vil vi jo heller ikke give noget selv når man skal handle. Sådan er det jo med alt. Noget dobbeltmoralsk __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
Tror vi alle værdsætter vores grej og ikke vil sælge for billigt. Men omvendt vil vi jo heller ikke give noget selv når man skal handle. Sådan er det jo med alt. Noget dobbeltmoralsk |
|
|
Nej, jeg tror ikke du kan tillade dig at kalde alle for dobbeltmoralske. Jeg synes det er fint at prutte lidt og byde, men når sælger ikke sætter en pris og ikke oplyser hvad niveauet er, så synes jeg ikke man kan tillade sig at brokke sig over noget.
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at prisen på CD afspillere falder hurtigere end huspriserne i øjeblikket. Fremtiden ligger efter min mening i serverbaseret lagring og afspilning af musik på digital form. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Jeg tror at prisen på CD afspillere falder hurtigere end huspriserne i øjeblikket. Fremtiden ligger efter min mening i serverbaseret lagring og afspilning af musik på digital form.
|
|
|
Hvordan skal setuppet se ud hvis det skal kunne konkurrere med lyden fra en Highend cd afspiller og samtidig skal være diskret.
Er det noget med squezzebox og en Dac. mediecenter eller hvad tænker du på ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo nok flere modeller for hvordan det kommer til at se ud i fremtiden. Personligt syntes jeg at et mediacenter der enten streamer direkte fra HD eller fra netværk til en god DAC er løsningen. Der begynder at dukke websites op som sælger musikfiler i en hel anden kvalitet end den vi kender fra CD mediet. Jeg tror ikke det bliver noget problem at konkurrere med lyden fra selv rigtig gode CD afspillere. Vi har efter min mening slet ikke taget hul på HTPC'en som highend hifi-komponent endnu. Tænk blot på at vi lige om lidt får SATA kabler i sølv og særlige PSU'er til hifi-nørder - det bliver rigtig sjovt! __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Der er jo nok flere modeller for hvordan det kommer til at se ud i fremtiden. Personligt syntes jeg at et mediacenter der enten streamer direkte fra HD eller fra netværk til en god DAC er løsningen. Der begynder at dukke websites op som sælger musikfiler i en hel anden kvalitet end den vi kender fra CD mediet. Jeg tror ikke det bliver noget problem at konkurrere med lyden fra selv rigtig gode CD afspillere.
Vi har efter min mening slet ikke taget hul på HTPC'en som highend hifi-komponent endnu. Tænk blot på at vi lige om lidt får SATA kabler i sølv og særlige PSU'er til hifi-nørder - det bliver rigtig sjovt!
|
|
|
Meget er i støbeskeen. Men holder dog på cd afspilleren en del år endnu
Hvornår tror du at cdafspilleren afgår ved døden ?. Udviklingen af bedre maskiner er nok gået i stå. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
| ...Udviklingen af bedre maskiner er nok gået i stå. |
|
|
Noget af en udsagn 
Men der sker stadigvæk rigtig meget på selv de dyreste maskiner. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Bladelius skrev:
|
|
Noget af en udsagn 
Men der sker stadigvæk rigtig meget på selv de dyreste maskiner.
|
|
|
Du mener måske at bedre og bedre maskiner kommer i fremtiden og at det er her producenterne ligger alle resoucerne. Det må du uddybe __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
Chr. R. skrev:
Bladelius skrev:
|
|
Noget af en udsagn 
Men der sker stadigvæk rigtig meget på selv de dyreste maskiner.
|
|
|
Du mener måske at bedre og bedre maskiner kommer i fremtiden og at det er her producenterne ligger alle resoucerne. Det må du uddybe
|
|
|
Jeg mener (og har konstateret), at selv de bedste maskiner i dag bliver overraskende bedre når afløseren kommer. Dermed ikke sagt at der ikke tænkes i alternative produkter, men udviklingen for den gode gamle CD-afspiller er på ingen måde stoppet. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |