Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nye in-ears til ipoden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 August 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Mathias Bak skrev:
Når musiken ikke spiller kan man høre en slags summen, men så må man vel bare høre musik hele tiden ;)
Det er ikke nødvendigvis din iPod der laver "summe-lyden". Shure 530SE har osse en svag summe-lyd (selvom det er en meget dyr in-ear !). Den høres ikke kun gennem en iPod, men osse gennem en dyr (og god) hovedtelefonforstærker. Men som du skriver, så skal der bare være lidt musik, så høres det ikke.

Hvad skulle det ellers være, jeg har ikke hørt om høretelefoner der egenhændigt producerer støj?

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 August 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hvis man vil undgå støj med SE530 skal man sætte den medfølgende level-autenator ind og skrue NED. Støjen kommer fordi impedansen er for lav og den medfølgende level-autenator hjælper med dette.

Men en lille Headsix fjerner også støjen tæt på 100%.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 August 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Mine Shure 530 se er fuldstændigt lydløse når jeg bruger en transpotabel forstærker (batteridrevet) og utallige poster på head-fi beretter om det samme...

Den gode og dyre forstærker du snakker om skulle vel aldrig være en 220 Volts ??

Hvordan skulle en hovedtelefon have indbygget støj ????

Er det ikke Shure E500 du har ? Det mener jeg da du har fortalt ved flere lejligheder ? Det er jo ikke nødvendigvis helt det samme som 530SE, men det skal jeg ikke kunne sige. Jeg kan dog sige at alle andre in-ears, ear buds og "almindelige" hovedtelefoner jeg har haft tilkoblet den "gode" forstærker, IKKE har lavet suse-lyde overhovedet.

Men det er nu osse fuldstændig og aldeles ligegyldigt om de suser eller ej, for jeg bruger dem yderst sjældent. De var nok desværre et fejlkøb. De er ikke pengene værd, og jeg har det stadig lidt svært med in-ears, hvorimod earbuds går meget nemmere i mine "ører".

Som burning777 nævner, har det sikkert noget med den lave impedans at gøre. Shure 530SE dykker vist ret lavt, og så kommer vi nok tæt på grænsen for hvad min hovedtelefonforstærker bryder sig om, men som sagt, så er det ligegyldigt nu.

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 August 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ifølge Shures representant på Head-fi (som er deres udviklingschef) er 530 og 500 identiske, jeg kaldte dem bare 530 for at undgå forvirring..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 August 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene det er ipod der lave støjen på grund af den meget lave modstand hovedtelefonen har. Hvis jeg skruer den HELT ned, så der ikke kommer nogen lyd, forsvinder den. 
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 August 2008 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Ifølge Shures representant på Head-fi (som er deres udviklingschef) er 530 og 500 identiske, jeg kaldte dem bare 530 for at undgå forvirring..

Hej Claus.

Jeg har et par Shure SE 310 jeg købte i foråret sammen med en Ipod touch , og det er en ganske fed lyd de hovedtelefoner har - jeg ville bare hører om du ved hvad forskellen er på SE 310 og SE 530 ( bort set fra at sidst nævnte er næsten dobbelt så dyr ) rent lyd messigt  ?? er mer udgiften til en SE 530 pengene værd ??? ( jeg læste en test et eller andet sted hvor SE 530 blev udråbt til de bedste af de bedste af inear )

M.v.h. Jan. 

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 August 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Sådan rent teknisk er der den forskel at 530eren har 3 drivere og 310 har en..
Udover det må jeg melde pas da 530 er den eneste shure jeg har og jeg har ikke i sinde at købe andre, da shures lyd ikke lige er min favoritlyd, jeg synes meget bedre om lyden fra f.eks q-JAYS..

Det jeg ikke kan lide ved shure er at de er for begrænset i deres diskant og det dur ikke for mig..

Ingen tvivl om at 530 er en rigtig god inear og kan du få fingrene i dem for under 2500 synes jeg de er pengene værd, men de kræver en forstærker for at leve op til sit fulde potentiale..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes