Emne: Harley_lady`s setup /Holfi/Thiel ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Harley Lady. Hvis du er Naim fanatiker, hvorfor så ikke prøve Naim? Det kan dog sagtens blive (for) dyrt, da deres større effektforstærkere ligger i den tunge ende - rent prismæssigt! Jeg har dog selv haft Naim hjemme, indtil jeg fandt noget bedre
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Lectron Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 27 August 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, klasse setup! Er så heldig så jeg tilfældigvis har hørt det i netop hendes stue. Glemmer aldrig oplevelsen med Jamie Cullum concerten på DVD. Mage til dynamik når han klasker hænderne på klavereret skal man lede længe efter! Eller hvad med den gamle "Love" cd vi hørte fra 60'erne? Så manglede vi bare de orange bukser og et lilla halstørklæde, for resten var ligesom at være til stede i studiet med gutterne, altså sindsygt nærværende!!! Endnu engang tillykke med setup'et.  Hilsen Bimse
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 03 September 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anita
Kan se at du vil sælge dit holfi, hvad skal der nu prøves ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
harley_lady Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 04 September 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hej Anita
Kan se at du vil sælge dit holfi, hvad skal der nu prøves ?
|
|
|
Hejsa Dan, jeg er ved at finde ud af om der evt er en mulighed, der er knap så dyr som effekter m.m. til mine Thiel`er, som alligevel spiller godt. Jeg har afprøvet lidt forskelligt Harman Kardon de sidste par dage, og det spiller faktisk godt, utroligt lækkert, stort og åbent, lige knap så varmt som Holfi, men alligevel på en måde der stadig er dejligt analogt. Har afprøvet et sæt 970 i cd og stereo forstærker, kræfter er der masser af til at trække mine ht`er, men jeg må indrømme at den falder igennem, ikke på det lydmæssige område,men på det at den flytter ikke rigtig lyden hen til lytteplaceringen i sofaen, og den får mine ht`er til at lyde små, altså den spiller et lille lydbillede......... Det skal så lige tilføjes, at det er i forhold til en af Harman`s andre produkter, ( og nu får jeg nok skæld ud af mange) ; en reciever ;AVR 355.......(Man er vel ikke ordentlig Hifi entusiast, hvis man synes sorround spiller godt ???? eller ??????) Nå men nu skal det jo så lige nævnes, at det ikke blev sat op til flere kanaler ved lytningen, men stereo mod stereo.... Og jeg må nok sige, at AVR 355, vandt "klokkerent"
Jeg overvejede lidt større modeller(stereo 990, samt AVR 745, eller 755 eller i det niveau), men som ses på billederne, har jeg jo et specialdesignet "rack" og dvs. (desværre) der er visse mål (dybde) at tage hensyn til, ellers havde jeg nok rent effektmæssigt, afprøvet lidt større modeller.... men lad mig sige det sådan ; når der blev fyret op for AVR 355 `eren, så havde man det højt nok i stuen ........Men man kan vel aldrig, hvis man kunne vælge, få effekt nok ?????
Så ; Harman Kardon spiller utroligt godt, har en fantastisk vellydende konverter, så selv en skod medion dvd lyder "ok" gennem et HDMI kabel. Det er nyt, der er masser af effekt, den har en masse fancy`e ting ( multiroom, opskalering m.m (kører suverænt med den nye playstation 3 og et godt TV), jeg vil stadig til musik køre med mine Thiel`er i stereo, og man kan vælge at tilslutte flere ht`er til eks. musik dvd`er og film; alt ialt et ufattelig lækkert mærke, til en (i mine øjne) uforståeligt pris, især når man tænker over hvor meget man egentlig får for pengene....
Så lige nu bliver der leget og rodet lidt i stuen, ... til en forandring __________________ Venlig hilsen Anita
Den moderne musik er vidunderlig; det er umuligt at spille en falsk tone....
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 04 September 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anita Ser ud til at det rykker i Horsens!  Ville bare lige sige hej. Rock on!
|
Til top |
|
|
harley_lady Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 04 September 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej David......
altid velkommen til øl eller kaffe ........
Ja det rykker ihvertfald på tegnedrengen og Leif`s ordenssans og fastmonterede kabler
Og nu rykker bluesfestivallen i Horsens også snart, så det glæder vi os til
Fredag er vi at finde på "slottet" ved fadølsudleveringen og lørdag rykker Eric Sardinas og Omar and The Howlers på Kulisselageret, så det bliver en fed wekeend - måske vi ses ????
__________________ Venlig hilsen Anita
Den moderne musik er vidunderlig; det er umuligt at spille en falsk tone....
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 04 September 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
harley_lady skrev:
dan a. skrev:
Hej Anita
Kan se at du vil sælge dit holfi, hvad skal der nu prøves ?
|
|
|
Hejsa Dan, jeg er ved at finde ud af om der evt er en mulighed, der er knap så dyr som effekter m.m. til mine Thiel`er, som alligevel spiller godt. Jeg har afprøvet lidt forskelligt Harman Kardon de sidste par dage, og det spiller faktisk godt, utroligt lækkert, stort og åbent, lige knap så varmt som Holfi, men alligevel på en måde der stadig er dejligt analogt. Har afprøvet et sæt 970 i cd og stereo forstærker, kræfter er der masser af til at trække mine ht`er, men jeg må indrømme at den falder igennem, ikke på det lydmæssige område,men på det at den flytter ikke rigtig lyden hen til lytteplaceringen i sofaen, og den får mine ht`er til at lyde små, altså den spiller et lille lydbillede......... Det skal så lige tilføjes, at det er i forhold til en af Harman`s andre produkter, ( og nu får jeg nok skæld ud af mange) ; en reciever ;AVR 355.......(Man er vel ikke ordentlig Hifi entusiast, hvis man synes sorround spiller godt ???? eller ??????) Nå men nu skal det jo så lige nævnes, at det ikke blev sat op til flere kanaler ved lytningen, men stereo mod stereo.... Og jeg må nok sige, at AVR 355, vandt "klokkerent"
Jeg overvejede lidt større modeller(stereo 990, samt AVR 745, eller 755 eller i det niveau), men som ses på billederne, har jeg jo et specialdesignet "rack" og dvs. (desværre) der er visse mål (dybde) at tage hensyn til, ellers havde jeg nok rent effektmæssigt, afprøvet lidt større modeller.... men lad mig sige det sådan ; når der blev fyret op for AVR 355 `eren, så havde man det højt nok i stuen ........Men man kan vel aldrig, hvis man kunne vælge, få effekt nok ?????
Så ; Harman Kardon spiller utroligt godt, har en fantastisk vellydende konverter, så selv en skod medion dvd lyder "ok" gennem et HDMI kabel. Det er nyt, der er masser af effekt, den har en masse fancy`e ting ( multiroom, opskalering m.m (kører suverænt med den nye playstation 3 og et godt TV), jeg vil stadig til musik køre med mine Thiel`er i stereo, og man kan vælge at tilslutte flere ht`er til eks. musik dvd`er og film; alt ialt et ufattelig lækkert mærke, til en (i mine øjne) uforståeligt pris, især når man tænker over hvor meget man egentlig får for pengene....
Så lige nu bliver der leget og rodet lidt i stuen, ... til en forandring
|
|
|
Hvad er nu det, harman hmmm.
Ja de gange jeg har hørt harman har oplevelsen entlig været noget af det du har beskrevet, men sider med en fornemmelse af at det mangler personlighed, jeg mener du har haft naim, linn og holfi, alle har deres eget fingeraftryk på lyden. Tror at du efter et 1/2 år begynder at savne noget.
Hvis du er frisk på 2hand køb så se denne : http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=90693 og så beholde din holfi cd- afspiller eller købe en rega apollo, så tror jeg du er godt kørende for små penge. billed og data : http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=251
Vedr. sorround, så må jeg give dig ret, det er også derfor jeg bruger 2 seperate systemer. Har rimelige høje krav til 2 kanals lyd, men ikke kræsen når det kommer til sorround,overvejer at droppe 5.1 lyden og så kun have 2.0 lyd.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 05:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anita...
Ville ellers anbefale en Holfi NB250 effektforstærker, men kan læse du er gået i surround mode.. har ellers selv en ren stereo opsætning + en 'surroundtilbygning' med surroundreceiver og DVD/SACD afspiller og det fungere fint... fronthøjttalerne drives af Holfi sættet og de øvrige højttalere drives af Denon AVR-3803...
mvh. Jan __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
fede højtalere. Du burde smide noget rør grej på de thiel. Thiel elsker rør de kan virkelig genskabe noget luft og soundstage med rør. Har selv haft sådanne et sæt, så ved det Sådan en god 300B i push pull eller noget 6550/KT88 i pentode vil lyde fremragende på de højtalere kontra holfi. Holfi er ikke dårligt, men man blivefr sgu lidt træt af det i længden, der ikke så meget liv....
PS, der en stor Holfi effekt til salg i KBS forrumet http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=91759 __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. sorround høre til i biografen  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|