| Forfatter |
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, du er ikke galt på den. Og det understreger min pointe om at det er vigtigt at identificere hvor man har problemet, inden man investerer i et forkert produkt.
|
| Til top |
|
| |
balbrech Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - jeg er med :-)
Selvfølgelig bør man starte med en RTA måling så man kender problemet og hvis det "buldrer" er opgaven typisk ikke let desværre....
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Download en sweeper / tonegenerator og sweep hele båndet....få det hele til at "buldre" - så har du en god ide om hvor du skal lede i detaljer.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme, at hele dæmpningsprojektet bliver mere og mere uoverskueligt? Jeg ændrede vinklingen på mine højttalere og det gav seriøst meget. Men det sidste "boom" er der stadig. så er spørgsmålet: Skal man angribe hjørnet, sidevæggene eller bagvæggen? Jeg har svært ved at se, at siderne skulle kunne give meget, når højttaleren er vinklet væk fra dem? Men bagvæg måske? Og hjørnet? __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ligemeget hvorledes du vinkler dem...du kan jo stadig høre højttaleren der hvor du har vinklet dem væk fra...blot dæmpet en halv til to db. Denne lyd sendes videre til din lytteposition og opleves i dine ører som uklar. Der skal afstand til den flade som reflekterer. Brug spejlet så du ved præcis hvor den er.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved at ændre på vinklingen har du flyttet på hvor i rummet de forskellige problemområder er. Så du har tilsyneladende fjernet et peak, men muligvis fået et andet, eller måske endda et stort "dip" istedet i et andet frekvensområde.
Hvis du vil forsøge dig med basfælder, er det helt sikkert rummets hjørner du skal angribe først. Og nede ved gulvet og/eller under loftet især.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Det er jeg med på (både med hensyn til afstand og basfælder). Men det med spejlet? Der hvor man kan se enhederne i spejlet er der hvor refleksionen er, ikke? Ja, undskyld hvis jeg er langsom.
Brian321: Jeg synes ikke umiddelbart, jeg har fået et nyt peak - men nærmere at der stadig er noget tilbage "af det gamle"... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| OK. Det er jeg med på (både med hensyn til afstand og basfælder). Men det med spejlet? Der hvor man kan se enhederne i spejlet er der hvor refleksionen er, ikke? Ja, undskyld hvis jeg er langsom. |
|
|
Jeps!
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet en MEGET billig løsning herhjemme.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50141489
Et par stykker af dem på væggen bag anlægget og et af de lidt større på modsatte væg har virkelig gjort underværker for lyden. Især diskanten er blevet mere blød og rumfeedback'en er nede på et ganske tåleligt niveau nu.
410,- kroner i alt er så lidt at det ikke kan ruinere nogen, samtidig kan man vælge lidt forskellige farver og så er det faktisk meget pænt ovenikøbet. __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Cornell skrev:
Jeg har fundet en MEGET billig løsning herhjemme.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50141489
Et par stykker af dem på væggen bag anlægget og et af de lidt større på modsatte væg har virkelig gjort underværker for lyden. Især diskanten er blevet mere blød rumfeedback'en er nede på et ganske tåleligt niveau nu.
410,- kroner i alt er så lidt at det ikke kan ruinere nogen, samtidig kan man vælge lidt forskellige farver og så er det faktisk meget pænt ovenikøbet. |
|
|
interessant løsning, har du billeder af det, hvordan får du dem til at hænge på væggen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan uploade et par billeder i løbet af i morgen. Har brugt ca. 5-10 små søm til ophængningen - Bagsiden af tæpperne er så tyk, at selv 3 søm kan holde dem oppe. Samtidig er tæpperne så tykke, at sømmene kan skjules.
Jeg smider billeder at hele anlægget og tæpper op i morgen og laver link i denne tråd __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har Foamzorb produkterne været nævnt tidligere i denne tråd, og jeg har lige fået klasket en del op i mit rum - de virker!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
Nu har Foamzorb produkterne været nævnt tidligere i denne tråd, og jeg har lige fået klasket en del op i mit rum - de virker!
|
|
|
Det er da ihvertfald konsekvent! Jeg har også kigget på Foamzorb produkterne - ku' være man skulle smide sådan en kube ind i hjørnet... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
Ved at ændre på vinklingen har du flyttet på hvor i rummet de forskellige problemområder er. Så du har tilsyneladende fjernet et peak, men muligvis fået et andet, eller måske endda et stort "dip" istedet i et andet frekvensområde.
Hvis du vil forsøge dig med basfælder, er det helt sikkert rummets hjørner du skal angribe først. Og nede ved gulvet og/eller under loftet især.
|
|
|
Er der nogen, der har prøvet at lege med trekantede "basfælder" ala dem her? __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke de gør en dyt i det lave frekvensområde, hvilket produktnavnet ("Echobuster") også indikerer.
|
| Til top |
|
| |
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Cornell skrev:
Kan uploade et par billeder i løbet af i morgen. Har brugt ca. 5-10 små søm til ophængningen - Bagsiden af tæpperne er så tyk, at selv 3 søm kan holde dem oppe. Samtidig er tæpperne så tykke, at sømmene kan skjules.
Jeg smider billeder at hele anlægget og tæpper op i morgen og laver link i denne tråd |
|
|
hvaaaaaaa det der link???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
cube skrev:
Chris Cornell skrev:
|
Jeg smider billeder at hele anlægget og tæpper op i morgen og laver link i denne tråd
|
|
|
hvaaaaaaa det der link??? 
|
|
|
Ja sry, har ikke været hjemme stortset hele weekenden Smider noget op i løbet af imorgen. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomann i Tyskland har også masser af skum og andet på hylderne.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |