| Forfatter |
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror desværre at det kommer til at gå rigtig hurtigt. Et lille eksempel. En af min venner har fået besked fra konen om at det gamle Denon anlæg med tilhørende Dali gulvhøjttalere (som iøvrigt spiller fint) ikke kommer inden for døren efter de er flyttet i nyt hus - det fylder for meget. Så han farer ned i klubben for at finde noget i et lidt mindre format. Det ender med at han får et langt foredrag om routere og servere og musik i alle rum og bla.bla.bla. Og sådan et anlæg skal han selvfølgelig have - det hele står jo oppe på loftet og alt hans musik er lige ved hånden. Desuden kan han downloade de numre han gerne vil have direkte fra nettet. Mit gæt er at han også har købt sin sidste CD afspiller. Når denne type anlæg bliver plug and play (og jeg tror ikke det varer længe), vil det for alvor blive svært at sælge CD-afspillere. Sorry hvis vi ryger lidt off-topic her. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
| Hvordan skal setuppet se ud hvis det skal kunne konkurrere med lyden fra en Highend cd afspiller og samtidig skal være diskret.
Er det noget med squezzebox og en Dac. mediecenter eller hvad tænker du på ? |
|
|
Jeg vil helt klart anbefale dig at "lægge til side" til en god DAC. Den kan bruges til mange ting nu og i fremtiden. Om det bliver filer på en harddisk, direkte fra nettet eller noget med et rumskib, aner vi intet om, men en DAC er en rigtig god ting. Hvis du stadig vil bruge dine CD'ere i fremtiden, skal du bare have et eksternt drev. Så går du både med livrem og seler, efter min mening. Set i bakspejlet er alt jo gætteri, for der dukker jo oftest noget "nyt" op, men jeg er stadig af den overbevisning at en god DAC kan anvendes om.......en del år !
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Bladelius skrev:
Chr. R. skrev:
Bladelius skrev:
| ...Udviklingen af bedre maskiner er nok gået i stå. |
|
|
Noget af en udsagn 
Men der sker stadigvæk rigtig meget på selv de dyreste maskiner.
|
|
|
Du mener måske at bedre og bedre maskiner kommer i fremtiden og at det er her producenterne ligger alle resoucerne. Det må du uddybe
|
|
|
Jeg mener (og har konstateret), at selv de bedste maskiner i dag bliver overraskende bedre når afløseren kommer. Dermed ikke sagt at der ikke tænkes i alternative produkter, men udviklingen for den gode gamle CD-afspiller er på ingen måde stoppet.
|
|
|
Nu har jeg testet en del maskiner sammen med andre hifinørder og kan ikke give dig helt ret. Synes ikke at der i de seneste 4 år er sket ret meget på cd lyden. Der var bred enighed i at Freja spillede bedre end Audia Flight CDONE MK2, Rega Saturn og Gamut CD1 MK2 på mit setup. Men den analoge og røragtige lyd kom fra Copland CDA822 (mums). Den spiller lækkert __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sagde man også om paldespilleren for 20 år siden....
De sælger endnu
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
Chr. R. skrev:
| Jeg mener (og har konstateret), at selv de bedste maskiner i dag bliver overraskende bedre når afløseren kommer. Dermed ikke sagt at der ikke tænkes i alternative produkter, men udviklingen for den gode gamle CD-afspiller er på ingen måde stoppet.
|
|
|
Nu har jeg testet en del maskiner sammen med andre hifinørder og kan ikke give dig helt ret. Synes ikke at der i de seneste 4 år er sket ret meget på cd lyden. Der var bred enighed i at Freja spillede bedre en Audia Flight CDONE MK2, Rega Saturn og Gamut CD1 MK2 på mit setup. Men den analoge og røragtige lyd kom fra Copland CDA822 (mums). Den spiller lækkert
|
|
|
Min erfaring er så en helt anden. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Bladelius skrev:
Chr. R. skrev:
| Jeg mener (og har konstateret), at selv de bedste maskiner i dag bliver overraskende bedre når afløseren kommer. Dermed ikke sagt at der ikke tænkes i alternative produkter, men udviklingen for den gode gamle CD-afspiller er på ingen måde stoppet.
|
|
|
Nu har jeg testet en del maskiner sammen med andre hifinørder og kan ikke give dig helt ret. Synes ikke at der i de seneste 4 år er sket ret meget på cd lyden. Der var bred enighed i at Freja spillede bedre en Audia Flight CDONE MK2, Rega Saturn og Gamut CD1 MK2 på mit setup. Men den analoge og røragtige lyd kom fra Copland CDA822 (mums). Den spiller lækkert
|
|
|
Min erfaring er så en helt anden.
|
|
|
Enig
Tror også at det er generelt at du skal væsentligt højere op i prisskalaen før at der sker ting og sager. Men så rykker det også __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
| Tror også at det er generelt at du skal væsentligt højere op i prisskalaen før at der sker ting og sager. Men så rykker det også |
|
|
Hvorfor skulle der kun ske forbedringer i den tunge ende? Udviklingen har da altid kommer modellerne "nedenunder" tilgode. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 23 August 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en smule brugt hifi, primært i Tyskland. Dette er min fornemmelse af prislejet:
15-20% af nyprisen for CD/DVD afspiller. Det skal også være et godt køb, hvis første ejer har slidt den ned og laser skal kalibreres/skiftes.
Andet digitalt udstyr: ca. 10-30% af nyprisen.
Analoge forstærkere: 40-60% af nypris.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 23 August 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
Chr. R. skrev:
Bladelius skrev:
Chr. R. skrev:
Bladelius skrev:
|
|
Noget af en udsagn 
|
|
|
Du mener måske at bedre og bedre maskiner kommer i fremtiden og at det er her producenterne ligger alle resoucerne. Det må du uddybe
|
|
|
Jeg mener (og har konstateret), at selv de bedste maskiner i dag bliver overraskende bedre når afløseren kommer. Dermed ikke sagt at der ikke tænkes i alternative produkter, men udviklingen for den gode gamle CD-afspiller er på ingen måde stoppet.
|
|
|
Nu har jeg testet en del maskiner sammen med andre hifinørder og kan ikke give dig helt ret. Synes ikke at der i de seneste 4 år er sket ret meget på cd lyden. Der var bred enighed i at Freja spillede bedre end Audia Flight CDONE MK2, Rega Saturn og Gamut CD1 MK2 på mit setup. Men den analoge og røragtige lyd kom fra Copland CDA822 (mums). Den spiller lækkert
|
|
|
Ja, det er sku' da mærkeligt at du ikke kan afsætte den "topmaskine" til 4500 til en af dine nørdvenner, men de har måske alle Copland?  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Jeg har købt en smule brugt hifi, primært i Tyskland. Dette er min fornemmelse af prislejet:
15-20% af nyprisen for CD/DVD afspiller. Det skal også være et godt køb, hvis første ejer har slidt den ned og laser skal kalibreres/skiftes.
Andet digitalt udstyr: ca. 10-30% af nyprisen.
Analoge forstærkere: 40-60% af nypris.
|
|
|
Hvor gammelt er grejet så ? og hvad er nyprisen baseret på ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Bladelius skrev:
Chr. R. skrev:
Bladelius skrev:
Chr. R. skrev:
Bladelius skrev:
|
|
Noget af en udsagn 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu har jeg testet en del maskiner sammen med andre hifinørder og kan ikke give dig helt ret. Synes ikke at der i de seneste 4 år er sket ret meget på cd lyden. Der var bred enighed i at Freja spillede bedre end Audia Flight CDONE MK2, Rega Saturn og Gamut CD1 MK2 på mit setup. Men den analoge og røragtige lyd kom fra Copland CDA822 (mums). Den spiller lækkert
|
|
|
Ja, det er sku' da mærkeligt at du ikke kan afsætte den "topmaskine" til 4500 til en af dine nørdvenner, men de har måske alle Copland? 
|
|
|
Nej, men de har cdafspillere nok __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 23 August 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
| Hvor gammelt er grejet så ? og hvad er nyprisen baseret på ? |
|
|
Her er nogle eksempler på ting jeg har købt: Pioneer DVD afspiller, DV-717, topmodel. Nypris 9000 kr, 5 år, købt for 1100 kr. Særdeles dårligt køb. Efter 1 år skulle laser skiftes. Pris 2600 + arbejdsløn. Sony digital forforstærker/dekoder, TAE-9000-ES, topmodel Nypris 16000 kr, 4 år, købt for 5400 kr. Rotel effectforstærker, RB-1080 Nypris 12-13000 kr, 2½ år, købt for 6400 kr.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
|
He, He ikke en dyt. Men indlægget var nu også kun ment for at høre hvordan prisen på brugt digitaludstyr udvikler sig og hvad folks opfattelse var.
Men Freja står da bare og venter på kunden der "vil betale prisen". Ingen panik |
|
|
He he, jeg synes ellers der op til flere gange om dagen er en freja øverst på salgslisten på KSB 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Bladelius skrev:
|
He, He ikke en dyt. Men indlægget var nu også kun ment for at høre hvordan prisen på brugt digitaludstyr udvikler sig og hvad folks opfattelse var.
Men Freja står da bare og venter på kunden der "vil betale prisen". Ingen panik |
|
|
He he, jeg synes ellers der op til flere gange om dagen er en freja øverst til salgslisten på KSB 
|
|
|
He, he du følger sgu da godt med. Jeg har flere til salg __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg syndes osse den kommer fler gange om dagen! Men Bladelius venter jo paa rette kober! 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
Ja jeg syndes osse den kommer fler gange om dagen! Men Bladelius venter jo paa rette kober! 
|
|
|
Ja buddene vælter ind hver gang jeg poster så jeg har svært ved at sortere skidt fra kanel __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
.................Jeps!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
.................Jeps!
|
|
|
Men hov Winter, skal vi prøve et sidste bud __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg trækker mit bud på 4500.- tilbage.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Jeg trækker mit bud på 4500.- tilbage.
|
|
|
Du er nu også sorteret fra __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |