Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nye in-ears til ipoden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hej Head-fi'ere
Mine gamle hovedtelefoner er gået i stykker og jeg skal bruge nogle nye.
Jeg har læst en hel del her inde, en jo mere jeg læser, jo mere forviret bliver jeg.
Mit budget er MAX 700,- Jeg er klar på at handle udenlands, men jeg gider ikke brugt.

Har i nogle gode forslag? På forhånd tak.
Mathias
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 August 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har fornylig købt skullcandy. De sidder godt og er ikke mindst de bedste lydkvalitetsmæssigt jeg har prøvet (4-5 forskellige). Prismæssigt er der lidt for skelligt.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 25 August 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

HVad kan du så godt lide for noget lyd? og hvad er kilden?

Men umiddelbart så er d-Jays et godt bud, ellers etymotic er-6, men der er jo meget at vælge imellem
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 August 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har for ikke så lang tid siden købt et sæt V-Moda Vibes, som jeg er meget tilfreds med. De ligger vist også i den prisklasse. Og så fås de i mange flotte farver:

De findes endda i flere end de viste.
V-moda's hjemmeside er nede lige nu, men mon ikke den snart kommer op igen. www.v-moda.com

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 August 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Mathias Bak skrev:
Hej Head-fi'ere
Mine gamle hovedtelefoner er gået i stykker og jeg skal bruge nogle nye.
Jeg har læst en hel del her inde, en jo mere jeg læser, jo mere forviret bliver jeg.
Mit budget er MAX 700,- Jeg er klar på at handle udenlands, men jeg gider ikke brugt.

Har i nogle gode forslag? På forhånd tak.
Mathias

hej

har noteret mig dit budget på 700.- men kan alligevel ikke lade være med at fortælle dig om bose in ear triport. hvis du går ind i en expertbutik og har din bærbare spiller med, så kan du få lov at prøve dem på stedet. jeg har købt to sæt af dem, et til jeg selv og et sæt til min søn, vi er begge glade for dem. bed om generation 2, da generation 1 har døje med at silikoneørepropperne vil falde af, det gør de ikke på generation 2 ( der følger 3 forskellige størrelser silikoneørepropper med ). jeg er normalt slet ikke til bose, meeen måtte helt overgive mig her, da en arb. kollega lod mig prøve hans. du kan prutte om prisen i en expertbutik, jeg har fået mine indkøb til 750.- pr sæt, normalprisen er 795.- ( mine er generation 1 og min søns er generation 2 ).

en vigtig ting i min beslutningstagning var komforten og her holder de 100 %, man bliver ikke træt på noget tidspunkt af at have dem siddende i øret. har til tider haft dem på i timevis, desuden sidder de godt i øret. kan kun opfordre dig til i det mindste at prøve dem.

info om bose in ear triport, her:

http://www.bose.com/controller?event=VIEW_PRODUCT_PAGE_EVENT &product=triport_ie_headphones_index

ps: bestil dem ikke i usa, selv om prisen er under 500.- du risikerer told på dem og så er besparelsen i vasken.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej.
Kilden er en iPod og musiken er rippet i apple looseless.
Tak for de mange bud, design er ikke vigtigt for mig, bare mest lyd til pengende. Nogen der har prøvet Shure se210/se110 (hvad er forskellen?) de kan bestilles til gode penge i udlandet.
Og ikke mindst, hvad med Ultimate ears super-fi 3 ?

Vil rigtig gerne høre nogle af jeres erfaringer :)

Mathias
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på hvilken lyd du fortrækker.

Jeg selv er helt vild med etymotics sound, der nok mest er til folk der gerne vil have detaljer og ikke så meget bas. Her vil ER-6i være et oplagt bud.

Jeg har ikke rigtig hørt andet end etymotic, men har et par Westone på vej, så dem skal jeg nok også fortælle om.

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 25 August 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej Kane - er det Westone UM3 du får? Eller drømmer jeg bare 
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Nej desværre ikke - Er de egentlig nogensinde kommet?

Det er bare et par brugte UM1 - jeg er bare lidt nysgerrig efter at høre hvordan Westone lyder, så jeg tænkte det var et ok sted at starte.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 25 August 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Nej ikke hvad jeg har hørt. Men UM3 er længe ventet. De skulle da vist have været ude for noget tid siden. Men hvad forsinkelsen skyldes ved jeg ikke.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke den store bas tumbe, min musik smag er rimelig blandet, men mest inden for rock. Bands er: Pink floyd, r.e.m., Bob Dylan osv.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 25 August 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Mathias så lige at du jo bor i sønderjylland, Mediamarkt i Citty har Shure, og det hele linjen, mener også til en ok pris. 

Fandt lige et par reviews du kan se

http://www.head-fi.org/forums/f4/super-fi-3-se210-235681/

http://www.head-fi.org/forums/f4/se210-ultimate-ears-pro5-28 7103/

http://www.head-fi.org/forums/f4/ultimateears-vs-shure-vs-et ymotic-research-vs-westone-smackdown-sweetspot-iem-257784/

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 August 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

mathias: hvis du bor omkring Åbenrå, så har jeg et lille udvalg som du kan komme og høre...

Men umiddelbart ville jeg mene at d-JAYS ville være et godt match til din musiksmag, hvis du ikke er til bas, tror jeg Shures er for mørke til dig, men jeg har kun e-500 og kender ikke deres andre modeller, men har ofte læst at de er lidt døde i diskanten..

Og ja Citti fører shure, men de har ingen skumpropper/tips på lager....

P.s. bose og skullcandy er de to mest forhadte mærke på vores storebror Head-fi.org, om det er retfærdigt skal jeg ikke kunne udtale mig om...

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Tak til techtrino og claus. Jeg bor i Haderslev. Jeg vil lige læse lidt anmeldelser :) Hvor bor du henne af claus? Kan se du har en masse spændende gear, som helt sikkert kunne være fedt at se (OG HØRE) en dag.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

jeg bor i Kliplev

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg mine Westone UM1 i dag. Og det er bestemt noget helt andet end de Etymotic ER4S jeg er vandt til. Der er uden tvivl tale om in ear MONITORS her! Masser af bas og diskant og knap så meget mellemtone - så neutrale er de ikke, men bestemt sjove. Med hensyn til komfort er de vildt behagelige at have på, man mærker dem slet ikke. Og kablet er fantastisk, ingen støj uanset hvor meget man t**ser rundt (noget etymotic godt kunne lære af!). De virker også rimelig letdrevet, så man kan nok godt køre dem direkte ud af en ipod, hvis man skulle have lyst.

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Det blev til et par Ultimate Ears Super.fi 3. UPS har været forbi med dem. Fed mellemtone og diskanten. Bass er der ikke meget af. Lige nu spiller de lidt Eric Clapton - Unplugged fra iPoden. De lyder godt. Når musiken ikke spiller kan man høre en slags summen, men så må man vel bare høre musik hele tiden ;) Komforten virker okay, når man lige for prøvet sig lidt frem.
kan det overhoved betale sig at købe en lille hovedtelefon-forstærker til sådan et setup?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du har dem "monteret" rigtigt i ørerne, det er yderst vigtigt at de sidder rigtigt for at den type høretelefoner kaster noget bas ag sig..

Den susen du hører er Ipoddens forstærker kombineret med inears lave driftseffekt, den forsvinder hvis du får en forstærker og et dockkabel, hvilket også giver bedre dynamik og lyd i det hele taget, om det så er pengene værd skal jeg ikke blande mig i...

Men en Ipod og forstærke med et anstændigt kabel imellem, er faktisk et rigtigt godt stykke headfi..

Hmmm må man ikke skrive t**ser ???

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 August 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Mathias Bak skrev:
Når musiken ikke spiller kan man høre en slags summen, men så må man vel bare høre musik hele tiden ;)

Det er ikke nødvendigvis din iPod der laver "summe-lyden". Shure 530SE har osse en svag summe-lyd (selvom det er en meget dyr in-ear !). Den høres ikke kun gennem en iPod, men osse gennem en dyr (og god) hovedtelefonforstærker. Men som du skriver, så skal der bare være lidt musik, så høres det ikke.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2008 kl. 03:50 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Mathias Bak skrev:
Når musiken ikke spiller kan man høre en slags summen, men så må man vel bare høre musik hele tiden ;)

Det er ikke nødvendigvis din iPod der laver "summe-lyden". Shure 530SE har osse en svag summe-lyd (selvom det er en meget dyr in-ear !). Den høres ikke kun gennem en iPod, men osse gennem en dyr (og god) hovedtelefonforstærker. Men som du skriver, så skal der bare være lidt musik, så høres det ikke.

Mine Shure 530 se er fuldstændigt lydløse når jeg bruger en transpotabel forstærker (batteridrevet) og utallige poster på head-fi beretter om det samme...

Den gode og dyre forstærker du snakker om skulle vel aldrig være en 220 Volts ??

Hvordan skulle en hovedtelefon have indbygget støj ????

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes