Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 02:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Gige og rør?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 23 August 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:
Mikkel Gige skrev:
janils skrev:
Mikkel Gige skrev:

Rør er i mine ører blevet en stærk, og kompetent konkurrent til transistorerne, når det kommer til at håndtere hele frekvensområdet ensartet.

Hej Mikkel,

Har rør ikke ALTID være en absolut kompetent kokurrent til transistorerne? De kom trods alt først og faktisk er meget af den allerbedste musik optaget via rør i både mixterpulte, båndoptagere, skæreforstærker og meget andet. 

Så længe vi snakkker alm. linieniveau og der anvendes fornuftige (gode) kondensatorer i signalvejen og strømforsyningen er dimensioneret korrekt, mener jeg nu nok rør kan "noget" som transistorer har svært ved. Men blot at sætte et rør i udgangen så man kan se det gløder pænt, er altså ikke en garanti for god lyd.

Det som mange forbinder med "rør-lyd" er ofte blot en fejldimensioneret/konstrueret (de skal jo spares) rørkobling.

Hej Jan!

Rør anvendes ofte i guitar-forstærkere, fordi man ønsker en given klang. En farvning af lyden. For det handler om kunstnerisk udtryk.

Men når det kommer til at gengive dette kunstneriske udtryk, så mener jeg at det må handle om, at videregive signalet så neutralt som muligt i et givent anlæg. Og som jeg ser på det, så er det først inden for seneste år, at rør-konstruktioner er begyndt at nå transistorer på dette punkt, neutralitet.

Jeg kan i den grad se rør som et godt alternativ i dag.

I bedste ånd,

Mikkel.

DET VIDNER KUN OM ÉN TING, HR GIGE  : AT DE IKKE HAR RET STOR ERFARING INDEN FOR HIGH-END BREDT BETRAGTET...AT DRAGE DET IN MENTE VED DERES FREMTIDIGE TESTBEDRIFTER.

Ja den var godt nok ikke så heldig den der

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 August 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Der er tilsyneladende personer der har nogle horn i siden på Mikkel som person - den slags udgydelser lægger vi ikke spalteplads til!

Det er imponerede som der tolkes på Mikkels indlæg så de drejes ud af proportioner og giver anledning til en masse "med-løbenhed" omkring HIFI4ALL.DK's gøren og laden - som visse "debattører" åbenbart har ufattelig mange problemer med!

Lignende indlæg slettes uden varsel og tråden lukkes!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes