Forfatter |
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 24 August 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
palle38 skrev:
Jeg skal også i gang med en lille efterårs hygge opgave. Har købt 2 stk D2905/99000.
2 stk m12 scan speak og 4 stk HDS 6,5" . Nu mangler jeg kun terminaler og 10 meter intern kabel, som jeg ikke lige kan beslutte hvad skal være. Puha.. WBT er godt nok dyre, men dejlige.
Mdf,en er også købt hjem, så nu skal jeg snart i gang.
En ordenlig oprydning i værkstedet og jeg er helt klar.
|
|
|
Kan det her ikke være et alternativ til WBT?
http://gato-shop.com/stik-terminaler-36/ __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 24 August 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er igang med at renoverer et par gamle Dali 800 højttalere med nye delefiltre, diskanter og helt nyt hvidt look. Det er udfra en artikel jeg fandt på Troels Gravesens hjemmeside http://www.troelsgravesen.dk/Dali800.htm
Jeg lægger en billede serie op og en nærmere beskrivelse, når jeg er færdig med projektet.
Her er en lille forsmag på projektet, jeg er nemlig næsten færdig med det ene højtaler.

|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 24 August 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
tja - jeg skal gøre min garrard 301er færdigså skal jeg bygge en eller to lencoer omog så skal jeg prøve at lave et lille horn til 2 stk coral flat 5sidst eller først skal jeg lave nogle kabinetter der passer til nogle coral 12 basserak ak
|
|
|
Sig bare til hvis du alligevel ikke vil bruge de basser.
|
Til top |
|
|
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er hvordan mine projekter går.
Jeg var ikke helt glad for min AD8610 basserede hovedetelefonforstærker, så det blev mit første projekt. Nu er jeg igang med en diskret udgave på hulprint. Jeg døber den Kumisa 6. Tja. Så mange er det blevet til over tiden.

Derudover skal jeg ha' lavet nogle forstærkere til at erstatte mine LM3886'ere. Planen er at de (ca.) skal være som den der sidder i mine aktive horn. Der skal bare være kølemulighed til højere tomgangsstrøm.

Og når den er færdig, står den på en forforstærker, som erstatter min LM4562 basserede preamp. Jeg har leget lidt med en diskret, men den har kun 3 indgange og det er ikke helt nok. Ind til videre han jeg kun fået fat i relæ'er, trafo og lidt stik.

|
Til top |
|
|
woyer Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er igang med nogle nye front: r29, 15m og 2x 22W alu, og så skal jeg oss snart igang med en center med en r29 og 2x 15W8531k01. Er nok færdig til jul, hvis alt går som planlagt.
Det bliver great.
__________________ I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. A dog got personality. Personality goes a long way.
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have samlet nye højttalere med Raidho bånd-diskant, keramisk bas-mellemtone og 2x26W Alu pr. side..
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lave de højtaler kasser jeg skulle have lavet sidste vinter enheder er Mivoc 12"-Focal 5"-XT19
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at erstatte de eksisterende lytter i mine Vincent monoblokke med nogle bedre...
Mundorf, 47.000 microfahrad
6 stykker skal jeg have sparet sammen til... ialt 0,282 fahrad. De 24 originale Toshiba lytter er på 0,24 fahrad. Så det giver næsten 20% mere guf end før...
Årsagen til at jeg gerne vil skifte lytterne er egentlig ikke fordi, at jeg synes at jeg mangler power. Det er for at få bedre styr på basserne.
Jeg lånte en af mine venners Audia Flight 100 i et par uger og fandt ud af, hvor stram og fast bassen kan blive med den rigtige forstærker. Men sådan én koster jo mere end blod, sved og tårer. 
Så jeg må nøjes... 
Det var så planen... Videre til drømmene:
Jeg kunne godt tænke mig at bygge nogle store 3, 3½ eller 4 vejs HT med SS Iluminator enheder, men disse er dog ikke kommet på markedet endnu...
Udover diskanten skal der sidde enten en 5,25" og en 6,5" eller to 6,5" enheder på fronten. Det er så min tanke at de skal suppleres med en 12" bas i siden (á la Mahler). Men det kommer jo nok også til at koste en del 25 ører (de udgår jo alligevel - så skiiii )
Jeg har ladet mig fortælle at 12" Illuminator-enheden kommer til at veje 16 Kg. Rimeligt seriøst! __________________ Ordentligt HiFi skal ikke måles i Watt - Det skal måles på Richterskalaen!!!
|
Til top |
|
|
MTBforever Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligesom ubl_ er jeg osse igang med Ekta Grande højttalerne men dog i første omgang kun i beta udgave. Projektet har nu
været igang siden december 2007 så det er jo ikke fordi det går stærkt.
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit projekt (som er inddelt i flere under-entrepriser) er listet i min signatur. Nu hvor min SB Duet kører tilfredstillende er det tid til at færdiggøre følgende:
- Modifikation af min Behringer DCX2496 så den bliver digitalt delefilter, eq, dac og forforstærker i eet.
- Lave bafler til mine "Andre og Eriek"-bånd.
- Bygge to basmoduler til at supplere båndene med.
Der skal nok meget mere end et efterår til ...
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Skal have gjort min ncd/zappulse-blok færdig. Skal have moddet en softstart så den starter hurtigere op; har nogle smd'er i posten til det samme.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 26 September 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Det var så planen... Videre til drømmene:
Jeg kunne godt tænke mig at bygge nogle store 3, 3½ eller 4 vejs HT med SS Iluminator enheder, men disse er dog ikke kommet på markedet endnu... |
|
|
De er blevet hørt følt! det er en helt ny verden i forhold til lydkvalitet og teknologi...
|
Til top |
|
|