| Forfatter |
|
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
|
Bireli Lagrene
Og Robben Ford and the blue line på denne her
Authorized Bootleg
|
|
|
Der er sgu ikke meget akustik guitar over The Autorized Bootlegg med Robbben Ford (har checket det ud. det er ikke en akustisk guitar han spiller på )Men for pokker det er en suveræn cd med alt den nerve og stemming man kan ønske sig Man kan vel til nød, kalde den en næsten unplugged cd Forøvrigt en af mine absolutte ynglingsskiver !
En meget overset cd er Eric Clapton live cd, One more car, one more rider. Den er spækket med fede live takes af hans absolut bedste hits fra Wonderful Tonight til Reptile. Der er flere rent akustiske blues numre med EC solo wow det er sublimt Jeg faldt tilfældigvis over denne cd for et par år siden, jeg har egentlig altid troet at det bare var en greatest hits cd måske pga det tegneserieagtige cover. Er i til EC så er dette bare den bedste EVER 
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
cst1967 skrev:
Gonz skrev:
micma18 skrev:
Har lige fået et lille flip med akustisk guitar... Er der nogen der kender nogle gode kunstnere eller numre man bare skal høre?  |
|
|
Friday Night in San Francisco med Al Di Miola , John McLaughlin og Paco De Lucia . Denne live koncert bliver ALDRIG overgået, hvis man vil høre de bedste spille akustisk ! |
|
|
Er du sindsyg de er gode. Læg mærke til hvor hurtigt de flytter deres fingere, for vildt. http://www.youtube.com/watch?v=9cadbYIzhqQ&feature=relat ed
|
|
|
Det kan også blive for blærerøvsagtigt så det rent faktisk har meget lidt musikalsk/kunstnerisk indhold - efter min mening
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 03:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
piobyte skrev:
|
Bireli Lagrene
Authorized Bootleg
|
|
|
Der er sgu ikke meget akustik guitar over The Autorized Bootlegg med Robbben Ford (har checket det ud. det er ikke en akustisk guitar han spiller på )Men for pokker det er en suveræn cd med alt den nerve og stemming man kan ønske sig Man kan vel til nød, kalde den en næsten unplugged cd Forøvrigt en af mine absolutte ynglingsskiver !
En meget overset cd er Eric Clapton live cd, One more car, one more rider. Den er spækket med fede live takes af hans absolut bedste hits fra Wonderful Tonight til Reptile. Der er flere rent akustiske blues numre med EC solo wow det er sublimt Jeg faldt tilfældigvis over denne cd for et par år siden, jeg har egentlig altid troet at det bare var en greatest hits cd måske pga det tegneserieagtige cover. Er i til EC så er dette bare den bedste EVER 
|
|
|
Du har ret der er fart på . Ang guitar har jeg lige sakset dette fra cd´en
Robben Ford & The Blue Line: Robben Ford (vocals, acoustic guitar); Bill Boublitz (piano); Roscoe Beck (bass, background vocals); Tom Brechtlein (drums, background vocals).
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Gonz skrev:
piobyte skrev:
|
Bireli Lagrene
Authorized Bootleg
|
|
|
|
|
|
Du har ret der er fart på . Ang guitar har jeg lige sakset dette fra cd´en
Robben Ford & The Blue Line: Robben Ford (vocals, acoustic guitar); Bill Boublitz (piano); Roscoe Beck (bass, background vocals); Tom Brechtlein (drums, background vocals).
|
|
|
Jeg må nok krybe til korset og give dig ret 
http://georgegraham.com/fordboot.html
Er ellers sikker på at jeg undrsøgte sagen nøje i sin tid da jeg ville undersøge hvilken guitar han spillede på .Mener jeg fandt ud af at den var semiakustisk men det er åbenbart forkert ,hvis man skal tro den anmeldelse som linket refererer til !
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Ross, Andy McKee
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Har lige fået et lille flip med akustisk guitar... Er der nogen der kender nogle gode kunstnere eller numre man bare skal høre?  |
|
|
Ups var sgu lige ved at glemme gode gamle Hans Thessink
De fleste af hans skiver ( cd`er ) lyder bare godt ! Musik blues med nerve og fede optagelser !
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad angår ægtheden i hvordan en akustisk guitar lyder og en kanon autentisk indspilning, der ikke er mikset i stykker..! kommer man ikke uden om Kim Larsens ”Værsgo” og så kan man samtidig de fleste tekster.
En anden klassiker i min samling er Paul Banks og Steen Vig.

__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig Andy McKee - han er fantastisk.
Og i øvrigt tilføje: Antoine Dufour Pino Forastiere Andy Fox Eric Mongrain
Vil anbefale dig at kigge forbi www.candyrat.com - der kan du høre masser af lydklip med fantastisk kunstnere. Ellers er der et par links til youtube her:
McKee - Drifting: http://www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4 McKee - Rylynn: http://www.youtube.com/watch?v=JsD6uEZsIsU Dufour - Hiding Place for the Moon: http://www.youtube.com/watch?v=pGxWETZiEMU&feature=relat ed Mongrain - Air Tap: http://www.youtube.com/watch?v=AbndgwfG22k
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så naturligvis Don Ross - Loaded, Leather, Moonroof: http://www.youtube.com/watch?v=ip111lXjDSs
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan Taylor med cd'en Colour to the moon....lyden er et mesterværk i sig selv __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer: Wow, han er sgu tjekket
|
| Til top |
|
| |
Omega Audio Branchemedlem

Omega Audio
Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej micma18
Disse to dygtige musikere kan også anbefales: rodrigo y gabriela (www.rodgab.com).
Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ray Wilson-Live
Smuk og fængende musik, hvor stemmen og den akustiske guitar er i centrum.
|
| Til top |
|
| |
m.b.petersen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
David Gilmour Plays Floyd Unplugged der er en Bootleg fra 2001
hør den vis du kan det er øre guf
købt i usa
|
| Til top |
|
| |
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
micma18 skrev:
|
|
Friday Night in San Francisco med Al Di Miola , John McLaughlin og Paco De Lucia . Denne live koncert bliver ALDRIG overgået, hvis man vil høre de bedste spille akustisk ! |
|
|
enig, og på vinyl blir den ik ringere! klasse optagelse og klasse musik - hvis man er til spansk inspireret guitar musik!
|
| Til top |
|
| |
offroad32 Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
En aften med johnny madsen (dvd) den er virkelig god med knud møller der virkelig kan spille guitar
her er noget med knud møller http://youtube.com/watch?v=0GzP8hk4qUE
__________________ analog er det nye digital...
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ben Harper - live from mars, på cd 2 er der en oplevelse, der er så meget rum og klang, at man føler at man sidder på første række.. velbekommen
|
| Til top |
|
| |
offroad32 Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
cube skrev:
Gonz skrev:
micma18 skrev:
Har lige f�et et lille flip med akustisk guitar... Er der nogen der kender nogle gode kunstnere eller numre man bare skal h�re?  |
|
|
Friday Night in San Francisco med Al Di Miola , John McLaughlin og Paco De Lucia . Denne live koncert bliver ALDRIG overg�et, hvis man vil h�re de bedste spille akustisk ! |
|
|
enig, og p� vinyl blir den ik ringere! klasse optagelse og klasse musik - hvis man er til spansk inspireret guitar musik!
|
|
|
hvor finder jeg den på vinyl? __________________ analog er det nye digital...
|
| Til top |
|
| |